On alkanut silmää häiritsemään tuo Intikan takapään renkaan ja lokarin välissä oleva rako. Miten tuota alapäätä
saisi madallutettua? Takaiskarit menee varmaan uusiksi. Mistä tällaisia lyhyempiä iskareita saisi edukkaasti ja riittääkö pelkkä takapään madallus vai pitääkö alentaa myös etupäätä?
Kenelle pitäisi lähettää viestiä, että pääsisi mukaan tuohon custom-kerhoon?
Mulla ei ole muuta kun vaihdettu lyhyet Konit taakse ja perä putoaa aika alas niillä.Kaksi päällä ajettaessa on jousta säädettävä ettei rengas ota kiinni lokariin.Katso kuvaa täällä. ja Täällä
Kannatta ottaa yhteyttä Jussiin,on meidän Intikka specialisti!!!Tietää Intikoista lähes kaikki.
Intikan madallus kiinnostaa minuakin. En osaa siihen vastata, mutta siihen toiseen kysymykseen kylläkin.
Team Customia valvovat Pegasus ja Timon. Jommalle kummalle postia niin ovet aukeavat customistin onnelaan.![]()
Intruder - totta kai. M1800(Espoo)
Tuollaista lyhyempien iskarein vaihtoa taakse olen suunnitellut. Mistä itse ostit Konin iskarisi, näyttivät kuvissa(janne63 @ Tammi. 07 2004,11:39) kirjoitti
oikein hyviltä? Muutenkin hyvin ostopaikkoja kyseiselle tavaralle olisi kiva tietää, Saksasta varmaan löytyy kotimaata edullisemmin.
Minimi on 11" (280 mm) ja silloin ei ajella enää pahemmin 2-päällä. 12" on varma valinta kyytiläisen kanssa ajeltaessa ja 11.5" menee myös, jos ei ole hirveästi elopainoa kyyditettävillä. Nämä kokemukset ovat muiden suusta kuultua/luettua ja pääasiassa Progressive'n iskareista. Muissa iskarimalleissa on varmaankin sitten vähän eroja, mutta nuo nyt toimivat ainakin ohjeellisina mittoina.
Jos joskus aikoo hankkia leveämmän takaswingin ja siihen 230 takanakin, silloin minimi iskaripituus on 310 mm eli n. 12" ainakin Thunderbiken palikoilla
Itse laitan keväällä 11.5" eli 290 milliset, jos jostain löydän edullisesti, muussa tapauksessa pitänee tyytyä Hagonin 310 millisiin (n. 12") eli VS750 iskareihin. Perä laskee silloin n. 20 mm orkkikseen (330 mm) verrattuna.
Vaihdoin edelliseen VS750 mopooni Savagen (280 mm)mittaiset iskarit (Hagon) ja perä putos n. 30 mm ja mielestäni ajoasento & käsiteltävyys jopa parani eli keulaan ei tarvitse koskea isossa intikassakaan.
Samaa olen hakemassa nykyiseenkin, sillä pitkän keulan johdosta keula laski jonkin verran ja haluan passata pyörää takaisin vaateriin & saada sen kammottavan "krossikolon" pois perän lookista *Siihen sitten vielä 200/70 rengas niin avot! *
Hagonia saa Allrightistä joko kromisuojilla tai ilman (jouset näkyy) ja ovh hinta on 210e ilman kromisuojia (+59e).
Jos joku kuulee hyvälaatuisista/kohtuuhintaisista muun merkkisistä iskareista niin laittakaa ihmeessä tänne viestiä!
Ps. kiitos kunniasta *, mutten ole mikään sen kummempi intikkaekspertti ja makuni tuon moponi suhteenkin on aikaste rajoittunut ja yksipuolinen *
![]()
Hyvä että meitä "rajoittuneita" on täällä orgissa enemmänkin
Olin lukevinani jostain että Koni ei tee enään Mp iskareita.Mulla olevat tuli Saksasta mopon mukana.On muuten oikein mukavat ja hyvät säädöt.Alhalla on jousenjäykkyyden säätö ja ylhäällä ilmeisesti joku hienosäätö systeemi jolla saa ilmeisesti virtausta tms. säädettyä nopeasti esim. kaksistaan ajettaessa.Asteikko 1-5.Asento 2 yksin ajettaessa ja 5 kaksi päällä.Jos lähtee tienpäälle ja ajelee reilua matkanopeutta on syytä säätää myös jousijäykkyyttä.Muuten pohjaa ikävästi ja lampun/vilkkujen johdot saa kyytiä...Onko muuten muilla etupää tarpeeksi jäykkä???Mulla meinaa olla aika loysä ja pumppaa ikävästi tienpäällä.Taitaisi auttaa öljyjen vaihto.Eikös eteen saa jäykempää ja lyhyempää progressiivista jousta?Onko kellään kokemusta niistä??
Ei ole kokemusta sellaisilla jousilla ajamisesta, mutta jäykemmät tai lyhyemmät etujouset on intikkaan saatavana.
Keulaöljyjen vaihto tekee ihmeitä aikaiseksi mopon käsiteltävyyteen. Vaihdoin toissa kesänä ekan kerran nykyiseen keulaöljyt ja sisällä oli niin mustat kurat ettei pahemmasta enää väliä...ero oli ihan selvä vaihdon jälkeen. Ja keulan jousillakin on huoltorajat (min. 549 mm) eli nekin voi kuoleentua ajan mittaan. Voi olla että sun Janne olis hyvä vaihtaa ne öljyt ja tsekata jousienkin tilanne. Muutaman tunnin homma ja hoituu ihan kotikonstein. Ainoa missä tarvitaan työkalu tai "soveltamista" on stefojen takomisessa paikalleen niitä rikkomatta (Louisilta saa sellaisia apuvälineitä, hankin sellaisen viime kesänä - kiitos vaan taas sailorille avusta)
Laitoin muuten moniasteöljyt (Valvoline 5W-20) keulaan ja jotenkin tuntui kylmillä keleillä että etupää olis toiminut hiukan mukavammin kuin ennen.
Onko kellään kokemuksia tällaisesta takaiskareiden lyhennyksestä..
motoparts
Thunderbike:ssa näytti olevan tuo sama sarja hintaan 139€ eli paljon halvempi. Tosin huomasin just, että alkuperäinen iskari pitää vielä viedä heidän pajalleen, jossa se lyhennetään.
Kävin tallilla ja mittasin samalla takajousien pituuden,280mm.Eli taitaa olla mulla ne matalimmat saatavilla olevat.Niin ja niistä orkkis jousien lyhentämisestä.Ainakin täällä Oulussa on pari Intikkaa joista on härskisti rälläköity vähän jousta lyhyemmäksi,hyvin pelittää eikä ,maksa maltaita.
Joku jutteli että ajo ominaisuudet kärsii jos laittaa lyhyemmät takaiskarit,![]()
Pitäneekö tuo paikkansa , Onko kellään tietoa, koska olen itsekin suunnitellut lyhyempiä iskareita taakse
?
![]()
En ole ajanut vakio iskareilla mutta ainakin mun Intikka on ihan ok ajaa 280mm Koneilla.Ei mitään moitittavaa.
Ihan vakio 170.Ei varmaan menis isompi kun siinä kuitenkin kasvaa myös korkeus hieman...Nytkin saa vilkun johdot aina välillä kyytiä kun pohjaa kaksi päällä ajettaessa.Sit ku säätää jäykemmäksi jousta on ok.Mutta sit on yksin ajettaessa liian kova eli taas säädetään....
eli jos noin on niin ei taida kannattaa madaltaa kun paljon 2-päällä ajetaan![]()
mulla on kans nämä 280mm säädettävät konit tyyppinro:7610 .yksinajaessa voi säätää tosi matalalle.Nää on hankittu HM Motoaccessories V.O.F copperparts saksasta 98. Keulakulmaa on muutettu, mutta löysähkö keula huonontaa ajotuntumaa.Pitänee jäykistää tuubiöljyjä. Toinen Intikka alla joten en voi moittiti kyytiä.