Sivu: 3 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 598:sta
  1. #61
    Kyllä eukko (ja muutkin satunnaiset takamatkustajat) odottaa ilman muuta kunnes annan luvan, eihän siitä tule kun sutta ja sekundaa jos noin vain ilmoittelematta kiipeillään pyörän päälle tai pois, jos vaikka ei ole jalat tukevasti maassa, kuoppa tai kivi just kengän alla tms.
    "Ohittaminen kannattaa aina"
  2. #62
    Laivalla mentäessä mulla on aina mukana kiinnityshihnan pätkä,jolla lukitsen etujarrun. Pakkaa laivalla tarvitsema(nne)si kamat erikseen, ettei tarvitse ottaa kaikkia laukkuja hyttiin.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  3. #63
    En tiedä menikö multa ohi, mutta en ollut näkevinäni mitään juttua siitä että kevväällä nämä tiet on kaikenmaailman paskassa, suolassa ja hiekassa... eli ei kannata polvea tarjota heti ekoina päivinä maahan.

    Myös näillä kurakeleillä on hyvä pitää penkin alla vaikka pientä puuklapia, yleensä käy niin että pyörälle löytyy paikka juuri isoimmasta mutalammikosta eikä seisontatuki pysy "pinnalla" millään. Sama kesäkuumalla asfaltilla. Huomasin juuri että äskeisessä viestissä sivuttiinkin tätä... ehkä kumminkin helpompi ja halvempi niksipirkka?

    Ennen ajoonlähtöä muistaa tietenkin ilmata jarrut talven jäljiltä ja laittaa ne kengännauhat kengänvarsiin niin pääsee edes kotipihasta tielle ehjin nahoin



  4. #64
    Juuri tuosta sivutuesta, että jos jättää pyörän parkkiin nurmelle, hiekalle tms. niin kandee aina laittaa joku lankunpätkä tai vaikka lyttyyn polkastu kaljatölkki, notta jos vaikka yön aikana sataa vettä niin pyörä on melki satavarmasti kylellään ilman.
    KTM 690SM -08
  5. #65
    Lainaa (canepazzo @ Helmi. 19 2004,21:16) kirjoitti
    BTW, sivutukeen voi aika helpolla nikkaroida semmoisen aputuen siihen pääjalkaan kiinni siten että jalka maassa ollessa maata vasten on kaksi tassua. Kyllä se pikkasen hidastaa asfalttiin tai soraan uppoamista yhteen tassuun verrattuna.

    Sarjassamme lisää moponiksipirkkajuttuja *
    Terve!!!
    Ostin viime kesänä Louisilta muovisen jalankuva mallisen läpyskän, joka on tarkoitettu nimenomaan seisontajalan(mikä sana) alle. *Väri on punainen joka erottuu hyvin maastossa ettei unohdu niin helposti. * *Kovemmat rasistit voivat valita myös mustan vaihtoehdon. Läpyskän hintaa en muista, mutta tuskimpa se yli 2 € oli.
    kotka
  6. #66
    Motskari lienne siitä metka menin, että se kyllä kertoo kuskille suurimman osan niistä virheistä joita tulee ajon aikan tehneeksi. Koska harvemmin kuitenkaa niitä mokia se pyöräsi tekee, mikäili se on vaan sellaisessa kunnossa *että sillä ylipäätään saa yleisillä paikoilla ajaa. Pitää vaan haluta kuunnella niitä feedbäkkejä tosi valppaasti ja nöyränäkin vielä. Iske tankkiin kiinni vaikka imukupilla / jousella varustettu muovisuojaenkeli kun lähdet lenkille. Mitä vähemmän enkeli sitten matkalla räpistelee, nykyttelee tai ravistelee, sen paremmin ajat...
    Jos sen jousi on sitten tyyten kuoleentunut jo eka reissullasi, noita paikaltaan lähtöja, vaihtamisia ja jarrutuksiakin on vielä syytä reenata siellä rauhallisimmilla sivutieosuuksilla. Ja ehkä nypätä ainakin yks tulpanjohto irti sitä menoa rauhoittamaan.. *

