Sivu: 16 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 451:stä 480:een 625:sta
  1. #451
    Lainaa kane80 kirjoitti Katso viesti
    Jepsan, mulla ei edes ole tullut mieleen kikkailla noin.

    Hyppään päälle istumaan ja pieni yläkropan "heijaus" saa pyörän nätisti alas.
    Tämä toimi jo tuossa muinaisessa Fazussani, jossa oli myös keskijalka.

    Eli tällä tyylillä ei sitä pyörää saa kaatumaa minnekkään suuntaan.
    Samalla tyylillä minäkin "tipautan" keskijalalta alas, etujarrulla joutuu hieman avittamaan ettei auton kylkeen osu, kun pyörä on auton "takana/vieressä" samassa ruudussa (eli auto hieman vinossa että pyörä mahtuu viereen).
    <p> GSX-F 750 -98 </p>
  2. #452
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Meikäläisellä raapii Rytkösessä sivukatekin maahan maksimikallistuksessa, joten on aika vaikea kuvitella miten keskituen saisi sijoitettua niin ettei se raavi. Tuossa sun Ceebrassa raapii jalkatapit ihan pirun aikaisin asvalttiin, joten uskoisin, että sieltä löytyy jotain muutakin niiden jälkeen maata raapimaan ennen kuin pito katoaa. Saatan toki olla tapani mukaan myös väärässä.
    Maksimikallistuksessahan renkaat on kokonaan ilmassa.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  3. #453
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Veikkaan, että tästä voidaan jatkaa keskustelua kunhan saat mutkavauhdin lähelle renkaiden pitoa vastaavaa tasoa.
    Seuraavasta asiasta voimme varmaankin olla samaa mieltä. Mikäli mopon kallistusta lisättäessä alkaa kääntyvien jalkatappien lisäksi raapia jokin muu osa rataan, mennään nk. kolmella pisteellä. Tuo kolmantena rataan osuva osa on yleensä kova, ja siten joustamaton: pakoputki, koneen poski/kate, jalkatappirunko, sivutuki, rata-ajoon varustelluissa pyörissä kova jalkatappi jne. Silloin kallistusta ei kannata lisätä, muuten jompi kumpi renkaista alkaa irrota radasta tuon kolmannelle tukipisteelle siirtyvän painon vuoksi, pito katoaa, ja mennään nurin.

    Mutta jos keskiseisontatuki ei ole se kolmas piste, ei se ole sitä kovemmalla tai hiljaisemmalla mutkanopeudellakaan. Eikä se kolmas piste taida edes typerästi ajaen muuttua, on vauhti, renkaiden pito tai vaikka kuun asento mikä tahansa. Jos keskari ei ota kolmantena pisteenä tonttiin, niin keskari ei sitten vaan ota kolmantena pisteenä tonttiin. Helppoa. Ja sitten on huonosti suunniteltuja mopoja, joissa ko. vempele kuulemma raapii.
    En ymmärrä mikä mörkö tuo oiva varuste on monelle.

    Kuten aiemmin mainitsin, pidän ajoa haittaamatonta keskiseisontatukea loistavana ja monia asioita helpottavana varusteena parin kilon lisäpainosta huolimatta.
  4. #454
    -TH-:n mutkavauhdin nähneenä
    Beta 300 RR
    Ex - CBR1000RR
  5. #455
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mopo alas keskiseisontatuelta, varsinkin raskaat pyörät. Sivuseisontatuki valmiiksi alas ja nyt kun niiauttaa pyörän alas keskiseisontatuelta niin se kallistuu varmasti ja nätisti sivuseisontatuelle. Asia korostuu jos on kuormaa päällä, takalaukussa muutama kilo ja ehkäpä tankkilaukussakin.
    Kerran tein noin vahingossa varsin raskaalla pyörällä ja se sivutuki tietysti tallasi varpaille. Tukevista Sideistä huolimatta tuli aikamoinen mustelma.
  6. #456
    Yksi vinkki tuli mieleen jota mielestäni en nähnyt ketjussa? Jos näet kynnetyn tai vastaniitetyn pellon, niin oleta automaattisesti että sieltä on traktori tai puimuri tullut tielle. Sattaa olla melkoinen mutapaakkuvana kaistan poikki. Kaveri vaihtoi tuollaisesta läjästä kuskista matkustajaksi Marjoniementiellä
    Honda Transalp XL700 ABS -08
  7. #457
    Jos tarvii askarrellapaskarrella tiiviste itse niin tällä helpolla kikalla saa siistin.

