Yamahan laadusta nyt en olisi niin varma... Kyllä ne on sellaisii halppiksii. Laatikot noista Fazer/Thundercat-mopeleista kuulemma kilahtelee...![]()
"Lainaa (wekkuli @ Tammi. 11 2004,13:41)
Muuten, Kawasaki on ainut japsimerkeistä joka ei tee mopoja...
linkki "
ttuomas: kuten linkissä lukee, kyseessä on "off road motorcycle"
Junia ja lentokoneita kawa kyllä tekee, nekin ovat kaukana mopoista!
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
(Jyri @ Tammi. 12 2004,16:39) kirjoitti
Minä tääs kuullu risuja vaan R6.sen laatikosta joka sekin on vissiin nyt reilassa. Isomman Fazerin laatikkoa on vain kehuttu
Mutta mullapa onkin valoa läpäisemättömät FAZER lasit silmillä tiukasti.
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Miksiköhän Thundercat on poistunut mallistosta?
Olisko niin, että TC ei iäkkäämpänä kaasaripelinä mene enää läpi tiukentuneista päästörajoituksista... mene ja tiedä. Mutta johan tuo olikin tuotannossa vuodesta -96, harvinaisen pitkä elinkaari mopolle tuollainen.(Josse @ Tammi. 12 2004,17:50) kirjoitti
Näin luulen asian olevan. Olisi hyvä juttu jos tekisivät uuden Catin R6:n koneella, hieman huipputehoista siirtoa ala-jakeskialueelle ja uudet muovit ympärille niin olisipa siinä jälleen huima peli joka lähtöön.
![]()
Tikru 2010
Mälsää, en sitten olis uutta Cattia halunnutkaan![]()
AKE:n sivustoilla näytti olevan lista suosituimmista moottoripyörämerkeistä 30.6.03.
1. Honda * * * 29724 kpl
2. Yamaha *25560 kpl
3. Suzuki * * *18883 kpl
4. Kawasaki *14486 kpl
5. H-D * * * * * 6401 kpl
.
.
.
Hondan lukuja nostaa piikkien myynti, eli Hondan myydyin malli on se piikki (en muista mallia)!(MagnaMan @ Tammi. 14 2004,09:13) kirjoitti
Fun is not a straight line
Piikitkin ovat moottoripyöriä minun arvomaailmassani.(Sebu @ Tammi. 14 2004,09:31) kirjoitti
Aivan samalla tavalla kuin kyykyt, sohvat, customit ja enskatkin.
On vai.....(MagnaMan @ Tammi. 14 2004,09:36) kirjoitti
![]()
On vai..... *(Sebu @ Tammi. 14 2004,09:39) kirjoitti
[/QUOTE]
No ihan varmasti, ainakin jos sillä tavalla HONTAN saa listaykköseksi![]()
![]()
![]()
No ihan varmasti, ainakin jos sillä tavalla HONTAN saa listaykköseksi(MagnaMan @ Tammi. 14 2004,09:41) kirjoitti
![]()
![]()
[/QUOTE]
Konstit on monet..... mutta editoin ton pois => ############ ####![]()
Kas, tilastostahan näkee, että kun nämä Suikkas- ja Kwaakkuporukat on ryhtyneet ventiloimaan jointteja, eli joint venture, nin siittähän saaraan aika iso vastustaja, siis isoin...
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
kawsuikkelihan on nykyisin paljolti osittain samaa firmaa, joten kawa on suurin, koska osti suikan.
kawa tekee tosiaan laivoja, siltoja, lentokoneita, tunneliporia, junia, avaruusraketteja, satelliitteja, teollisuusrobotteja, muttei mopoja.
siis moottoripyöriä tekee.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä Kawa tekee mopojakin, muttei niitä myydä täällä (eikä euroopassa)
Vaikka Yammulla ajelenkin, niin kyllä Hondalla on monet asiat tehty vähän paremmin varsinkin customeissa eli metallia monet sellaiset osat mitä Yammulla on muovista
Mutta minä valitsin omani tyylikkyyden perusteella, siinä luokassa Hondalta ei löytynyt tarpeeksi tyylikästä pyörää
Tyylissä ehdottomasti Yamaha ja Suzuki olivat tyylikkäimmät
Mutta ehkä jossain vaiheessa kumminkin päädyn takaisin Hondan sarviin
Huomautan myös että en ole tutustunut koko merkkien skaalaan, joten jollain muulla on varmasti eriävä mielipide![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
Kaipa tuohon vaikuttaa sekin jos uutena ostaa että honda muistaakseni ainoana tarjoaa 5v takuun ja muilla 2v.korjailkaa jos olin väärässä.![]()
Korjataan sitten. Kaikilla virallisen maahantuojan tuomilla jaappanilaisilla on 2 v:n takuu (yli 125cc...).
Itse ajelin Yamahalla ensimmäisen kesäni, sitten jotenkin pääsi sellainen ajatus valloilleen, että pitää olla V2, eikä kuitenkaan customi. Vielä mieluiten kokoluokkaa 600 c. Vaihtoehdoiksi jäi Ducati ja Suzuki. Päädyin Suzukiin. Ei siinä muuta.
Piaggio Vespa LX125 -05
Suzuki SV650S -03
Suzuki SV650S -02
Yamaha XJ600 Diversion -94
Ihan oikeesti ? Mitä väliä sillä on onko oma pyörämerkki tilastoissa ensimmäinen tai vaikka viimenen? Pääasia on että pyörä on itelle sopiva, täytyyhän sitä senverran uskaltaa ettei pyörää valitse vaan sen mukaan että mikä muitten mielestä on hyvä.
Toki senverran täytyy sanoa että harvinaisemmilla merkeillä voi huolto ja korjausasiat olla vaikeampia ja hitaampia. Siksipä päädyin Yamahaan joka on riittävän yleinen. Vielä kun löytyi matkasporttiluokkaan omasta mielestäni paras vaihtoehto, joku muu saattaisi valita jonkun muun, vaan entäs sitten ?
Tulis nyt jo se kesä !!!![]()
![]()
![]()
Itse olen omistanut suzukin, yamahan, kawan ja kaksi hondaa.
Kaikki omistamani "mopot" olen ostanut käytettyinä, joten maahantuojan ja kauppiaan toiminta ei ole juurikaan vaikuttanut hankintoihin. Pyörät olen valinnut mallin(tarpeen) mukaan en merkin mukaan. Paitsi ensimmäisen suzuki ts 125 vm -80, jonka ostin kun satuin löytämään, eikä ollut erityisiä vaatimuksia muita, kuin että piti saada enduro.
Itse uskallan ostaa minkä tahansa japanialaisen valmistajan tuotteita. Kaikkiin olen saanut tarvittvia varaosia mitä olen tarvinnutkin. Ja muutenkin vehkeet ovat pelanneet mukavasti, paitsi se suzuki, joka oli vanha ja loppuun ajettu(sehän ei ole merkin vika). Kai tuo yamahan mallivalikoima ei ole ollut suomalaisia miellyttävä.
Mitäpä noista tilastoista. Onhan autojenkin myynnissä Toyota ykkösenä vaikka ajo-ominaisuuksista ei ole tietoakaan verrattuna tiettyihin saksalaisiin... parhaita ei siis aina myydä eniten!
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"