Tulokset 1:stä 19:een 19:sta
  1. #1
    kaverillani on suzuki gsxr 750 vm92 eli eka vesiärrä ja jossa kone kalisee ja ihmetyttää mistä se kalina lähtee kun se alkaa kuuluun silloin kun kone lämpenee kylmänä ei kuulu mitään ja käy ihan hyvin... Ekaksi epäiltiin laakeri vikaa mutta ainakaan öljynpaineissa ei ole vikaa ja jakoketjun kiristäjässä ei ainakaan ollut hämminkiä joutuu varmaan pistään kaverin mopon atomeiksi että saa vian selvitettyä kun kytkinkin oli kunnossa että ei vika sieltäkään lähtenyt mutta voisiko vesipumppu aiheuttaa kyseistä vikaa??? Olis hauska kuulla asiantuntia kommenttia eikä mitään turhan päiväisiä arvailuja se pyörä on kesän seissyt kun ei ole oikein pyörän omistajaa korjaaminen napannut niin ajatteli vähän auttaa miestä mäessä eli antakaa vinkkiä varmaan on jollain tullut samanlaista vikaa eteen...
  2. #2
    En oo asiantuntia enkä arvaile mitään kun en oo kuullu ääntä, mutta mulla on tuosta yhden vuoden uudempi versio. Kylmänä käy hienosti, mutta kun lämpee alkaa kilinä ja kolina. Pidin sitä vikana, niin kauan kun kuulin toisen ja kolmannen samanlaisen pyörän käyvän. Ne kolisi just samaan tyyliin. Meinaan vaan että siinä on aikasta järkyttävä käyntiääni ihan terveenäkin. Koitas kuunnella toisen samanlaisen pyörän ääntä jos et oo kuunnellu ennen. Jos oot kuullu semmosen käyvän ennenki ja siltikin kaveris pyörän ääni on karmiva niin pyyhi äkkiä tämä mun kirjoittama teksti mielestäs.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  3. #3
    Taitaa olla vaan ominaisuus..
    Good to the bone
    ...
  4. #4
    Emännän keeässässä (-91 ja 72tkm) ihmeteltiin samaa. Lämpimänä rupes kolisee ja tyhjäkäynnillä ääni kuulu selkeesti. Puristukset olivat kohdallaan.
    No, avattiin kansi ja huomattiin, *että pakopuolen nokka-akselin kehto olikin väljä. Imupuolelle ei mennyt edes 5 tulkki, mutta pakopuolelle meni 10! Varovasti kun akselia heilutti, havaitsi jopa silmällä sen väljyyden. Kehto kuluu kananmunan malliseksi, kun venttiliien jouset liikkuu ylösalas (viisammat, korjatkaa ihmeessä!).
    Korjaustoimenpiteenä olisi ollut koneistus, jolloin kehto täytetään ja hiotaan oikeaan mittaan, tai nokka-akselin laakerointi (keeässässä sitä ei ole, ärrässä voi olla).
    Meinasimme kokeilla pelkkää kannen ja yläkiinnikkeen hiontaa, jotta välys pienenisi hieman - ja ääni vähenisi. Tuo koneistus voi äkkiä maksaa 300 egee.
    Itse asiassa hionta on tehty, enää puuttuu koekäyttö *
    suo siellä vetelä täällä
  5. #5
    Itselläni oli joskus myös tuon vuotinen 750 ärrä (~50tkm mittarissa). Ajelin sillä pari kesää, eikä silloin ainakaan ilmenny mitään ylimääräisiä kolinoita. Myönnetään, että käyntiääni oli hieman raaka, mutta silti ihan terveen kuuloinen.
    suo siellä vetelä täällä
  6. #6
    noissa pieni kilinä ja kolina on ominaisuus ei vika
    toi ärrä malli kolistaa jonkuverran.. äffä viel enemmän.. jokku sanoo et tehty vähä suuremmil välyksillä leikkaamisten estämiseksi.. ilma/öljy ei ole se tehokkain jäähytysmuoto...

    kannattaa venttiilit säädättää aikaajoin ja eiku huoletonta menoa
  7. #7
    Pirullista kolinaahan ne vesiärrät pitää mutta tuo on asiaan kuulumaton sivuääni eikä mikään ominaisuus mikä tuosta kaverini pyörästä lähtee ja jotenkin tuntuu vaan kun olen kyseistä pyörää kuunnellut niin taidan aukaista sen motin levälleen kun taitaa olla laakeri vika....
  8. #8
    juuh, lisää tähän sarjaan. elikä hieroin kauppoja viime syksynä w1100gsxr -93 pyörästä. laite on saksasta tänne roudattu kolmisen vuotta sitten. no kolina oli tiedossa (tai eräänlainen rohnotus, kalkatus yhdistelmä) jo ostopäätöstä tehdessä joten tulin siihen tulokseen että rahat vaihtuu vasta kun tuo oletettu vika saadaan eliminoitua. Silloin sekä eräs puoltuttu joka kolarikorjaa saksaprätkiä lähes työkseen että pyörän myyjä (tuttu sekin) epäilivät nokkaketjun löysyyttä.
    Noh aikanaan ketju kiristettiin niin paljon kuin automaattikiristimessa säätövaraa riitti, mutta ei äänet loppunut. sivuäänet kuuluu siis parhaiten tyhjäkäynnillä. Sitten tuo kolarikorjaaja totesi toisen mahdollisuuden äänenlähteeksi. totesi että oli kolme samanlaista saanut sillä toimenpiteellä hiljaiseksi, eli eräänlainen "kytkinpaketti" joka välittää voimaa startterille ja laturille. Sijaitsee kaasareiden alapuolella siinä moottorinlohkon yläosassa. näin kyllä kapistuksen kun ne sitä duunas mut en valitettavasti pysty paremmin selventää. Sen kiristys tai oikeammin löystyminen on kuulemma aiheuttanut kolinaa joissakin pyörissä. No käsin kokeillen klappia ei ollut eikä pulttipistoolillakaan kiristely auttanut. Kolina siis jatkui. Vaihtoehtoina olisi nyt kaiketi koneen irrotus ja purku alapuolelta - jos sieltä vaikka laakerit vaihtais tai koko koneen remppa. No se tulee kuitenkin maksaa senvertaa että päädyin ajamaan koneella niin pitkään kuin kone kestää ja sitten uusi mylly saksanmaalta tilaukseen.
    Eli siis ostin pyörän kuitenkin kun sain erittäin halvalla.
    Laskeskeltiin että kokoremppa osineen töineen teetettynä tulee maksamaan lähes saman kuin tehdasuusi tai ainakin takuukilometreillä oleva kone.
    Mites on onko täällä kenelläkään kokemusta saksan moottorinhinnoista ko. pyörälle???
    GSX-R 1100 -93
  9. #9
    Tarkoitit varmaan kolinalla startin vapaakytkinta olen kuullut senkin kolinaa kun yhdellä kaverilla oli se hajalla 1100 gsxr ja sekin kalisi aika ovelasti mutta homenna otetaan suzukista kone irti ja aukaistaan ja katotaan missä vika sillä siitä pääsee
  10. #10
    kyllä se kilinä ja kolina on ton ikäsis suitsis ihan yleistä!
    Ei muuta ku kovaa ajoa vaan
    "Ei sovi, ei mahdu...herra saa rahansa takaisin"

    www.menokoneracing.fi
  11. #11
    Jaatkos Petska tietos sitte muillekin jos saatte kolinan aiheen selville.
    GSX-R 750 -93
    ZX-6R -02
    Z750 -06
    ZX-12R -05
  12. #12
    Kaverilla suitsa tosin vanha GR650. Siitä alkoi kuulua outoa kilinää kolinaa ja kaveri meinas jo aukaista kannen ja tutkia mikä on vikana. Ihan vahingossa sitä äänen lähdettäessä tutkiessaan tuli kokeilleeksi pakoputkia ja toisessa pakokäyrässä sisäputki oli irti. pieni reikä putkeen sisäpuolelle ja siihen Esabin niitti, johan hävisi ääni. Tää on yksi vaihtoehto äänen lähteeksi.
  13. #13
    Itselläni on gsx750f, ja alussa hirvetti tota kolinaa!!!
    Mutta kaikki sano että se on iha normaalia, ja kuuluu Suzznan ominaisuuksiin

    Ääni oli semmoinen rohiseva/nakuttava. Siihen tottuu, ja kun käyttää kurvatulppia niin ei häiritse niin paljon
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  14. #14
    voi voi pojat älkää höpöttäkö että kilinä ja kolina kuuluu asiaan suzukin koneessa se ei pidä paikkaansa ainahan moottoripyörästä ääniä kuuluu mutta silloin pitää huolestua kun kuuluu jotain outoa..... eli ainakin laakerin ja alumiinin möhnää löytyi öljypohjasta ja kaikkea jännää eli kolmosen kiertokankingen laakeri ainakin ensin alkuun mutta kerron kyllä mitä vikaa löytyy kun keritään motti purkaan ihan atomeiksi...eiköhän se talven aikana selviä pitää toivoa ettei kampiakseli ole mennyt paskaksi...
  15. #15
    No niin nyt on moottori aukaistu ja todettu seuraavaa Kolmosen kiertokanki ja mäntä helmasta hajalla ja kaikki laakerit hajalla ja toivoa sopii että kampiakseli tulee kiillotuksella kuntoon koska näyttäisi kuulemma siltä että laakeri metallia oli ollut vielä välissä ja huvittaa vaan kun yksi moottori pyörällä kiihdytystä harrastava heppu arvasi heti kuulematta ja näkemättä missä vika ja halusi tehdä remontinkin kun ei kuulemma ollut koskaan vesi konetta purkanut en kyllä pistänyt yhtään vastaan tuleepa moottori varmasti kuntoon ja syy miksi näin kävi ei ollut moottoripyörässä vaan pyörän omistajassa ajeli ilman öljyjä tai ainakin hieman vähillä sellaisilla
  16. #16
    Pitikö ottaa öljypohja ihan irti pois että huomas ton irronneen metallin vai riittikö ku valutti öljyjä pois ?
    Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
  17. #17
    Lainaa (gixeri @ Tammi. 07 2004,22:39) kirjoitti
    Pitikö ottaa öljypohja ihan irti pois että huomas ton irronneen metallin vai riittikö ku valutti öljyjä pois ?
    Eikös melkein kaikissa suznan malleissa ole magneetti siinä pohjapropussa? Ja se kerää aika hyvin metallihileitä kyllä.
    Vaikka mun kone on suht hyväs kunnossa, niin kyllä siitä aina jotain pientä löytyy, varsinkin jos on ollut vähän reippaampaa ajelua ennen.
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  18. #18
    Juu magneettikärkihän siinä, aina sieltä jotain pientä scheissee löytyy. Ajelua vaan kunnes löytyy männänrenkaan palasia
    Ainut heikkous on äärimmäinen tarkkuus
  19.  
  20. #19
    Tuossa on tallissa gixxeri 750 91 ilmäöljy. 80tkm mittarissa. Kakskertaa on venat säädetty matkanvarrella. Ja laulaa kovaa, ei savuta, muutenkin ok. Nokkaketju pitää kyllä ääntä. Putki mallia suora, villat palanut veks. Ei kuulu häiritseviä ääniä +4000rpm. Ja aina keväällä palaa kaks-kolme tulppaa startissa.

    Noille muuten kelpaa öljy, kun antaa lämää oikein kunnolla...mutta eräskin moottoriguru totes, että niinkauan kuin sheikit sitä pumppaa niin ei hätää...

    Gixxerit on kovia pelejä...ja kasawikat vielä kovempia--

    Jake
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia