Vm. -03 R1 tarvitsee uuden putken ensi kesäksi. Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin on putken valmistajiakin, mutta kehukaa mulle kilpaa putkien paremmuudesta. Myös mielellään faktoja ja hintoja mukaan. Vakio putkella ei katuuskottavuutta saa, ellei eturengas ole ylhäälläValasikaa esitteisiin eksynyttä motoristia
![]()
Mielipiteitä on varmaan yhtä monta kuin motoristeja.
Kannattaa ehdottomasti tarkistaa LEOVINCEN slip-on vaimentimet ja putkistot. Ne on valmistettu erittäin tarkoilla toleransseilla ja materiaaleista on saatavana luotettava selvitys (esim hiilikuidun merkki ja tyyppi on ilmoitettu toisin kuin monella muulla valmistajalla).
Lisäksi "isot pojat" kertoivat, että suomalaiset moottorigurut tykkäävät Leovincen tuotteista koska ne tuntuvat aina toimivan kunnolla.
Stormilta niitä saa ja ei olisi yllätys jos LEOVINCELTÄ tulisi vaikkapa joku todella special äänenvaimenninuutuus ensi kaudeksi *![]()
Hinnatkin pitäis olla kohdallaan verrattuna esim yoshi&akra ja äänentaso on sopivan hiljainen kisaputkeksi (älymökäpöntöllä kukaan ei jaksa AJAA).
Blueflame on omassa mopossa, pelkkä slipari tosin. Hyvän näköinen, ei ole toista vastaan tullu Suomessa, pörisee asiallisesti ja keula pompsahtaa syliin matalammilla kierroksilla kuin vakiopöntöllä =) Jos haluat tiirailla, niin tsekkaa www.blueflameperformance.com
Sigut on turhia
Mitkä moottorigurut?(Jyri @ Joulu. 03 2003,10:28) kirjoitti
Uimari
Ehkä kannattais lukea tämä huolella läpi: http://moottoripyora.org/cgi-bin....t=10432
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Lähden ehdottomasti suosittelemaan Micronin putkea!!
Äääni ja tehot kohallaan...![]()
Kaikki muut paitsi Thunderace on turhaa....
Törkeän kokoinen vaan tuo Micronin mökäpönttö, pitkä ku nälkävuos... Ihmisillä oli Englannissa ainakin ongelmia kyseisten pönttöjen kanssa, tuppas ne tiivisteet pursoilemaan molemmista päädyistä. En sitten tiedä onko ongelma korjattu nykyisissä pöntöissä.
Sigut on turhia
Mites kun itellä tuo FZS1000 ja aikalailla sukulainen... Onkohan noi sliparit rykkösellä ja tonnisella fazulla sit aikalailla identtiset? Kuhan kiinnostaa...
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Devilin pöntöistä lähtee meteliä! *![]()
Racing Replica, jos on tarkkaa, ettei painoa saa tulla liikaa. Pönttö painaa 1,3kg, se on ovaali ja titaania 100%. Vanhan hinnaston mukaan hinta on 715,- EUR, eikä se muistaakseni ole muuttunut tähän päivään mennessä (voin olla väärässäkin).
Muutkin Devilin mallit kannattaa tsekkaa!
Hintoja voi kysellä Motokeitaalta!
"Tässä taas puhutaan asiantuntemuksella, jonka tuo tullessaan vain täydellinen tietämättömyys.."
"We ride together, we die together, Bad Girls For Life!"
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * -TMB "Martin Lawrence"-
Yamaha YZF-R1, vm.-06
Mulla oli viime kesänä Micronin slipari R1:ssä. Hyvät äänet ja asiallinen ulkonäkö. Siis se sama malli, joka pärjäsi hyvin Biken testissä viime keväänä.
Vaihdoin joku aika sitten akran putkiston tuon tilalle ja Micron jäi nurkkiin pyörimään. Jos on kiinnostusta tuota piippua kohtaan, niin sen saa multa asevelihintaan.
Lyhyestä virsi kaunis: Akrapovic Full Race Evo I ja PCIIIR, noilla tuo kikotin hönkäsee takikselle 153 luupäätä. Ääntä ja luonnetta löytyy... no niin paljon kuin tuollaisesta rivi-riisikupista voi luonnetta irti saada...