    Ensin leikataan tiivistepahvista sentin pari tulevaa tiivistettä isompi pala ja leikataan "sisäpuolelta" turhat pois niin että sillekin puolelle jää tarpeeksi ylimääräistä. Tehdään muutaman pultin/tapin kohdalle reiät jotta tiivistepahvi kestää paikoillaan. Aihio paikoilleen pulteilla/tapeilla kiinni. Sitten varovasti naputellaan pallovasaralla tiivistepahvia työstettävän palikan reunaa vasten, pahvi leikkautuu yllättävän siististi. Jos täytyy naputella tiukkaa mutkaa niin helpottaa kun leikkaa saksilla säteitä mutkaa kohti.

    Oman pyörän kytkinremppaan sain väärän tiivisteen joten piti itse naputella tiivistepahvista ja ihan siisti siitä tuli, eikä vuoda. http://tsup.fi/~zubatin/Magna/kytkin/k9.jpg

    kiitokset vinkistä menee Tsärvon Fixukselle
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C
  8. #458
    Vesipöllyssä tihrustaminen alkaa ajaessa pitemmän päälle v:tuttaa. 5 sateesta litku auttaa auton tuulilasissa, vesi valuu pois isoina pisaroina niin ko hanhenselästä,miksei mopon plexistäkin. Uskaltaiskos tuota laittaa visiiriinki vai sullaakhan se poissa ? http://tekniikanmaailma.fi/autot/muu...wax-5-sateesta
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  9. #459
    Lainaa kallokas kirjoitti Katso viesti
    Vesipöllyssä tihrustaminen alkaa ajaessa pitemmän päälle v:tuttaa. 5 sateesta litku auttaa auton tuulilasissa, vesi valuu pois isoina pisaroina niin ko hanhenselästä,miksei mopon plexistäkin. Uskaltaiskos tuota laittaa visiiriinki vai sullaakhan se poissa ? http://tekniikanmaailma.fi/autot/muu...wax-5-sateesta
    Norjan reissulle viime vuonna (yllättävästi satoi puolet ajasta..) otin pullon tuota mukaan ja käytinkin. Koin auttavaksi asiaksi, enkä huomannut että olisi visiiriin mitään muutoksia aiheuttanut. Meinaan myös ottaa tämän kesän reisulle.
    GSX 1250 FA -13
    GSF 1250 Sa -07
    GSF 600 S -03
  10. #460
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kallokas kirjoitti Katso viesti
    Vesipöllyssä tihrustaminen alkaa ajaessa pitemmän päälle v:tuttaa. 5 sateesta litku auttaa auton tuulilasissa, vesi valuu pois isoina pisaroina niin ko hanhenselästä,miksei mopon plexistäkin. Uskaltaiskos tuota laittaa visiiriinki vai sullaakhan se poissa ? http://tekniikanmaailma.fi/autot/muu...wax-5-sateesta
    Olen tota käyttäny. Ei ole niin hyvää mitä Arain visiirssä on uutena ja mikä siitä hiipuu pikkuhiljaa… Ihan ok, paljon parempi kui ei mitään, kannattaa laittaa reilusti. Musta täällä oli jossain jotain tehokkaampaakin tököttiä mainittu? MIten tulee mieleen että Varustelekasta olis löytyny?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #461
    Varustelekan vaihtoehto, tuli hommattua molemmat huurteenesto ja tuo visiirivaha. Ensimmäisillä kerroilla toimi ihan ok, jotenkin tuntui että huurteeneston teho hiipui tai sitten visiiri pitää välillä pestä jollain pesuaineella. Yleensä tuo huurtuminen vaivannut enemmän...
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  12. #462
    Jos olet aloitteleva, epävarma tai muuten vaan vihjeetön mopokuski, etkä uskalla ajaa muuten kuin pitkät päällä, vaihda ne lyhyille noin 250 metriä ennen vastaantulijaa. Vähän niinkuin ajaisit autolla yöllä.
  13. #463
    Samalla vahalla olen vahaillut kypärän ja visiirin, mitä koko pyöränkin.
    Hyvin toimii, hylkii vettä ja raatoja.
  14. #464
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti
    Jos olet aloitteleva, epävarma tai muuten vaan vihjeetön mopokuski, etkä uskalla ajaa muuten kuin pitkät päällä, vaihda ne lyhyille noin 250 metriä ennen vastaantulijaa. Vähän niinkuin ajaisit autolla yöllä.
    Tämä on erittäin hyvä kikka. Suosittelen .
    Honda XL1000VA 2006
  15. #465
    Tuohon valoasiaan on muutama muukin kikka.
    1. Jos sinulla on motonet/biltema jälkiasennusxenonit pyörässäsi, heitä ne roskikseen.
    2. Suuntaa ajovalot
    3. Valoisalla ajettaessa pitkien ajovalojen käyttö on perseestä ja lain vastaista.(http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...19810267#L2P36) Jos haluat lisää näkyvyyttä, niin pue mustan nahkarotsisi päälle kirkas huomioliivi ja mieti, onko se lisänäkyvyys pakollista.

