1. Lyhyt toimintasäde, pieni tankki / suuri kulutus)
2. Melu, korvatulpista huolimatta korvani eivät kestä !
3. Satula, liian pehmeä / muotoilu / kova
4. Valot, ( at daytime only ;-) valoisalla ei kauas kerkiä !
5. Kate, aivan liian pieni / ei lainkaan / väärä muotoilu
6. Ajoasento, liian kyykky / paino käsillä / jalkojen paikka
7. Tavaratilan olemattomuus / tilojan puute / ahtaat paikat
8. T ä r i n ä t ! ....ei kädet / takamus kärsi !
9. Tehojen puute, kone käy kuorma päällä liian kovilla...
JOVAIN ONKO ?
...kuinka tullu taitettua matkaa ? Itse alottelin aikoinaan Hondan 500 XL-R endurolla, eikä se todellakaan mikään matkapyörä ollut. Tavaraa ei saanut juurikaan mukaan mutta pakko oli jollakin päästä kairaan.
Siis jos asennetta vain on niin matkakin taittuu. Toki helpointahan se olisi VISA taskussa ja silosella pyörällä.....ei tuo matkanopeuskaan kovin kärsisi, eikä telttapussit lepattas.
Mutta miten on hemmot, mikä rajoittaa vai rajoittaako mikään. Galluppia kiitos !
![]()
Ei rajoita. Luovuin varsinaisista matkapyöristä. Tossa nakussa (FZS 1000) on toki snadi kate, mutta ei se matkantekoa haittaa. En muutenkaan ajele pitkiä matkoja juurikaan yli 1,6 markkaa, joten sekään ei edellytä isompaa suojaa.
Tavararulla, tankkilaukku ja reppu; kyllä sillä välimerelle mennään –ja takas.![]()
... jotain piti muistaa
Ajokauden lyhyys taitaa olla ainoa rajoittava tekijä ja tehoahan ei koskaan ole tarpeeksi.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx
kohta 10, "kuljettaja"...
Kohta 11: Liian lyhykäiset lomat!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
perjaatteessa kaikki muut jossain määrin paitsi tuo alin mutta silti ihan hyvin ollaan pärjätty matkallakin kun valitsee vaan reitin sillaiten että on huoltoasemia ja ei mitään 100km motari siirtymiä![]()
hyvin on matka taittunu tähänki mennessä mutta kyllä se perse ensin alkaa puutumaan. Satula sai siis pojot.
Tässä mallia allekirjotuksiin.
kohta 13:naputtava avokki
tykkää kyllä mopoilusta mutta ei jaksa istua yli 80km pätkiä...
<p>Perheessä voi sanoa ihan mitä ajattelee eikä tarvitse pelätä, että joku ajattelee samalla tavalla.</p>
Eipä FJ.ssä paljon puutteita ole matkaa silmälläpitäen, mutta meikän polvet vääntyy kummallisesti ja ovat aivan rikki/jäykkä/kipeet pitemmän trykin jälkeen.
Pari kertaa on ollu lipat lähellä kun polvi on menny niin perk## jumiin ja pitäs tukee ottaa maasta
Ai joo -> keppiveto puuttuu !!!
Just "nyt" ei bikeä...
Kyllä ajoasento on suurin este pitkille loikautuksille.... Siksi myyn omani nyt ja vaihdan toiseen jotta sais paremman asennon... Kuitenkin haluais ajaa pitkiäkin matkoja ilman kipuja...
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Todennäköisyys, että joku katselee minua,
on suoraan verrannollinen toimintani typeryyteen.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
hm, ei annetuista vaihtoehdoista just niin mikään...![]()
reissuun lähetään ku niin päätetään... satoi vaikka niklattuja muttereita![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
Jatkuva tankkaaminen häiritsee pidemmillä matkoilla. Tankkausväli on matka-ajossa 170-180 km. Toki tauot on tuommoisissa pätkissä muutenkin mukavia, mutta tankkauspaikan kyttääminen jatkuvasti nyppii.
Ei mikään rajoita kun Diversionilla vetää, tankki on tarpeeksi iso, sivulaukut 46litraa per kipale ja takalaukku vetää 52l, ajoasento sopiva tankilliselle. Kaikki hyvin.Kahvihammas se taitaa ensimmäisenä matkan keskyttää.
