Dodiid, slipariostoksille käy kohta tämän mopoilijan tie. Pitäs löytää kawan 10R:ään sellanen slipari, jolla murinat saa kohdalleen. Tehonlisät on slipareilla marginaalisia, joten se on prioriteettilistalla toissijaista. Mutta ne äänet... Tavoitteena on tehdaskannua agressiivisemmat soundit, eli E-, Ö-, U- yms. hyväksymismerkistä ei ole niin väliä. En hae mitään kovaäänistä korkeaa ulvomista, vaan enemmänkin sellaista matalaa murinaa ala/keskikierroksilla, joka ei maantieajossa hajota hermoja, mutta kunnolla kierrätettäessä kuulostaa siltä että voimaa on. Lähinnä kiikarissa on joko Akra tai Yoshi, joista vaan Akrasta on itellä kokemusta. Varsinkin Akra-Yoshi -vertailu kiinnostaa, jos on kokemuksia kannuista samassa pyörässä.
Tuurilla ja asenteella
Viime viikonloppuna ruuvasin Yoshimuran kokoputkiston ja commanderin kiinni ja äänissä ei ole valittamista. Matalilla kierroksilla murisee mukavasti ja kierroksilla karjahtelee miehekkäästi. Ei kuitenkaan lyhyen kokeilun perusteella mitenkään tolkuttoman kovaa. Hiilikuituisena myös asiallisen näköinen.
Tuskinpa paljoa eroa äänissä pelkkään slipariin verrattuna, paitsi poistuuhan tuosta putkistosta se venttiili, joka joillain kierroksilla hillinnee ääniä.
Muihin torviin en ole vertaillut.
Noo, jos muulla ei ole väliä, kuin näyttävyydellä, suosittelen Yoshimuran *BLING* america-teräskuorista vaimenninta. Ääni on nimenomaan räyhäkäs, ja kioskilla saa pikkupoikien puntit tutisemaan ja kahvakäden vatkaamaan. Tapa sekin on hakea nautintoa.
Dynoajo kannattaa tehdä, ei siksi, että siitä olisi jotain hyötyä johonkin, vaan siksi, että pystyy snagarilla esittelemään dynolappua. Kannattaa pyytää "reipasta" korjauskerrointa, jotta saadaan mahdollisimman näyttävä lapanderi.
Sit jos ei ajaminen mutkatiellä oikein tunnu kulkevan, löytyy apu lähempää kuin uskotkaan!
mene tänne: Miten teen pyörästäni katu-uskottavamman
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vitsiksi tämäkin viesti meni, no hard feelings!
Alkais jo ne ajokelit...
Kiitos Jyri, vinkkisi oli kullanarvoisia. Luulen että tilaan tuon BLING AMERICA -putken lisäksi pakosarjan värähtelystä virran ottavan LAS VEGAS -piezzosähköisen neonvalohärpättimen, joka kiertää sliparia ympäri kuin pornahtavat jouluvalot konsanaan. Siinä vasta kioskin kulmilla puberteetista kärsiville tulevaisuuden toivoille kuolaamista. Jepjep.(Jyri @ Maalis. 18 2005,22:33) kirjoitti
![]()
Tuurilla ja asenteella
Asensin juuri BOS ovaalin hiilikuituputken Bandittiin.
EU hyväksytty, matala murina ja sopi Bandittiin kuin alkuperäinen ei tarvinnut säätää eikä viritellä.
Korkeatasoinen työnjälki ja laadukas mökäputki.
Tilasin muuten sen Louisilta Saksasta *
Terveisn Reiska_SB
Terveisin Reiska
- Kawasaki Z1000SX -
Näin uteliaana kysäisen, paljoko tuli kustannukset tuolle satsille?(mka @ Maalis. 18 2005,22:31) kirjoitti
No ihan liian paljon, (ainakin jos vaimo lueskelee sivuja). Kyllä se yli puolentoista tuuskan menee, säädöt dynossa tulee kyllä sitten samaan hintaan. Hiukan halvemmalla olis varmaan saanut tilailemalla roippeet jostain Saksasta, mutta päätin suosia paikallista pajaa.
Soitappa Bikedoctorille...siellä oli vähän käytetty Akran Titanium Slipari 10R:n väliputkella.(tomij @ Maalis. 18 2005,22:02) kirjoitti
tilaa tommonen
ei tuu ihan joka snagarilla vastaan![]()
Kiitos. Hyvä tietää nimittäin, jos sitä jossain vaiheessa sitten innostuu tuohon kokoputkistoon.(mka @ Maalis. 19 2005,16:42) kirjoitti
TÄÄLLÄ oli myös kaikenlaista Kawasakiin..
Viripajan mukaan Akralla olisi saanut ehkä hiukan enemmän huipputehoa kuin Yoshilla, mutta jälkimmäinen antaisi lisää vääntöä keskialueella. Aratan kokoputkea kehuttiin jossain kovasti, mutta äänistä kuulemma naapurit repii pelihousunsa.(jhh @ Maalis. 19 2005,23:56) kirjoitti
Jenkeistä tilaamalla on kyllä kohtuulliset hinnat, mutta tuleehan noihin lisäksi vielä kuljetusta, tullia jne.