Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
    Rakenteluvimma iskee... joten pitäs fiksata vähän tähän tai tähän tyyliin. Väärä merkki tossa toisessa linkissä mutta on aika nättejä...

Vinkkejä kaivataan. Ehkä helpompaa olisi ostaa valmis mutta mitäs hienoa siinä nyt sitten on?

Edit: uudet linkit

Kaveri on laittanut 9ärräänsä takakatteen alle pelkästään suoran muovilevyn. Toimii yllättävän hyvin jos vain takarenkaan päälle jää tarpeeksi joustotilaa. Omassa härvelissä ei olisi jäänyt, niin tein muovilevystä orkkismallia mukaillen uuden. Jätin vain sen rekisteritelinelokasuojajatkehässäkän pois. Tulos ei ole ihan niin kliini, mutta huomattavasti parempi kuin orkkis.

EDIT: Näkyy tossa mun avatarissa heikosti jos oikein tihrustaa.

TL1000R
    Mullakin on suunnitelmissa, mikäli budjetti sallii, pistää jonkinlainen uusi "alahässäkkä" "rutoseen", esim. jotakin tällaista vois harkita. Tai sitten suunnitelisi ja tekisi itse (ja säästäis... ;> )

No kattoo sit mitä tuleman pitää.
    ** Hengitä vapaasti **
    Jotain tuollasta undertrayta oon miekii haaveillu Busaan...ja tossa olikin erittäin varteenotettava vaihtoehto.
    Putket myös hieman ylemmäs.....ja tuplakupla(punainen).

Linkit toimii ihan hyvin...
    Lainaa (ZR-7herwood @ Loka. 08 2003,17:57) kirjoitti
    Kaveri on laittanut 9ärräänsä takakatteen alle pelkästään suoran muovilevyn. Toimii yllättävän hyvin jos vain takarenkaan päälle jää tarpeeksi joustotilaa. Omassa härvelissä ei olisi jäänyt, niin tein muovilevystä orkkismallia mukaillen uuden. Jätin vain sen rekisteritelinelokasuojajatkehässäkän pois. Tulos ei ole ihan niin kliini, mutta huomattavasti parempi kuin orkkis.

EDIT: Näkyy tossa mun avatarissa heikosti jos oikein tihrustaa.
    Vähän samoilla linjoilla, nyt ei viitsi investoida pahemmin rahaa. Jätän varmaan orkkisvalon paikalleen ja väännän jonkun hässäkän alle. Vilkut pitää tod.näk. vaihtaa vähän nätimpiin...

Kun olen viimeksi rakennellut legoilla niin kerropa vähän tuosta muovilevytempusta. Mistä, minkälaista ja miten se taipuu, lämmittämällä? En halua tuhota mitään koska pyörä pitää olla laitettavissa takaisin alkuperäiseen kuntoon. Mites kilven kiinnitys? Teitkö itse telineen?
    Tsekatkaa Powerbronze,kohtuuhintasia huggerita ja
    sisäloksuja ja punnan kurssi aika alhainen.
    If you can't fix it,fuck it.
    I know art when I see it,fart when I smell it.
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Lainaa (wantti @ Loka. 08 2003,19:29) kirjoitti
    Vähän samoilla linjoilla, nyt ei viitsi investoida pahemmin rahaa. Jätän varmaan orkkisvalon paikalleen ja väännän jonkun hässäkän alle. Vilkut pitää tod.näk. vaihtaa vähän nätimpiin...

Kun olen viimeksi rakennellut legoilla niin kerropa vähän tuosta muovilevytempusta. Mistä, minkälaista ja miten se taipuu, lämmittämällä? En halua tuhota mitään koska pyörä pitää olla laitettavissa takaisin alkuperäiseen kuntoon. Mites kilven kiinnitys? Teitkö itse telineen?
    Minä ainakin raakasti sahasin alkup. lokarin poikki. Sen saa sitten muovihitsaamalla orggikseks jos haluaa.