    Tuosta voisi tehdä EU:lle kehitysehdotuksen, että pyöriin pakolliseksi nykyisten valojen lisäksi vielä puna-vihreät äärivalot sivuille, 1m korkea vilkkumajakka ja peruutusvalo. Luulisi ainakin muiden tienkäyttäjien huomaavan motoristin.

    Ja niin vain minäkin mieleni pahoitin.
  16. #466
    En tiedä onko tästä kirjoitettu aikaisemmin, mutta mikäli kahvat on liian kovat tai ohuet, niin helppo ratkaisu on kierittää kummankin kahvan ympärille joko tennis- tai sählymailan grippiä (sählymailan gripeissä on samaan hintaan yli tuplasti aika pitkälti samanlaista grippinauhaa kun tennismailassa). Pehmeyttä saa geeligripillä, jota tosin Suomesta on vaikeaa löytää.
    Ducati Diavel
  17. #467
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Toi olikin hyvä vinkki, mä olen paksuntanut noi kahvat aina sähköllä lämpenevillä kahvakumeilla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #468
    Lainaa keimol kirjoitti Katso viesti
    En tiedä onko tästä kirjoitettu aikaisemmin, mutta mikäli kahvat on liian kovat tai ohuet, niin helppo ratkaisu on kierittää kummankin kahvan ympärille joko tennis- tai sählymailan grippiä (sählymailan gripeissä on samaan hintaan yli tuplasti aika pitkälti samanlaista grippinauhaa kun tennismailassa). Pehmeyttä saa geeligripillä, jota tosin Suomesta on vaikeaa löytää.
    Maantiefillareiden tankoihin tarkoitettu tankoteippi toiminee myös. Ja saa vaikka mimmoisissa väreissä. Eikä maksa miljoonaa
  19. #469
    Voiko kyydissäolijan hihnaan luottaa, ettei katkea moottoritiellä? Onko teillä kyytiläinen kiinni kuskissa vai hihnassa? Siis oletan, että on tehty sitä silmälläpitäen, mutta hirvittää ajatus, että katkeaa kiihdytyksessä.
  20. #470
    Lainaa Qameli kirjoitti Katso viesti
    Voiko kyydissäolijan hihnaan luottaa, ettei katkea moottoritiellä? Onko teillä kyytiläinen kiinni kuskissa vai hihnassa? Siis oletan, että on tehty sitä silmälläpitäen, mutta hirvittää ajatus, että katkeaa kiihdytyksessä.
    En luottaisi. Meillä ei kiihdytetä, jos kuski ei tunne, että pidetään kunnolla kiinni. Sopii niin muijalle, kuin kersoillekin.
    Pappatuna tallissa.
    ex-GSX-F '99, ex-GSX1300R '03, Tunturi Start '70, Dyna Street Bob '08
  21. #471
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Qameli kirjoitti Katso viesti
    Voiko kyydissäolijan hihnaan luottaa, ettei katkea moottoritiellä? Onko teillä kyytiläinen kiinni kuskissa vai hihnassa? Siis oletan, että on tehty sitä silmälläpitäen, mutta hirvittää ajatus, että katkeaa kiihdytyksessä.
    Tommonen hihna tuli lasten puvun mukana, mutta heti irti ja hyllyyn.
    Jos tarttee erkaantua pyörästä niin parempi että kumpikin lentelee erillään, tulee vaan pahempaa jälkeä jos lennetään yhteen sidottuina ja meikäläinen laskeutuu kersan päälle.
    Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
    KTM Super Adventure 1290 -2015
    Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
  22. #472
    Lainaa Qameli kirjoitti Katso viesti
    Voiko kyydissäolijan hihnaan luottaa, ettei katkea moottoritiellä? Onko teillä kyytiläinen kiinni kuskissa vai hihnassa? Siis oletan, että on tehty sitä silmälläpitäen, mutta hirvittää ajatus, että katkeaa kiihdytyksessä.
    Meillä kyytiläinen pitää kiinni tartuntavyön kahvoista. Vyö on kuskin ympärillä. Kätevä, jos kyytiläisen kädet ei riitä kuskin ympäri. Toisessa lasten puvussa on joku hihnasysteemi, mutta ei näytä vakuuttavalta.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  23. #473
    Lainaa Pwz kirjoitti Katso viesti
    Tuohon valoasiaan on muutama muukin kikka.
    1. Jos sinulla on motonet/biltema jälkiasennusxenonit pyörässäsi, heitä ne roskikseen.
    2. Suuntaa ajovalot
    3. Valoisalla ajettaessa pitkien ajovalojen käyttö on perseestä ja lain vastaista.(http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantas...19810267#L2P36) Jos haluat lisää näkyvyyttä, niin pue mustan nahkarotsisi päälle kirkas huomioliivi ja mieti, onko se lisänäkyvyys pakollista.

