Viime kesänä sattui taakse tällänen sankari, joka yritti valonheittimellään polttaa peilin kautta silmiä mun päästä. Mukavaa ajella kun tällänen tapaus ajaa 2 metrin päässä takana. Koetin peittää valopallon siirtymällä samalle linjalle tämän sankarin kanssa, mutta eihän sekään auttanut kun urpo oli nähtävästi(ja valitettavasti) kuullut, että ryhmässä on parasta ajaa lomittain ja siirtyi sivummalle..(katriina @ Syys. 28 2011,12:42) kirjoitti
![]()
ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
En kyllä ymmärrä näitä pitkät päällä kouhottajia, sillä tekee vain itsensä vaikeammin havaittavaksi liikenteessä + havaitsemasi häiriö toisille. Ei voi olla niin vaikeaa vaihtaa valoja vallitsevien olosuhteiden mukaan(katriina @ Syys. 28 2011,12:42) kirjoitti
![]()
Tuo on kyllä havaittu kanssa, ei muuta kuin rohkeesti sanomaan vaan ja jos ei usko niin vaihtakaa paikkaa ja pistä pitkät päälle niin saa kokea ihanuuden itsekin.(katriina @ Syys. 28 2011,12:42) kirjoitti
Lisäksi kommenttina Ducatin valoista että enpä oo kyllä kieltämättä nähnyt valojen tehoa tarkemmin joten ottakaa ihan yleisenä kommenttina vaan kielteinen kantani pitkien valojen käyttöön päiväaikaan . Tuo lievä mutkittelu kyllä näkyy mutta harva käyttää.![]()
Honda XL1000VA 2006
visiirin huurto loppu ku otin lätkäjoukkueen putelista jääkiekkokypäriin tarkotettuu visiirin putsaus/huurteen esto ainetta. Luulisin et sitä löytyy iha urheiluväline liikkeistä![]()
600rr
Onkos mitään kikkoja rekisteriotteen mukana kuskaamiseen?
Missä kuskaatte ja kuinka saatte sen pysyyn kunnossa?
Tosissaan muttei totisesti.
Itsellä on minigrippi pussissa työkalulaukun kanssa penkin alla. Toiset laittaa minigripopi pussiin ja lonkkasuojan pussiin kuulemma(jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
Siin onkin kiva kaivella housuja kun poliisi kyselee paperien perään :P
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Mulla on aina ollut kopio penkin alla, mutta viime kesänä frendi kysyi MP poliisilta asiasta joka ilmoitti, että ei... ei pojat niin ei tehdä... *(jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
![]()
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
En pidä mukana.Koskaan ei ole kysytty.(jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
Löytyy poliisin tietokannasta.
Säilytän sen kirjoituspöydän laatikossa, eipä nuo poliisit ole sitä tarvinneet vaikka kysyvätkin sitä.(jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
ex-Suzuki GSX-R 750 K8
Minigrippi oli mulla hiukan vuotanu... No, jos haluu tiiviin muovipussisysteemin ja jaksaa hiukan näprätä niin ekaks mahdollisimman paksua ja kestävää tekoa oleva pakastepussi (tai miksei ihan mitä muovia vaan) ja laitetaan se rekisteriote pieneksi taiteltuna sinne. Käytetystä muovista riippuen yksi tai useampi sivu jää auki ja ne suljetaan sulattamalla silitysraudan kanssa.(jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
Eli silityslaudalle ekaks siivu leivinpaperia, sen päälle se muovisysteemi minkä välissä on rekisteriote, päälimmäiseksi taas siivu leivinpaperia. Sitte tarkistetaan että on kaikki oikein asemoitu ja painetaan silitysraudalla saumat kiinni. Silitysrauta saa olla pienellä lämmöllä, muuten sulaa liikaa.
Ja missään tapauksessa silitysrauta ei saa osua muoviin suoraa, vaan on aina oltava se leivinpaperi silitysraudan ja muovin välissä. Muuten se silitysrauta on enemmän tai vähemmän lopullisesti pilalla. Liian kuuma rauta sulattaa liikaa ja pussi menee puhki.
Tollalailla saa ilmatiiviisti ja siististi suojattua/suljettua kaikenlaista niinsanotusti kotikonstein ilman eri vehkeitten hankintaa. Se miten paljon muovi kestää on sitten toinen juttu.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
http://www.partioaitta.fi/Kartat_ja_...kut_ja_-pussit(jagge86 @ Marras. 13 2011,18:39) kirjoitti
Tuollasia löytyy eri kokoisia ja hintaisia retkeily-, veineily-, melonta- ja pyöräilykaupoista. Ovat kestävämpiä ja vedenpitävämpiä, kuin minigripit.
edit: Unohtu sanoa, että satulan alla kulkee.
Itse pidän rekisteriotetta lompakossa. Harvemmin kysytään ajokorttia TAI rekisteriotetta, kätevä kun ovat samassa paikassa.
SV650S -03
Aprilia RS -01, sähkömoottoripyörä, "Project Blue Smoke"
Pitkiin valoihin; niin itseäni selkeästi kokeneempi motoristi koitti neuvoa että pidä pitkät aina päällä vaan en suostunut koska sitten kun joku tulee itteä pitkät päällä vastaan niin V**uttaa... ja pahasti, nyttemmin on tosin xenonit niin pitkissä kun lyhkäsissäkin muutamasta syystä; 1. Hyosungissa et pysty vaihtamaan sitä polttimoa tien päällä, ihan totta et pysty, ja mun mielestä parasta on kun ohjekirjassa lukee polttimon vaihdon kohdalla että ota yhteyttä valtuutettuun huoltoon,,,![]()
2.ovat kirkkaammat ja näyttävät paremmin koska ajan liikaa valaisemattomia teitä. 3. kun autoilija tulee vastaan/sivulta/mist' vaan niin kattoo ekana että mikä ihme toi on, miettii että jaa sehän on mopo = sinut on huomattu
yksi mitä en voi suositella kenellekkään on siniset ledit ja eritoten vilkkuvattoki toimii siihen perus mondeon kuskiin mutta pärr jos sillä onkin hihamerkki......
Sitten vielä autoilijoista niin seuraavan kerran kun näette "turvattoman" autoilijan niin kiinnittäkää huomiota autoon hieman sillä Pelottavan usein se on oikeasti Pieni ja Punainen.
sitten ihan suositeltavaa on että jos laittaa esim jälkiasennus xenonit, lediä yms. yms. niin kannattaa jonkinlainen perus volttimittari kytkeä akkuun on oikeasti ihan tarpeen, ja sitten jos jotain aftermarket ledejä tai muita laittaa niin kannattaa kytkeä virrat virtalukkoon, estää tämmöiset "hupiveikot" ja unohtamisen aika pitkälle ja jos haluaa hifistellä niinkuin minulla ex mopoautossa oli niin sitten kun kääntää virrat pois
niin on semmon 15sek tms. viive ennen kuin sammuu...
Tuommonen kaasulärpäke mikä onkaan on ihan kätevä ja kaupunkiajoon vinkki niille joilla on pitkä kaasukahvan liike;
laittaa se lärpäke ihan tuohon katkasinpaneeliin kiinni peukalon alle ja käyttää sitä lärpäkettä tavallaan puolipeukkukaasuna tai jtn. mutta toimii, kaasu on yhtä nopea käyttää kuin ilman lärppää ja silti pystyy lepuuttamaan.
Yksi asia kaatumisessa on hyvä muistaa; irti pyörästä jollei käy itsestään ( juu kaksmarkkaa taulussa voi irrota muutenkin)
koska jos tarraa pyörään kiinni käy todennäköisesti pahemmin kuin silloin kun irroittaa...
Rahalla saa ja mopolla pääsee.
Intohimoinen motoristi est.1995
Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
Ei hitto. Ekan prätkän taisin ostaa -83 enkä tuota ollut hoksannut tähän päivään mennessä vaan aina ollut ote pyörässä tai ajotakin sille soveltuvassa taskussa... nyt tuntee itsensä tavallistakin hölmömmäksi! Kiitos!(pertt-UP- @ Marras. 13 2011,20:40) kirjoitti
![]()
Reitti- ja kohdevinkkejä sekä tapahtumia kuvina:
http://www.vanhamoto.net
CX500 & K75 & CB500
Toisaalta ajokorttia vois säilyttää satulan alla.(Oma Aika @ Marras. 24 2011,06:58) kirjoitti
![]()
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Tosta rek.otteen kopion mukana pitämisestä kyt.. anteex poliisilla on näkemys että se ei kelpaa. Syy on se että jos rekisteriotteeseen tarvitsee tehdä merkintöjä niin kopioon kirjoittaminen on yhtä tyhjän kanssa.
Samoin jo merkityt korjausmerkinnät ei näy jos kuljettaa mukana kopiota.
Että sellasta..
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Minulla rekisteriote on minigripissä, joka on sellaisen kaupan muovipussin sisällä ja tuo mytty satulan alla. Muovipussi tarjoaa lisäsuojan ja estää ettei pääse vaikka jostain rakosesta tippumaan pois.
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Rekisteriotteen välissä on 40 eur rahaa "pahan hetken varalle"
Enempää ei viitti laittaa jos häviää, mut sillä summalla pitäis päästä kotiin, ainakin eteläsuomessa.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Sitten kun poliisi pyytää jokorttia ja rekisteriotetta, älä unohda sitä neljää kymppiä sinne rekisteriotteen väliin... Paitsi ehkä jossain Liettuassa voi vielä sitäkin kokeilla.
Ducati SS1000DS
Condor A 350
Minigrip pussissa satulanalla on säilyt ihan hyvin.![]()
Se ei pelkästään tunnu hyvältä, vaan se myös on sitä.
Takkeja kun on useampi, niin se on aina sen takin taskussa joka on kotona.![]()
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Minigrip pussissa teipattuna satulan alle, tai renkaan paikkauspussissa.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Taiteltuna housujen reisi taskussahan tuo ote on aina ollu, tosiaan, ilman housujakaan en ole useasti lähdetty ajelemaan. Anoa huonopuoli siinä on se että ku taskussa on 3-4 pyörän otteet, alkaa kissalan pojat ihmettelemään ku pyytävät otetta ja: "ei se ole toi, ei se ole tuokaan, eikä tuo...."
Suzuki TS 125R -92
Suzuki DR 350 -92
Kawasaki ZZR 1100 -98
Toi on muuten hyvä, täytyypä itekin laittaa...eihän sitä koskaan tiiä jos vaikka lompakko hukkuu tai sit meikäläiselle tyypilliseen tapaan unohdan sen kotiin ja huomaan sit vasta 300km kotoa kun tankata pitäs...
Itse kun pidän rekisteriotetta kokoajan ajotakin rintataskussa muovitaskussa niin siinähän ne rahatkin kulkis mukavasti mukana...
Tossa vaan tosin se huono puoli etten takuulla muista rahojen olevan rekisteriotteen välissä sit kun niitä oikeasti tarvisin..![]()
Suzuki GSX-750F 99 -> Kawasaki ZZR1400 07
Mulla kävi tollai, tutkin rekisteriotteen elämäntilannetta satulan alla ja löysin sieltä homeisesta minigrip.pussista kakskymppiä!
Mut sitten, mulla on ajotakin hihassa kyynärpääsuojan vetskarin kautta tallennettu parikymppiä kolikoina. Tuorekelmuun kiedottuna, niin ei kilise. Ja kolikoita siks että ei lahoa vedessä.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"