Sivu: 14 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 391:stä 420:een 626:sta
  1. #391
    Aloittaessani sain kultaisen vinkin kokeneelta kuskilta: AJA AINA NIINKUIN OLISIT NÄKYMÄTÖN...ts.lähde olettamuksesta, että sinua ei huomata, varo kaikkia liikenteessä!
    "Four wheels move your body, two wheels move your soul"
  2. #392
    Lainaa Ambra kirjoitti Katso viesti
    Aloittaessani sain kultaisen vinkin kokeneelta kuskilta: AJA AINA NIINKUIN OLISIT NÄKYMÄTÖN...ts.lähde olettamuksesta, että sinua ei huomata, varo kaikkia liikenteessä!
    Juu ja mää itse "jatkokehittelin" tuota edelleen eli: AJA AINA NIINKUIN KOTILOT YRITTÄS AJAA SUN PÄÄLLE ....
  3. #393
    Itse olen kehittänyt tuota vielä eteenpäin: Varaudu kaikkeen mahdolliseen yllättävään, myös siihen taivaalta syöksyvään sateelliitti-romuun.
    Kawa ER-6F vm. 2013
    ex. Honda CBR600f vm. 2006
    ex. Kawa ER-6N
  4. #394
    Mjoo, sillon ku moottoripyöräilyä alotteli niin oli takana jo 10 000km mopolla, niin tuli toi vilkku ihan itsekseen. Viimekesänä tilanne oli yli 100 000km takana autoilua ja vuoden tauko moottoripyöräilystä niin tilanne oli aivan toinen. Meinaa unohtua vilkku kokonaan tai jäädä ainakin päälle. Oon siirtyny tohon ajoittaiseen vilkun naksutteluun, niin muistaa edes kiinnittää huomiota asiaan.
    990 SM -08
  5. #395
    Lainaa NinjaSamu kirjoitti Katso viesti
    Mjoo, sillon ku moottoripyöräilyä alotteli niin oli takana jo 10 000km mopolla, niin tuli toi vilkku ihan itsekseen.
    Hehee, mun mopoiluaikana ei mitään vilkkuja ollu mopoissa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  6. #396
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Hehee, mun mopoiluaikana ei mitään vilkkuja ollu mopoissa.
    Olihan ne vilkut molemmissa käsissä. Itsellä oli mankeli, jalalla oli näppärämpää ku kädellä, tiiä sitte kuinka viisaalta sekin touhu näytti.
    K7 kilo
  7. #397
    Miten muuten kannattaa toimia jos tien päällä vaikkapa puhkeaa rengas? Soittoa hinausfirmaan vaan vai? Itsellä ei ole kaluja eikä taitoa paikkailla tien päällä.
    Tässä ei nyt ole allekirjoitusta.
  8. #398
    Paikkaus sinällään ei ole vaikeata (tubeless renkaalla), mutta harva kantaa pumppua mukana millä renkaan saisi taas täyteen, paikatulla renkaalla vois sitten varovasti nilkuttaa liikkeeseen. Mut melkeen pakosta menee hinurihommiksi jos katupyörästä puhutaan.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  9. #399
    ^Ei mene pakosta hinausauto hommeleiksi katupyörälläkään. Itse olen selvinnyt eteenpäin paikkauspullon voimilla sekä Alpeilla että kotonurkilla. Pysyvä ratkaisu paikkapullo ei tietenkään ole, mutta sen avulla matka yleensä jatkuu (ellei reikä ole tolkuttoman kokoinen).
  10. #400
    Ei tuo renkaan paikkaus reissussa ole mikään turha taito.

    Jos ei muuten halua paikatulla ajaa niin pääseepähän parhaimmillaan ehjän renkaan luo tai mukavampaan paikkaan uutta kyytiä odottelemaan.
    Tai jos paikkaus ei aiheuta sen suurempia henkisiä ongelmia niin reissu voi taas jatkua.

    Jo tuollaisella muutaman euron pumpulla saa renkaaseen ilmaa riittävästi.
    Eikä mittari sen kaveriksi maksa sekään montaa ropoa, ja tuostahan voi olla muutakin hyötyä.

    Paikkasarja renkaan tyypin mukaan tai vaahtopullo, sisärenkaalliselle vielä lyhyet raudat, eikä liukastusta sovi unohtaa.

    Tubeless rengas nousee takaisin vanteelle vaikka kuormaliinalla kiristämällä, useammmankin kerran toimivaksi nähty konsti.

    Karkeampi kumi pysyy vanteella isoilla nippusiteillä vaikka ilman sisäkumia...

    Jostain syystä rengasjumppaa on tullut niin kesällä kuin talvellakin, lähellä ja kauempana...
  11. #401
    Tuolta saa sekä paikat että ilman renkaaseen. Menee pieneen tilaan ja on helppo.

    http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=80-8832
    Face the Power
  12. #402
  13. #403
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Noi tupakkatöpselikäyttöiset 12V minikompurat on kanssa yllättävän pieniä ja toimivia. Kerran reissullani päristin semmosella yhden pienen naislauman pikkuauton takarenkaan täyteen.
  14. #404
    Ja suurin osa noista muuttuu vielä pienmmäksi kun heivaa muovikuoret roskiin ja säilyttää kompuraa sopivassa pussissa.

    Huoltokin on helpompaa kun ei ole turhia katteita ympärillä...
  15. #405
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Kerran reissullani päristin semmosella yhden pienen naislauman pikkuauton takarenkaan täyteen.
    Ei ollu turha hankinta, jo pelkästään tuon vuoksi.

    Mutta asiaan - tuo Motonetin sarja on kans toimiva. Tosin oon tarvinnu vain autonrenkaaseen, mutta kuitenkin. kop, kop.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  16. #406
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mp71 kirjoitti Katso viesti
    Ei ollu turha hankinta, jo pelkästään tuon vuoksi.