Sitten jos otetaan nuo kaksi vanhempaa pyörää niin se onkin eri juttu. Niissä onneksi tankin koko on se rajoittava tekijä pitkällä matkalla, 12.5 litraa ei riitä kuin parisen sataa kilsaa ja sitä ennen tekee jo mieli pysäyttää muutenkin kun jytärille menee. Kesäkuussa kun mennään Suomussalmen Hossaan niin saa siinä 5 paussia pitää ainakin, muuten loppuu menovesi tankista ja kait myös kuskista. Divarilla jos kerran pari pysäyttäis samalla reissulla niin se olis siinä.
Ei mikään rajoita. Sevenfiftyllä mennään pitkin Norjaa ensi kesänä![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Nykysellä tankilla (13l) on vähän pienehkö toimintasäde, tasasessa matka-ajossa menee tosin kulutus siinä 5,5 litran tuntumassa...onneks löytyy isompia 16,18, 24 ja 38 litranen jos alkaa häiritseen..
Mutta ajovalo on paska...todella surkea ja sitä on vaikea siistillä=alkuperäsen näköinen, tavalla parantaa. Kunnollinen pyöreä ja iso H4 lamppu auttais asiaa...
<p>Suzuki DR 650 SE 1998 Suzuki RM 250 2008 Suzuki PV 80cc Pappa-Tunturi 1974 Solifer SM 1980</p>
jovain ei mikhään noista rajota ollenkhaan ko korkeintaan lompsan paksuus ja lomien lyhhyys![]()
Triumph Tiger 800 XRX
Lompakko ja työt rajoittaa(OULA @ Huhti. 18 2006,22:16) kirjoitti
![]()
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Minulla suurin puute on vapaa-ajan ja rahan riittämättömyys.
Ei taida olla pyörän vika, jos ei lasketa siitä aiheutuvia kuluja.![]()
Tuohon satulakohtaan annoin ääneni, Sevenfiftyn istuin ei ole pitkällä matkalla hyvä; takamus puutuu, ilmeisesti kapea satula ei anna tarpeeksi tukea reisille . Myös jalkatapit saisivat olla hieman taaempana, etenkin motarinopeuksissa kuskin ollessa hieman enemmän etukenossa. Muuten matkalla pärjää hyvin: kolmen laukun sarja + tankkilaukku riittävät melkoiseen tavaramäärään, tankillisella ajaa yli 400 km eikä pahemmin tärise. Jonkinmoinen tuulensuoja pitää olla, voi kun olisi tullut se puolikatteellinen Sevenfifty, jota turhaan odotin...![]()
www.motzcari.com
Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
Joo, ei pyörässä mikään rajoita matkan tekoa, vaan sen tekee perhe himassa. Ei ole myönnetty monen vuorokauden 'iltavapaita' kovin tiheään. Viime vuonna oli yksi viikko 'lomaa' ja juuri silloin satoi koko kesän sateet. Ei sitten huvittanut.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Ei rajoita oikeen mikään muu kuin työnantaja....
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Takapenkkiläinen rajoittaa päivämatkojen pituutta.![]()
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
Pyörän kyykky ajoasento ja ahtaat tilat eivät rajoita tai ainakaan estä matka-ajoa, mutta kyllä ne päällimmäiset esteet ihan oikeaan matka-ajoon esim. ulkomaille on ollut kohdissa 11-13, ja kohta 14, ajan ja rahan puute juuri sopivaan aikaan.
Kunnollinen ja mielekäs Euroopan turnee esimerkiksi vaatii jo kohtuullisesti aikaa ja kohtuullisen budjetinkin, ja noiden kahden osuminen optimaalisesti samaan ajankohtaan on ollut viime aikoina hankalaa. Toisinaan ei tahdo ehtiä edes kotimaassa käymään siellä missä haluaisi, kun sopivat ajotauot pätkiintyvät reissaamisen kannalta epäedullisiin ajankohtiin ja pituuksiin.
No, ainakin tuo asia on nyt työn alla, ja toivon mukaan sitä tänä suvena ehtisi jo enemmän liikkeelle ainakin kotimaassa.
Periaatteessa ei oikeen mitään, sivulaukut saisi olla suuremmat.
...and music? Well, it's just entertainment folks.
kai se taitaa ol tuo parempi puolisko,mikä yrittää rajoittaa.......![]()
"Tavara tykkää, että sitä käytetään."
En nyt tiedä rajoittaako mikään pyörässä matkantekoa, mutta ensimmäisenä puutuu kyllä kädet... eli pistetään ruksi etukenoon. Vaikka ei Cebari mikään alytön kyykkypeli olekkaan.
Alku aina kankeaa, lopussa kiitos jos seisoo...