Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Etelleenkin on tuo väliluokan mopeti kiikarissa ja linssiin osu tällainen GS, nyt haluaisin hieman infoa siitä, kuten tyyppiviat, kestävyys, osien hintataso, matka-ajo ominaisuudet, ajomukavuus yli 100km/h (katteeton )
    laukkujen kiinnitys, tehot ym. tämmöistä ja saa rehellisesti suositella ja haukkua.
    Die, spamming faget.
    Hauska peruspyörä, varmatoiminen, vaivaton ajettava, pienet käyttökulut. Alle 100kmh vauhdissa mukava, 120+kmh vauhdissa siedettävä. Varmaan pieni pleksin palanen lampun päällä auttaisi. Kulkupuolta saa parilla ilmaisella kikkakakkosella (sytky&rikastus - voin kertoa lisää jos on tarvetta) parannettua perstuntuvasti, sillä alkuihastuksen jälkeen alkaa helposti kaipaan pientä kavioeläinlaumaa lisää. Näiden muutosten jälkeen 0-100kmh perstuntumalla jotain 4,5sek luokkaa, satasen jälkeen kiihtyvyys hyytyy aika lailla. Urban/suburban pyörittelyssä verraton. Kulutus mulla sekalaisessa ajossa 3,5-4,5 l/100km.

Vaihteisto tai kytkin on nirso öljylle, saatta tarrella hitaissa nopeuksissa väärällä öljyllä.

Mun pyörä '89 65tkm saksan tuonti, lisänä josimura. Pyörä tosin menee vaihtoon viimeistään keväällä.

Yhteenvetona: hieno keksintö, vaivaton ajettava, huollettava ja lompakolle. Lisätietoja http://www.gstwin.com

suzumies
    No siinäpä sitä tulikin! Kiitoksia!
    kuulostaa melko buenolta meikäläisen tarpeisiin tuo pärrä.
    Paljonko on hintaa Suomen markkinoilla nykyään tuolla, meinaan semmoinen 90-92vm. Entäpä saksasta, säästyykö paljonkin?
    Die, spamming faget.
    Joo tyytyväinen oon minäkin ollut, hyvä perus pyörä. Osat "halpoja", ei kuluta paljoo. Ihan mukava ajaakin. Eikä ostohintakaan ole kauhean paha. Itelläni on -91. Lisää tietoo löytyy tuolta *Suzukigs.cjb.net

Mut suzumies toi sytky ja rikastus *juttu kiinnostaa, kerro lisää....
    SYTKY
    Sytytyksen aikaistaminen parantaa ala- ja keskikierrostehoa, eikä siitä ole haittaa moottorin toiminnalle kunhan sytkyä ei mielinmäärin kääntele . Sytkykäyrä on suunniteltu matalammille oktaaneille kuin suomessa myydään ja ennakon lisääminen lisää myös hieman päästöjä (kalifornian kuvernööri ei tykkäisi) joten siksi siellä on varaa lisätä ennakkoa. GS:äänhän myydään vance&hinesin advance-roottoria, siis pyörijää joka aikaistaa sytytystä ~5*. Mutta sama lopputulos saadaan viilalla ja vilkkaalla mielikuvituksella.

Irrota oikealla puolella oleva pyöreä suzuki-luukku. Irrota pyörijä, taisi olla 19mm mutteri. Irrota sytytysanturit, kummatkin kahdella ruuvilla. Taivuta varovasti johdonpidikkeitä, että saat johdot sivuun, ja jätä anturit roikkumaan johtojen varaan. Magneetit lähtee anturin pohjasta helposti irti, mutta se ei ole vaarallista.
    Irrota antureiden pohjalevy, kahdella ruuvilla kiinni.

Suurenna pohjalevyn kiinnitysreikiä siihen suuntaan, että saat käännettyä levyä vastapäivään. Itse laitoin levyn ruuvipenkkiin ja ohuen pyöreän viilan poraan kiinni ja eikun jyystämään. Joku 6-9mm on hyvä määrä, siis siten että levy liikkuu vastapäivään tuon verran asennettuna.
    Muokkaa myös johdonpidikettä, sillä se tulee toiseen kiinnitysruuviin ja saattaa estää levyn pyörittämistä.

