Onko kukaan törmännyt mittariin, jossa olis kello ja valo samassa vehkeessä? Mulla on echo (tai sinnepäin)-merkkinen vehje, josta nuo lyötyy, mutta se on langaton (=susi).
Koitin kattella netistä, en löytänyt..![]()
Sigman mittareihin on saatavilla erillinen valo joka tulee kiinni siihen varsinaiseen mittariin. Se ei kuitenkaan ole laillinen koska mittaristossa pitäisi olla sisäinen valo. Sigman mittarit ovat ainakin omien kokemuksien mukaan ollut todella hyviä. Ja mittarit näyttävät nopeuden aina 300km/h asti. Tätä valoa systeemiä en kuitenkaan itselleni koskaan ostanut enkä sen tarkemmin tiedä kuinka toimiva se käytännössä on. Kellohan noissa mittareissa on melkein kaikissa ja tietenkin tripit, keskinopeudet yms... Se mittari mikä mulla oli toimi ainakin moitteetta kunhan muistaa ottaa sen irti moposta. Kosteutta se ei pahemmin tuntunut kestävän joten sadekeleillä kannattaa pitää mittari taskunpohjalla![]()
Minä kävin hakemassa bebekistä yhden superkirkkaan ledin ja sille etuvastuksen. Pyörän järjestelmästä vain virrat, ledi ohjaustangon raiseriin kiinni ja sohottamaan kohti Sigmaa. mucho bueno! Meni vielä katsatuksesta läpi, kylläkin pienellä mutinalla, mut meni kuitenkin.
nytpä tuli mieleen, että ei mun pyörässä ainakaan mitään mittarivaloa ole? Ei siis liene pakollinen varuste?
Kyllä se lain mukaan on pakollinen, mut tuskin poliisit niitä hoksaa edes kysyä. Ja jos ei ajele kuin kirkkaalla kelillä niin samahan tuo on onko sitä vai ei. Eikä se nopeus kuitenkaan rajoitusten alle ainakaan ole. =)
ittekkin oon ettinyt tuollaisia valollisia mittareita, mutta ei oo pahemmin löytynyt. todennäköisesti, tulee sigma ja itetehty ledvalo.
<span style='color:red'>STAINLESS STEEL</span>
HUOM UUDET SIVUT!!!
<span style='color:red'>www.stainlesssteel.fi</span>
Olen ehkä joskus ajanut kovaa...
tuolla ois jotain valollisia mittareita, aika suolaseen hintaan mgm-bikes digital tachos.... ja bimbos fighter digital tachos...
onko kukaan kokeillut upottaa led valoja tommosen sigma mittarin sisälle?
Luulis olevan melkosen vaikee homma. En yhtään digimittaria ole avannut, joten en tiedä, et mitä sieltä sisältä paljastuu. Eikä siellä varmasti paljoa tilaa olekaan. Tietääkö kukaan sellaisista autoon laitettavista digimittarin kokoisesta kellosta, et onks niissä valoa?(NC Jzz @ Helmi. 16 2004,18:27) kirjoitti
Viisaampaa on upottaa se sigma jonkun valolähteen sisälle. esim. jenkakelloon. Samalla sen saa naamioitua paremmin tehdastekoiseksi ja nipottajat ei kiinnitä siihen liikaa huomiota..(NC Jzz @ Helmi. 16 2004,18:27) kirjoitti
![]()
![]()
No miten sitten on mahdollista, että mulla on vuoden 2000, rekisteröity, alkuperäiskuntoinen suzuki DR, jossa ei mittarivaloa ole? Luulisis, ettei mitään laitonta mopoa saisi tolleen laillisesti maahan tuoda?(warthog @ Helmi. 16 2004,14:16) kirjoitti
Sitä en kyllä kiellä, etteikö se valo olisi aika kiva vempain, nykyjään joutuu tiirailee aina sopivan valonlähteen kohdalle sattuessa, että paljonkos sitä nopeutta nyt vielä voikaan lisätä, että pääsee edes rajoituksen osoittamaan lukemaan![]()
Ettei vaan olis tohtorista kärähtäny polttimo
Vaikka toissaalta sehä voi kevennyksen takia olla pois jätetty..![]()
CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
No keventämistähän se kyllä kovasti kaipaa. No hitto pitää oikeen tarkistaa, että meneekö sinne mitään johtoa sinne mittariin. Polttimo voi hyvin olla kärähtänytkin, tuskin tossa tärinässä mikään hehkulangallinen malli kestää ensikäynnistystä pitempään(antti @ Helmi. 19 2004,09:39) kirjoitti
Täytyypä vilasta huvikseen. Mut tommonen sigma valolla vois olla aika kiva, tosin virtaa sen pitäs varmaan sit ottaa jostain muualta ku patterista, ettei heti hyydy...
SigmaSport on aika hyvin koottu eikä siellä, ole juurikaan tilaa milleen ledille. Koetin aukaista mittaria kun näytönvaihtonappula hajosi. Sovinnolla ei saa edes auki. Nappulan sai irti helposti ja sen alta pienen tapin, joka menee kumipalkeen läpi sisuksiin. Siihen se purku käytännössä loppui ja päätin ostaa uuden.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
pahus... miksei tosta Sigmasta ole tiedonkeruulla varustettua mallia kuten Polarilla (jossa nopeusalueet tuskin riittää)
olisiko jotain muuta merkkiä missä olis tiedonkeruu ?