Mekaanikolla on tuollaiset söteemit samanlaisessa laitteessa.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Radalle toi on tosi hyvä vaihtoehto, mut kadulle ei jos ei halua hukata alavääntöä:(parjan_fin @ Helmi. 19 2004,10:50) kirjoitti
http://moottoripyora.org/cgi-bin....t=10432
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
En jaksanut lukea tuota juttuasi kokonaan, mutta ei sitä alavääntöä häviä ihan noin ronskisti kun se säädetään kohdalleen ja pidetään se EXUP:in servo paikoillaan, näin olen kuullut. Eikä tuossa ko. pyörässä ole noin vahvaa monttua alaväännön kohdalla.
Ja se että onhan noissa litrasissa vraa hiukan pudottaa vääntöä alhaalta, koska sitä on tarjolla muutenkin varsin runsaasti. Ja oikeasti? Kuinka usein ajat jollain > 4 krpm kierroksilla?
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Nurkissa pyöriessä ja cruisaillessa tulee aika usein ajeltua alle 4000rpm, kokoputkella iso notkahdus tulee R1:ssä 5000rpm ja siitä alaspäin. Sliparilla hyvä alarekisteri vahvistuu entisestään, sen todellakin tuns perseessä..(parjan_fin @ Helmi. 19 2004,14:05) kirjoitti
Tuo kokoputki meni sliparin edelle vasta jossain 8000rpm kohdalla, siihen asti slipari oli kokonaisuutena parempi.
Tää pyörä mihin vertasin omaa käyrää suoraan, oli Viaberissa käynyt _paras_ kokoputkellinen R1 (Akra), joka oli huolella säädetty. Ei uskonu Piensalmen Harrikaan ennen kuin pyysin että katotaan käyriä päällekäin samalla ruudulla. Siinä se sit paljastu, saman huomion olin tehny jo aikasemmin käyriä syynäämällä, ja sen takia halusin varmistua.
Tuollainen 16hp pienempi teho noilla kierroksilla on prosentuaalisesti hemmetin iso ja tuntuu todella selvästi normaalissa kruisaluissa, esim kun lähdetään valoista jne, ja lähdetään kiihdyttämään isolla vaihteella yms.
Yks iso syy miks tykkään kilosella ajella on vääntö. En ymmärrä miks se pitäs hukata sen takia että saa muutaman hepan kierrosalueen yläpäähän lisää, niitä pääse aika harvoin hyödyntämään. Radalle tosiaan on ihan järkevää vaikka väännön kustannuksella hakea ne viimeiset hepat ylhäällä, kun siellä ei tosiaan tolla kierrosrekisterin alemmalla puoliskolla tee mitään..
Tuo alavääntöhän just tuo sen voimantunteen pyörään, varsinkin ensikokemus useita pyöristä perustuu juuri tuohon alavääntöön. Sen takia olin todella pettynyt kun ekan kiihdytyksen otin kilo-Gixxerillä, tuntu ettei se ole yhtä raju kuin R1, vaikka eroa siinä ei ole alaväännössä läheskään niin paljon kuin slipari vs kokoputkellisella Rykkösellä..
Exupin servo pitää todellakin jättää pyörimään sinne tyhjänä, muuten ei toimi oikein.. Menee "aivot" sekasin jos sen nappaa helvettiin.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Siukola taisi niin tokaista kun erään a-kuskin r-kutosta joskus muinoin sääteli.(uimahyppääjä @ Joulu. 04 2003,18:16) kirjoitti
Täysin samaa mieltä!(parjan_fin @ Helmi. 19 2004,14:05) kirjoitti
Mullakin oli akran täysputkisto ja pc3r 02:ssa r1:ssä ja
kaverin vakio samanlainen jäi joka vaihteella ja kierrosalueella.
Sliparilla ja täysputkistolla pc:llä säädettynä on kyllä huima ero
toisiinsa ainakin käytännössä, noita käppyröitähän löytyy
joka mielipiteelle.
tos pöydällä on purkki mis lukee HAISTA P###A >ota siitä!
Ei muutaku dynokäyrät ruutuun ;) Ei ole mielipideasiasta kyse kun on ihan ite nähny tuon ruudulla, joten faktaa kehiin. Ja ne mitä vertasin paikanpäällä (mulla slipari, toisella kokoputkisto) oli säädetty niin hyvin kuin se Viaberissa osataan = helvetin hyvin.(äryksi @ Helmi. 19 2004,21:54) kirjoitti
On se kumma kun Akran sivuillakin tuo käyrä sen näyttää, luulis putkenvalmistajan sentään antavan vähintään realistisen kuvan, tai mieluummiin niin että kokoputki ois joka paikassa parempi. Nehän kuitenkin myy niitä. Mutta niin vaan nekin käyrät näyttää lahjomattomasti tuon 5000rpm alapuolella olevan kuopan.
Lisää käyriä, joissa kuoppa näkyy.. Näissä on kokeiltu vaikka millä säädöillä, monilla eri pyörillä ja monilla putkistoilla.. _Kaikissa_ selkeä notkahdus alakierroksilla:
HUOM! Leikatkaa ja liimatkaa linkit selaimeen, linkitys on kielletty tuonne...
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/dyno1.jpg
-R1 WITH FULL EXHAUST SYSTEM AND JETTING COURTESY OF DAVID KUPSKI - USA )
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/chart1.jpg
-RUN 005 - STOCK R1 WITH MHP DUAL CAN SLIP-ON EXHAUST, STOCK JETTING
-RUNS 008,009 - STOCK R1 WITH AKRAPOVIC HEADER, MHP EXHAUST CANS, K&N FILTER & DYNOJET JET KIT.
CHARTS COURTESY OF ANDREW GEBHARDT - UNITED KINGDOM
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/m4148-1.jpg
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/kn3.jpg
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/rpm1.jpg
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/rpm3.jpg
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/kn1.jpg
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/Renny1.jpg
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/rsm4dyno2.jpg
Loppuun yks käyrä sliparilla, joku on oikeen kirjottanu että sliparilla ei tule sitä notkahdusta kuten kokosysteemillä, "very nice":
http://members.tripod.com/~YZFR1_2/skorslip.jpg
Noniin, joku muu vois sit esittää käyrän jossa kokoputki olisi edes parempi kuin orkkis alakiekoilla? Löytyiskö? Entäs parempi kuin sliparilla, sillä meinaan väännöt nousee myös tuolla alakiekoilla, _missään_ kohdassa ei ole kuoppaa, tehoa tulee koko kierrosalueelle lisää..
Koittakaa nyt uskoa vaan, oon tutkaillu tätä asiaa todella paljon silloin kun mietin minkälaisen röörin hankin rykköseen. Toistaiseksi kukaan ei ole pystynyt esittämään todisteita siitä, ettei kokoputkella tippuis tehot jopa alkuperäisestä alakiekoilla.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ota nyt Tylyttäjä ihan rauhassa!
Ei sulle ole sattunut tulemaan mieleen että on yksilöllisiä erojakin? Ja noissa Japskeissa (mitä olen kuullut) ne saattavat olla kohtuu isotkin!
Olisko sun Rytkönen sattunut vaan olemaan hemmetin hyvä yksilö ja noi muut "keskitason" alapuolella?
Ja mä en itse henk.koht noihin kääppyröihin usko niin suoraviivaisesti, koska mikään dyno ei sano sulle absoluuttista totuutta.
Aja vaikka samoilla säädöillä peräjälkeen 5 vetoa ja kato kuinka paljon ne täsmäävät toistensa kanssa... Hyvällä säkällä saat samanmuotoiset käppyrät, mutta luvut on joka vedolla eri. Dynoissahan on n. 3% virhemarginaali... No mutta se siitä aiheesta mun osalta.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
No dynokäyrä on objektiivisin tapa tarkatella koneen tehontuottoa eri kierrosalueilla. Sen takia sitä käyttää myös kaikki kisavehkeiden virittäjätkin.
Yksilöissä on eroja, mutta oli mikä yksilö tahansa, niin kokoputkella käyrä notkahtaa alle 5000rpm. Tossa oli aika monta esimerkkiä eri yksilöistä eri putkilla ja säädöillä.
Mulla oli hyvä yksilö, tiedän sen. Yleensä sliparilla ei tule 147hp takanakille. Mutta puhe olikin tuosta notkahduksesta, ei huipputehosta. Notkahdusta ei tapahdu millään slipariviritteisellä, mutta kaikilla kokoputkella varustetuilla tapahtuu.
Sliparilla tuon notkahduksen tilalle tulee jopa selvä parannus alkuperäiseen verrattuna, ja siitä muodostuu aika iso ero, n. 16hp tietyillä kierroksilla. Edelleen se on prosentuaalisesti hemmetin paljon niillä kierroksilla, kun vääntöä ei muutenkaan ole liiaksi. Vääntökäyrässä se näkyy tietysti vielä paljon selvemmin, koska kierrokset ei vaikuta, ja se on se minkä tuntee helpommin persauksessa.