Sitten ei muuta kuin kamat kasaan ja kokeilemaan. Herkyys alakierroksilla tulisi lisääntyä.

Tässä zydeemissä on vielä se hyvä puoli, että sytytystä voi säätää avaamalla pohjalevyn ruuvit ja kääntämällä levyä haluamaansa suuntaan.

RIKASTUS (köyhän miehen suutinsarja)
    Satula ja "sivukate" pois
    Tankki pois tai sivuun, se on kahdella 12mm pultilla tankin takaosasta kiinni.

Nyt näet kaasarit, kummankin kaasarin päällä on luukku - ainakin minulla mustaa muovia, joka on kolmella kuusiokololla kiinni. Irrota kansi, nosta myös luistin vastajousi. Nosta luisti pois (jos on kuristettu moottori, niin luistin päällä on lisäksi kuristusholkki - siitä saa vaikka kätevän uistimen . Luistin alapäässä on neula, joka säätelee polttoaineen virtausta. Neula ja jousta vasten tuleva levy lähtee luistista kääntämällä luistin ylösalaisin.

Okei tämä ei ol#####an ihan ilmainen virityskeino: tarvitset 3mm mutterin ja 3mm prikan *per kaasari
    eli neulan vartta pitkin neulan juureen tuo pieni mutteri ja prikka nostamaan neulaa ylöspäin (Olen kokeillut myös ilman prikkaa ja kahdella prikalla ja em kombinaatio toimii ainakin minulla parhaiten). Asenna neula takaisin luistiin pitäen luistia väärinpäin, että "viritysosat" pysyvät mukana. Varmistu, että neulan päälle tuleva jousen vastinprikka tulee oikein ja varmistu ennen asentamista myös että jousen prikkaa vasten tuleva pää ei ole venynyt liian leveäksi, ts että jousi istuu hienosti vastinlevyä vasten.

Sitten vain varovasti luisti takaisin paikoilleen, pidä jousella neula alaspainettuna, joudut varmaan pari kertaa sohimaan, että saat neulan osumaan suuttimeen. Varmista, että luistin kumikaulus ei jää ruttuun, jousi paikalleen ja kansi päälle, jousi kannen tappiin kiinni.

Sama toiseen kaasariin. Tankki ja satula paikalleen. Joudut varmaankin säätämään tyhjäkäynnin tämän jälkeen kohdalleen, suositus 1200rpm. Ruuvihan löytyy kaasareiden alta ja välistä.

Minulla nämä kaksi "viritystä" on terävöittänyt ihan mukavasti menoa varsinkin niillä kierroksilla mitä yleensä käytetään, mulla on tosin lisäksi josimura, sen vaikutuksesta kokonaisuuteen en osaa sanoa mitään. Kulutuksessa en ole huomannut mitään eroa, mulla vie 3,5-4,5l.

Molemman hommat on helppoja ja nopeita hommia tehdä vaikkei olisi raketti-tiedemies * (Voin myös tarvittaessa jeesata jos asustelet eteläisessä suomessa)
    Jos virittelet, niin kerro ihmeessä miten homma onnistui ja oliko siitä hyötyä.

suzumies
    Jeps, kiitti... en tiedä viellä teenkö noi viri hommat (luultavasti), mutta koska. Ku välillä tuntuu et ei kerkee edes ajaa(duuni p*rk*le). Hitto vieks sulla noin vähän bensaa, mulla menee tohon viiden pintaan, tosin yleinsä kyllä tulee annettuu aika paljon happee masinalle. Voi olla et noi suuttimet on kulahtanut, on meinaa ajettu tommoset 78tkm. Et kyll toi kone tossa on tosi kestävä, edellinen omistaja on kyl tehnyt alakerta rempan. Mut kiitti, viri hommat aina kiinnostaa.
    Kiitoksia suzumies ja muut tiedoista... Tuo sytkän viilaus&kääntely toimi 10 vanhemmassa z-kawassakin...

Paremmalle puoliskolle pitäis mopo löytää ja tämä GS500 vaikuttaa oikein kelpo vaihtoehdolta; pieni ja kevyt ja muutenkin asiallisen oloinen. Hyvä runko, sanoovat.

Nuo tehot on hiukan hämmentäviä; vuonna -89 se ilmestyi 52 hv tehoisena ja -97 tai -98 alkaen tehot onkin jotain 46 hv... Mistä moinen taantuma?!? Saaste-/melumääräykset? Kummastuttaa pientä moinen kehitys, vaikka eihän tykkipyörä kyseessä olekaan. Mutta silti.

Liekköhän koneessa jotain isompia muutoksia, esim. nokat, vai onko pudotus saatu aikaan ilma/pakopuolen kuristuksilla? Tuo 7 hv on pyörän painoon nähden ja prosentuaalisestikin paljon, puhumattakaan henkisestä merkityksestä :minäapea:

Entäpäs nuo kuristukset; jos ostaa vaikka tysklandiasta 25kW kuristetun mallin, joutuuko ostamaan uudet luistit á liki 100 euroa vai riittääkö sen kuristusholkin poistaminen?

Ja vielä kysymyksiä... kuinka paljon kone kestää kohtuukäyttöä, esim. jos ostaa vaikka 50000km ajetun, saako melko varmasti olla parina lähi-10000km:na vaihtelemassa männänrenkaita ja esim. alakerran laakereita? (No joo öljyistähän jne. se on kiinni, mutta noin perstuntumalta...)

Saksassa moisia myydään < 2000 euroon alle kymppivuotiaita, eli siinäpä hyvä vaihtoehto, jos vähän saa "piristettyä"...

-Kiitti tiejoista, kevättä ootellessa...-
    Minulla on GS .
    Olen pitänyt pyörästä tosi paljon ja tehoja riittää ihan hyvin normaaliin ajoon. Kiihtyvyys 0-100 on kyllä 8 s pintaan,eikä 4-5 s, kuin joku topicissa mainitsi. Huippuja löytyy jotain 180 km/h. Pyörä on helposti hallittava ja ajoasento on miellyttävä pitenpäänkin ajettaessa, mutta tarpeeksi urheilullinen moottoritienopeuksissa . Pleksi auttaa asiaa. Itseasiassa mulla olisi semmoinen myynnissäkin... Givin savunvärinen pikkupleksi kiiltävällä reunalla, jossa lukee Givi. Vain vähän käytetty, koska ostin pyörään kokokatteet.

Tuolta näyttää kokokatettu GS:
    Kokokatettu GS
    Toinen kokokatettu

Voi niillä ajaa myös radalla:
    GS radalla

..tai "leikkiä" bomberia:
    Bomberi
    Toinen B
    Kolmas B

..käryttää kumia:
    Savu
    Savu 2

.. ja temppuilla:
    Keulii
    Stoppie

Eli aivan samoja juttuja kuin isommillakin serkuilla, mutta kesymmällä mittakaavalla.
    Mopo mikä mopo !!

Muita:
    Olivieer's homepage
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    >Kiihtyvyys 0-100 on kyllä 8 s pintaan,eikä 4-5 s

ei se nyt noin "hidas" ollut... ei millään... ainakaan mun gs
    Täältä halvalla: http://www.gwbikes.de/
    Kiihtyvyys on 8,1 s 0-100 km/h ainakin useilla sivustoilla, jossa pyörän teknisiä tietoja löytyy..
    Laitettu varmaan kiihtyy paremmin .
    Lady, Sexy Lady.
    Voi hyvät veljet kattokaa tuonne www.squad.dk
    Eli kyllä se ali kasin menee. Itse olen kyllä kohtuullisen hyvin pysynyt isompien pyörien mukana. Vääntää sen tupin nurin ni kyl se siitä. En sit tiedä miten noi kuristetut menee...

No hyvin näyttää GSuizalla mutka taittuvan

Saksassa näyttää suunnilleen kaikki GS:t olevan 46 hv "kuristettuja"... Pitää ehkä kokeilla suzumiehen kikkoja + tarjota rautakankea äänipöntölle + villat tilalle niin sen voi saada ennalleen.

Tuolla http://www.gwbikes.de/ -sivulla oli tosiaan yks halavalla; alle 1000e, mutta alkaa niitä saada 90-lukulaisiakin siihen hintaan. Liekkö sitten joku vikana niissä, pitää ehkä pakettiautomatkailla saksanmaalle kattomaan.

Mitä erikoista on noissa "slingshot"-kaasareilla kun niitä niin mainostetaan?

Niin GSuiza, paljollako luopuisit moisesta pikkukatteesta? Oisko sulla kuvaa siitä? Moiselle ois käyttöä, joko maybe-tulevaan GS:ään tai waka wanha mammuttiZetaan...
    No jopas on GS:stä saatu ärhäkän näköinen fighteri
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
    Kysyjä oli myös GS:n matkailuominaisuuksista kiinnostunut. Jonkinlaisen "matkalehmän" GS:stä saa hankkimalla siihen Five Stars -putkitelineet eli tarakan, johon saa Givin/Kapan boksin kiinni sekä sivulaukkuraudat samoille laukkumerkeille. Sivulaukkutelineet edellyttävät tarakan läsnäoloa, mutta tarakka puolestaan voi olla kiinni yksinkin. Näitä myy Suomessa Allright, mutta tilaamalla esim. www.louis.de:stä säästää tietenkin jonkin verran. Givin omaa Wingrack-telinettä ei taida saada GS:ään. Tankkilaukkua kantsii GS-matkailijan tietenkin harkita, koska varsinkin kaks' päällä ja kaikkien kamojen ollessa takana GS:stä tulee kuulemma helposti liian takapainoinen.

H
    No, kai se on uskottava, että GS kiihtyy ! Mun on sitten viel tuota esimerkkiäkin tehokkaampi, koskapa kilowatteja pyörässä on 34 kW (esimerkissä 32,2 kW) .

Pikkupleksi on tuollainen: Tuolta Givi A200B, mutta savunvärinen, ei tuollainen kirkasGivi
    Kiinnitys kumminkin lampun kannakkeisiin ja reuna tuommoinen kiiltävä alumiininen. Sopii myös muihin pyöreälamppuisiin pyöriin. Hp. postikuluineen 65 € (ovh. 100€). Vähän käytetty (pari kuukautta pyörässä kiinni).
    Lady, Sexy Lady.
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (GSuiza @ Maalis. 05 2003,18:25)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No, kai se on uskottava, että GS kiihtyy * ![/QUOTE]<span id='postcolor'>
    No niin uskoithan sä *
    Kokemuksia GS:stä yhen viikonlopun verran...

Kyllä kiihtyy ihan kivasti, jättää varmasti täysteho piikit (ei tarvi hävetä *) ym.. Kevyt pärrä, tosi mukava kaupungissa räppäilyyn.
    Miinusta liian löysästä iskunvaimennuksesta, ei toimi kaks päällä yhtään, yksinkin huonosti (olen 70kg). Katteettomuus on kaunista, mutta heikentää matkailuominaisuuksia dramaattisesti. En lähde moottoritielle toista kertaa. Tykkäsin äänistä.

vaihtoehto tolle vois olla GPZ 500S..
    KTM 690SM
    Wikakasan Gpz:n puolesta puhuu pikkukate ja spoileri, jos semmoisia haluaa.
    En ole vielä päässyt testaamaan pyöräni aerodynamiikkaa kokokatteiden kanssa, mutta ilman katteita moottoritiellä ajaessa sai pitää sarvista kiinni, ettei tippuisi pyörän selästä viimassa . Mukava ajonopeus on siinä 90 km/h kieppeillä. 100 km/h vielä menee, mutta 120 km/h alkaa jo tuntumaan ja siinä väsyy pitemmän päälle roikkumiseen. Toisaalta taas 60 km/h:ssa liikuttaessa ranteet puutuu.

Muita peruspyöriä 500 cc -luokassa ovat tosiaan em. Kawan GPZ, sitten Kawan ER-5, Hondan CB500 ja Cagiva River 500 (uusia ei enää tehdä, -01 mallit uusimmat). Cagiva oli itselle liian korkea ja en halunnut yksisylinteristä (tosin moniventtiilistä) moottoria, Honda suhteessa kallis ja ER jotenkin huonosti viimeistelty ja leveä satulastaan (länkisääret ja polvet sojotti ulospäin * ). Mieletäni GS ja GPZ ovat näistä kaikista urheilullisimmat ajo-ominaisuuksiltaan. Moottorista eniten tehoja löytyy Hondasta, Cagivasta vähiten (32 kW).
    Lady, Sexy Lady.
    </span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Calypso @ Maalis. 06 2003,00:11)</td></tr><tr><td id="QUOTE">

Miinusta liian löysästä iskunvaimennuksesta, ei toimi kaks päällä yhtään, yksinkin huonosti (olen 70kg).
    [/QUOTE]<span id='postcolor'>
    Joo todellakin Pumput on löysät mutta siihen löytyy lääke. Eli itse olen tilannut progressive Suspenionin etujouset pitäis olla jäykemmät, en viellä ole saanut niitä joten en tiedä onko ne hyvät. Ja mitä takajousitukseen tulee niin siihen voi laittaa joko katanan tai gsxr:n iskarin. Tässä olis pari linkkiä jos kiinnostaa... www.progressivesuspension.com ja Katanan jousitus ja viellä Gs power jossa on muuten aika kivasti modeja Gs:ään

Tehoja löytynee eniten GPZ:sta (44kw)
    Bike 3/03 mainittiin että ER:ssä "kapea satula ja matala istuinkorkeus tekevät...mukavan tuntuisen myös aloittelevalle motoristille" *Mene ja tiedä, en ole edes istunut kyseisen pärrän päällä.

Tosiaan olen samaa mieltä että CB on suhteellisen hintava käytettynä. Tähän pointtiin kaatu CB omaa pyörää etsiessä.

Huvikseen kattelin uusien hintoja.. en tosin tiedä onko kaikki maahantuojat ilmoittanut "uudet" hinnat jo?

Kawasaki ER 5 * * * * * * 6 990,-
    Suzuki GS 500 * * * * * * 7.590,-
    Honda CB 500 * * * * * * 7.900,-
    Kawasaki GPZ 500 S * * 8 400,-

Cagiva River 500 Hinta: 7.215e+toim (v. 2001)
    KTM 690SM
    >Cagiva River 500 Hinta...

mp, jonka nimi on "joki"?
    Eikös Cagivalla ole myös "Canyon" ja oliskos se ollut Navigator yms.
    Uudemmat mallit on sitten Raptoreita ja vastaavia.

Juu, gpz:tassa on eniten tehoja noista kaikista.

ER:n satula on ainakin GS:ää leveämpi ja pehmeämpi.
    Lady, Sexy Lady.
    Juuri tuli tuossa GS hankittua, ja kädet syyhyää jo nyt.

Olette oikeassa ton jousituksen suhteen. Se tarttee heti ensimmäiseks päivitystä. Kuulemma kun noi Progressiven jouset heittää ränniin niin keula paranee kummasti. Ja sit kun vielä vaihtaa 10W- öljyt 15W- öljyihin niin jopas.

Takajouseks menee tosiaan melkein heittämäällä toi gsx 600f jousi, gxs-r:n jousi tarttee jo pientä näpertelyä, samoin sv650:n. Mutta parastahan tossa on, että Öhlins tekee gsx 600f:ään takaiskareita..

Koneesta saa melkopaljon potkua irti pelkällä tehokannu- Dynojet- K&N- yhdistelmällä. Sitten vielä toi syttyboxi, niin rupee meno paranemaan.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Lainaa (Antti80 @ Tammi. 27 2004,09:36) kirjoitti
    Juuri tuli tuossa GS hankittua, ja kädet syyhyää jo nyt.

Olette oikeassa ton jousituksen suhteen. Se tarttee heti ensimmäiseks päivitystä. Kuulemma kun noi Progressiven jouset heittää ränniin niin keula paranee kummasti. Ja sit kun vielä vaihtaa 10W- öljyt 15W- öljyihin niin jopas.

Takajouseks menee tosiaan melkein heittämäällä toi gsx 600f jousi, gxs-r:n jousi tarttee jo pientä näpertelyä, samoin sv650:n. Mutta parastahan tossa on, että Öhlins tekee gsx 600f:ään takaiskareita..

Koneesta saa melkopaljon potkua irti pelkällä tehokannu- Dynojet- K&N- yhdistelmällä. Sitten vielä toi syttyboxi, niin rupee meno paranemaan.
    Jep, Progressiven jouset saatan laittaa ens kesänä itsekin mutta kuulemma toimivan ensiavun saa kun nakkaa raakasti vaan 20W öljyt putkiin sisälle. Niiailu vähenee ihan vakiojousillakin (edelleen, itse en ole testannut, isot pojat kerto )

Tehojen lisääminen kiinnostais kans kun voi olla että tällä pyörällä ajellaan useampi vuosi ennen kuin on varaa laittaa isompaa alle. Ja tästäpä tulikin mieleeni, onko kukaan asentanut Viaberilta saatavia Muzzys vaimentimia? Tuleeko tehoa lisää? Eli ideana olisi jos kesällä kävisin Viaberilla ostamassa uuden putken ja samalla säätäis seokset kohdilleen.

Niin, ja kokemuksia Muzzys-putkista ja Viaberista saa kertoilla muutkin kuin GS:n omistajat.

gs ompi hyvä peruspyörä kiirettömään ajeluun ja tekniikka on idioottivarmaa.... itse jaksoin ajella yhden kesän jonka jälkeen olin kypsä vaihtamaan vähän tehokkaampaan...
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
    Lainaa (Manix @ Tammi. 27 2004,13:03) kirjoitti
    Lainaa (Antti80 @ Tammi. 27 2004,09:36) kirjoitti
    Juuri tuli tuossa GS hankittua, ja kädet syyhyää jo nyt. *

Takajouseks menee tosiaan melkein heittämäällä toi gsx 600f jousi, gxs-r:n jousi tarttee jo pientä näpertelyä, samoin sv650:n. Mutta parastahan tossa on, että Öhlins tekee gsx 600f:ään takaiskareita.. *

Jep, Progressiven jouset saatan laittaa ens kesänä itsekin mutta kuulemma toimivan ensiavun saa kun nakkaa raakasti vaan 20W öljyt putkiin sisälle. Niiailu vähenee ihan vakiojousillakin (edelleen, itse en ole testannut, isot pojat kerto )

Tehojen lisääminen kiinnostais kans kun voi olla että tällä pyörällä ajellaan useampi vuosi ennen kuin on varaa laittaa isompaa alle. Ja tästäpä tulikin mieleeni, onko kukaan asentanut Viaberilta saatavia Muzzys vaimentimia? Tuleeko tehoa lisää? Eli ideana olisi jos kesällä kävisin Viaberilla ostamassa uuden putken ja samalla säätäis seokset kohdilleen.

Niin, ja kokemuksia Muzzys-putkista ja Viaberista saa kertoilla muutkin kuin GS:n omistajat. *
    Itse olen aatellut sovitella GS:ään Micronin putken, joku alumiinen ovaali. Tarttee pientä sorminäppäryyttä ja "slip-on- pätkän".

Opiskelijan krooninen rahapula pakottaa ajelemaan "säästömallilla", mut tota on kiva ja helppo rakennella.

Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
    Juup, eivätpä osanneet Viaberilla sanoa gessin virittämisestä yhtään mitään. Myynnissä olevat sliparit ei kuulemma käy paikalleen ilman jonkinasteista muutostyötä. Tämä nyt tosin oli arvattavaa.
  30.  
    Lainaa (Manix @ Helmi. 06 2004,08:15) kirjoitti
    Juup, eivätpä osanneet Viaberilla sanoa gessin virittämisestä yhtään mitään. Myynnissä olevat sliparit ei kuulemma käy paikalleen ilman jonkinasteista muutostyötä. Tämä nyt tosin oli arvattavaa.
    Tuolta löytyy jotain tietoa ja kuvia gessiin sopivista slipareista.
    Odotan odottamatonta...
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen