Tulokset 1:stä 3:een 3:sta
  1. #1
    Lueskelin juur ostamaani MO-lehden syksyistä BMW-erikoisnumeroa, joka käsittelee nyt vain boxereita. Siinä on esitelty kolme erilaista viri-juttua, joista yksi on turbo.
    Mielnkiintoinen juttu oli 1150 GS:n katin poisto ja korvaaminen pelkillä suorilla putkilla. Vaimentajaksi jäi alkuperäinen.
    Tulos... Huipputehoa samanverran kuin alkuperäisessä hieman pienemmillä kierroksilla mutta käyrä on kokoajan alkuperäistä korkeammalla ja jo selvästi 3000 rpm alkaen. Normaali maantienopeudessa 4000 rpm kohdalla ero näyttäisi olevan jo yli 5 heppaa 5000 rpm liki 10... Myös vääntökäyrä kulkee korkeammalla ja huippuvääntöä 5 nm enemmän hieman vakiota aikaisemmin.
    Varsin mielenkiintoista. Metissen muunto-osat on 299€ ja lieko noi muillakin samaa luokkaa. Eikä ole putkentekijälle iso homma vaikka vääntäisi itse.
    Painonsäästö on noin 6 kg.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  2. #2
    Laserilta, Remukselta ja Sebringiltä saa vastaavia.
    Varmaankin halvemalla kuin tuo 299e.
    Ite laitoin tuollaisen R1150R:ään avaramman
    sliparin kanssa. Vei kyllä mun mielestä parhaan
    alaväännön pois. Koitin sitä sitten kompensoida
    ostamalla virilastun ja K&N filtterin, mutta ei niillä
    sitä mahtavaa alavääntöä saanu takasin. Mutta
    5000rpm jälkeen kyllä tapahtui.. Alkoi keulakin nousta..
    Ducati Diavel Dark
  3.  
  4. #3
    Kevyt viritys tapahtuu näin.Katti pois,merkillä ei väliä.sakemannit lähettää yleensä sebringin(tilasit sitten minkä tahansa).Imutorvet isommat ja briksin tulpat.Vörkkii jo tuntuvasti paremmin kuin alkuperäinen.Äänenvaimentajaa ei kannata vaihtaa koska tehot putoaa keskirekisteristä.(huom.myös mitattu).
    Jos tollaseen hommaan ryhtyy niin suosittelen homman viemistä loppuun asti.Mopo kaipaa lastun,mutta ei mitään valmiita saksalaista vaan penkisssä ajettua ja "käsin" säädettyä.
    Jos haluat että vielä kiertää pitemmälle niin vaihdetaa avarampi putki.
    Näillä eväillä vääntää tautisesti tyhjäkäynniltä lähtien ja kiertää rajoittimeen vaivatta.

    Valmiisiin lastuihin ei kannata sortua,niistä ei tiedä millä putkilla tai imutorvilla ne on säädetty.Jos alkuperäinenkään lastu ei ole oikein säädetty.