Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Tuli tuossa kesä mieleen ja päätin aloittaa varautua kauteen. Kysenlenkin teidän kokemuksia Öhlins tms. laatuiskareista. Pyöräni on K100 LT ja kaksi päällä takaiskari ei enää palvele riittävästi.
    Onko ko. iskari hintansa väärtti? Paljonko lie hinta tänään. Lainoin maahantuojalle kyselyn, mutta ei ole vielä vastanneet.
    Myös vinkit käytetyistä kelpaavat.
  2. #2
    Itselläni ei ole kokemusta, mutta Torsti Salonen Lohjalta laittoi Bmw k100 -malliseen pyöräänsä Öhlinsin.
    Salosen kotisivut löytyy www.bajahill.net -linkeistä.
    Eiköhän sieltä löytyne sähköpostiosoitekin hänelle.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  3. #3
    Itselläni oli edellisessä mopossa (-00 Thundercat) Öhlinsin takaiskari ja etujouset.

    KANNATTAA EHDOTTOMASTI VAIHTAA!!!

    Pyörä muuttui totaalisesti ja sitä ei oikein voi sanoin kuvailla. Hyvä esimerkki on kun aikaisemmin ajoin takapyörän routapattiin, se ei oikein seurannut tarkasti tietä. Öhlinsin takaiskarilla pyörän kontrolli oli loistava...

    Öhlinsiin sinulla on useita yksilöllisiä huoltomahdollisuuksia ja jousivaihtoehtoja...

    Joskus voisin ehkä jos ehtisin kirjoittaa enemmänkin muutoksista mitä ne vaikutti mihinkin ominaisuuteen...
  4. #4
    Lainaa (Jyri @ Joulu. 13 2003,19:21) kirjoitti
    KANNATTAA EHDOTTOMASTI VAIHTAA!!!
    Paitsi, että Bemuissa on jo vakiona asialliset vaimentimet, toisin kuin monessa muussa
    Mutta miksipä ei Öhlinsejä, jos kilometrit on tullu täyteen. Varmaan ihan hyvä valinta ja hintakaan ei liene hullumpi alkuperäisiin verrattuna.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  5. #5
    Omassa Ducatissa, ST4s on takana pikasäätöinen öölari ja on se sekä hyvä että kätevä.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  6. #6
    Aikanaan K 75:ssä ja K 100:ssa käytin Öhlinsiä. Ostin sen 75000 km käytettynä mutta täysin huollettavana ei haitannut mitään. Kolme kertaa käytin iskaria huollossa ja yhdessä vaihdettiin myös jousi. Möin sen sittemmin eteenpäin.

    Täysi säädettävyys olin poikaa ja takapään sai kantavaksi ja mukavaksi kuormituksesta tai tiestä riippumatta. Kehottaisin vaihtamaan samalla 100 LT:n etupään jouset tiukempiin, koska muuten taka- ja etupää ovat hieman eri paria keulan pitkäliikkeisen jousituksen vuoksi. K 75:ssäni oli ns. S-keula, joka oli huomattavasti lyhytjoustoisempi kuin normaalikeula ja sopi Öhlinsin kanssa hyvin yhteen.

    Hydraulinen jousensäätö on hieman tarpeeton laite ko. tapauksessa, koska sen iskunpituus ei oikein riitä laajaan säätöön. Johtuu siitä, että takaiskari on kiinni miltei taka-akselin kohdalla ja lähes koko takapään joustoliike välittyy iskariin. Tavallisessa monoperäisessä vain noin 1/4 takarenkaan jousoliikkeestä välittyy iskariin. Samasta syystä K-sarjalaisen takaiskari vaatii huoltoa hieman tiuhempaan, noiun 40-50 tkm välein. Huoltamattomuus aiheuttaa öljyjen puskemisen ulos. Kokemusta on.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  7. #7
    "...Samasta syystä K-sarjalaisen takaiskari vaatii huoltoa hieman tiuhempaan, noiun 40-50 tkm välein. Huoltamattomuus aiheuttaa öljyjen puskemisen ulos. Kokemusta on."...

    Öö, huoltoa? Kertoisitko tarkemmin K-sarjan takaiskarin huollosta, r1150r?

    Itselläni on K75, paljon ajettu ja huoleton peli, mutta se jousitus hiukan pohdituttaa... jotenkin se tuntuu olevan "ei-niin-timmissä-kunnossa"...

    Missä hintaluokassa mahtavat nuo Öhlinssit liikkua? Kaipa nekin ovat jotenkin merkki/mallikohtaisia, vai voiko samaa resoria viritellä mopoon kuin mopoon.

    (Juu, en huolla itse... mää vaan ajan...)

    kta
    Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
  8. #8
    Alkuperäinen iskari on kertakäyttömallinen ja sitä ei käytännössä voi huoltaa. Jousen saa kyllä irti iskarista ja ainakin takavuosina sai jousia ja iskareita erikseen ostettua Myllymaan Repalta Hämeenlinnasta. Repa myy myös uusia iskareita. Kannattaa kysyä Repa kun on alan miehiä, p.03-6741059Alkuperäinen ei ole alunalkaenkaan mikään ihmeelline ja menettää ominaisuutensa muutamassa kymmenessä tuhannessa kilometrissä. Öhlinssin huollossa vaihdetaan öljy ja tiivisteet sekä tietysti uudet kaasut.

    Uusi Öhlins on hintaluokassa noin 4000 FIM jos ei hinnat ole pahasti nousseet. Ovat mallikohtaisia. K75 ja 100 -malleihin käy sama. Silloin tällöin niitä liikkuu käytettyinä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  9. #9
    Kiitos vastauksesta, tämä avasi jo paljon tiedon portteja...

    Ja Hyvää Uutta Vuotta '04!
    Joillakuilla on tässä jotain hauskaa...
  10.  
  11. #10
    Kyselin syksyllä MP-Racingista Öhlinsiä K75:seen ja hinta oli viileät 946 Euroa! Epäilemättä hyvä, mutta niin paljon hinta hirvitti, että jäi ostamatta.
    Jos Kta kiinnostaa, niin multa jäi tarpeettomaksi BMW:n oma sportiskari. Ehdin ostaa sen, mutta meni koko mopo vaihtoon ja iskari jäi käsiin. Se on täysin käyttämätön pumppu. Asiallisen tuntuinen peli: portaaton jousensäätö ja 7 asentoinen paluuvaimennuksen säätö. Sopii kaikkiin K75 malleihin sekä 4v K100 ja K100RS. Hinta Mototripissä 759 Euroa. Multa sen saa 490 Eurolla.
    Kuvia ja muuta lisätietoa löytyy sähköpostilla jyskysal@suomi24.fi