    Tuosta voisi tehdä EU:lle kehitysehdotuksen, että pyöriin pakolliseksi nykyisten valojen lisäksi vielä puna-vihreät äärivalot sivuille, 1m korkea vilkkumajakka ja peruutusvalo. Luulisi ainakin muiden tienkäyttäjien huomaavan motoristin.

    Ja niin vain minäkin mieleni pahoitin.
    Ja jos tämä oikein harmittaa, niin hyvä kikka on myös olla tuijottamatta vastaantulijan ajovaloihin. Tämä toimii myös autolla liikkuuessa, yöllä ja päivällä..
    With Great Power Comes Great Responsibility

    Ei riemulla rajaa kun Ässällä ajaa
  24. #474
    Hopöhöpo! Kyllä pkz oli ihan oikeessa. Olen ihmetellyt, että miten joku voi olla niin (vtun!) tyhmä, että ajaa AINA pitkillä valoilla. Suosittelen kaikille autoilijoille täräyttämään ylivalopää"motoristia" kohtaan ihan kaikki mitä autosta löytyy valoja.

    Katotaan ketä harmittaa kun tää kausi on jo pikkuhiljaa vaihtumassa...
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  25. #475
    Pitkät päällä ajelussa on sekin vielä, että mitäs sitten vilautat, kun tarttiskin yhtäkkiä saada extrahuomiota? Lyhyttä vai?
    ER5
  26. #476
    Lainaa -Chelios- kirjoitti Katso viesti
    Ja jos tämä oikein harmittaa, niin hyvä kikka on myös olla tuijottamatta vastaantulijan ajovaloihin. Tämä toimii myös autolla liikkuuessa, yöllä ja päivällä..
    Moottoripyörä menee sinne minne katse ohjaa. Ei siis kannata tähdätä niihin valoihin. Se vaan, että toisinaan ne valot joutuu kohtaamaan mutkassa eikä auta vaikka kuinka yrittäisi olla katsomatta. Kovin pitkään ei voi antaa katseen harhailla ties missä.

    Tosi v-mäistä on se, että joku ajaa perässä pitkät päällä. Varsinkin matalalla autolla ajellessa. Ei auta edes peilien vääntely.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  27. #477
    Meitsin kikka tuossa tilanteessa on avittaa ohitus ja sekuntien päästä saa taas ajella ihan rauhassa itekseen.
    ER5
  28. #478
    Lainaa Anatooli kirjoitti Katso viesti
    Hopöhöpo! Kyllä pkz oli ihan oikeessa. Olen ihmetellyt, että miten joku voi olla niin (vtun!) tyhmä, että ajaa AINA pitkillä valoilla. Suosittelen kaikille autoilijoille täräyttämään ylivalopää"motoristia" kohtaan ihan kaikki mitä autosta löytyy valoja.

    Katotaan ketä harmittaa kun tää kausi on jo pikkuhiljaa vaihtumassa...
    Joo samaa mieltä olen itsekkin noiden pitkien käyttämisestä. Huomioni kiinnittyi vain siihen että jos moinen asia noin VITUTTAA niin taitaa omassa maailmassa olla asiat muuten aika hyvin....

    Oma lähtökohta liikenteessä on sellainen lähtökohta, että "kukaan ei näe minua" ja suhteuttaa oman ajamisen siten. Ei tarvii siirtää huomioimisen vastuuta muille pitkillä valoilla, vilkkuliiveillä tai kirkkaankeltaisilla kypärillä kun pitää itse huolen itsestään eikä oleta että "kyllä toi mut varmaan näki/näkee". Olettamus on kaikkien mokien äiti.
    With Great Power Comes Great Responsibility

    Ei riemulla rajaa kun Ässällä ajaa
  29. #479
    Tuolla menolla Chelios päädyt käyttämään turvaliivejä. Noh, varmaan Sulla on jo.

    On totaalisen virheellinen kuva moottoripyoräilystä, että "jos ne huomaa"... Pistä huomaamaan! Pari vinkkiä:

    Pykällät vähintään 4 kertaa pienempää kun ohitat. Jos ei sitä ääntä tajua niin johan on kumma.
    Keulit ohittaessa. Ja tarpeen mukaan muutoinkin, se "välähtelevä valo" antaa hyvän huomioefektin.
    Ajat aina ylinopeutta. Sillä saa paheksuntaa ja huomiota.
    Muista näyttää aina keskaria.
    Splittaa aina, mutta älä jää käkkimään.

    Mutta kuitenkin tuo pitkät päällä ajaminen on niin vakava asennevamma, että kai pitää hankkia AUTOon kunnon lisävalot... Talvellahan niistä on hyötyä etenkin poronhoitoalueella yms.

    Ps. Jos moottoripyöräily pelottaa niin mikset hankkisi tilalle vaikka mopoautoa? Sen huomaa kaikki kun valtaosa dorkista ei pääse edes siitä ohi.
    DT125[82] -> (yli 20v. tauko) -> Versys[07] -> FZ-1-SA[07] -> K1200S[08] -> cbr600rr[08] -> (+ S1000RR[10] Varastettu Hollannissa, Vttu!) -> (S1000RR[11] Lunariin, ajettu päin ajokoiraa,V*2!) -> (S1000RR[12]) vaihdettu,
    S1000RR[21]+(KTM 690 Enduro r[14])
  30.  
  31. #480
    Lainaa Anatooli kirjoitti Katso viesti
    Pykällät vähintään 4 kertaa pienempää kun ohitat. Jos ei sitä ääntä tajua niin johan on kumma.
    Keulit ohittaessa. Ja tarpeen mukaan muutoinkin, se "välähtelevä valo" antaa hyvän huomioefektin.
    Ajat aina ylinopeutta. Sillä saa paheksuntaa ja huomiota.
    Muista näyttää aina keskaria.
    Splittaa aina, mutta älä jää käkkimään.
    Mutta kuitenkin tuo pitkät päällä ajaminen on niin vakava asennevamma .
    Vinkit lukee jokainen ja omaksuu jokainen tavallaan, tuo ohitukseen lähdettäessä pienempää sisään on mielestäni aika oleellinen juttu.
    Kun Honullakin ajelee leppoisaa tourinkia 6-vaihteella alaväännöllä ja tulee tarve lähteä ohituksiin, niin pudotus viitoselle, jopa neloselle on erittäin hyvä asia. Näet kierrokset koneessa nousevat silloin väh. 5000 - 6000 RPM ja voimaa = suorituskykyä = aktiivista turvallisuutta on käytössä. Jos silmänräpäyksessä tuleekin tilanne, että parasta lähteä ja liukkaasti - alta pois.

    Tuo pitkät päällä tuntuu toisilla olevan kuin tauti. Kiva ajaa letkassakin, jos perämies erehtyy käyttämään pitkiä.
    <p>.</p>
Sivu: 16 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 61415161718 ... ViimeinenViimeinen