Tiedustelen arvon raadilta kokemuksia -00-02-malleista. Olen kyseisiä pyöriä katsellut sillä silmällä ja kiinnostaisi kokemukset pyörästä. Mm. ajoasento kiinnostaa, onko äärimmäisen etukeno vai menettelevä vai jotain muuta? Olen n. 170cm lyhyt eli polvikulma ei muodostune mahdottoman jyrkäksi? Tarkoitus olisi kuitenkin jonkinlaisia reissujakin välillä heittää. Lisäksi ilmenneet viat kiinnostaa jos moisia kummajaisia on ollut, lähinnä käyttövarmuutta ajatellen. En ainakaan ole kuullut/lukenut että noissa tyyppivikoja olisi pahemmin ollut? Eli suositelkaa/moittikaa pyörää jos aihetta niin vaikuttaa varmasti ostopäätökseen. Kiitos!![]()
Ajoin viime kesänä noin 7tkm -01 vuosimallin pyörällä. Pisin yhtämittainen veto oli 285km, mikä ei ainakaan minulle (181cm) tuottanut suurempia tuskia. Verrattuna esim. samanikäiseen CBR 600 F:ään, esiintyi GSX-R:llä vähemmän polvikipuja, uskomatonta kyllä. Myös satula on mukavampi kuin cebarissa. Ajoasento on melko etukeno, ja alussa esiintyikin pientä kaasukäden puutumista, mutta ilmiö häipyi kilometrien karttuessa. Tottumiskysymys siis sekin. Kate on nykymittapuun mukaan hyvin suojaava - sivuseikka kyykkypyöristä puhuttaessa, mutta sateessa ajaessa sitäkin osaa arvostaa. Toinen mukava vanhan koulukunnan ominaisuus on iso säilytystila satulan alla. Empiria kertoo, että lokeroon mahtuu työkalupussi, 2-os. sadepuku, pieni ketjurasvapullo, kolme puolen litran juomapulloa sekä tarvittava määrä trasselia yms.Summa summarum: mukavampi matkapyörä kuin uskoisi.
Vioista: vuosimallia -00 on jossain määrin vaivannut kakkosvaihteen tippuminen pois päältä kovissa kiihdytyksissä. Tästä aiheesta löytyy tonneittain keskustelua gixxer.comissa. -01 vuosimallissa tuo asia on korjattu. Tämä lienee ainoa dokumentoitu tyyppivika ko. mallissa. Omassa pyörässäni ei ole ollut mitään vikoja tuolla lyhyellä matkalla (10...17tkm), jonka olen sillä matkaa taittanut.
Suosittelen.
Nyt näyttää mopo vielä paranevan, nimittäin kilot ja hv ovat kohtalaisen kohdallaan vs 600 gixeri. Vääntöä pitäisi löytyä -04 vuoden mallista aivan eri tavalla kuin 600sta. Itseänikin tuo 750 on alkanut kiinnostaa, valtaosa ajosta kun on sooloa. Eikä vakuutusmaksujen edullisuus vs 1000 ainakaan haittaa tee. Pitää ottaa kylmät tyypit MP-näyttelyssä.![]()
Tikru 2010
Itellä on -01 litranen, taitaa olla melko sama rungoltaan kuin seiskapuokki. Olin positiivisesti yllättynyt ajoasennosta, ei liian kyykky, mulle tuntu paremmalta ku esim. R1 tai 900RR mut sehän on makukysymys. Ite oon suunnilleen saman mittanen kuin sinä joten ajoasento melko sama. Ei tullu selkä eikä polvet kipeeks pidemmälläkään matkalla ja ranteetki tottu nopeasti, suosittelen.
Tuo alkaa kuulostaa kyllä HYVIN kiinnostavalta, täytynee lähteä lähiaikoina pankin tätiä lämmittelemään![]()
![]()
![]()
Control is nothing without power...
Loistava vehje. Itselläni oli -00/01 -versio, jonka jouduin myymään ratapyörän (kilogixxer) tieltä. Tonninen tuntuu mutkaan vietäessä Harrikalta vs. 750.
Tehoputkella pyörän tehokäyrä pieksi vakio 929 Bladen (olikohan se) yli 11,000 kierroksen vs. 929:n vastaava nouseva tehokäyrä. Rykkönenkään ei suorilla hirveästi pakoon päässyt.
Mutkasta lähdettäessä hieman kuminauhamainen vääntöalue lisäsi turvallisuuden tuntua. Uskon edelleen, että sain 750:n rivakammin mutkasta ulos kuin nykyisen tonnisen. Luonnevikainen kilogixu kun puree omistajaansa hieman turhan helposti.
Vakio ohjausiskarikin on ihan OK 750:ssa, kunhan siihen muistaa vaihdella öljyjä/ilmata. Tonnisessa se on liian vaisu.
Radalla ongelmana oli pohjaava etupää, mutta tämä tulee vastaan kaikissa vakiopyörissä. Minun täytyi säätää sisäänmenon vaimennus melkein täysille ettei keula olisi pohjannut. Varsinkin Ahveniston alamäen jälkeisen mutkan jarrutus oli aika paha. Hidas keula johti hieman hitaampaan ohjaukseen ja pariin aika massiiviseen etupään luisuun. Nämä ongelmat eivät kuitenkaan tule ihan heti vastaan. Ja jos niihin haluaa vaikuttaa, niin enpä pysty kuvittelemaan mahtavampaa pyörää kuin varttigixu öhläreillä.
- JAM Racing Team -
Eh,
Enpä tainnut vastata kysymykseesi, mutta hehkutinpa kuitenkin.
- JAM Racing Team -
Hei Johtaja ja muut ko. pyörän omistaneet kans. Minkäslaisia kulutus lukemia sait katukäytössä tuolle Gixulle? Pike-lehden testissä kun se näytti törkeältä juopolta. Radalla meni 12 litraa sadalla kun Rykkönen vei muistaakseni 9 litraa ja Agusta 10. Tommonen taitaa mulle ainakin talliin tulla kesäksi.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Kulutuslukemista: oma -01 stanu on vienyt matka-ajossa motarilla/maantiellä noin 5,6-5,7 l/100km, ja työmatka-ajossa johon sisältyy kaupunki-/motariajoa 30/70 menee desi tai pari enemmän. Motoparkissa meni muistaakseni abt 10 l/100km.
Minulla pyörä vei 5-6l matka-ajossa.
Radalla se vei tankin per Alastaron 6h rata-ajo. Plus matkat tietenkin. Kyllä kilogixu ainakin syö enemmän.
Hyvä valinta. En voi muuta kuin suositella. Tehokas kone, mutta kuusisatasen ketteryys.
- JAM Racing Team -
Noo tuota, onkos -00/-01 malli muuttunut muuten teknisesti kuin tuolta vaihdeloodasta? Väri tietysti on eri. Tuo rata kulutus on aivan sama mitä se on kuhan pystyy sit ajamaan normaalisti muutaman kylmäaseman ohikin. Ja radalla nyt vielä niin harvoin tulee käytyäkin. Mun ajot on lähinnä noiden pienien mutkateiden kiertämistä ja konhottamista ja tuohon gixxerin pitäis kaiketi olla ihan loistava vehje.
GSX-R 750 -93
ZX-6R -02
Z750 -06
ZX-12R -05
Kyllähän noita hehkutuksiakin lukee mielellään kun olen nyt tuollaisen pyörän päättänyt ostaa. Pankin täti on jo hoideltu joten nyt pitäisi löytää se pyörä vielä(johtaja @ Tammi. 16 2004,21:28) kirjoitti
![]()
![]()
Mun vähäisten tietojen mukaan tuon vaihteiston parannuksen lisäksi ei ole kuin värien muutokset. Viisaammat kertonee lisää.(*SampySladi* @ Tammi. 17 2004,15:48) kirjoitti
Mun ajot on hyvin samanlaiset kuin sulla ja muutaman pidemmän reissun meinasin kesällä tehdä. Olen antanut myös itseni uskoa että tuo pyörä sopii mun tarpeisiin loistavasti. Paino ja koko kutakuinkin sama kuin kuussatasessa + tehoa ja alavääntöä enemmän.