Mä tein niin että uretaanista tein muotin, siihen kaivan takalampulle syvennyksen ja ladon lasikuitua päälle. 20cm viemäriputkesta saan muotin lokarin syvennykselle, eipä tuu mitään tasaista levyä. Ens viikolla alkaa kuidun kanssa leikkiminen, korjaillut oon kyllä kuidulla kaikenlaista mut en oo koskaan tehnyt siitä mitään. Kohta se selviää.

Jos tulee hyvä niin eikun lisää materiaalia, kaverilla on autoklaavi..
    Muovilevytemppu tapahtui niin, että kävelin etolaan ja aloitin kyselyn muoveista ja niiden hinnoista. Ostin sit sitä halpaa tavaraa (nimikettä en muista), joka on aika pehmeää ja jonkin verran taipuisaa. Mittään jyrkkiä kulmia tai kahteen suuntaan taipuvia mutkia siitä ei voi kuitenkaan tehdä.

Omassa tapauksessani oli kuitenkin oikeastaan pelkkiä suoria kulmia. Ongelma. Koska muovityyppi vaikutti erittäin sitkeältä, niin päätin viiltää aiotun taitoksen ulkokulmaan ohuen viillon. Mitat teokseen ja paikat viilloille sain mittaamalla orkkiksesta. Vaati hieman hahmotuskykyä, kun mulla tuli niitä kulmia jonkun verran, mutta valmista tuli ja vieläpä laakista.

Levyn pehmeyden takia jouduin laittamaan rekisteritelineen kiinnityskohtaan toisen kerroksen levyä sisäpintaan tukemaan rakennetta. Kilpi on kiinni alkup. kiinnitysraudassa, joka on taas kulmaraudoilla kiinni siinä "undertrayssä".

Ja vilkuiksi kirkkaat minivilkut jotka on kiinni sironnetuilla kulmaraudoilla siinä rekisterin kiinnitysraudassa.

Kokonaiskustannukset nousi semmoiseen huimaan ~30 euroon, josta undertrayn osuus oli ~6€. Eli jos ei laakista onnistu ni on varaa kokeilla parikymmentäkertaa uudestaan ennenkuin ollaan kaupasta ostettavien hinnoissa. "Sijoitukseeni" olen ihan tyytyväinen. Vaikka työtähän se hieman vaati, sanoisko et 3 tuntia yhteensä.
    TL1000R
    Ei se mitään vaikka menisi 3 kuukautta, talvi on aikaa näpertää. Taidan aloittaa purkamalla peräpään ja tutkimalla vaihtoehtoja. Kilven kiinnitys lähinnä arveluttaa, niillä on kun taipumusta halkeilla jos on huonosti kiinnitetty.

Vilkut pitää ainakin vaihtaa, noi alkuperäiset on sen verran rumat.

BTW onko Paimen-Antista havaintoja? Antin tekemä voisi olla yksi vaihtoehto.
    Lasikuidusta tekemisen koin aika työlääksi kun huggeria siitä värkkäilin. Varsinkin muodot, jotka taittuvat moneen suuntaan ja minkä pintaan pitäisi saada sileää pintaa vaativat työtunteja viimeistelyvaiheessa...
    Vielä, kun jaksais kiinnikkeet tehdä. No onhan tässä aikaa...
    TL1000R
    Luulen että en lähde leikkimään lasikuidun kanssa ainakaan itse, ei tuota kokemusta ole aiheesta. Kunhan nyt ensin saisin sen mopon takaisin niin pääsisin purkuhommiin, näkee sitten mitä haluaa/pystyy tekemään. Yritän ottaa kuvia projektista jos siitä jotain tulee/jotain kiinnostaa.

