Vanhat tarrat tahtovat istua tiukassa. Useimmilla on varmaan tiedossa, että tarra lähtee aika mukavasti lämmittämällä sitä ensin, joko hiustenkuivaajalla tai varovasti kuumailmapuhaltimella. Ongelma on kuitenkin vanha liima, joka jää vielä maalipintaan tai muoviin kiinni. Kynsin asuntoauton perästä vanhojen tarrojen liimaa miltei kaikilla mahdollisilla taloudesta löytyneillä kemikaaleilla, huonolla menestyksellä, ennenkuin hoksasin kysyä googlelta. Tarraliima lähtee turvallisesti ja tehokkaasti 3M Citrus Cleaner -nimisellä aineella. Vajaan neljän desin spraypullo maksaa n. 25 euroa ja kyllä lähtee! Tuota saa ainakin Etrasta.
Ja tääkin on toiminu kivasti : http://www.biltema.fi/fi/Toimisto---...bel-Off-36590/
Pyörätön motoristi...
Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Toimivatko nämä aineet myös vanteiden tasapainotuspalojen liimajälkiin ja piki- / bitumiklöntteihin?
Istuvat paikallaan kuin kärpäsen paska junttilantuvan seinällä.
<p>.</p>
Kokeilin tuota ksyleeniä vanhassa kypärässä olleisiin liimatahroihin. Lähti tahrat, mutta alunperin kiiltävä kypärän pinta meni mataksi.
Pyörän katteista poistetun tarran liimat sain nätisti pois laimennetulla pirtulla... juu onhan tuo alkoholin väärinkäyttöä, mutta se Royal -pullo on pyörinyt tallin kaapissa jo kohta parikymmentä vuotta. Taisin käyttää sitä myös liukasteena kun laitoin uudet kahvakumit.
Myös ruokaöljy kuulemma toimii ainakin hintalappujen liimatahroihin... en ole kokeillut.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Ksyleeni kyllä polttaa lakan,on hyvä rasvanpoistoaine,mut ei hyvää lakalle ja alumiinille,en käyttäisi mopohommissa sitä.Sen lisäksi aika myrkyllinen,meidänkin firmassa kielletty kokonaan.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Älkää helkkarissa tuota Royal-tavaraa ruvetko alkomahoolina käyttämään. Sitähän venäläiset rekkakkuskit toi Suomeen just parikymmentä vuotta sitten ja minäkin näin, kun muutamat kaverit sitä ostivat.
Tuon kirjan ja kaverin mukaan se on ihan muuuta kuin kunnon pirtua.
http://cdon.fi/kirjat/haapasalo,_vil...QXpQB57-3w_wcB
Tais olla jotain Sinolia tai vastaavaa myrkkyä, ja Haapasalo varmasti tietää asian alan kaverina.
<p>.</p>
Tällä pitäis lähteä http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Hiomat...tolaite-20011/
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Toimii tähänkin .. http://www.lamtekno.fi/shop/product_details.php?p=2418
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Autoglymillä on myös Intensive Tar Remover, joka on tarkoitettu ensisijaisesti maantiepielle, mutta myös tarroille, liimalle ja pihkalle yms.
Kaveri haluaisi kuunnella radiota ajellessaan mutta ei ole semmoisia vehkeitä. Noh, otetaan blondikonstit käyttöön.
Tallennetaan päivän radio-ohjelma muistitikulle ja kuunnellaan sitten ajellessa..![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Tai sitten vaan kännykän kautta kuuntelee radiota...
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Jos majapaikassa sattuu olemaan taulutelkkari, se sopii hyvin märkien ajohanskojen kuivauslaitteeksi.
Väännä hanskat ensin kuivaksi. Tippuva vesi ja sähkölaite ei sovi yhteen.
Laite tuottaa uskomattoman määrän lämpöä kuivatusta varten.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Tankin maalin suojaamiseen karttataskun tai tankkilaukun hankaukselta.
Nitto 3415 -teippi, http://tuotteet.etra.fi/fi/g20642711/nitto-3415.
"Nitto 3415 on UV-kestävä suojausteippi
Ei jätä liimaa suojattavaan pintaan irrottamisen yhteydessä
Paksuus: 0,15 mm
Lämmönkesto: +90°C
Liima:Akryyliliima"
Paksua teippiä, joten helppo laittaa. Irtoaa helposti käytön jälkeen, eikä jätä liimajämiä kuten tuossa yo. esittelyssä kerrotaankin. Pitäisi kestää aurinkoakin, muttei ehkä kannata jättää koko kesäksi samaa teippiä auringossa kypsymään.
Hinta n. 12 euroa (alv 24%), 50 m rulla, 5 cm leveä teippi.
Ehkä parhaiten toimii kännykän digiradio bluetoothin kautta, siinäkin puheohjelmat.
R1200GS, F700GS
Jos ajelee umpikypärä päässä ja tulee aivastus, niin kannattaa avata visiiri.![]()
-Suzuki Bandit 1250s-
(ex Kawasaki ZR7)
Ilmeisesti kuulokkeen johto ei vain toimi kunnolla antennina. Joskus kuulin väitteen että kunnollinen antenni on aina suora, kun taas kuulokkeen johto mutkittelee kypärän sisällä.
Omaan Scala Rider 4:een koitin jopa tinata lisää johtoa paremman kuuluvuuden toivossa mutta en havainnut mitään eroa.
Parhaimman kuuluvuuden olen saanut kun minulla oli erillinen mp3-soitin johdolla kiinni laitteessa, ja johto meni lähes suorana laitteesta taskuun.
Kyllä noilla nyt kaupunkien keskustoissa jne pärjää, mutta turha toivo yrittää mitään pidempää reissua tehdä radiota kuunnellen.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Mites esim. http://www.radiot.fi/ -sovellus puhelimeen (iOS, Android, WP) ja kuulokkeet päähän?