Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Morjes!

    Ostin siis BMW K 100 RS vm-88.
    Millaisia pyöriä ne ovat?

    Kesää odotellen!
  2. #2
    Otaksuisin tuon olevan moottoripyörän, joten hankinta ei ole missään tapauksessa virhe *

    Ei kun onneks olkoon!



  3. #3
    Onnea vaan mopon ostosta!
    Rätkän osto ei oo koskaan virhe!!
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  4. #4
    * * * *

    Well,seuraavaksi sanoisin,että tunnen useita älykkäitä rsbemulla ajelevia ihmisiä! Loistava valinta!
    Kun olisi vielä boxeri...nooo,kaikkee ei voi saada. *
    jawanainen: ränttätänttää sen olla pitää!!! Mummoillekin!

    VOL 1 * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * VOL2
    Kuu Kotarista kesään, * * * * * * * * * Kuu piikkisestä kesään,
    puoli kuuta customista, * * * * * * * * puoli kuuta vaunupyörästä.
    sivuvaunullisesta vähäsen. * * * * * *Kyykkypyörästä vähäsen,
    Museopyöristä ei päivääkään! * * * *faitterista ei päivääkään!

    MoTukka *-olkapäänä motoristilta motoristille. www.smoto.fi
  5. #5
    Minulla -84 vuosimallin vastaava, jolla ajellut 75 tkm.
    Riippuen siitä mitä pyörältäsi vaadit, on joko erittäin hyvä valinta tai sitten ei niin hyvä.
    Itse olen tyytyväinen pyörään. Suoralla maantiellä hakkaa mennen tullen nykyiset muoviluodit. On tukeva, eikä katteet tutise. Mutkissa on kankea. Kaadettaessa mutkaan on melkein tiedettävä miten paljon kallistaa. Jos mutka tiukkenee tahtoo mennä suoraan.
    Edessä jousitus ei oikein ehdi teräviin töyssyihin. Omassa pyörässäni takajousi on onneton, jotenkin ihmeellisen veltto. Pitäisi kai sijoittaa Öhlinssiin.

    Kovin dramaattinen suorituskyvyssä pyörä ei ole, mutta vääntöä on mukavasti. Kaasuun vastaavuudessa ei kyllä ole moitteen sijaa, kahvasta vääntämällä lähtee heti tasaisesti nykimättä.

    Kulutus on pysynyt hyvin aisoissa. Yli kuuden litran ei vienyt edes silloin kun keskivauhti oli 128 km/h 287km:n matkalla.

    Itse kone tuntuu olevan umpirautaa, ei taida ikinä hajota.
    Tämä kahdeksanventtiilinen tärryyttää kyllä sen verran, että alkukeväästä joka kerta vähän järkyttyy, mutta kyllä siihen tottuu.

    Omassa pyörässäni ainut tosi kiusallinen vika on nopeus/matkamittarin pätkiminen. Sileillä teillä saa koputella jatkuvasti. Sitten taas Venajällä ajetun 7600 km:n matkalla ei pätkäissyt yhtä ainoaa kertaa.

    Tässä omia kokemuksiani pyörästä. Eli maineensa mukaisesti erittäin hyvä ja vaivaton matkapyöränä.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  6. #6
    Tuohon voisi vielä lisätä: Josa pyöräsi olisi tuon ikäinen ja kaukoidästä, siitä olisi jo todennäköisesti tehty hakaneuloja.
  7. #7
    Lainaa (pomppe @ Joulu. 23 2003,10:45) kirjoitti
    Josa pyöräsi olisi tuon ikäinen ja kaukoidästä, siitä olisi jo todennäköisesti tehty hakaneuloja.
    Taidat puhua vasten parempaa tietoa asiasta. Omaa kokemusta Kawasaki Z 1000 ST -80 ja 250000 km takana, ostin ko. pelin -85 ja silloin oli 65000 km mittarissa. Siitä lähtien on tullut tahkottua noihin lukemiin.
    Kyllä ne muutkin kuin BMW osaa rakentaa keppipelejä.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  8. #8
    Jim Goosen kanssa samoilla linjoilla. Zetallani (900) 150tkm ja 28 vuotta takana ja silti pelittää kuin nuori varsa!! Eikä ole konetta tarttenut aukoa!
    Samanikäiset bemarit taitaa olla jo Munchenissä oluthanoina ja hyvä niin koska siinä muodossa ovat paaaljon kauniimpia.

