1. alle 100 km
2. 100-200 km
3. 200-500 km
4. 500-1000 km
5. 1000-1500 km
6. 1500-3000 km
7. yli 3000 km
Ei siis lasketa mukaan pakollisia tankkaus ja jaloittelu taukoja mutta matkat ennen kuin asettuu yöpymään...![]()
En ole harrastanut matkailua vielä kovin paljoa shadowillani ja on yleensä jäänyt reilusti tuon 1000 km:n alle kaikki ajot.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
200 kilsan välen tankattiin, mutta eipä liiemmin yövytty. Mittariin tuli 1725km ja todellinen matka Genimapin mukaan oli 1644km. 23.5 tuntia...![]()
![]()
Näin siis vanhalla GPZ 1100 dfi:llä, Maxilla ensi kesänä sitten hiukka pidempään...
...while I'm working, 'am working on the road...
Reilut 800 km on pahimmillaan nakupärrällä päivässä vetästy. Sääliksi kävi persettä jo sekin..
![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Kesällä tehty Lapin ja Norjan matkan keskimääräinen ajomatka oli 600 km, yhtenä päivänä tuli ajettua 800 km.![]()
AKK
Yöpymisten välissä tuli ajettua 1700km= 15 tuntia ajamista sisältäen lukemattoman määrän tankkaus-ja-jaloittelutaukoja
en suosittele customilla moista kiirettä![]()
"hiekkana kengässä"
Kyllä se oli tuo melko uutena kuskina tehty matka Tervola-Heinola.
Läksin ajelemaan kokoontumisajoon, mut hyvä yhtäväni vaati et käväisen Lahdessa matkanvarrella...Tervolasta lähtö n. 1500...ajelin ja ajattelin et pysähdyn yöksi jonnekin Keski-Suomeen sitten.No, Jyväskylä näytti ihan hyvältä etapilta.Pysähdyin tankkaamaan Hirvaskankaalle ja kysyin huoltoaseman pojilta hyvää yöpaikkaa...nauroivat pirulaiset...tänne et pääse yöksi minnekkään...on nimittäin ralli menossa!! Enpä tosiaan ollut muistanut sitä ja jouduin jatkamaan matkaa...käännyin sitten Lahden tielle kun sinne olin kerran menossa ja ajattelin et kait JOSTAIN yöpaikka löytyy.No eipä löytynyt ennenkuin Vierumäellä...Muhlenstuge niminen majatalo oli ensimmäinen jonne pääsin nukkumaan muutamaksi tunniksi...Silloin kello oli jo kolme yöllä...eikä koskaan mäki ole tuntunut niin suurelta kuin pudotus tieltä majatalon pihaan...Ei ihan heti samanlaista maratoonia....
noin 600km yhtenä päivänä. Ihan riittävä.![]()
Miksi olla hankala, kun pienellä vaivalla voi olla täysin mahdoton.
Tuommoinen 400km päivässä on ollu pisin matka tähän mennessä, mutta ehkä sitten pisempään tulevana kesänä *.
SE
reilu tonnikilometrin kontioralli, hel**** ei voi hurjaa ajoa takalaakerin hajoa,(80km/h)![]()
*Viini, ruoka ja hyvä elämä*
*ZX 10 R*
Päivämatkan pituushan vaihtelee vähän maisemien mukaan.
Norjan tai Itävallan mutkateillä 300 kilsaa on ihan hyvä pätkä kun ihailee maisemia....mutta kun palaa Ruotsin tai Saksan kautta takaisin niin silloin menee 900km, kun ei ole mitään katseltavaa.
...mutta kyllä se keskimäärin on noin 500 kilsaa päivässä.
SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
Pisin päivämatka ollut 1000km, mutta joku 500-700 on ok... siitä pidemmät alkaa jo tökkimään.
Rakastan Itseäni
Ajot ompi jäänyt vielä tossa "nurkissa" pyörimiseen <500km. Pyöränkin sai vasta loppu kesästä. Mutta ens suvena lähdetään ja ihaillaan maisemia
.
pisin päiväetappi oli reilu 600 km. Ja kyllä se oli aivan tarpeeksi yhdelle päivälle.![]()
Yleensä päiväajoksi riittää kovinkin 300-400 km kun siihen kuitenkin sisältyy aika lailla kapoisia hiekka- ja sorateitä. Kyllä sitä alkaa olla sitten jo ihan valmis muuhunkin toimintaan tuon jälkeen...![]()
Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
Viime heinäkuussa ensimmäisen kuukausi/1000km lämmittelyn jälkeen (edellisistä mopoiluista noin 20-v) yhtä soittoa pikkuteitä Hyvinkäältä Leppävirralle, Oravikoskelle Hanxille takin ostoon ja sitten suoraan Suomussalmelle. Hanxin stopin lisäksi pari tankkausta ja yksi sämpylä-kahvitauko. Tankatessa lisäksi purkki patteria naamaan. 640 kilsaa oli tuolla kokemuksella enemmän kuin tarpeeksi, hanuri tuntui siltä kuin olis ollut viikon Tukholmassa tienaamassa. Onneksi koko ajan oli sateeton keli.
Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.
Yamaha FJR1300A
Suzuki GSX750F
Suzuki GS500E
Pappa-Tunturi
Kymco Cobra Cross
Honda CB125
600km Kotkasta Kalajoelle yhellä stopilla oli kyllä tosiaan tarpeeksi... 2 päällä ja +6C lämmintä... Meinas koomaan vaipua välillä![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
700 kilomeriä on tullut ajeltua yhteen menoon, jolloin alkoi olla paikat jo hieman puuduksissa sporttipyörällä. Tosin puutumista pahempi oli yöllä tullut pakkanen, joka jäädytti sormet tunnottomiksi.![]()
Voima on nopeutta, nopeus on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
Norjassa viime kesänä enintään 600km/päivä ja siihenkin meni taukoineen aamusta iltaan(mutkaset tiet nääs), kun taas edellisenä kesänä Benelux-rundilla 800-1000km/päivä oli helppo nakki. Nykyään kun ei tule ajettua paljoa yli 160km/h pidempiä aikoja yhteen menoon niin tuntuu että näkee itsekin jotain matkan varrella eikä ole pelkästään nopeusrajoittimen raporttien varassa.![]()
Do you have premonitions of déjà vu?
Viime kesän pisin päiväreissu oli 1185 km. Sanotaanko, että mulle sellainen 500-600 km on aika sopiva - ei tuo takapuoli niin pahasti puudu...![]()
YZF-R1 -05
Pisin päivämatka ollut tähän mennessä 850 km, josta (loppu)osa sateessa..Sitä edelsi n. 1800 km ajoa jaettuna kolmelle päivälle.. Perille päästyä oli jokseenkin vetoveks fiilis
![]()
"Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
Tuohon nasahti 4 kohtaan 500-1000km.
Jos ei kiirettä,niin 500-600km riittää päivälle,mutta kun toi busa meinaa vaan jatkaa....![]()
Huomasin viime kesänä Saksan reissulla että on turha yrittää ahnehtia noita kilometrejä. Jos ollaan lomalla niin turha kiire pois ja lisätään matkapäiviä pitkien päivämatkojen sijaan.Toimii ainakin minun tapauksessani paremmin, näkee enemmän ja voipi sitä vaikka nauttia paikallisista herkuistakin enemmän
![]()
![]()
![]()
![]()
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Kyllä toi 500 saa olla aika maksimi. On jo perse siinä kohtaa hellänä, jos joutuu ottamaan repun mukaan.![]()
DEVIL may care, but I don't!!!
I'm not driving fast, I'm flying low!
Turusta itärajalle. Yöpyminen ja takas tänne Turkkuseen. Eli tollaset 600km/päivä tuli pudoteltua. Täytyy sanoo etten välittäisi yhden päivän aikana juuri enempää ajella. Varsinkaan sellaisessa kaatosateessa, joka paluumatkalla vainosi *.
2084 kilometriä ja 23 tuntia ja vartti...![]()
Italiasta, Anconasta Ranskaan Saint Nazaireen yhtä soittoa!
No tuli matkalla tankattua kuitenkin...
...shit happens...
600 kilsaa päivässä on sopiva matka.
Jää aikaa oluen juonnille
<p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
Kyllä customilla alle 200-300km matkat ihan työstä menee, ellei siitten taukoja pidä tiheään
Mutta ensi kesänä on kyllä tarkoitus sitten rikkoa ainakin toi 500km/päivä ja jos maistuu sen jälkeen, niin eikun menox![]()
(...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
1860 km samoilla silmillä.
Mutta pidemmällä reissulla en suosi yli 600 km:n
päivämatkoja. Pitää voida naatiskella...
![]()
ZZR 1200