Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Tuli tuossa heräteostoksena tollanen xjr1300 laitettua en kyllä oo vielä päässy tien päälle... Noh tietenki pitäny tässä kaivella kaikkea mahollista tietoa pyörästä ja törmäsin sellaseen "viritys"ohjeeseen että syttöboxista veetää piuha runkoon ja saadaa oliko se 106hp (98hp saksantuonti)!?
    Onkos kellään tästä asiasta tarkempaa tietoa? Vai pitääkö iskeä pyörä penkkiin ja kokeilla.
  2. #2
    Kerrokko meille sitten mitä uusi syttyboxi maksaa .

    Ihan kylmiltään en itse lähtis mitään piuhoja veteleen sähkösistä laitteista suoraan runkoon.
  3. #3
    Lainaa (Pena @ Joulu. 21 2003,08:46) kirjoitti
    Ihan kylmiltään en itse lähtis mitään piuhoja veteleen sähkösistä laitteista suoraan runkoon.
    Vähän samoja fiiliksii, et en ihan äkkiä alkais vetää piuhoja runkoon. Mut jos toimii niin saa melko edullisia lisähepoja
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  4. #4
    Näissä vanhemmissa oli sellanen johtoviritys mahrollista tehrä, että sytytyksen ohjausyksiköstä irrotettiin yksi johto liittimestä ja jätettiin vapaaksi, joka antoi jonkin verran tujua alakierroksille (<4000 I/min).

    Sittemmin tämän johtovirityksen valovoimaisuus on hiipunut, johtuen siis siittä että ei vaikuta mitään uudempiin vuosimalleihin.

    Muunnos 98:sta 106:een, siitä on juttua ollut XJR-saiteilla, mutta en muista että olis selvinny sieltä niin sanottua universaalia ratkaisua, mulla on sellanen käsitys että yleensä niissä laitteissa on se 106Hp, ja Yamaha-myyjä vaan muuttaa papruihin, että on, ja asiakas sitten maksaa korkeampaa vakuutusmaksua...siis Saksassa. Joissakin oli imukurkut supistetut, joten niiden kairaaminen 34mm:iin halkaisijaltaan, auttoi. Vaihtoehtona hankkia FJ1200:n avonaiset kurkut. Tosin omassanikin oli supistetut, mutta pelkästään suutinsatsilla ja slipareiden vaihrolla työnsi 110HP takapyörälle. Enkä sitten myöhemmin, siinä vaiheessa kun kurkut aukes, ole dynossa käynyt.

    Se oli siis -95:nen 1200:nen, Dynojetiltä sanosvat että kampurateho yleensä niissä on sitä 110:nen luokkaa.

    Mutta kyllähän se selviää, kun kyselee viisaammilta...

    Tässä muutama linkki:
    http://www.bigccracing.com/welcome.asp?page=49
    http://www.xjr-power.com/
    http://www.yamaha-xjr-ownersclub.co.uk/MX/index.php
    http://www.yamahaxjr.co.uk/
    http://www.laaks.de/
    http://www.xjr.topbiker.de/
    http://www.xjrig.de/
    http://www.webcamshafts.com/yamaha-moto.html

    Sitte FJ-saitteja on myös, joista löytää lisää tietoa.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  5. #5
    kyllähän tuolla http://www.xjrig.de/ saitilla seisoo että kaapeli "viritys" ois xjr1300 mut kun en tuota saksaa hallitte niin joku koka hallittee vois suomentaa ton.
    No eipä silti kyllähän pyörä pitää käyä sääjättään niin samallahan nuo tehot voi mitata ilman "virityksiä"
    Yamaha XJR 1300 sp
  6. #6
    1. penkki ja vasen sivun muovinen peiteposki irroitellaan
    2. Sytytyksen ohjausboksista oikeanpuolimmainen moninapapistoke vedetään auki
    3. Siellä pitäis olla "sokea" tulppa alapuolen keskimmäisessä ei-johdolla varustetussa reiässä, se pitäs poistaa tukevalla neulalla sisään pistämällä ja pois vetämällä.
    4. valmiiksi tehty kaapeli kuvan mukaisella liitinkärjellä työnnetään kuvan osoittamassa asennossa sisään, kunnes lukittuu (ne liitinkärjen leuat pitäs osoittaa laitettaessa musta-siniseen kaapeliin päin. kts. kuva, siellä saitilla, siis...)
    5. Kaapelin toinen pää, siinä oleva rengas t. silmukka pitäis kiinnittää sytytyksen ohjausyksikön toisen kiinnitysruuvin alle (eli runkoon maadoittaa se...).
    6. Irroitettu pistoke laitetaan takaisin paikoilleen.

    Oikeen tartti kattoo likemmin, mutta 02-mallisessa (vaemon) on yksi yhtenäinen moninapapistoke ja omassa on homma erilainen (-95 1200:nen).

    Näinpä ymmärsin jutun, vaikka mulla oli aina ehrot saksassa, mutta ei kai se haittaa...?
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  7. #7
    Lainaa (ssi @ Joulu. 20 2003,19:28) kirjoitti
    Tuli tuossa heräteostoksena tollanen xjr1300 laitettua en kyllä oo vielä päässy tien päälle... Noh tietenki pitäny tässä kaivella kaikkea mahollista tietoa pyörästä ja törmäsin sellaseen "viritys"ohjeeseen että syttöboxista veetää piuha runkoon ja saadaa oliko se 106hp (98hp saksantuonti)!?
    Onkos kellään tästä asiasta tarkempaa tietoa? Vai pitääkö iskeä pyörä penkkiin ja kokeilla.
    Helpommalla pääset kun vaihdat sen samantien Suzukin gsx 1400:een!
    Jos sekään ei riitä, niin Triumphilta saa 2,3 litraisen Rocketin=)
    Donitsia sen olla pitää!
  8.  
  9. #8
    Eipä kelepaa XJR-kuskille nuista kumpanenkaan vaehtoehroksi...

    Mutta kauneus on katsojan silmässä...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.