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
Trailtech Lynx. Maksaakin sitten "ihan pikkasen" enemmän ku sigma. Mut ite oon ajatellu tollaseen investoida kesälomarahoista.
http://www.trailtech.net/motorcycle_lynx_kits.htm
132e posteineen englannista, tai 143e "kaukolaukaisimella".
Siis täältä: http://www.dirtbikedepot.com
Tiedonkeruu on sellasissa ku Veypor ja Veypor V2. Jälkimmäisiä saa ainakin tuota kautta: http://www.fighter-factory.fi/valepa.../veypor-us.htm
Nää ei sit tietenkään oo mitään halpoja.
Tuossa Sigman mallissa on taustavalo.
- Moottoripyörä on moottoripyörä, skootteri on lälläripyörä -
Kiitos!(pette @ Heinä. 03 2006,07:38) kirjoitti
Ja on tässä aikain saatossa tullut jo selväksi sekin, että onhan siellä meikäläisenkin mittarissa taustavalo, se ei vaan ole toiminut ikinä sinä aikana kun mopo on mulla ollut. Ei sinänsä mikään ihme, syytän tärinää...
Mut se taustavalo ei sitten pala koko ajan, vaan aina sillon ku painaa nappulaa.(MadMan @ Heinä. 03 2006,09:10) kirjoitti
Oisko sitten olemassa sellasia polkupyörämittareita joissa olis kaukosäätö, olis kivampi noita kierrosaikoja tms laitella?
Tuolta sais ton BC1606L:n 32 eurolla: http://www.kolumbus.fi/tero_pe....04.html
ahdasta varmasti on, mutta jos haluaa askarrella niin pintaliitosledit mahtunevat. siis niitä samoja hilpattimia millä kännyköiden tasutavalot on toteutettu.(Razorblade_ @ Helmi. 18 2004,19:30) kirjoitti
huom. niiden tinailu ei sitten ole krapulavapinaisten hommaa ,)
Kävin joskus syksyllä hakemassa sigman (1606) täältä, maksaa 30€ (sivulla on kirotusvirhe 1306). Otin jo aiemmin selvää, että tuossa mallissa on taustavalo. Muissa urheiluliikkeissä mistä kyselin tuota mallia ei edes tiedetty uusien mallien olevan tulossa.Voin hyvin mielin suositella tuota liikettä.
Sijaitsee Helsingissä.
Päivän tärkein ateria on se, joka ensimmäisenä pysyy sisällä
Jep, tiedossa on. Ajattelin, että vois kolvata vaikka ulkoisen kytkimen siihen. Ja jossei se pysy koko aikaa päällä, niin joku ajastinhässäkkä, joka "painaa nappia" tietyin väliajoin, jolloin valo pysyy päällä.(Karban @ Heinä. 03 2006,10:50) kirjoitti
Askartelemisen iloa!![]()
No mut kato se valosysteemi toimii niin, että painat kerran nappia, syttyy valo, painat toisen kerran niin pääset siihen toimintotilaan johon ko. napilla muutenkin pääsee. Sit ku taustavalotoiminto on poiskytkettynä niin se on vaan napinpainallus ja pääsee haluttuun toimintoon.(MadMan @ Heinä. 03 2006,11:51) kirjoitti
Sit jos tossa on joku ajastinjutska niin voi mennä vähä hankalaks. Et ehkä mä, jos kolvi pysyis kädessä, tekisin vaan "kaukonäppäimistön".
Ai se menee sillee? No sit on kyl joo vähä hankalampaa... mä kuvittelin et siin on valolle nappi erikseen. No mut joo, kaukonäppäimistö vois sit olla ihan jees vaihtoehto tohon.(Karban @ Heinä. 03 2006,12:51) kirjoitti
Jos oot menos ostaa tollasta nii ota mulle kans![]()
Joo tehdään niin, kolvaat sit samaan vaivaan kaks näppistä... 3V nappiparistolla toi toimii, ei varmaan kauheen hankala laittaa virrat suoraan akulta?(MadMan @ Heinä. 03 2006,13:06) kirjoitti
Joo, ei tossa muuta ongelmaa oo ku sen näppiksen tekeminen siististi. Virrankulutus on niin pieni, että toi virransyöttö mennee suoraan regulaattorilla... Ja toki teen kaks samalla vaivalla. Joku pehmeänappinen ratkaisu ois makee, saiskohan kännykän näppäimistöstä sovellettua jotenki siististi...(Karban @ Heinä. 03 2006,13:38) kirjoitti
Ja yks juttu on tietysti se, että jonkunlainen pieni akkusysteemi varmaan pitää laittaa sen varalta, ettei halua tehä kaikkia asetuksia uudestaan kun irrottaa akun moposta...
Juu. Mulla on tossa omassa mittaristossa joku remoteplugimahdollisuus (ja ajanotto *(MadMan @ Heinä. 03 2006,13:55) kirjoitti
), pitää tänään hiukka kokeilla mitä sillä pystyy ohjailemaan mut jos se on vaan johonkin tripin nollaamiseen ni kai sitä tarvii sigmakaupoille mennä.
Ellen mä sit tosiaan retkahda tohon Lynxiin. Katotaan nyt.