Mutta siitä vaan laittamaan kokoputki, ei se multa ole pois *Kerroin vaan mitä on odotettavissa. Mut jos väännön lasku alle 5000rpm ei haittaa, niin antaa palaa! Mua se henkilökohtaisesti haittais ihan liikaa..
En halua virityksen aiheuttavan sitä, että koneen ominaisuudet huononevat millään osa-alueella, kuten käy kokoputkella. Kaikki virittely tähtää aina mulla siihen, että koneen ominaisuuksien pitää parantua koko kierrosalueella ja sen pitää toimia kuin unelma, se on kadulla kaikkein käytännöllisintä. Sen takia pyörä onkin lähdössä puristusten nostoon, kantta hiplataan muutenkin vähän. Nokkia ei vaihdeta mihinkään kitti-nokkiin, alarekisteri heikkenee. Nyt on tiedossa lisää ryyniä koko kierrosalueelle, nam *
Ja niin monta dynovetoa olen nähnyt, että samoilla säädöillä käppyrät ovat vetojen välillä lähes identtisiä. Oon ajanu aika monta vetoa enemmän kuin tuo 5.
P.S. Ei kannata hermostua jos mun kirjoitustyyli on vähän hyökkäävä **Sillä saa herätettyä mukavasti huomiota, ei sen kummempaa *
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Ei ne taida samoja olla... Itsellä Fasussa Yoshin kokopaketti ja hyvin pelittää ilma exuppia alakierroksillakin. Takakumilla mitattiin 141hv neljällä dynovedolla, joten huipputehokin ihan riittävä. No putken lisäksi suodatin ja suuttimet laitettu.(Yamaha1 @ Joulu. 10 2003,14:22) kirjoitti
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Wau...Aika mukavasti siis tullu lisää potkua. Eikös tällasesta vakkari Fazerista lähde se 120-125hv takikselta??? Hmm... Ehkä minäkin vielä joskus = sitten ku on rahaa...(FXD @ Maalis. 01 2004,23:07) kirjoitti
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tokihan se pelittää, ja jonkun mielestä ihan hyvinkin..(FXD @ Maalis. 01 2004,23:07) kirjoitti
Mun mielestä vaan sellanen viritys joka on alle 5000rpm huonompi kuin vakio on menny osittain metsään. Noin puolet tehorekisteristä on huonompi kuin vakiossa, onko se sitten välttämättä niin onnistunut viritys kadulle, tiedä sitä sitten.. Mutta kaikillahan on omat mielipiteet. Sliparilla tulee joka paikkaa vakioon verrattuna lisää, myös alakierroksille.
Sama juttu se on tossa Fasussakin kuin R1:ssä ja Acessa, Exup toimii ihan aikuisten oikeesti. Tässä hyvä testi noista pakoputkiventtiileistä:
http://www.pro-libertate.com/gsxr100....et.html
Erityisesti nämä käyrät:
http://www.pro-libertate.com/gsxr100....t-4.jpg
Huomatkaa, että R1:n käyrissä punainen ja vihreä käyrä on menny ristiin, punainen on käytä on mitattu Exup kiinni ja vihreä auki, selviää kyllä kun lukee tekstit ajatuksella.
Noista huomaa, että Yammun on Hondan kollektorissa sijaitsevat venttiilit toimivat hienosti, toisin kuin Suzukin SET-valve joka on vasta hiukan ennen vaimenninta. Sillä ei tee juuri mitään..
Ihme juttu muuten, että ne tuolla PB:ssäkin kovasti kehuvat Exupia.. Ihme että en oo vieläkään nähny yhtään käyrää jossa kokoputkella ei menetettäis tehoa alakierroksilla, vaikka moni on sitä mieltä että vääntö ei kärsi millään kierrosalueella.
Vielä pakollinen käyrä loppuun, kilo-Fasu vakio vs. slipari vs. kokoputki
http://www.akrapovic.si/main....00.html![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tai sitten Ansavuoren Make osaa säätää...(Yamaha1 @ Maalis. 02 2004,07:38) kirjoitti
- vesku -
"viestintä epäonnistuu aina - paitsi sattumalta"
Hmm...jooEi mua kyllä kiinnosta tuo alaväännön menetys yhtään. 600cc.t erikseen sitte jota huudatetaan yli 10000rpm joka käänteessä... Vähän taas meneepi off topiikin.
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...