    Mutta asiaan - tuo Motonetin sarja on kans toimiva. Tosin oon tarvinnu vain autonrenkaaseen, mutta kuitenkin. kop, kop.
    No itteasiassa se oli sen pikkuauton varustukseen kuuluva, kun siinä ei ollu vararengasta, paikkavehkeet vaan. Lopputuloksena oli kumminkin vaan valkosta mähmää pitkin tietä ja työt ei ollu tyytyväisiä. Tosin ei se mun vika ollu, ja naisekkin sen ymmärs, se oli vaan niin halki se rengas ettei paikkanesteet pysyny sisällä.
  17. #407
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Eikä mittari sen kaveriksi maksa sekään montaa ropoa, ja tuostahan voi olla muutakin hyötyä.
    Eikä sitten koskaan kannata mennä ostamaan halpaa digitaalista rengaspainemittaria. Persdynollakin saa paineen tarkemmin kohdalleen. Itselläni vastaava rimpula on koristeena, näyttää n. 0.5 baria liikaa, eli jos sen mukaan täyttää niin ajaa aina vaarallisella alipaineella!!! Itse luotan enemmän niihin mekaanisiin putkimalleihin, ja toki jos on rahaa niin voi ostaa (kalliin) kalibroidun mittarin. Mutta ei ikinä halpaa ja elektronista. Se ei yksinkertaisesti toimi, koska sensoreiden toleranssit on mitä on ja kahden euron mittaria ei hullukaan tehtaalla kalibroi.
    youtube.com/user/mototuomas
  18. #408
    Meillä oli pitkään tommone ns. halpismalli ja sitten vähän parempi kun nyt on rengasteollisuudessa käytettävä kalibroitu tommonen paineilmaan lykättävä mittari ...
    Rahalla saa ja mopolla pääsee.
    Intohimoinen motoristi est.1995
    Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
  19. #409
    kyllä ne halvatkin mittarit näyttää suht tasasesti saman lukeman joka kerta,mutta kannattaa käydä rengasliikkeessä kattomassa oikea paine ja sit vaan pitää erotuksen mielessä.
    rakentaja Rane
  20. #410
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rasenger kirjoitti Katso viesti
    Eikä sitten koskaan kannata mennä ostamaan halpaa digitaalista rengaspainemittaria. Persdynollakin saa paineen tarkemmin kohdalleen. Itselläni vastaava rimpula on koristeena, näyttää n. 0.5 baria liikaa, eli jos sen mukaan täyttää niin ajaa aina vaarallisella alipaineella!!! Itse luotan enemmän niihin mekaanisiin putkimalleihin, ja toki jos on rahaa niin voi ostaa (kalliin) kalibroidun mittarin. Mutta ei ikinä halpaa ja elektronista. Se ei yksinkertaisesti toimi, koska sensoreiden toleranssit on mitä on ja kahden euron mittaria ei hullukaan tehtaalla kalibroi.
    Esim. motonetin 10€ mittari toimii ihan hyvin kun vaan vertaa sen antamaa lukemaa kalibroituun mittariin. Oman kokemuksen perusteella tuo halpis mittari näyttää aina 0,05bar tarkkuudella samaa lukemaa, mutta heittoa kalibroituun voi olla 0,3bar. Virhe pysyy aina samana, joten kun vain tietää, että mihin suuntaan mittarin antamaa lukemaa pitää korjata, pärjää tuollaisella vallan mainiosti.
    Superbike #7
  21. #411
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Esim. motonetin 10€ mittari toimii ihan hyvin kun vaan vertaa sen antamaa lukemaa kalibroituun mittariin. Oman kokemuksen perusteella tuo halpis mittari näyttää aina 0,05bar tarkkuudella samaa lukemaa, mutta heittoa kalibroituun voi olla 0,3bar. Virhe pysyy aina samana, joten kun vain tietää, että mihin suuntaan mittarin antamaa lukemaa pitää korjata, pärjää tuollaisella vallan mainiosti.
    Toki näinkin voi menetellä jos haluaa. Itse tykkään että mittari näyttää mitä pitääkin.
    youtube.com/user/mototuomas
  22. #412
    EAK:hon opettelemaan.
    <p>.</p>
  23. #413
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    EAK:hon opettelemaan.
    Kunhan vaan saa ilmaa renkaaseen tienpäällä, niin ne rengaspaineet voi tarkastaa myöhemminkin.
    Tupla-X -04
  24. #414
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Esim. motonetin 10€ mittari toimii ihan hyvin kun vaan vertaa sen antamaa lukemaa kalibroituun mittariin. Oman kokemuksen perusteella tuo halpis mittari näyttää aina 0,05bar tarkkuudella samaa lukemaa, mutta heittoa kalibroituun voi olla 0,3bar. Virhe pysyy aina samana, joten kun vain tietää, että mihin suuntaan mittarin antamaa lukemaa pitää korjata, pärjää tuollaisella vallan mainiosti.
    Tätä konstia itsekin olen käyttänyt.. Ja vaihteleehan paineet vähän ilman/renkaan lämmön mukaan.. Mutta matkan päällä toimivat varmasti suuntaa antavana mainiosti
  25. #415
    juu siis tuo mittarihan on meillä sen takia kon löytyy noita koneita niin niihin saa ilmoja mutta esim. mönkijällä on mukana tommonen tikkumitta ja suunnitelmissa hommata tommonen basic mitta pyöränkin mukaan.
    Mutta vinkkinä niin pitää huolen että on mukana ainakin Ruuvimeisselit (kaikki kärjet mitä pyörästäsi löytyy mutta risti ja taltta min)
    Pihdit ja mielellään sivuleikkurit samassa,
    varapolttimot eteen, taakse, vilkkuihin,
    varasulakkeita niillä Amppeereilla joita pyörästäsi löytyy ja mielellään useampikin,
    Taskulamppu, valotikku, hätäsoihtu etc. on meinaan pirullista tehdä mitään jos ei ole valoa.
    ja suositeltavaa muttei pakollista: rengaspaikkakamat, perus EA-tarpeita,
    itselläni vielä 50cm johdonpätkä sekä muutama apico-liitin koska ei sitä koskaan tiedä.
    aika moni kaveri on sanonut että ei tarvitse olla tuommoosia mukana jos pyörä toimii mutta ei ole 1 eikä 2 pyörää kun n noilla kamoilla fiksattu.
    sitten jos pitkälle löhtee niin asia erikseen mutta tuommoosia mulla on mukana ja on oikeasti tarpeensa todistanut.
    Rahalla saa ja mopolla pääsee.
    Intohimoinen motoristi est.1995
    Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
  26. #416
    Lainaa faster1000 kirjoitti Katso viesti
    suositeltavaa muttei pakollista: rengaspaikkakamat, perus EA-tarpeita,
    itselläni vielä 50cm johdonpätkä sekä muutama apico-liitin koska ei sitä koskaan tiedä.
    aika moni kaveri on sanonut että ei tarvitse olla tuommoosia mukana jos pyörä toimii mutta ei ole 1 eikä 2 pyörää kun n noilla kamoilla fiksattu.
    Tuo johdonpätkä on tosiaan ihan hyvä ja helppo pitää mukana. Helatorstaina kaverin pyörästä simahti akku korvessa, vaikka oli vain 2,5neliömillin piuhaa 30cm pätkät niin akku irti pyörästä ja minun pyörän akkuun kiinni ja siitä latausta. 5-10min latausta niin saatiin käyntiin ja kaveri kotiin 100 kilsaa...
    Honda XL1000VA 2006
  27. #417
    Tinttaa päähäs täysvalkonen kypärä.
    Autoilijoiden käytös siistiytyy sua kohtaan, et saa pesunesteitä naamalle eikä autosta tule tupakantumpeista lähtien rojua syliin...
    Itte nakkasin hyllylle uuden kypärän (jotain teinigrafiikkaa kuviona) ja hain vanhan täysvalkosen "nolo-nolanin" takasin käyttöön.
    Kummasti aamuhärdellissäki sai ajaa iha rauhassa.

