Hei,
Nykyinen XL500 tankki (n. 12 l) on liian pieni pidemmille reissuille. Onko kukaan vaihtanut siihen isompaa tankkia tai osaisi neuvoa *mistä kannattaisi etsiä isompi. Hyvä koko olisi esim 25 l (n. 7 gal.) mutta pienempikin käy, esim. 18 l (4.7 gal.).
Pyörä on Honda XL500R-84 (yksimukinen harvesteri).
t. jore57/ nimim. jerrykannut putos kyydistä
Just More
Itselläni on tekeillä CB 250 RS Hondaan alkuperäisen-13 litraisen tilalle Kawa Z 1000:n 21-litrainen. On 10 cm pitempi kuin alkuperäinen, joten muitakin muutoksi tulee. Katselin toisten pyörien tankkeja "sillä silmällä" ja ajattelin ensin R 45:n 22-litraista mutta kaverin "aarrearkusta" löytyi sitten tuo mainittu, joka vaatii hieman korjamistakin mutta ei maksanutkaan mitään.
Helpoin ratkaisu on joku samanpituinen tankki toisesta pyörästä, jos vain löytyy. XL 600 P-D versiossahan olisi isompi, en muista minkä kokoinen, mutta taitaa olla harvassa. Entäs alkuperäisen suurentaminen... Tai tankkilaukun tapainen lisätankki olisi myös vaihtoehto. Mulla on kotona yksi luettelo, jossa on tarviketankkeja mutta en nyt mista minkä saksalais-firman se oli. Pitää katsoa. Muutamiin siinä on isompia tankkeja, oikein mallikohtaisia.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Kiitos,
Hyvä ehdotus, mistä tota XL600 Paris-Dakar tankkia kannattaisi metsästää ? Olen yrittänyt Kuukkelilla - mutta huonolla onnella.
Tankin suurentaminen ei meitsiltä onnistu - paitsi dynamiitilla.
t. Jore57
Just More
Aika moneen peliin löytyy www.dirtbike.at
Ja aika paljon muutakin kivaa.
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Jostain syystä toi "www.dirtbike.at" ei aukee. Voisko olla luki-häiriö.
t. Jore
Just More
Kyllä tuon osoitteen pitäisi olla oikein, eilen ainakin vielä se pelasi..
nyt ei.
Touratech:illa näkyy myös olevan XR Hondaan tankkeja, en sitten tiedä onko mahkuja saada sopimaan. www.touratech.de
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
Mulla oli vanhassa KLR 600 Acerbiksen 25 litranen muovinen tankki. Kai niiiltä saa Hondaanki. Ei jaksanu kerralla ajaa tankkia tyhjäksi ko se oli sen verran työläs peli maantiellä.
Kiitos kaikille *, Acerbikselta löytyi Bueno tankki jonka pitäisi istua mopottimeen kuin korsetin anoppiin. Eikun tilaus vetämään ja roplottimet esille
.
Just More