    Ja taas kerran tätä yleispätevyyttä on niin vaikea jakaa, koska joku itsestäänselvyys jollekin jo ekä kilsan jälkeen pysyy ehkä joillekin salaisuutena pitkäänkin... Yksi juttu ehkä kuitenkin. Ellet ja siitäkin huolimatta että ennakoivaa kurssia olet ajatellut käydä, noi alkukilsat kannattaa ilman muuta ajella ihan ilman matkustajaa. Niinkuin joku jo tais sanoakin, isompikin mopo muttuu koko lailla toiseksi ajoominaisuuksiltaan sen nätinkin matkustajan myötä...
    Ja niitä porukkareissujakin kannattaa alkuunsa välttää, koska jostain kumman syystä sen etummaisen pilotin takarenkaan hävitessä näköpiiristä, tämän takanatulijan suhteellisuudentaju pakkaa kaikkoamaan lähes jokaiselta tuoreelta motoristilta...( ja koeneemmilta ilman muuta...=)
    Ajele siis mopollasi niin paljon kuin suinkin ehdit ja voit, koska mikään ei korvaa perskohtaisen kokemuksen tuomaa varmuutta ajoturvallisuudella ja sille nautinnollekin. Poikkea kyykylläkin joskus myös sille hyväpintaiselle soratielle. Ei sekään niin kauheeta oo kun vois luulla. Sitäkin taitoa joskus väjäämättä tarvitsee, niin että ei mene ihan paniikkiin jos etusen alla pyörii pieniä irtokiviä ja pysätäkkin oikeen pitäisi....
    Niitä samoja kiviähän löytyy just keväisin vähän joka risteyksestä, vaikka alla muuten olisikin pikeä.

    Eiköhän ne suurimmat vaikeudet kokemattomamalle motoristille ole se tahaton kurvien leveäksi ajo, ja uskallus painaa sitä etujarrupaakia sinne naturaali-abs rajoille asti. Niitä molempia voi suht turvallisesti harjoitella myös siviilissä, kun löytää semmoisen sopivan tienpätkän lähistöltä. Nuo peltoaukeiden keskellä kulkevat sivutiet lienevät parhaimpia siihen tarkoitukseen. Ei suurempaa huolta vaikka se kanttaus ei pysy kokonaan omalla kaistalla kun näkyvyys vaan riittävän on hyvä sinne eteenpäin. Ja ne risteykset voi sitten kuvitella sen ja sen aurausmerkin kohdalle, mihin muka pitäsi näppeästi pysätä.....Ja eiku reenaamaan. Kyllä se punakanpönäkkä isäntä sieltä kohta juoksee pellon poikki...sanomaan koska aikavaraus tälle moottoriradalle on tältä päivältä päättynyt...
    jokkebus@

    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisi...
  7. #67
    Lainaa kirjoitti
    Ellet ja siitäkin huolimatta että ennakoivaa kurssia olet ajatellut käydä, noi alkukilsat kannattaa ilman muuta ajella ihan ilman matkustajaa. Niinkuin joku jo tais sanoakin, isompikin mopo muttuu koko lailla toiseksi ajoominaisuuksiltaan sen nätinkin matkustajan myötä...
    Ja niitä porukkareissujakin kannattaa alkuunsa välttää, koska jostain kumman syystä sen etummaisen pilotin takarenkaan hävitessä näköpiiristä, tämän takanatulijan suhteellisuudentaju pakkaa kaikkoamaan lähes jokaiselta tuoreelta motoristilta...( ja koeneemmilta ilman muuta...=)
    Ajele siis mopollasi niin paljon kuin suinkin ehdit ja voit, koska mikään ei korvaa perskohtaisen kokemuksen tuomaa varmuutta ajoturvallisuudella ja sille nautinnollekin. Poikkea kyykylläkin joskus myös sille hyväpintaiselle soratielle. Ei sekään niin kauheeta oo kun vois luulla. Sitäkin taitoa joskus väjäämättä tarvitsee, niin että ei mene ihan paniikkiin jos etusen alla pyörii pieniä irtokiviä ja pysätäkkin oikeen pitäisi....
    Niitä samoja kiviähän löytyy just keväisin vähän joka risteyksestä, vaikka alla muuten olisikin pikeä.

    Eiköhän ne suurimmat vaikeudet kokemattomamalle motoristille ole se tahaton kurvien leveäksi ajo, ja uskallus painaa sitä etujarrupaakia sinne naturaali-abs rajoille asti. Niitä molempia voi suht turvallisesti harjoitella myös siviilissä, kun löytää semmoisen sopivan tienpätkän lähistöltä. Nuo peltoaukeiden keskellä kulkevat sivutiet lienevät parhaimpia siihen tarkoitukseen. Ei suurempaa huolta vaikka se kanttaus ei pysy kokonaan omalla kaistalla kun näkyvyys vaan riittävän on hyvä sinne eteenpäin. Ja ne risteykset voi sitten kuvitella sen ja sen aurausmerkin kohdalle, mihin muka pitäsi näppeästi pysätä.....Ja eiku reenaamaan. Kyllä se punakanpönäkkä isäntä sieltä kohta juoksee pellon poikki...sanomaan koska aikavaraus tälle moottoriradalle on tältä päivältä päättynyt...
    Terve!!!!
    Asiaa tuli. Olen ehdottomasti samaa mieltä, että keväällä ensin yksin ajoon, ja eukko harjoittelun jälkeen vasta kyytiin.
    Samoin porukka- ajoissa ainakin meikäläinen customisti jää sovinnolla häntäpäähän.
    Se vähän, mitä olen sorateillä ajanut oli aika paha aluksi. Ekalla pyörällä kawa 800 vulcan, en meinanut pysyä ollenkaan tiellä. Ihan kuin olisi laakereilla ajanut. *
    Nyt kokemuksen kartuttua olen huomannut, että ajoin liian hiljaa. En vieläkään tietenkään lujaa aja soralla, mutta vauhtia on kuitenkin enemmän kuin alussa ja paremmin menee. Onko muilla vastaanvanlaista kokemusta ?
    kotka


    Edit: korjasin ton quoten



  8. #68
    Takapenkillähän on useasti vaimo tms. ja ainakin minä olen pyrkinyt useasti painottamaan sitä seikkaa , (tosin laihoin tuloksin ) että mitä röykkyisempi baana sitä ylempää kiinni kuljettajasta ; eihän ajosta tule mitään , jos takapenkkiläisen kädet vatkaa röykkyjen tahdissa lantiolla !
  9. #69
    Hiekkatie ajoa voi harjoitella sillä tavalla että irrottaa vasemman käden stongasta ja antaa etupään rauhassa vaeltaa siinä soran päällä. Välillä lisää hanaa ja antaa takaapään mennä kunnon sladissa.

    Ehkä olisi myös hyvä treenata kaksi päällä tuota soratie ajoa, kun kuitenkin tulee jotain tietöita, aina välillä vastaan.
    Sitäpaitsi silloin voi tunkea sen vasemman käden sinne matkustajan housuihin, niin tulee tarve pysähtyä sinne Jokkebusan mainitsemaan tukkipinon taakse
    Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!

    Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
  10. #70
    Lainaa (angel87 @ Helmi. 24 2004,16:31) kirjoitti
    En tiedä menikö multa ohi, mutta en ollut näkevinäni mitään juttua siitä että kevväällä nämä tiet on kaikenmaailman paskassa, suolassa ja hiekassa... eli ei kannata polvea tarjota heti ekoina päivinä maahan.
    Niksi Org:iin.. *
    Tästä sotkukelistä sen verran tuli mieleen,että kun rapa
    roiskuu niin visiirin puhtaana pitäminen on mukava juttu kun on jotain mukana.
    Meikän työmatkat on sora-autojen,rekkojen ja kaikkien vähänkin isompien kaarojen kanssa ajelua.Tankkilaukun karttataskussa on aamulla kostutettu sideharsoliina (sellanen mitä käytettiin vauvan vaippoina ja purlurätteinä..) ja sillä vetelen näppärästi liat visiiristä pois.Töissä vaan rätti hanan alle ja lähtiessä taas uusi kostutus.Liina on pehmeää eikä naarmuta visiiriä ja rätistä riittää moneen kääntöön.Hanskassa on toki säämiskä,mutta sillä pyyhkien ei tule kuin tuhoa ja paska pysyy.
  11. #71
    Tälläinen tuli mieleeni.
    Kun roikut auton perässä "kyttäämässä" ohitus paikkaa.
    Aja sellaisessa kohdassa auton takana, että näet kuskin Naaman/ silmät.
    Jos näet autoilijan kasvot, toden näköisesti hänkin näkee sinut jos vain sattuu peiliin vilkaisemaan.
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

    http://mpsivut.pp.fi
  12. #72
    Täällä on hyviä kikkoja ja tämä topikki pitäisi laittaa pakolliseksi lukea läpi ennenkuin voi rekisteröityä Itsellä tuli mieleen heti aluksi se että kun hommaa pyörää itselle niin ostaa sellaisen että jalat yltää kummallekin puolelle maahan samaan aikaan ja riittävän reilusti.

    Kokemusta on hiukka liian korkeasta pyörästä...

    Ei ole kiva tulla risteykseen tai valoihin silleen että ensin jarruttaa samaan aikaan jalkajarrulla ja etujarrulla (niinkuin pitääkin) ja vasemmalla jalalla koettaa kurottaa jo valmiiksi maahan ettei mooppedi keikahda nurin heti kättelyssä. Sitten odotellaan liikkeelle lähtöä ja kun se koittaa niin sitten nopesti hilataan äässiä oikealle että oikea jalka ylettää maahan sillä aikaa että saadaan vaihde päälle vasemmalla. Sitten taas sama äässin hilaus vasemmalle ja tuen siirto vasemmalle jalalle ennen liikkeelle lähtöä.

    Ja takana tulevalla autoilijalla on riittänyt hauskaa katsoessaan koko touhua...

    Ja entäs jos joudut pysähtymään yllättäen ja juuri siinä kohtaa mihin sen vasemman jalan koetat maahan lykätä onkin viiden sentin syvyinen painauma... Olet nurin ennenkuin ehdit kissaa sanoa!
    Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
  13. #73
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Juu. Minulla on ollut customikin. Oli kiva peli - tykkäsin. Siinä oli kaasukahvan sellainen, että pitemmillä matkoilla ja ajohanska kädessä alkoi kämmentä kolottamaan - se oli ihan sileä ja juuri sen verran paksu ja palautuskykyinen, että kunnon pitävää otetta oli vaikea saada. Sitä joutui siis puristamaan - ei paljon mutta riittävästi. Jos ei puristanut niin kaasu palautui hissukseen vähän väliä. Se oli raivostuttavaa.
    Niksi:
    Ostin eristysnauhaa. Laitoin sitä oikein päin kierroksen tai pari ja sitten kiepautin pari kierrosta väärin päin - liima päällepäin. Nauhaa ei tarvi kuin kapean suikaleen ja pito parani taivaallisesti. Erittäin halpa, hyvä ja helppo konsti. Erkka taskuun ja temppu on uusittavissa aina kun siltä tuntuu. Rock.

    Hunajaisten (=tahmeat) sukkahousujen kietominenkin kahvan ympärille auttaa - luulisin - en ole tosin itse kokeillut - vielä.
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  14. #74
    Lainaa (FJ20 @ Helmi. 24 2004,21:33) kirjoitti
    Lainaa (Tex @ Tammi. 27 2004,15:10) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Kikka kaverilta...

    Muutaman neliösentin metallilätkä taskuun....

    Ei tarvi hiekkaiselta pihalta etsiä kiveä, puun kantoa / vastaavaa, jotta sivujalka varmasti pysyy...helpottaa kummasti!