Huggerin hankin valmiina, kun sain suht halvalla. Siinä on muotoja vähän liikaa itse valmistettavaksi.
    Liittyi May 2003
    Lainaa (ZR-7herwood @ Loka. 09 2003,11:32) kirjoitti
    Muovilevytemppu tapahtui niin, että kävelin etolaan ja aloitin kyselyn muoveista ja niiden hinnoista. Ostin sit sitä halpaa tavaraa (nimikettä en muista), joka on aika pehmeää ja jonkin verran taipuisaa. Mittään jyrkkiä kulmia tai kahteen suuntaan taipuvia mutkia siitä ei voi kuitenkaan tehdä.
    Ei kuvaa sattuis olemaan?

Kysymys:

Mikä olis sellanen materiaali, että se olis levy, helppo työstää ja taivuteltaessa jäis siihen annettuun muotoon?

Nimittäin kun kaarevaa undertraytä tekee niin onpa vaan kovinkin hankalaa, lisäks kun siihen pitäs se lokarin syvennys saada..

Pleksi olis tietty (vissiin) yks eli kun kuumailmapuhaltimella sohottaa niin sehän taipuu ja jää asentoonsa. Mut mielummin tietty sellanen aines joka ei lämmitystäkään kaipais (kun nyt ei satu omistamaan kuumailmapuhallinta)

Edit: Niin sanottakoon nyt vielä tarkennukseksi että ko. materiaalia tarvittais muotin tekemiseks. Ja mielellään kun hartsi kovettuessaan lämpenee niin se muottiaine pitäs olla sellasta ettei se lämmetessään muuta muotoaan. SAAHAN tämän tietty tehtyä uretaanistakin mutta siinä on ihan jumalaton homma, ja lisäks ei tuu 'valmista pintaa' (ellei sitten tietty lado ens urtsun päälle lasikuitua jota sitten käyttäis edelleen muottina...)

T:Nimimerkillä:"Oikotie onneen?"

Perskele vieköön, kateeks käy kun jotkut osaa (ennen kaikkea viitsii) rakennella. Itellä on peukku sen verran keskellä kämmentä ettei kyllä rakennella mitään viitsi. Onneks sentään pienet rempat onnistuu
    Tästä ei tarvitse niin paljoa tihrustaa tota perää. Parempaa kuvaa ei tosta valitettavasti ole...

Voiko tonne FTP:lle muuten vielä tallennella kuvia? Mulla rupes ainakin juoruamaan ku yritin... Kaikki siellä näkyy hienosti mutta tallentaa ei anna..
    TL1000R
    Tuota näköä juuri tavoittelen. Pienemmät vilkut jos vielä jostain löytäisi. Onko perä vakiokorkeudella?
    Vakiokorkeudella on. Vilkut on nykyään hieman kapeammalla ja niiden kiinnitysraudat ovat mustat.
    TL1000R
    Liittyi May 2003
    Milläs sitä oikein uskaltais alkup. katteista ottaa muotin? Uretaani olis tietty yks mut se ei pysy kauheen hyvin sitten kasassa, ja lasikuidusta en uskalla laminoida. Kestääkö muovi (siis ihan tollanen plastic wrap, ei kuitenkaan mikään elmukelmu) uretaania vai pitääkö mun taiteilla taas alumiinifolion kanssa?
    Elmukelmukin kestää uretaania. Kerran on kokeiltu. Silloin ei tosin uretaani kuivunut. Mut siihen tais olla syynä muoto eikä kelmu...
    TL1000R
    Liittyi May 2003
    Lainaa (ZR-7herwood @ Loka. 10 2003,18:21) kirjoitti
    Elmukelmukin kestää uretaania. Kerran on kokeiltu. Silloin ei tosin uretaani kuivunut. Mut siihen tais olla syynä muoto eikä kelmu...
    Juuh, kokeilin eilen samaa. Taitaa olla kelmupäivät nyt viikonloppuna.
    Tuli tässä mieleen, että jos tosiaan haluaa enemmän muotoa siihen undertrayhyn niin muotin tekemiseen sopis varmaan hyvin uretaanilevy. Uretaaniahan saa valmiina eripaksuisina levyinä, joita on sitten helppo leikellä ja muotoilla oikeaan muotoon.
    Jos levyä käyttää ja aikoo jättää sen sinne lasikuidun taakse vahvikkeeksi, niin pitää olla tarkkana levyä ostaessa, että saa aitoa uretaania, eikä mitään finfoamia?, joka ei kestä hartsia.
    TL1000R
    Liittyi May 2003
    Lainaa (ZR-7herwood @ Loka. 14 2003,11:15) kirjoitti
    Tuli tässä mieleen, että jos tosiaan haluaa enemmän muotoa siihen undertrayhyn niin muotin tekemiseen sopis varmaan hyvin uretaanilevy. Uretaaniahan saa valmiina eripaksuisina levyinä, joita on sitten helppo leikellä ja muotoilla oikeaan muotoon.
    Jos levyä käyttää ja aikoo jättää sen sinne lasikuidun taakse vahvikkeeksi, niin pitää olla tarkkana levyä ostaessa, että saa aitoa uretaania, eikä mitään finfoamia?, joka ei kestä hartsia.
    Jos se finfoam on sitä sinistä niin sitten.. Erikeepperiä vaan muotin pintaan kunnon kerros, sitten kestää hartsia.
    Mites alumiini? Taitaa onnistua vain suorana levynä?
    Liittyi May 2003
    Uretaanimuottikokeilut kusi, tuli kauheita ilmakuplia.