    Haittapuolena voidaan pitää sitä, jotta tienpäällä jos vanhat papat huomaa siinä nissanin taustapeilissä valkosen haulin, nopeus tippuu noin neljäänkymppiin ja alkaa hirvee show. Nypitään turvavyötä, varmistetaan kolme kertaa että on valot, vissi hiljennetään radioo, siivotaan kojelauta ja järjestetään hanskalokero...
    Se oli jo rikki...
  28. #418
    Morotus..
    Edellisestä "mopoilusta" aikaa liikaa (15v). Silloin kurvailtiin 1998-2001 uudella BMW K1200RS vermeellä 38tkm.
    No se mitä oppi sen kanssa kotimaan ja euroopan liikenteestä ja sitä ennen "täystehosella" satapiikkisellä.

    Rekkojen tai pakettiautojen perässä kun kurvailee kannattaa muistaa se että jos et näe ajoneuvon peilejä niin se rekan kuljettajakaan ei välttämättä tiedosta että olet takana. Mentiin sitten maantiellä tai liikennevaloissa odottelua, eli tee itsesi nähdyksi niin elää pidempää..

    Asiasta voi olla jo foorumissa mainintaa mut tulipa avattua eka viesti..

    Nyt tutkimaan joko olisi BMW K1300S tai toisen ääripään KTM RC8:n omistamisen mahdottomuutta tai mahdollisuus...
  29. #419
    Lainaa Katteja kirjoitti Katso viesti
    Morotus..
    Rekkojen tai pakettiautojen perässä kun kurvailee kannattaa muistaa se että jos et näe ajoneuvon peilejä niin se rekan kuljettajakaan ei välttämättä tiedosta että olet takana. Mentiin sitten maantiellä tai liikennevaloissa odottelua, eli tee itsesi nähdyksi niin elää pidempää...
    Näin on! Joskus varmaan tähän ketjuun kirjoittanutkin asiasta, mutta ilmeisesti tästä ei voi muistuttaa liikaa!
    Juuri viime viikolla aamuruuhkassa pakettiauto peruutteli päälleni, kun yritti antaa kääntyvälle tilaa. Siinä sitten tyhmänä töötöttelin ja yritin lykkiä pyörää taaksepäin. Eturenkaaseen se jysähti, mutta sain onneksi pidettyä pyörän pystyssä. Ohittaessani pakun huomasin, että kuski puhuu vielä puhelimessa.
    <p>Hävittäjälentelijä vuodesta 2011. Supermatoilija vuodesta 2008.</p>
  30.  
  31. #420
    Lainaa mornia kirjoitti Katso viesti
    Ohittaessani pakun huomasin, että kuski puhuu vielä puhelimessa.
    Vaikka eika monet tutkimukset väittää ettei puhelimessa puhuminen lisää onnettomuuksia merkittävästi, niin oman kokemuksen mukaan aiheuttaa sählinkiä ja läheltäpititilanteitea senkin eestä: Kaistaa vaihdetaan kattomatta, ilman vilkkua, motarille kiihdytetään täyteen 65km/h sit tuo edellinen ja vähän ajan päästä +20km/ erolla ohi, risteyksissä ei pääkäänny kuin toiseen suntaan ku puhelin suojelee toiselta suunnalta tulijoilta jne jne .

    - Ehkä ne varsinaiset onnettomuudet vältetään sillä että ne jotka ajelee puhelin korvalla hortoilee sen verran et muut osaa varoa.

    Eli jos auton liikkeeet on epämääräisiä - oo tupla varovainen. (olet näkymätön ja ne yrittää ajaa sun päälle + tolla random liikkeelä yrittää hämätä sua ette voi väistää ajoissa)
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
Sivu: 14 / 21:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen