Katso äänestykset tulokset: Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

Äänestäjät
2065. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Pikku pojan ikuinen haave

1255 60,77%
  • Kyyditys kaverilta

126 6,10%
  • Kaverin hommattua oman

127 6,15%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

132 6,39%
  • Koeajo liikkeestä

9 0,44%
  • Ilman mitään syytä

212 10,27%
  • Vaaran viehätys

48 2,32%
  • Periaate, autot on akoille..tms

20 0,97%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

77 3,73%
  • Tarve erottua muista

59 2,86%
Sivu: 13 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 525:sta
    Lainaa (Vety @ Loka. 11 2007,14:12) kirjoitti
    Kuulemma vanhempien mukaan pappi oli saapunut harrikalla ristiäisiin 2h myöhässä, kädet kainaloita myöten öljyssä, kun oli pitänyt pari kertaa korjata mopoa matkan varrella...

Edit: ja vielä (papin nimi olis kiva tietää...)

Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Ei ehtinyt pienenä poikana olla paljoakaan unelmia. Mopo alle ennen kuin täytin 10. Siitä lähtien olen kulkenut kahdella renkaalla. Neljällä kun on pakko.

En oikein osaa sanoa mitään järkiperäistä syytä miksi olen tälläkin hetkellä motoristi. Se vaan on niin siistiä. Taisi Tunturi Super Sportista jumittua vaihde päälle ja jarrut kadota (Ei hätää, Tuntsa on edelleen elämänsä kunnossa, tämä oli vertauskuva). *
    Yamaha YZF 750r -95
    Minulla se oli Isä,joka ajeli aikoinaan kaikenlaisilla pyörillä,olin kyydissä
    aina kun siihen oli mahdollisuus.Mopon sain syksyllä-73 ja siitä lähtien olen ajellut mopoilla>moottoripyörillä.
    Kawoja vuodesta 1984
    Kawa Z1 900 Vm-73
    Kawa ZX 10RR Vm-18
    Liittyi Jun 2007
    Tukholma (entisii kouvola-korialaisii)
    Pikkupojan haave. Jo räkänokkana liikennevaloihin pysähtyneitä mopoja pällisteltiin kun olivat Imatran-ajoihin menossa. 15 kesäsenä peri sitten faijan mopon.
    Yamaha XV1600 WildStar
    Moto Guzzi 1000 SP III
    BMW K100 RS
    Moto Guzzi V65 Lario
    Yamaha FJ1100
    Moto Guzzi V35III
    Suzuki GR650
    Honda CB400N
    Solifer Speed

"Bara döda fiskar följer strömmen"
    "Your crash, is my cash"
    Se on vaan veressä tuo tauti.
    Huomasin aika nuorena että kone vie helpommin kun polkupyörä...
    Kipinä moottoripyöräilyyn lähti monesta asiasta, osan aiheen aloittaja mainitsikin.

Sitten vain jotenkin tuli tyhjästä mieleen että täytyy päästä kokeilemaan miltä tuntuu itse ajaa mp:tä. Parhaalta tuntui, niimpä sitten nälkä kasvoi syödessä yhä enemmän ja enemmän, lopulta nälästä tuli loputon. MP valtasi mieleni ja tuntui kuin olisin paratiisissa.

Eräs rap kappaleen kertosäkeistö sopii hyvin kuvaamaan tuntumaa kun moottoripyörän selkään pääsin, kappale löytyy youtubesta:

The last emperor- Heaven:
    "So fresh(So fresh), So fly(So fly). I'm right in paradise".
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Ei mikään noista vaan kateellisuus isälle sen prätkästä ja saman henkilön yllytys... Armeijasta kun pääsi töihin ja etsin keväällä autoa ukko yllytti että osta pyörä, jollei oo syksyllä rahaa autoon ni myy se, sit se raahas koeajol hyväks kattomallaann pyörällä ja mukaanhan se lähti
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
    Kaveri hommas ensin.
    Muistin, että joskus oon kait mopoa kokeillut enkä millään olisi halunut siitä silloin luopua. Tuli mieeleen, jos hankkis oman. Siitä se sitten lähti. Enkä oo katunut.
    Pari kautta takapenkkiläisenä riitti mulle, oma oli saatava.
    Kawasaki GPZ 500S -> Kawasaki ER-5 -> Ducati Monster 620D -> Ducati ST4 -> Ducati Multistrada 1000ds -> Ducati Monster 1100evo
    honda monkey pikkupoikana ja sen jälkeen suzuki pv ja niin edelleen...

Kerran 90 ja 80 luvun taitteessa muistan katsoneeni yhtä motoristia lahdesta juvalle asti auton takaikkunasta. Kun motoristi sitten meidät ohitti ja moikkasi kivasti niin päätin että mä haluun kans. Ja nyt se on toteutumassa...

Eli pikku pojan haave!
    SV1000S 2003, 2010->
    SV650N 1999, 2008-2010 14tkm
    Alun perin piti ostaa vene * mutta kaverini antoi ulkoilutukseen Moto Guzzi :n vuodelta -72 ( se junan puolikas, kuten siihen aikaan lehdistössä siitä kirjoitetiin ). Ajelin kuukauden ja veneet sai jäädä.

Siitä lähtien on * enempi tai vähempi. *
    R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
    Velipojan kyytissä alle 10v.
    Ensin mopolla tuli ajeltua 13v->
    Koitin silloin joskus kaverin kevaria ja se oli tosi kiva
    Itselleni ei kevaria pyynnöstä huolimatta hommattu.
    Sit tuli auto ja mieli muuttui ettei ikinä enää pyörää...
    Omalle pojalle skootteri....ja pyytämättä kevari.
    Pitihän isin sitä kevaria joskus vähä kokeilla
    Eka kesänä iskällä enempi kilometrejä kun pojalla.
    Joulupukki sitten toi vaimolta kortin jossa luki:
    "Tällä kortilla halutunlainen mopotin haluttuna ajankohtana!"
    Meinas varmaan että pojan pitää saada ajaa omallaan
    Välipäivinä kävin ostamassa Hornetin
    Kyyditys kaverilta ja saman pyörän koeajo herätti sellasen aatoksen,et kyllä meikäkin joskus vielä pyörän omistaa.
    "Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
    Ihailin kaverini kanssa naapurin pyörää ja siinä tuijotellessa omistaja sattui paikalle. Aikamme vinguttua pääsimme kyytiin vuorotellen ja siitä se sitten lähti.
    Vielä nykyäänkin saman naapurin kyytiläinen.
    Pienen tytön pitkään kestäny haave.

alotin 13 vuotiaana vinkumaan mopoa/skootteria kun teknisen tunnilla piti alkaa värkätä vanhaa pappa tunturia(mitä ei sitte kuitenkaan alettu) ja kun ne moottoripyörät oli niin hienoja.
    En sitte saanu koskaan mitään.

Heti ku astuin työelämään ja sain mahdollisuuden ajaa kortin (vanhemmilta salaa, äiti sai tietää päivä ennen inssiä kun tuli rappukäytävässä vastaan kun olin menossa ajokamoineni viimiseen ajoon), niin ajoin sen ja heti kun mahdollista niin ostin pyörän ja nyt ekaa kautta kohta lopetellaan ja on ollu mielettömän siistiä!

Kohti ääretöntä - ja sen yli!
    ...pikkupoikana olin kova urheilemhan ja isän "valmennusikeen" alla...ja voitta kuvitella, että siihen kuvihhon ei sopinu mopot, joilla kaikki muut kylän kaverit ja pojat ajeli.

Oli kova paikka mennä kylille kavereitten kans kun muut päristeli mopolla ja minä veivasin polkupyörällä...joskin kovan kunnon ansiosta ei kyllä mopokaverit saanu jätettyä minua matkasta

Päätin silloin, että kun saan ns. ommaa rahaa ja mahollisuutta, niin ostan varmasti moottoripyörän.

Se aika tuli onneksi nopiasti, ja kesätöistä jäi säästhön rahhaa ja isä lupasi maksaa mp-kortin jos vain olen töissä ja ennenkaikkia saan säästettyä suurimman osan kevarin hinnasta. Se onnistu ja 15 kesäsenä jäi säästön jonkuverran tienestejä ja kesänä jona täytin 16 vuotta (1981) tämä "haave" toteutethin: Yamaha TD 125 tuli hommattua ja meno maistu heti! Ja maistuu edelhenki.

Kesästä 1981 jäi mielhen ennenkaikkia se, että kaverit ajeli edelhenki niillä mopoillansa...
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
    Ensin 20 kriisi - ei tullut pyörää. Sit 30 kriisi ja täällä ollaan onnellisena Hondan omistajana!
    <p> Honda CBR 600F - R.I.P Suzuki GSX-R 1000 - kierrätyksessä Yamaha YZF R1 - jatkohoidossa Kawasaki Z1000SX - kaivaten Kawasaki ER-5 - myyty rahapulassa ;)</p>
    Puuttuu tuosta listasta se vauhdin ja vapauden tunne...

Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
    Loman alkaessa ajattelin keksiä itselleni jotakin hauskaa ja jostakin ponnahti ajatus mopon vuokraamisesta pitkäksi viikonlopuksi.

Ihan alussa viehätti se, että hommaan piti keskittyä niin satasella (mopon hanskaaminen ja liikenne), että kaikki muu katosi mielestä kauas pois.

Kun hommaa sai vähän näppeihin ja liikenteessä liikkuminen alkoi sujua, löysin tätä saittia lukemalla "mutkapätkät". Niihin jäinkin lopullisesti koukkuun ja kesän 2500km ajoista vietin lyhyitä siirtymiä lukuunottamatta "kurveissa".

Aiemmin päivittelin keski-ikäisiä, jotka hommaavat prätkän. "Mitä järkee".

Olisi pitänyt muistaa, että nimenomaan "ei mitään järkee" on 100% varmuudella hauskaa.
    aina ei voi epäonnistua!
    Iske hetkellinen mielenhäiriö jotta pyörä pitäis saada. Tuli sitten samalla se korttikin ajettua tänä kesänä
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
    Vaara, ja vauhti.
    Kyllä se on vain jotenkin kutkuttavaa aina vaan uudestaan ja uudestaan, kun vääntää siitä kahvasta, ja oikeasti laitos kiihtyy. Mukava adrenaliinipaukku.
    Tämän suhteen taidan aina pysyä kakarana.

Ehkä myös vähän nuorempana poikana (5->20v) mikroautoharrastelu on osittain syynä tähän vauhdin viehätykseen.
    Toki sitä oli mopot, ja piikit silloin, mutta isompi pyörä tuli vasta tänä keväänä hommattua.
    Nyksä. Speed Triple 2013
    EX: GSX-R 1000 K6
    EX: R6R 06
    Pojan pyörä majaili autotallissa pari talvea. Keväällä piti vakuutukset maksaa ja vähän huoltaakin. Ja bensaakin pitäis... * Niinpä tehtiin diili: Jos isi maksaa niin sitten isi ajaa myös. Sitten tuli paikkakunnan vaihto ja yhteiskäyttö ei enää toiminut. Niinpä piti hankkia oma pyörä ja sillä nyt *
    Kyllähän se oli se ikuinen haave.

Näillä mennää!
    haave se vaan oli. kaverin honda monkey oli vaan niin sairaan hieno.... sitten kun näin ekan Katanan niin ajattelin että en aio jäädä ilman pyörää.. sitten monen mutkan kautta rahatilanne ei koskaan tuonut mahdollisuutta, vastakuin äskettäin
    tosin tää on pankilta lainassa
    Honda 1000XL -09
    Haaveillut olen minäkin lukioikäisestä, mutta siihen se lopulta ratkesi, kun isä päätti hommata pyörän. Eli laitoin kaverin hommattua oman.. muuten olis saattanut jäädä haaveiluksi.
    It's better to stay silent and look a fool, rather than speak and remove all doubt
    Jostain 13v lähtien on himoinnu 2 pyöräisiä, mopolla tuli ajettua mutta äite esti kevarikortin ajamisen kun olin autokouluun menossa niin sukulaislikka katko just jalkansa kevarilla.. Nyt "aikuisena" en sitte enää kysyny äiteltä, kysyin vaimolta ja sain luvan
    - Jännittää sanoi mummo kun kahvimerkkiä vaihtoi-
    - Honda CBR XX -99
    Oon aina ollu kiinnostunu 2-pyöräisistä aluksi polkupyöristä ja sitten mopoista, mulla ei ole ollu ku seuraavaksi isompi pyörä kevari näet jäi väliin kun porukat ei antanu taikka eivät hommannu sellaista. Se voi olla jälkeen päin ajateltuna hyvä juttu, mut kun sitten meni itse töihin ja sai säästettyä rahat korttiin ensiksi ja sitten ite pyörään niin siitä asti on ajettu joka kesä
  30.  
    Varmaan lapsuudesta on jääny joku pääkoppaan häirimään.
    Muistan tasan tarkkaan millainen oli Jawan nopeusmittari, tankin päällä istuis, faija puikoissa, ja mutsi takana.
    Viiminen niitti oli sit kai viimekesänä ku kaveri kyyditti, sillo kuulu "naks" ja ajatus lähti itämään.
    Viime keväänä sitte pikku virago alle. Sillä reenattiin, hyvin palveli. Sitten kuulu päästä oikeen Iso " naksriksrakspoks" ja alle ilmaantui 1200 sportteri, vaikka bankrotti meinas tullakin.
    Ei sit tarvii vähään aikaan vaihtaa mopoo isompaan.
    Vaaraton puolihullu, mä mistään mtn tiiä, kuhan ajelen.
Sivu: 13 / 18:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 31112131415 ... ViimeinenViimeinen