Sivu: 15 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 421:stä 450:een 625:sta
  1. #421
    Lainaa mornia kirjoitti Katso viesti
    Näin on! Joskus varmaan tähän ketjuun kirjoittanutkin asiasta, mutta ilmeisesti tästä ei voi muistuttaa liikaa!
    Juuri viime viikolla aamuruuhkassa pakettiauto peruutteli päälleni, kun yritti antaa kääntyvälle tilaa. Siinä sitten tyhmänä töötöttelin ja yritin lykkiä pyörää taaksepäin. Eturenkaaseen se jysähti, mutta sain onneksi pidettyä pyörän pystyssä. Ohittaessani pakun huomasin, että kuski puhuu vielä puhelimessa.
    Näitä peruuttelijoita saa varoa henkilöautoissakin. Viime suvena parkkiksella tavallinen kotilokuski lähti ruudusta kääntämään ulos, ja melkein tuli päälle kun olin takana.
    Kun alla olevassa pyörässä töötti on semmonen surkea piipitys, niin kuin mp:issä yleensä on, niin likellä oli ettei tullut.

    Tilanteen lauettua välitön haastattelu tuotti kommentin: "Oli miulla vilkku päällä, että olen kääntämässä ruudusta ulos". Ja pää ei kääntynyt paskan vertaa.
    Tuonkin asian takia sitä kaipaa kunnollista tööttiä. Muttei suoria putkia.
    <p>.</p>
  2. #422
    Matkailusta. Eli omaan puimuriin kun laitoin tankkilaukun niin askartelin tankin suojaksi "koulukirjojen" kalvosta suojan.

    Eli aluksi vahaa enemmän kuin riittävästi pintaan.

    Sitten saksimista kalvosta ns esileikattuja paloja.

    Sumutinpulloon käsitiskiainetta vettä, sitä tankin pintaan ja kalvot paikoilleen. (mahdollistaa siirtelyn ja sovittelun)

    Lopuksi lastalla tai vst ilmakuplat pieniksi ja "föönillä" kuivaksi ja avot, näin oli väliaikainen suoja/t paikoillaan.

    Kumminkin reissussa hiekka, pöly, vesi muodostaa hienon hieontatahnan tankin ja laukun väliin joka v.. tuutta kun kotiin päässyt..
  3. #423
    Tää nyt mikään "kikka" ole, mutta kun käväsin tuossa pyssykylän apteekissa täydentämässä mieliala lääkitystäni niin sattui silmään tällainen kiva peltinen pastillirasia. Mieliala koheni kertaheitolla ja ajattelin käyttää rasiaa korvatulppien ym. säilytykseen. Pastillitkin jopa jotenkuten sulivat ikämiehen suussa .
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  4. #424
    Mulla yleensä korvatulpat sellasessa "kindermunan sisuksessa"...
    Tussilla teksti kenen on, ja sielä ne on suojassa, myös vesitiiviisti.
    Märkä korvatulppa on ikävän tuntunen korvassa...
    Se oli jo rikki...
  5. #425
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Jos ei ole huoltopukkia niin ketjujen rasvaus, takavanteen pesu tms. käy helposti kun asettaa pyörän sivutuelle ja nostaa räikkäliinalla oikealta puolelta (takajalkatapin tienoilta) takapyörän ylös. Tietysti pitää löytyä jotakin mihin sen pyörän ripustaa. Itse proppasin tallin kattoon venetarvikkeena kaupatun silmukan.

    On ahkerassa käytössä, esim. renkaan vaihdossa, joka teetettynä on irtovanteelle paljon halvempi kuin alta-alle.

    Toinen juttu on sitten pyöränlaakerien tarkistus. Kannattaa tarkistaa JOKA kerta kun pyörä on irti. Saattavat mennä yllättävän äkkiä.
    Voi olla et on jo informoitu, mut biltemasta saa kympillä "vanttipultin" jolla on helppo swingistä nostaa. Esim huolttiksella oiva.
  6. #426
    Lainaa janite2 kirjoitti Katso viesti
    Mulla yleensä korvatulpat sellasessa "kindermunan sisuksessa"...
    Tussilla teksti kenen on, ja sielä ne on suojassa, myös vesitiiviisti.
    Mielenkiintoista, minä pidän niitä korvissa.
  7. #427
    Lainaa janite2 kirjoitti Katso viesti
    Mulla yleensä korvatulpat sellasessa "kindermunan sisuksessa"...
    Tussilla teksti kenen on, ja sielä ne on suojassa, myös vesitiiviisti.
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoista, minä pidän niitä korvissa.
    Mielenkiintoista, syötyäni Kinder-munan ja ilahduttuani yllätyksestä heitän "munan sisukset" roskiin.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  8. #428
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Mielenkiintoista, minä pidän niitä korvissa.
    Mielenkiintoista, minä heitän ne pois, koska ne eivät mahdu korviin. ...siis ne sisukset
    Honda NC700S
  9. #429
    Lainaa kallokas kirjoitti Katso viesti
    Tää nyt mikään "kikka" ole, mutta kun käväsin tuossa pyssykylän apteekissa täydentämässä mieliala lääkitystäni niin sattui silmään tällainen kiva peltinen pastillirasia. Mieliala koheni kertaheitolla ja ajattelin käyttää rasiaa korvatulppien ym. säilytykseen. Pastillitkin jopa jotenkuten sulivat ikämiehen suussa .
    ettekö te nyt vaan voisi ostaa tällaista pastillirasiaa ja tunkea ne korvatulpat sinne. Ps. Pastillit ovat vieläkin syömättä.
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  10. #430
    fjr:n takapenkin ja -valon välistä on löytynyt jo monta vuotta pullollinen ikkunanpesuvaahtoa, sekä kuituliinoja. Noilla sekä visiirin, että pleksin putsaus sujuu hyvin. Tilaan mahtuu myös pikkusatikkakin, jonka alle sujautua ainakin turus lauttaa odotellessa ollu mukava.. Siellä kun mopot pääsee vasta kaikkien muiden jälkeen.
    Edit... Pyydän kohteliaimmin anteeksi tökeröä huolimattomuus virhettäni, tarkoitin lautan odotusaikaa.. Satamassa kun on vain taivas kattona..kuten monissamuissakin satamissa.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  11. #431
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    fjr:n takapenkin ja -valon välistä on löytynyt jo monta vuotta pullollinen ikkunanpesuvaahtoa, sekä kuituliinoja. Noilla sekä visiirin, että pleksin putsaus sujuu hyvin. Tilaan mahtuu myös pikkusatikkakin, jonka alle sujautua ainakin turus on ollu mukava.. Siellä kun mopot pääsee vasta kaikkien muiden jälkeen.
    Nyt kyllä juoksi maailman rumin koira (Turun Murre) ohi ja lujaa.
    Durty Nelly's Boys
  12. #432
    Mopo alas keskiseisontatuelta, varsinkin raskaat pyörät. Sivuseisontatuki valmiiksi alas ja nyt kun niiauttaa pyörän alas keskiseisontatuelta niin se kallistuu varmasti ja nätisti sivuseisontatuelle. Asia korostuu jos on kuormaa päällä, takalaukussa muutama kilo ja ehkäpä tankkilaukussakin.
    <p>.</p>
  13. #433
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mopo alas keskiseisontatuelta, varsinkin raskaat pyörät. Sivuseisontatuki valmiiksi alas ja nyt kun niiauttaa pyörän alas keskiseisontatuelta niin se kallistuu varmasti ja nätisti sivuseisontatuelle. Asia korostuu jos on kuormaa päällä, takalaukussa muutama kilo ja ehkäpä tankkilaukussakin.
    Näin toimien erittäin suuri mahdollisuus kaataa pyörä sinne seisontatuen vastakkaiselle puolelle kun sivutuki napsahtaa asfalttiin.
    Asia korostuu jos on kuormaa päällä, takalaukussa muutama kilo ja ehkäpä tankkilaukussakin.
    Nimimerkillä kokemusta on
    K 1100 RS
    K 1200 GT
    http://www.moysa-mc.com
  14. #434
    Lainaa Oltsu kirjoitti Katso viesti
    Näin toimien erittäin suuri mahdollisuus kaataa pyörä sinne seisontatuen vastakkaiselle puolelle kun sivutuki napsahtaa asfalttiin.
    Asia korostuu jos on kuormaa päällä, takalaukussa muutama kilo ja ehkäpä tankkilaukussakin.
    Nimimerkillä kokemusta on
    Minä en koskaan ota pyörää alas keskiseisontatuelta muutoin, kuin kertomallani esimerkillä, tietysti huolellinen pitää olla. Toki pyörätyypeissä on eroja.
    Edit, Itse asiassa ed. pyörän päästin nutulleen, kun otin sen alas keskiseisontatuelta ja rupesikin kallistumaan oikealle, niin
    kyljelleenhän se meni.
    Ja juuri nyt kun sattuneesta syystä on oikea kylki saakelin kipeä eikä kärsi minkäänlaista rasitusta, niin jos vähänkään lähtisi pyörä kallistumaan varsinkin oikealle sivussa seisten, niin ei mitään mahdollisuutta pitää.
    <p>.</p>
  15. #435
    Kun otat raskastakin pyörää keskiseisontatuelta, niin käännä ohjaustankoa vähän oikealle. Näin pyörä nojaa alastullessaan kevyesti vasemmalle. Jos taasen vähänkään käännät tankoa vasemmalle, lähtee koko pyörä kallistumaan vastapuolelle ja siitä et saa kiinni enään. Ja sivujalka aina ylhäällä, vielä erityisemmin raskaasti lastatulla pyörällä.
    -juha-
  16. #436
    Paras tapa ottaa pyörä pois keskiseisontatuelta on rälläköidä se keskiseisontatuki helkkariin jos semmoinen turhake sattuu pyörässä olemaan. Rälläköinnin jälkeen voi ne roippeet laittaa emänännän vanhoihin sukkahousuihin ja lingota stratosfäärin.
  17. #437
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Paras tapa ottaa pyörä pois keskiseisontatuelta on rälläköidä se keskiseisontatuki helkkariin jos semmoinen turhake sattuu pyörässä olemaan. Rälläköinnin jälkeen voi ne roippeet laittaa emänännän vanhoihin sukkahousuihin ja lingota stratosfäärin.
    Paitsi jos meinaa tehdä pyörälle jotain muutakin kuin pyyhkiä vaaleanpunaisella silkkiliinalla kyyneltä silmäkulmasta kun vieras setä roplaa pyörääsi korjaamolla setelisi taskussa…
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #438
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Minä en koskaan ota pyörää alas keskiseisontatuelta muutoin, kuin kertomallani esimerkillä, tietysti huolellinen pitää olla. Toki pyörätyypeissä on eroja.
    Edit, Itse asiassa ed. pyörän päästin nutulleen, kun otin sen alas keskiseisontatuelta ja rupesikin kallistumaan oikealle, niin
    kyljelleenhän se meni.

    Ja juuri nyt kun sattuneesta syystä on oikea kylki saakelin kipeä eikä kärsi minkäänlaista rasitusta, niin jos vähänkään lähtisi pyörä kallistumaan varsinkin oikealle sivussa seisten, niin ei mitään mahdollisuutta pitää.
    Päätit sitten laittaa vahingon kiertämään...

    Edit: korostinpa pienoista ristiriitaa.
    Viimeksi muokannut: Heksa; 29.05.2013 klo 11:16.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  19. #439
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Paras tapa ottaa pyörä pois keskiseisontatuelta on rälläköidä se keskiseisontatuki helkkariin jos semmoinen turhake sattuu pyörässä olemaan. Rälläköinnin jälkeen voi ne roippeet laittaa emänännän vanhoihin sukkahousuihin ja lingota stratosfäärin.
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Paitsi jos meinaa tehdä pyörälle jotain muutakin kuin pyyhkiä vaaleanpunaisella silkkiliinalla kyyneltä silmäkulmasta kun vieras setä roplaa pyörääsi korjaamolla setelisi taskussa…
    Minäkään en ymmärrä miksi keskiseisontatukea ei ole kaikissa mopoissa. Ainoa haitta on kahden(?) kilon lisäpaino, joka sekin sijoittuu varsin alas. Etuja on paljon: toisiovedon hoito ketjuvetoisissa on todella helppoa, takavanteen irroitus onnistuu ilman pukkeja tai liinavirityksiä, etuvanteen poisotto järjestyy millä tahansa sopivankorkuisella pönkällä, pyörän muukin huoltaminen on mukavampaa kun kapine on pystyssä, jopa takahaarukan irroitus ja takapumpun huolto tai vaihto onnistuu ilman mitään ylimääräisiä virityksiä. Radallekin voi ajaa mopolla, käyttää lämppäreitä, ja kaikki tarpeellinen kulkee mukana varsin pienissä nyssäköissä.
    Haluaisin seuraavaan mopoonikin keskiseisontatuen, mutta uudemmissa sporttipyörissä ei valitettavasti tuota äärimmäisen kätevää varustetta ole.
  20. #440
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Minäkään en ymmärrä miksi keskiseisontatukea ei ole kaikissa mopoissa. Ainoa haitta on kahden(?) kilon lisäpaino, joka sekin sijoittuu varsin alas. Etuja on paljon: toisiovedon hoito ketjuvetoisissa on todella helppoa, takavanteen irroitus onnistuu ilman pukkeja tai liinavirityksiä, etuvanteen poisotto järjestyy millä tahansa sopivankorkuisella pönkällä, pyörän muukin huoltaminen on mukavampaa kun kapine on pystyssä, jopa takahaarukan irroitus ja takapumpun huolto tai vaihto onnistuu ilman mitään ylimääräisiä virityksiä. Radallekin voi ajaa mopolla, käyttää lämppäreitä, ja kaikki tarpeellinen kulkee mukana varsin pienissä nyssäköissä.
    Haluaisin seuraavaan mopoonikin keskiseisontatuen, mutta uudemmissa sporttipyörissä ei valitettavasti tuota äärimmäisen kätevää varustetta ole.
    Eikös ne ole yleensä sellaisia virityksiä, että ottavat maahan kiinni, kun radalla kunnolla kallistelee?
    xxx
  21. #441
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Eikös ne ole yleensä sellaisia virityksiä, että ottavat maahan kiinni, kun radalla kunnolla kallistelee?
    Ei, mikäli keskari on hyvin suunniteltu kyseiseen pyörään. Edellisessä mopossani (RC36B) alkoi sivujalan tassu raapimaan, ja silloin orkkis jousikuormainen jalkatappi oli jo aivan pystyssä. Keskari ei siis osunut missään vaiheessa rataan. Nykyisessä keksinnössäni (CBR600F4i) ei varmaankaan mikään kohta jalkatapin jälkeen ota assuun ennenkuin ko. raato on kyljellään. Arvelen jalkatappirungon siis kaatavan mopon ennen muita kosketuksia.
    Huonosti suunniteltuja/toteutettuja keskareita on kuulemma paljonkin, omalle kohdalle niitä ei ole sattunut. En edes uskalla ajatella millaisia kelvottomat tarvikekeskarit voivat olla...
    Viimeksi muokannut: -TH-; 29.05.2013 klo 16:41. Syy: Lisätty lause selvyyden vuoksi
  22. #442
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Ei, mikäli keskari on hyvin suunniteltu kyseiseen pyörään. Edellisessä mopossani (RC36B) alkoi sivujalan tassu raapimaan, ja silloin orkkis jousikuormainen jalkatappi oli jo aivan pystyssä. Keskari siis ei osunut missään vaiheessa rataan. Nykyisessä keksinnössäni (CBR600F4i) ei varmaankaan mikään kohta jalkatapin jälkeen ota assuun ennenkuin ko. raato on kyljellään.
    Huonosti suunniteltuja/toteutettuja keskareita on kuulemma paljonkin, omalle kohdalle niitä ei ole sattunut. En edes uskalla ajatella millaisia kelvottomat tarvikekeskarit voivat olla...
    Meikäläisellä raapii Rytkösessä sivukatekin maahan maksimikallistuksessa, joten on aika vaikea kuvitella miten keskituen saisi sijoitettua niin ettei se raavi. Tuossa sun Ceebrassa raapii jalkatapit ihan pirun aikaisin asvalttiin, joten uskoisin, että sieltä löytyy jotain muutakin niiden jälkeen maata raapimaan ennen kuin pito katoaa. Saatan toki olla tapani mukaan myös väärässä.
    Superbike #7
  23. #443
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Meikäläisellä raapii Rytkösessä sivukatekin maahan maksimikallistuksessa, joten on aika vaikea kuvitella miten keskituen saisi sijoitettua niin ettei se raavi. Tuossa sun Ceebrassa raapii jalkatapit ihan pirun aikaisin asvalttiin, joten uskoisin, että sieltä löytyy jotain muutakin niiden jälkeen maata raapimaan ennen kuin pito katoaa. Saatan toki olla tapani mukaan myös väärässä.
    No, mun mopossa on ehkä jostain käsittämättömästä syystä geometria tätänykyä muuttunut hieman alkuperäisestä. Kallistusvaroja on siis enemmän. Mutta olet oikeassa, vakiokuntoisen seepran tapit ottavat rataan liian aikaisin, keskari ei. Eikä ota vieläkään. Ihan vain pysyäksemme alkuperäisessä aiheessa
  24. #444
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    Minäkään en ymmärrä miksi keskiseisontatukea ei ole kaikissa mopoissa.
    Ei tarvii. Auton tunkki suojattuna laudanpätkällä. Pyörä pysyy tuurilla pystyssä
  25. #445
    Keskijalka on sama kuin huoltopukki kiinnitettäisiin pyörään. Se sotii mp perusaatetta vastaan. onhan se kätevä, mutta niin olisi kattokin sateella.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #446
    Tommosessa matkajuhdassa kun tuo Honu, niin tavaran lastauksessahan se on ihan kätevä, mutta olen raapauttanut sen mutkissa asfalttiin, niin peljästyyhän sitä ihan hemmetisti, kun tuppaa aiheuttamaan takarenkaan kevenemistä ja pidon heikkenemistä.
    Mutta - suo siellä ja vetelä täällä.
    <p>.</p>
  27. #447
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -TH- kirjoitti Katso viesti
    No, mun mopossa on ehkä jostain käsittämättömästä syystä geometria tätänykyä muuttunut hieman alkuperäisestä. Kallistusvaroja on siis enemmän. Mutta olet oikeassa, vakiokuntoisen seepran tapit ottavat rataan liian aikaisin, keskari ei. Eikä ota vieläkään. Ihan vain pysyäksemme alkuperäisessä aiheessa
    Veikkaan, että tästä voidaan jatkaa keskustelua kunhan saat mutkavauhdin lähelle renkaiden pitoa vastaavaa tasoa.
    Superbike #7
  28. #448
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mopo alas keskiseisontatuelta, varsinkin raskaat pyörät. Sivuseisontatuki valmiiksi alas ja nyt kun niiauttaa pyörän alas keskiseisontatuelta niin se kallistuu varmasti ja nätisti sivuseisontatuelle. Asia korostuu jos on kuormaa päällä, takalaukussa muutama kilo ja ehkäpä tankkilaukussakin.
    Kun pyörä on keskiseisontatuella nousen kyytiin, laitan pyörän käyntiin, laitan vaihteen sisään ja nostan kytkintä..
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  29. #449
    jep, ei enään ikinä keskituelta alas sivulta ohjaten, on muuten suht raskasta pitää pystyssä JOS lähtee kallistelemaan oikealle puolelle ... Aina satulassa istuen tipautetaan alas renkailleen. Joko vaihteella tai jaloilla pukaten.
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  30.  
  31. #450
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Mopo alas keskiseisontatuelta, varsinkin raskaat pyörät. Sivuseisontatuki valmiiksi alas ja nyt kun niiauttaa pyörän alas keskiseisontatuelta niin se kallistuu varmasti ja nätisti sivuseisontatuelle. Asia korostuu jos on kuormaa päällä, takalaukussa muutama kilo ja ehkäpä tankkilaukussakin.
    Jepsan, mulla ei edes ole tullut mieleen kikkailla noin.

    Hyppään päälle istumaan ja pieni yläkropan "heijaus" saa pyörän nätisti alas.
    Tämä toimi jo tuossa muinaisessa Fazussani, jossa oli myös keskijalka.

    Eli tällä tyylillä ei sitä pyörää saa kaatumaa minnekkään suuntaan.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
Sivu: 15 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 51314151617 ... ViimeinenViimeinen