    Mitä taas RS:ään tulee niin kestävän matkapyörän maineessahan se on, miinuksena ehkä "pappamopon" leima.
    Hintansa pitävät kuitenkin hyvin, joten ei huonokaan valinta. Onneksi olkoon!

    Mikähän siinä muuten on, että BMW on autopuolella hyvinkin nuorekas merkki, kun taas prätkissä enämpi leimataan tollaseksi keski-ikäisen liikkumisvälineeksi ??
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  9. #9
    Olette varmasti oikeassa, poikkeuksia löytyy aina.
    Tarkoitin % hengissä olevia verrattuna uusiin -84 myytyihin on pelkkään arvaukseen perustuen, todennäköisesti suurempi Bemareissa kuin itäpyörissä, eikös niin? Voin tietenkin olla väärässä ja minulla on varaa antaa tässä periksi.
  10. #10
    Lainaa (Jessejepulis @ Joulu. 22 2003,21:17) kirjoitti
    Morjes!

    Ostin siis BMW K 100 RS vm-88.
    Millaisia pyöriä ne ovat?

    Kesää odotellen!
    Olen itsekin silloin tällöin harkinnut bemarin ostamista, mutta toistaiseksi ei. Tuntuuko siltä että bemarin ostaneet ovat keskimäärin hiukan muita valistuneempia ja harkitsevampia motoristeja. Heillä on ehkä hiukan enemmän varaakin tai ovat haluansa varten säästäneet ja tietävät mikä on heille hyvää. (saas nähdä mitä tuosta seuraa).

    Siis vilpittömät onnittelut.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
  11. #11
    Lainaa (JIMJAK @ Joulu. 23 2003,11:20) kirjoitti
    Mikähän siinä muuten on, että BMW on autopuolella hyvinkin nuorekas merkki, kun taas prätkissä enämpi leimataan tollaseksi keski-ikäisen liikkumisvälineeksi ??
    Olisiko tuo suorassa suhteessa suorituskykyyn? Varsinkin 70 -80 -luvulla Bemarin autot oli maineeltaan hyvin kulkevia vehkeitä. BMW:n moottoripyörät taas melko hitaita muihin moottoripyöriin verrattuna. Toisaalta kestävyys oli hyvä, jota vanhemmat varakkaat herrasmiehet kuten minä arvostavat.

    Jäi mainitsematta, että omallani on ajettu vähintään 140 tkm, josta itse olen taivaltanut 75 tkm.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  12. #12
    Nimimerkki K100 tietää mistä puhuu. Lisäksi K-sarjalainen on erittäin huolto- ja korjausystävällinen rakenteeltaan. Monet on housunpolvet kuluneet laihialaisenkin pyörän äärellä tässä vuosien saatossa... Pyörä on näinollen helppo pitää kunnossa. Ei millä tahansa 84:lla olisi uskaltautunut Uralille ja takaisin... Mikään uudempi ei olisi voinut toimia yhtään paremmin. Tarvittaessa osia saa helposti eivätkä etes ole hirmuhinnoissa, Suomestakaan...

    Näinä aikoina on mistä valkata kun tarjontaakin on ulapoittain. Ja hinnat ovat miltei kohdallaan. Ei tarvi ottaa sitä ekaa... Samasta syystä myyminenkin voi ottaa koville.

    Mutta se joka ymmärtää muutakin kuin ilmoitetuista huipputehoista, on tehnyt oikein hyvän valinnan. Omaa kokemusta on on neljästä K-sarjalaisesta reilut 200 tkm.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  13. #13
    Onnea valinnallesi. Itse hankin viime syksynä K 100 LT -90 ja ajelin sillä n. 5000 km. Olen ostokseeni tosi tyytyväinen. Koeajoin noin 20 RS/RT/LT pyörää ja LT oli minulle sopivin. Pitää vaihtaa tuo perälaukku isompaan ja hankkia kookas tankkilaukku. Pukki toi Autocomin - sillä on kiva leikkiä näin talvellakin. Hyvin kuuluu ainakin paikallaan istuttaessa - vain kännykän käytösä on ongelma, josta kyselen tuolla toisella puolella. Ja eikun odottelemaan ensi kesän reissuja...
  14. #14
    "Taidat puhua vasten parempaa tietoa asiasta. Omaa kokemusta Kawasaki Z 1000 ST -80 ja 250000 km takana, ostin ko. pelin -85 ja silloin oli 65000 km mittarissa. Siitä lähtien on tullut tahkottua noihin lukemiin."

    Luinkohan oikein jostakin muualta palstata, että tämä(kin) Kawan yläkertaa on sepitetty jo parikin eri kertaa... Korjatkaa jos meni väärin ettei tulisi suotta paneteltua... K-sarjalaisten yläkertoihin ei tarvitse kajota muuta kuin venttiiliensäädössä....
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  15. #15
    Lainaa (pomppe @ Joulu. 23 2003,10:45) kirjoitti
    Tuohon voisi vielä lisätä: Josa pyöräsi olisi tuon ikäinen ja kaukoidästä, siitä olisi jo todennäköisesti tehty hakaneuloja.
    no haloo, ei ne bemarit nyt sentään niin ainutlaatuisen kestäviä ole, tunnen erään CBX 1000 vuodelta -82 ja on erityisen hyvässä kunnossa... tietenkin jos jotain tehokasta japsi kyykkyä 80 luvulta tahdot verrata 80 luvun K-bemariin niin hiukan tuo vertaus kylläkin ontuu mielestäni.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  16. #16
    Juu, ei ehkä ole oikea vertaus johonkin GSX tyylin vehkeisiin, mutta jos katsoo noita K100 koneen esittely vuoden `83 pyöriä niin tehoiltaan se ainakin noin paperilla näyttää olevan linjassa muihin. Paitsi tietysti Kawoihin

    Noo, oikeassa olet että eihän se nyt mikään kauhea tykki ole. Matka/yleis käyttöön tehty peli.

    Toinen juttu on sitten se, että koneen luonne on sellainen että se ei houkuttele kiusaamaan punarajalle. Enemmän sellainen rauhallinen vääntäjä se on. Kestävyyttä tulee sitä kautta varmaan lisää.

    Heikko kohta noissa koneissa on kuitenkin kampiakselin ja kytkimen välillä oleva "väliakseli", paremminkin sen laakerointi ja kumivaimennin joka akselille on tehty. Siinä vaimentimessa on niittaus joka on joissakin yksilöissä löystynyt ja alkaa ääntämään. Entisestä `84:tani tuon korjasin. Oli silläkin jo n. 100tkm ajettu siinä vaiheessa. Jossain vuosimallissa (`86?) rakennetta on hiukan parannettu, niitaus on muuttunut.

    Vaihteistossa on se sellainen "valintalevy" joka on siinä sen "rumpuakselin" päässä(perkale minä niitten oikeita nimiä tiedä, siinä ne möllöttää kun laatikon kannen avaa ), vanhemmissa toi levy on lukittu putkisokalla akselin päähän joka saattaa ajanmittaan murtua ja päästää levyn hiukan liikkumaan. Sen ei pitäisi rikkoa mitään, mutta laatikko muuttuu epämääräiseksi ja ei aina huoli vaihteita sisään. Helppo korjata vaihtamalla ehjä putkisokka tai uudemman akseli jossa kohta on korjattu käyttäen tappia.

    Kunnon takaiskari ja jäykemmät jouset keulaan ovat toimia mitä itse suosittelen.

    edit: Hodlasin että pyöräsi on `88 että noi ei taida kauheasti päteä enää siihen



    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  17. #17
    Lainaa (r1150r @ Tammi. 07 2004,12:22) kirjoitti
    Luinkohan oikein jostakin muualta palstata, että tämä(kin) Kawan yläkertaa on sepitetty jo parikin eri kertaa... Korjatkaa jos meni väärin ettei tulisi suotta paneteltua... K-sarjalaisten yläkertoihin ei tarvitse kajota muuta kuin venttiiliensäädössä....
    Juu, kyllä sitä avattukkin on. Toiset männät on menossa, startin vapaakytkimiä, sytkäpuolat, laturin käämejä silloin tällöin. 4 km ilman öljyn paineitakin on tullut vedettyä, 30000 kilsaa tuon päälle avaamatta myllyä.
    Alkuperäistä löytyy koneen sisältä vaihteisto,perä, kampura ja veivit, starttimoottori,nokat, kytkinkin *levyjä lukuunottamatta,venakupit jousineen prikkoineen. Tietty lohkot, blogi ja kansi orgiksia myös.
    Väärinkäytösten (omia mokia) takia murikkaan on pitänyt puuttua pariin otteeseen, kannesta kierteitä, nokkien ajoituksia poskelleen(ohjureita ja venoja uusiksi), roottorin magneetit irti ja jopa starttirele.
    Kertaakaan ei oo tielle jättäny, ite jätin sen kerran Tronheimiin *pariksi kuukaudeksi.
    Millä nyt sitten mitataan noitten kestävyyttä?
    Venan säätötarve välit on ollu jopa 40000 km, liekkö samoja kilkkeitä ku BMW:ssä käytössä? Nokkaketjut kestää siinä sadantonnin korville.
    Käyttöpyöränä aika kestävä, maksamatta silti "merkkilisää"? Melkein yhtä ruma ja kulmikas ku K-mallin Bemut.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
  18. #18
    Lainaa (antti @ Tammi. 07 2004,21:16) kirjoitti
    Heikko kohta noissa koneissa on kuitenkin kampiakselin ja kytkimen välillä oleva "väliakseli", paremminkin sen laakerointi ja kumivaimennin joka akselille on tehty. Siinä vaimentimessa on niittaus joka on joissakin yksilöissä löystynyt ja alkaa ääntämään. Entisestä `84:tani tuon korjasin. Oli silläkin jo n. 100tkm ajettu siinä vaiheessa. Jossain vuosimallissa (`86?) rakennetta on hiukan parannettu, niitaus on muuttunut.

    Vaihteistossa on se sellainen "valintalevy" joka on siinä sen "rumpuakselin" päässä(perkale minä niitten oikeita nimiä tiedä, siinä ne möllöttää kun laatikon kannen avaa ), vanhemmissa toi levy on lukittu putkisokalla akselin päähän joka saattaa ajanmittaan murtua ja päästää levyn hiukan liikkumaan. Sen ei pitäisi rikkoa mitään, mutta laatikko muuttuu epämääräiseksi ja ei aina huoli vaihteita sisään. Helppo korjata vaihtamalla ehjä putkisokka tai uudemman akseli jossa kohta on korjattu käyttäen tappia.
    Kerroppa lisää miten tuo vika koneessa ilmenee. Itsellä kone kylmänä kolisee upeasti, mutta lämpöisenä käy kuin singeri.
    Miten kalliiksi tuli korjata.

    Vaihteistossa itsellä oli vaihteensiirtorumpu halki, jolloin vaihteet välillä meni päälle ja välillä ei. Myllymaa korjasi ja nyt toimii kuin GSX-R -Suzukissa. (tai ainakin melkein)
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  19. #19
    Kuulehan K100... Kävin kerran Repalla ja siellä tuntemattomaksi jäänyt mies pyöri ja hohhoili kyseinen osa kädessään. Uuden olisi saanut ja maksoi... en muista mitä mutta ei ihan halpa... Repan kanssa neuvottelivat ja päätyivät siihen, että mies etsii virman jossa koettaisivat esim. vahvalla prässillä tiukata löystyneitä niittejä. Ei jäänyt mieleeni ja olikokaan puhetta siitä, että äänsikö sekä kylmänä ja lämpöisenä vai päinvastoin...
    Mites, onko teitä jo enemmmän... ja palataan siihen Trophyn kulutukseen kunhan tänään etsin illalla sen lehden.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  20. #20
    " Kerroppa lisää miten tuo vika koneessa ilmenee. Itsellä kone kylmänä kolisee upeasti, mutta lämpöisenä käy kuin singeri.
    Miten kalliiksi tuli korjata. "

    Mun mielestä se oli vähän sellainen rohistus mikä sieltä lähti ja jonkin verran tärinää, kierroksia kun antoi niin muistaaksen jonkin verran tasoittui. Noilla toimenpiteillä se kyllä väheni, mutta taisi just kylmänä vähän jäädä rohisemaan. Mun mielestä niin kauan kuin se käy lämpöisenä OK niin noihin ei kannata ryhtyä.

    Se korjaus ei mikään kauhean kallis ollut, niitit olivat löystyneet ja tuttu koneistaja teki uudet ylikokoon. Siinä akselissa saisi olla rakenne jotenkin erillainen, nyt se akseli on laakeroitu molemmista päistään ihan OK, mutta kun välissä on kuminen kytkin pääsee se kuitenkin hiukan hemppumaan(akseli "taipumaan") ja käy laakerin+ilmeiseti just näiden niittien päälle. Samalla uusittiin tietty tiivisteitä ja siinä akselilla oleva rattaan "viritysjousi".
    Ratas jolla tämä väliakseli ottaa vedon kampuralta on jaettu kahtia, ja puoliskot ovat toisiinsa nähden jännitetty jousen avulla. Poistaa ilmeiseti ääntelyä. No tämä jousi oli sitten löystynyt ja muistaakseni päistänsä kulunut tms.

    Kustannuksia tuosta ei siten paljoa kertynyt kun omille tunneille ei ole tullut laskettua tähän asti.. Mitä nyt osiin vanhaa rahaa jotain muutamia saturaisia? Samalla sinne tuli ainakin kytkin uusittua.

    K100: Sulla taitaa olla muuten minun vanha pakoputki?
    CRF1100L, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  21. #21
    Katohan... Ai se olit sinä, en ole saanut vielä paikoilleen, kun pyörä on vaihdelaatikkoa myöten purettu.
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  22. #22
    Tosta K100:sesta lueskelin juttuja, hiukan on pidempää reisua tällä kaverilla. Pyörä oli kai -89 ja viimeisissä jutuissa mittarissa 210 000, mutta ei mitään suurempaa kai ole vielä ollut:
    Torstin matkat

    Olen kattellut itekkin Bemareita, tietyllä tavalla 1100RS olis kiva (sellanen Bemari-cuppi-bemari), tai sitten se nakumalli onko senytsitte 1150Ärrä, Moto-Raumalla oli tosi kaunis keltainen-grafiitti, ettei olis vieläkin... Kaanis on laete, kaanis...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  23.  
  24. #23
    Lainaa (K100 @ Joulu. 23 2003,02:07) kirjoitti
    Omassa pyörässäni ainut tosi kiusallinen vika on nopeus/matkamittarin pätkiminen. Sileillä teillä saa koputella jatkuvasti. Sitten taas Venajällä ajetun 7600 km:n matkalla ei pätkäissyt yhtä ainoaa kertaa.
    Tuo on tyyppivika/ominaisuus tuon ikäluokan K100:sissa. Itselläni ollut 3 eri K100:sta (kaikki vm-86) ja jokaisessa on ollut tuo sama ongelma. BMW-kerhon sivuilta löytyvät hyvät ja yksinkertaiset ohjeet ko. vian poistamiseen.

    Kone toimii kuin junan vessa. Kahdella ensimmäisellä pyörällä ajettiin yli 100tkm ja myin ne täysin toimivina pois. Nykyinen pyörä on onkin sitten autotallissa, odottelemassa vian hakua. Pyörä starttaa mutta heti kun näyttää vähänkin kaasua niin pyörä sammuu -> vika on pomminvarmasti polttoaineen saannissa. Täytyis mitata polttoaineen paineet, kun vain löytäisin mittarin jostain laatikon pohjalta.

    Onhan se vähän raskas ja kankea pyörä kaupunkiin, mutta loistavan matkapyörän olet ostanut.
    K 100