    Onko tää palsta ikäänkuin .ORG-Nixxi-Pircca *
    Toi on hyvä. Itse joskus aikoinaan jätin pyörän sivujalalle normaaliin parkkiruutuun asfaltilla. Kuuma päivä, asfaltti lämpes, autot tiputtanut öljyjään asfaltille, sivutuki asfaltista läpi ja pyrä nurin.
    Tuo kuumeneva asvaltti on hyvä varotus. Mulla on pala muottivaneria taskussa kun mökin piha on soralla. Asvaltin kanssa ei ole vielä sattunut ongelmia. Hyvä.
    Joo.. kätevää, mutta miettikää niitä tavaroita taskussa kun laskee sen pajupuskan läpi kuusenjuurelle.. tuppaa ne terävät uppoomaan nahkaan.

    Satulan alle tai siihen mielettömään matkalaukkuun siinä perässä ne terävät rojut.
    Entinen pyöräilijä... Mutta kohta taas.
  15. #75
    Lainaa (JaniP @ Maalis. 15 2004,19:34) kirjoitti
    Satulan alle tai siihen mielettömään matkalaukkuun siinä perässä ne terävät rojut. *
    Ei kai pitäis näin pikkuasiaan puuttua, kun tarkoitus kuitenkin on hjuva. Oma "lätkäni" on pyröreä...kun parkkipaikkaa haet ja sen löydät ni millä pirulla otat penkin alta yhtään mitään?

    Eiköhän siellä taskussa ole muutakin jotka repii kudoksia mehukkaiksi riekaleiksi...ei se sitäpaitsi satu *



    RFM ( = Rip that Fucking Manual)
  16. #76
    En tiedä onko tämä ollut jo jossain kohtaa, mutta:

    ÄLÄ KOSKAAN LUOTA mopon PEILEIHIN sokeasti, niissä on yleensä aika pahat katveet (nimim. mistä v***ta toi tuli).

  17. #77
    Lainaa (MattiR @ Maalis. 14 2004,10:29) kirjoitti
    Juu. Minulla on ollut customikin. Oli kiva peli - tykkäsin. Siinä oli kaasukahvan sellainen, että pitemmillä matkoilla ja ajohanska kädessä alkoi kämmentä kolottamaan - se oli ihan sileä ja juuri sen verran paksu ja palautuskykyinen, että kunnon pitävää otetta oli vaikea saada. Sitä joutui siis puristamaan - ei paljon mutta riittävästi. Jos ei puristanut niin kaasu palautui hissukseen vähän väliä. Se oli raivostuttavaa.
    Niksi:
    Ostin eristysnauhaa. Laitoin sitä oikein päin kierroksen tai pari ja sitten kiepautin pari kierrosta väärin päin - liima päällepäin. Nauhaa ei tarvi kuin kapean suikaleen ja pito parani taivaallisesti. Erittäin halpa, hyvä ja helppo konsti. Erkka taskuun ja temppu on uusittavissa aina kun siltä tuntuu. Rock.

    Hunajaisten (=tahmeat) sukkahousujen kietominenkin kahvan ympärille auttaa - luulisin - en ole tosin itse kokeillut - vielä.
    Toi sukkahousutemppu on tosi tehokas ; ei olis` ikinä tullu mieleen ! Kokeilin sitä eilen illalla ja totesin , että kahvassa on oltava mittaa aikas hyvämäisesti . Muuten ei sovi nyrkki enää kahvaan . Itellä on tämmönen "Apupoika" muoviläpyskä , joka laitetaan kahvan oikeaan reunaan . Ei tarvi puristaa , ainoastaan vaan vähän nojata . Ei se vallankaan käytettyjä sukkahousuja vastaa , mutta juttuun tulee .
  18. #78
    Hitaassa ruuhka-ajossa kannattaa katse pitää paria autoa eteenpäin, edessä ajavan näet kumminkin siinä samalla. Näin on helpompi seurata letkan "haitariliikettä" kuin että tuijottelee edellä ajavan perää.
    Nykyiset:
    Kawasaki KLX 250 B1 -81
    Kawasaki Z 1000 ST E1 -79 1200 cc Cafe racer projekti
    Kawasaki Z 1000 ST E2 -80 1075 cc Dirt Road Racer
    Kawasaki Mean Streak 1600 -07
    Kawasaki Z 1000 Special Edition -14
    Kawasaki GTR 1400 -08
  19. #79
    Joo ja muistakaa laittaa liikenteeseen lähtiessä ne VALOT päälle!!! Aikas pelottavaa on tuo, ku näkee yllättävän paljon pyöriä, joilla ei oo valoja. Tosi vaikeeta ite nähdä, esim ohitustilanteessa vastaan tulevaa mopoa, saati perusautoilijan edes kattelevan eteensä ajaessaan. Mun mielestä aika halpa henkivakuutus, et muistaa räpsäytää valot päälle, ku nostaa kytkintä...
  20. #80
    Ja vinkki/muistutuksena nyt vaan laitan tän, että sitten kun uusillakin kuskeilla pysyy mopo hanskassa, niin vastaantulevien mopottien kohdalla kättä pystyyn ...tulee parempi mieli kaikille
    Me Quit!
    -Oscu
  21. #81
    Ilman muuta, kun luin edellisiä kommentteja ehdottomasti EAK-kurssille jos ei ole käynyt.Asiallista tieto kokeneille ja uusille moottoripyöräilijöille.Kävin itse viime vuonna + ajoharjoittelu päälle.Vaikka ehkä luen itse kokeneempien moottoripyöräilijöiden joukkoon, pidin kurssin sisältöä erinomaisena ja keskustelua syntyi asiasta kuin asiasta.Ainakin MooseHeadit mäntsälässä järjestää kursseja jos kiinnostaa...
    Lisätieto ei välttämättä lisää tuskaa.

    http://www.finnbike.com/mmc/Default.htm

  22. #82
    Ja se asfaltti on sateella aikas liukas mutta jos siitä on piki tullu pintaan niin sitten se on todella liukas, aivan kuin jäätä. nim.kaksi kertaa pelästyny ihan kunnolla... onneks kaatumatta.
  23. #83
    Tuon jenkkijulkaisun (jonka löysin söhmistä) kun katsoo läpi, niin on paljon viisaampi.
    On siellä muuten kokeneillekkin asiaa:

    http://www.dmv.ca.gov/pubs/dl655/dl665mcycle2003.pdf
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  24. #84
    Erittäin hyviä neuvoja löytyypi tältä porukalta.

    Itse lisäisin pienen varoituksen sanan vesikeleistä ja
    motareiden rampeista.
    Nm. kertaalleen rampin mennyt pitkässä, vauhdikkaassa
    sivuluisussa..Säikäytti hieman..

    Edelleen pieni kammo, niin autolla, kuin pärrällä ramppeja
    ajaessa.


    Eikä tietenkään vain ramppeja vesikeleillä varota.
    Rivakka kiihdytys + kaistan vaihto / mutka voi
    aiheuttaa hätäsiä tilanteita myös.
    Samoin liian nopeat jarrutukset, niin etu-, kuin
    takajarrulla aiheuttaa ilkeitä säikähdyksiä.
    Vanhus:
    Honda CBR 600f -89
  25. #85
    Lainaa (Bomber @ Tammi. 31 2004,00:39) kirjoitti
    Päiväsaikaan kannattaa kaupunkien ulkopuolella ajaessa käyttää pitkiä valoja, niin autoilijat huomaavat pyörän paremmin. Tiedetään, laki kieltää sen, mutta lainsäätäjälläpä ei ole ollut kokemusta moottoripyörällä ajamisesta silloin kun tuollainen kielto on lakiin otettu. *
    toi pitkien valojen käyttö muuten toimii.........vaikka autolijat vilkuttais valoja,ovatpahan ainakin nähneet!
  26. #86
    Tuli taas aamusella muistutus siitä että vaikka ovat nyt noita katuja lakaisseet hiekasta niin liukkaita ovat penteleet... Nyt on siis tavallaan hierottu se muta niillä lakaisukoneilla koko kadun leveyteen... Nakki lähti komeesti aamulla takana vaeltaan kun pikkuriikkisen kiihdytin. Nii, että varovaisesti siellä!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  27. #87
    Turha tietysti ehkä vääntää "vanhasta aiheesta" mutta jälleen tuli viikonloppuna todistettua EAK:lla kuinka nopeasti pyörän suunta muuttuu työntöohjauksella. Aivan toisella tavalla kuin "väkisin kallistamalla". Vannoutuneimmatkin vastustajat, kokeilkaa edes suoralla tiellä vaikkapa kaivonkansien kohdalla tönäistä stongaan päästä, ei sitä mopoa sillä kaatumaan saa.
    - vesku -

    "viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
  28. #88
    Lainaa (FXD @ Huhti. 21 2004,07:39) kirjoitti
    Turha tietysti ehkä vääntää "vanhasta aiheesta" mutta jälleen tuli viikonloppuna todistettua EAK:lla kuinka nopeasti pyörän suunta muuttuu työntöohjauksella. Aivan toisella tavalla kuin "väkisin kallistamalla". Vannoutuneimmatkin vastustajat, kokeilkaa edes suoralla tiellä vaikkapa kaivonkansien kohdalla tönäistä stongaan päästä, ei sitä mopoa sillä kaatumaan saa.
    Mää en ymmärrä tätä työntöohjauskeskustelua. Onko ny ihan tosi että sitä ei porukat käytä. Itse kokeilin ihan piruuttaan mennä mutkaan 80 km/h siten että käänsin tankoa mutkan suuntaan... En jum***uta saanut käännettyä, ei kantti riittänyt... Vai onnistuuko ko. temppu vain muoviluodeilla tai vast.?

    Eli itelläni ainakin tulee työntöohjaus luonnostaan.
  29. #89
    Lainaa (MaximX @ Huhti. 21 2004,12:06) kirjoitti
    Lainaa (FXD @ Huhti. 21 2004,07:39) kirjoitti
    Turha tietysti ehkä vääntää "vanhasta aiheesta" mutta jälleen tuli viikonloppuna todistettua EAK:lla kuinka nopeasti pyörän suunta muuttuu työntöohjauksella. Aivan toisella tavalla kuin "väkisin kallistamalla". Vannoutuneimmatkin vastustajat, kokeilkaa edes suoralla tiellä vaikkapa kaivonkansien kohdalla tönäistä stongaan päästä, ei sitä mopoa sillä kaatumaan saa.
    Mää en ymmärrä tätä työntöohjauskeskustelua. Onko ny ihan tosi että sitä ei porukat käytä. Itse kokeilin ihan piruuttaan mennä mutkaan 80 km/h siten että käänsin tankoa mutkan suuntaan... En jum***uta saanut käännettyä, ei kantti riittänyt... Vai onnistuuko ko. temppu vain muoviluodeilla tai vast.?

    Eli itelläni ainakin tulee työntöohjaus luonnostaan.
    Luulen, että FXD viittaa työntöohjausväistöön. Eiköhän jokainen luonnostaan/tiedostamatta käytä työntöohjausta kurvissa. Mutta se, että väistää kaivonkantta (tai oikeaa estettä) terävästi työntöohjauksella, ei varmaankaan synny luonnostaan, vaan vaatii harjoittelua. On sen verran aggressiivinen liike, ettei tule noin vaan mieleen kokeilla, ellei joku viisaampi/kokeneempi/tms. ensin kerro, että ei se mopo siitä kaadu.
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
  30.  
  31. #90
    Vastaohjauksesta vielä lissäää....
    Eli harjoittelin itse asiaa, "maalais asfaltilla", sinne kun tuppaa tulemaan sellaisia reikiä ja niiden yli on ikävä ajella pyörällä (etenkin jos niissä on vettä ja savea) vastaohjauksella pystyy pujottelemaan noita reikiä todella nopeasti ja ei tarvitse´joka monttua täräytellä läpi. Hyvä harjoittelu ja samalla mukavampi ajaa. 10 km tälläistä tietä ja olet jo varsin automaatti vastaohjaukselle ja on aina parempi tehdä joku harjoitus miljoonalla toistolla, niin se rekisteröityy muistiin paljon paremmin. Jos harjoittelet jotain asiaa vain parikertaa, niin tiukanpaikan tullen asia ei tule automaattisesti.
Sivu: 3 / 20:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen