Elämä on onneksi mutkikasta
Itsehän ajan aina pumpun oikealle puolelle että saa mopon pystympään -> tankki täyteen astiRiskinä tässä on tietenki se et prätkä jää vähän liian pystyyn eli kaatuu oikealle kyljelleen. Pikku jännitys pitää mielen virkeenä!
Ei sitä tankkia kyl kannata aina täyteen laittaa. Eikä sitä tankkia tartte aina ihan tyhjäks ajaa.
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Itse asiassa mulla tais mennä tuo vasen/oikea väärinpäin kun viittasin jonkun postaukseen (no olen nyt englannissa joten täällä oikea/vasen on juuri päinvastoin kuin meillä, ainakin liikenteessä).
Joo, todella hyvä neuvo ettei kannata ajaa tankkia ihan tyhjäksi. Rosvon talutus lähimmälle bensikselle olisi aikamoinen homma.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Miula on semmoinen neliön muotoinen peltipala sivujalan alle, jossa on naru.
Naru kahdesta syystä:
1. Lätkä ei unohdu maahan, kun naru on on sarvikossa.
2. Narusta on helppo nostaa lätkä maasta ja laittaa tankkilaukkuun.
Peltipalasi on varmaankin hieman tukevampi kuin Pertun ehdottama läjäänlytätty kaljatölkki. Kuten yllä totesin nyt mennään huumorilla. Paskanjauhantapalstalla kirjoittekin kuinka v*tuttaa kun eivät antaneet ajotunteja täällä Englannissa niin ei tätä prätkäkuumetta muuten kestä kuin huumorilla. En ole vielä soitellut SMOTOn kriisiapuun, josko sitä selviäis ilman sitä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Nyt menee ihan vihreetä teetä ja jukurttia. Tän orkkipalstan lukeminen on sen verran hauskaa puuhaa ihan selvin päinkin.
Ihan vakavissani kyselin tuosta kummalle puolelle pumppua oikein kannattaa mopo parkkeerata. En haluais kaataa rosvoa joka kerta tankatessa. Kalliiks tulis kun bensat vielä valuis aina ulos.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Tankkaustarina viime viikolta ja neuvo:
Ei kannata häsätä muuta siinä tankatessa tai voi käydä kuten allekirjoittaneelle. Pysähdyin korttiautomaatille tankille ja silloin ei tietenkään oteta pottaa päästä (umpi). Siinä samalla kun tankkasin, ajattelin säästää aikaa ja tunkea pankkikortin toisella kädellä reisilaukkuun ja pitää pistoolia tankin reiällä toisella.
Tietty pistoolia pitänyt vasen käsi heilahti kun kiskoin oikealla laukun vetskaria kiinni. Bensat kimmokkeella tankin pinnasta silmille ja huolella! Silmiä polttaa eikä niitä saanut auki, yritin sokkona hamuta pistoolia takas koska kypärää ei saa yhdellä kädellä veke. Lopulta tajusin pudottaa pistoolin maahan ja sain kiskottua potan päästä. Tässä samassa lähti pyörä kaatumaan (pidin sitä pystyssä omilla jaloillani päällä istuen, en käyttänyt sivujalkaa), säkällä sain seivattua kippaamisen ja pyyhkästyä silmiä kypärähupulla sen verran että pystyin hortoilemaan puolisokkona bensiksen vessaan silmäpesulle…
Riku #666
www.trackpunkracing.com
Ei prkle, ei tosiaan naurata. Tuohan on se kaikkein pahin skenaario mitä voi tapahtua. Täytyy todella keskittyä tankkaamiseen kun sen aika koittaa.
Vielä tuo W-P:n tapa parkkeerata kiinnostaa. Mulla on tosiaan oikea/vasen hakusessa kun tyypillisenä putkiaivomiehenä osaa ajatella vain yhtä asiaa kerralla ja nyt aivot on tosiaan kääntynyt englantilaisen liikenteen puolelle (kun ollaan omalla kotilolla liikkeellä täällä). Jos ajaa pumpun oikealle puolelle niin silloinhan tulee ajettua sen takapuolelle? Älkää nyt perkele naurako mulle; tämä oikea/vasen pitäis vääntää oikein rautalangan avulla ennen kuin tajuan sen. On ihan riittävän vaikeaa tajuta nyt mikä on oikea/vasen täällä Englannissa ettei tulis hölmöityä liikenteessä. Ollaan oltu kotilolla liikkeellä täällä Englannissa jo 14 kesää mutta taidot samalla tavalla ruosteessa kuin mopolla keväisin talven jälkeen.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Tankkaamiseen.. aakkosten kylmäasemilla huomannut että kaivonkannet suht samoilla kohdin kaikkialla, ja kun ajaa hieman vinossa pumpun oikealle puolelle niin että takarengas jää kaivonkannen kohdalle, saa sivutuella pyörän melko hyvään asentoon. Tässäkohdin (kaivonkannen päällä) kannattaa miettiä myös minkäkokoinen avaimenperä on avaimessa, jolla avaa takaboxin ottaakseen lompakon sieltä...
..lisäys vääränpuoleisille, tässätapauksessa pyörän sivutuki on siis pumpun puolella![]()
No ei se oikea/vasen ole ihan selvä. Mä olen tosiaan kääntänyt aivot toisin päin jotta selviän liikenteessä. Olen ollut esim. isossa liikenneympyrässä Swindonin lähellä. Tätä ympyrää kutsutaan "Magic Roundaboutiksi" koska ison ympyrän sisällä on muistaakseni 5 pienempää ympyrää. Onkin aikamoinen projekti selvitä läpi hengissä tuon ympyrän läpi.
Nythän se selvis. Täällä on molemmanpuolisia pumppuja (niin kuin Suomessa) joten voi valita kummalla puolelle pumppu jää.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Tässähän on hiton hyvä muistisääntö (joka pätee myös oikeanpuoleisille). Elikä parkkeeraa mopo siten että sivujalka osoittaa pumppuun päin. Mulle pitää tosiaan nyt vääntää kaikki rautalangasta kun oikea/vasen on sekaisin. On muuten aika jännä tunne kun joutuu miettimään mikä on oikea/vasen. Yllättävän helposti saa aivot näköjään sekaisin. Älkää nyt prkel naurako tälle ja jos eette usko niin tulkaapa kokeilemaan mopolla/kotilolla ajamista tänne. Rastin voi tehdä vieläkin hankalammaksi kun vuokraa paikallisen kotilon. Tätäkin on kokeiltu useamman kerran.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
En todellakaan vedetä vanhaa (kuten yritin kertoa mun edellisessä vastauksessa yllä).
Jos et usko tuota Magic Roundabouttia niin katsot linkkiä http://en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Kiitoksia hyvistä neuvoista taas jälleen kerran.Näillä saa hieman prätkäkuumeen laskemaan. Onneksi ens viikolla tulee loppukesän rataliput myyntiin. Ei tarvi odotella kuin keskiviikkoon saakka. On se muuten aika h*lvettiä tämä odottaminen.
Ehkä jossakin vaiheessa kyselen vielä kikkoja miten sais vaimon käyttäytymään oikein tarakkaharakkana ettei ajeta ekaa mutkaa suoraksi.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Liikenne ympyrä siellä tosiaan on ja sisällä siinä pieniä ympyröitä määrästä en kinaa kun ohitimme vain niistä kaksi,
totuus avojen käännöstä ?? en tiedä mutta jos tulee ajaessa lisä ohjelmaa niin esim väistö lähtee päin persettä
kun tekee sen kuin olisi oikeanpuoleisessa liikenteessä se alitajunta ainakin olisi hyvä saadaa kääntymään jotta ei tulisi aina hittoja.
KELA Racing Club /Hangaround
Kun nyt mulle pitää näköjään kaikki vääntää rautalangasta niin tuli mieleen vielä yksi kysymys. Jos parkkeeraan mopon kuten yllä kerroit niin alarinteen puoleinen (ilmeisesti oikea) jalka jää haparoimaan. Mites se jalkatuki sitten saadaan ylös kun oikea jalka haparoi? Kuulostaa siltä että mopon kippaaminen on aika lähellä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Itse tulee tankattua useimmiten satulasta istuen. Jos pyörä on sivutuella, jää tankkaus helposti muutamaa litraa vajaaksi. Eihän sekään nyt niin vakavaa olisi, mutta pitkillä reissuilla mahdollisimman täysi tankki antaa mukavasti pelivaraa seuraavan tankkauspaikan valinnassa.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Kannattaa mennä automaateille jossa voi tankata mopon nousematta sen päältä.![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
^ Nämä ne onkin kaikkein helpoimpia kylmäasemia missä jokaisella mittarilla on oma automaatti. Ei tosiaan tartte nousta pyörän päältä pois ollenkaan ja tankin saa piripintaan, kun pitää pyörää pystyssä. Ja vaikka pitäisi nousta automaatille maksamaan, niin kyllä viimeistään ennen tankkausta hyppään takaisin pyörän päälle tankkaamaan tankin täyteen.
Eikä tästäkään kannata tehdä ongelmaa, mutta onhan se kiva tietää miten muut tekee ja sen mukaan sitten muokata omaa käytäntöä nopeammaksi ja helpommaksi itselleen.![]()
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12