Olen nettiä surffatessani törmännyt moniin ns. streetfightereihin joissa on etujarrulevyt silleen...miten sen nyt sanois??? Noh, ei pyöreät vaan esim. sivulta katsottuna tähden malliset. *
Malleja on monia...on terävämpi sakaraista ja hieman pyöreämpi sakaraista jne.
Onko kellaan kokemusta näistä "tähtilevyistä"Ovatko yhtä hyvät kuin ihan tavalliset ulkokehältään pyöreät levyt?
Minusta nääs ainakin makeen näköiset ja joskus tekisi mieli laittaa nämä nortsit kiekot vaihtoon. *![]()
![]()
Epäilyttää tosiaan vaan tuo muoto et onks se ihan ok...toimivuudeltaan.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Nuo "piparilevyt" on lähinnä tulleet kadulle offroadista - kaiketi. Puhdistuvat paremmin, jäähtyvät paremmin ja jarrupalojen kuluminen on tasaisempaa ts. ei uraannu niin helposti.
Omakohtaisia käyttökokemuksia ei ole, myin Braking-merkkisiä levyjä Motoxissa ollessani. Pelkästään positiivista palautetta ainakin tuli noista levyistä...
Kitka miehen tiellä pitää!
Ens keväänä voit kysellä kokemuksia, mun ois tarkotus laittaa alle tämmöset... Mun vaatimaton mielipide on, että ton ku vielä kiillotan niin on ainaki ihan pikkusen paremman näkönen ku alkuperänen... vai mitä?
![]()
Mä näin noi livenä ennen ku sä näit, heh heh! Näytä hemmoille se takalevykin, siinä on otetta! Ootko saanu jo vanteet sovitettua? Dr:hän noi oli tulossa?
Arlen who?
Mut mä tiesin mimmoset niistä tulee, ennenko sä tiesit
DR:äänhän ne ois tarkotus tunkea joo... takalevystä mullei oo minkäännäkösiä kuvia tääl töissä ku se nyt ei kuitenkaan iiiiihan yhtä hieno oo ku toi etummainen. Vaikka asennetta onkin vähintään tuplaten
Niin, oliko se "Butt ugly" vai mitä termiä sä siitä oikein käytitkään?
Vanteita oon näön vuoks paikallaan käyttäny, mut koneistus puuttuu vielä tyystin. Suunnittelutyö on 95 prosenttisesti tehty, enää pitäis saada aikaseks roudata ne tonne sorville ja alkaa repimään lastuja irti niistä... mut onhan tässä kevääseen asti aikaa...
Hyvä että hommat etenee!Odotamme suurella mielenkiinnolla lopputulosta, tolla asenteella ei voi syntyä kuin jotain ainutlaatuista, tsemppiä vaan!
Eikä se sun takalevy niin "butt ugly"ollu, ehkä hiukan omaperäinen *
mutta sehän ei oo paha asia. Näkisitpä vaan millaista levyä tässä on ite suunniteltu...
Arlen who?
Tän parempia kuvia ei nyt oo saatavilla, mutta takalevyn idea näkynee tuossakin... Tässä siis suoraan DXF-tiedostoista muokattu kuva, josta nyt ainakin levyjen idea selviää, vaikkei kovin hieno kuva olekaan...
Ja koska etulevyssä on liekkejä, takalevyssä sydämiä ja moottoripyöräkin on jonkin sortin kone, tulemme keväällä näkemään liikenteessä vehkeen joka todellakin ansaitsee nimityksen "hot love machine"
![]()
Mun mielestä toi vanne, johon sä oot ton levyn istuttanu on kuitenkin se kaunein elementti![]()
- TÄH!?!- Tämäkö letukka? Miten niin? -
Mitenkäs kyseiset levyt on toiminu ?
Onko kukaan jyrsinyt vakio levyjä ? (Meinasin kokeilla takalevyyn)
Keltaisessa Pörsissä on ollut monesti verstaan ilmoitus, joka tekee vaikka miten erinäköisiä jarrulevyjä.
Aika päheä olisi levy, jossa on ulkolaita niin kuin sirkkelinterä, no ei toki terävä *![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Jaa, niinku tammonen? Toivelistalla
![]()
^^Sirkkeli!![]()
Kawasaki ZX-10R 2008.
No katoppas... nyt on noilla piparilevyillä ajeltu jonnin verran ja ikäväkseni toi etulevy ei kestäny alppitierallin rasitusta vaan vääntyi kuppimaiseksi, ilmeisesti kuumuudesta. Muuten ne on toiminu ihan niinku pitääkin, ei täristä tippaakaan jne. Kitkakerroin tuntuis olevan pikkusen pienempi ku vakilevyssä, mut siihenhän voi vaikuttaa paloillakin. Tuon levyn jos ois tehny kelluvana, niin se ois saattanu kestää paremmin, tiedä häntä. Ja pintakäsittely ois pitäny tehä, ruostuminen lähti käyntiin välittömästi, kuten jo tiesinkin.. ajattelin,e ttä ajan kesän tollee, sit puhallan ja pintakäsittelen, mut eipä taida tarvita ku se on nyt kiero se levy...
Seuraavaksi ajattelin katsoa, josko saisin väkerrettyä DR:ään sellasen vanteen ulkokehällä olevan Buell-tyyppisen jarruviritelmän. Voipi kyllä olla, että joutuu vaihtamaan satulan, jolloin meikäläisen rahallinen kipukynnys ylittyy, saita kun olen![]()
Hmm. Onkohan kukaan koittanut vaihtaa tuollaisia Brembo:n jarrulevyjä alkuperäisten tilalle? Muuttuiko paremmaksi, kuin alkuperäinen(miten)?
Kawasaki ZX-10R 2008.
Mulla menee kans levyt vaihtoon talvella, oikeanpuoleinen heittää. Jos joku tietäis hyvän&edullisen verkkokaupan tms. mistä sais tarvikelevyjä niin kiitollisna otetaan info vastaan.
Vertailun vuoksi; Stormilla €261 kappale, Brakingin pipari (samanhintanen kun tavallinenkin, toim.huom) €206 niitten verkkokaupassa ja EBC Pipari £149=€225 . Mopo on siis 12R, samat levyt on tietääkkeni ainakin seuraavissa Kwaakuissa; ZX-7R, ZX-9R, ZZR1200 ja taitaapi D-mallin 1100 Zetorissakin samat olla.
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14
Redracingparts.com:issa(italialainen) näky olevan Brembo;
ZX-12R Ninja 2000-2003 - 320mm - 261.72€(per kpl)
Eipä näytä sen edullisempi tuolla ainakaan olevan.
Kawasaki ZX-10R 2008.
Juu, kalliita ovat, prkl(& K. @ Loka. 12 2004,14:14) kirjoitti
No talvi on aikaa ettii huokeempia..
Tallissa: Kawasaki Concours (GTR) 1400 -16 ja Suzuki Burgman 650 ABS -14