No, eilen rupesin kokeilemaan muovihitsausta polyeteenillä. Ihan luonnistuu hyvin, en kylläkään niihin saumoihin luota enempää kuin neuvostoliittoon, kai joku ruuvivarmistus pitäs saada. Ja tohon saa ihan teräviäkin kulmia lämmittämällä jos tarve vaatii.
    Voihan sviddu. Purettuani puoli pyörää huomasin että takalokari on myös akkukotelo ja paljon muuta, joten projekti uhkaa paisua turhan suureksi... katsotaan mitä saa aikaan.
    Lainaa (wantti @ Loka. 20 2003,21:18) kirjoitti
    voihan noita naputella mihin muotoon vaan. eikä todellakaan ole vaikea tehdä. oma on tehty 1 mm alulevystä eikä maksanut penniäkään. jos mä vielä joskus saan kylpyhuonerempan loppumaan niin pääsis tuon moponkin kimppuun

Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
    Liittyi May 2003
    Lainaa (Cterror1 @ Loka. 23 2003,13:18) kirjoitti
    Lainaa (wantti @ Loka. 20 2003,21:18) kirjoitti
    voihan noita naputella mihin muotoon vaan.
    Jos vaan viitsii naputella.
    Mitenkäs tuo alumiini suhtautuu sähköosiin? Ja hapettuminen yms.
    Lainaa (wantti @ Loka. 23 2003,13:50) kirjoitti
    Mitenkäs tuo alumiini suhtautuu sähköosiin? Ja hapettuminen yms.
    ööö.. siis.. onhan sun mopon sähköt toki suojattuja!.
    sähkö ja metalli suhtautuu toisiinsa huonosti mutta ei niitä nyt missään tapauksessa kosketukseen saa päästääkään. onhan noissa rungotkin rautaa/alua.

ja hapettuminen on samaa luokkaa kiillotettujen vanteiden kanssa. eli parikertaa kaudessa lumppulaikka surisemaan ja autoglymiä päälle. kiiltää kuin papin... jne.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  30.  
    Joo on suojattuja tietty. Lähinnä kyselin tuon akun takia. Eilen sain purettua takaosan kokonaan, ja näyttää siltä että vaatii vähän suunnittelutyötä. Takalokari kun on yhtä palaa akkukotelon kanssa, ja siinä on myös useita muita palikoita kiinni, taitaa tulla rautasahalle töitä... Alumiininen akkukotelo kuulostaa sen verran huonolta idealta että ei kannata koko palikkaa vaihtaa. Täytyy vähän tutkia miten muut ovat aiheen toteuttaneet.

Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen