Katso äänestykset tulokset: Mikä on riittävästi? Tehon merkitys. -

Äänestäjät
924. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 33 hv

    18 1,95%
  • 50 hv

    29 3,14%
  • 75 hv

    57 6,17%
  • 100 hv

    152 16,45%
  • 125 hv

    137 14,83%
  • 150 hv

    199 21,54%
  • 175 hv

    72 7,79%
  • 200 hv

    70 7,58%
  • 225 hv

    19 2,06%
  • Riittävästi? (En tunnista sanaa)

    171 18,51%
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 203:sta
  1. #31
    Itestäni tullu vanha ja viisas (nimenomaaa )! En enää kaikaa sen tehoikkaimman vempeleen perään vaan oon yrittänyt oppia käyttämään niitä vähäisiä mitä nykyisessä on tarjota. Kierroskone se on ja sillä ku tuolla "reippaasti/hauskasti" viillettää ni pakko myöntää et vauhdit tuppaa karkaamaan. Edellisissä v-koneellisissa oli kyllä se vääntö ihan kiva juttu mut se tasapaksuisuus ei oo vaan mun juttu. Haluun tuntee sen et nyt mennään eikä meinata. Eikä tämä ollut mikään solvaus V-koneita vastaan. Saattaisin miettiä vakavasti tuota uutta milleä jos vaan olis massia koska sellaista ei vielä ole koskaan ollut.
    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  2. #32
    150-175 hv matkasportti olis ok, tulevaa pyörää joutuisi hiukan viilaamaan jotta moiset tehot tulis ulos ja noilla tehoilla varustettuun uudehkoon ei toistaseks ole varaa...
    Stoneking! Osta enduro niin et tarvitse katua

    Ajan aina nopeusrajoituksia hipoen!
  3. #33
    Tässä näin..

    Siis tossa linkki: Eli ku mopo menee NOIN ni sit on tarpeeks voimaa.. Eihän niillä taidoilla mitään väliä

    edit: linkki oikeasti kuntoon ettei tarvi kopypasteta..Kisu



    Kipu on väliaikaista, Kunnia ikuista!
  4. #34
    Riittävästi on riittävästi. Riippuu pyörän tyypistä. Kaupunkiskootteriin riittää muutama luupää, käyttöpyörään muutama kymmenen, vielä riippuen pyörän tyypistä, koneen tyypistä, paljonko on vääntöä, kuinka haluaa ajaa...
    Pääasia on että ei jää jalkoihin siinä ympäristössä jossa haluaa egoaan kasvattaa.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

    Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
  5. #35
    Itse tyydyn tuohon 150hv rajapyykkiin + että vääntöä täytyy olla sopivasti jotta ei tarvitse ruklata jatkuvasti vaihteita.
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
  6. #36
    keväällä riittää vähempikin mutta syksymmällä ei tuntuis enää oikein mikää riittävän
  7. #37
    150 kaakkia tuntuu riittävän matkasporttiin, ainakin toistaiseksi.
  8. #38
    100-150 hv ja Nm, molemmat alle 7000 rpm. Sitten olis hyvä. Taitaa tulla fysiikan lait vastaan alle 3 litraisessa koneessa.
    No niin, no
  9. #39
    Luulisin, että tollaset 200 heppaa ois aika optimaalinen.
    ©
  10. #40
    Jos saisin mopon (tarkennus: kyykän) joka olisi kevyt eli reilusti alle 200 kg, täysin mulle käteen ja perseen alle istuva, teho/painosuhde noin 1:1 ja vääntö lähtisi heti alhaalta + sitä olisi riittävästi SEKÄ soundit olis jees niin olisin tyytyväinen hetipaikalla. Siis siihen asti kun taas tympiintyisin ja haluaisin jotain erilaista tai tehokkaampaa..Koska emmehän me ole koskaan tyytyväisiä ainakaan pidemmän päälle..? Vähintään haaveiden maailmassa eletään aina jossain muissa maailmoissa mopojenkin suhteen..vai kuinka? *
    ---ÄLÄ ota kesäkissaa!!!---
  11. #41
    Ehkä tällä iällä riittäisi matkasporttiin 120 hv. Ja siis vääntöäkin saisi tietty olla mukavasti. Kunhan vielä nelosvaihteella päänuppi jäisi pikkuisen jälkeen...
    Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
    BMW R45 -79
    Yamaha rd 250 lc -81
  12. #42
    Vääntöä pitää olla alhaalla riitävästi että on mukava vedellä muuallakin kuin radalla, aika harvoin tulee oikeasti ajettu niillä huippu tehoilla käyttö mukavuus ratkaisee. *
    Ehkä tää on puolueellinen kommentti kun on tullu ajeltua koko mopoilu ura V koneilla.
    <p>Joopa Joo</p>
  13. #43
    Tollanen sata heppaa riittäisi alkutekijöiks. Ehkä raja tulee siihen ihan automaattisesti kun noita allroad vehkeitä ei juurikaan tehdä suuremmilla koneilla. Vääntöä sitten kyllä riittääkin.´

    Eli kun omaan saisi tuplat lisää niin oltaisiin "unelmassa"
    -=Lake=-

    "Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä" * *-Cartman-
  14. #44
    No totuushan on se, että tehoa on aina reilusti, mutta ei koskaan riittävästi
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.


    "Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"
  15. #45
    Koska olen vasta "teoreettien" motoristi, uskon viisaampiani, eli BIKE lehden toimitusta . Siellä joku joskus sanoi (ehkä, en muista ) että noin 80 hv on raja josta ylöspäin pyörä kiihtyy "sillai mukavasti". Ja kyllä sen tehon painotus näin teoreettisesti ajateltuna tulisi olla hiukka enempi siinä keski- ja alakierroksilla, siis v-koneet kunniaan
    Kawasaki ER-5 -98
    KTM Duke 690 -08
  16. #46
    Ei ole koskaan, edes nuorena ja hurjana, tuo teho ollut mikään merkittävä tekijä pyörän valinnassa. Kaikissa niissä on tarpeeksi...
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  17. #47
    Kieltämättä nuo shadowin 46 pollea tuntuu aika vähiltä kun lähtee ohittamaan rekkaa, laitoin tuon 100 hv, koska PanEuropeanissa niitä on 118 ja seuraava vaihtoehto olisi ollut jo 125 hv..
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  18. #48
    Aina sitä vähän lisää saisi olla, joten pallukka pysähtyi kohtaan 175...
    YZF-R1 -05
  19. #49
    Eiköhän nuo tehotarpeet kasva taitojen myötä... Uudessa mopottimessa on hiukka alle sata, joten painoin äänestyspainiketta 125:n kohdalla. Se siis seuraavana tavoitteena kunhan nykyistä oppii kunnolla ajamaan * ...muutaman vuoden päästä!
    Myytävänä Suzuki GSX 750 F
    http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?reg_no=yt-730

    Mimmi jolta on lähtenyt mopo käsistä...
  20. #50
    Väännölle annan enemmän arvoa, ehkä siitä syystä ajan customilla, minulle riittää tässä vaiheessa 40 ja voisi niitä muutaman lisää ottaa
    (...sillon kun sinä taputtelit lattialla paskaa, niin minä poljin fillarilla naisiin...)
  21. #51
    Vaikka heppoja on lähes puoltatoistasataa, niin kyllä tuo vääntö on se mikä gutguttaa.
  22. #52
    Lainaa (r1150r @ Marras. 23 2003,08:38) kirjoitti
    Ei niinkään teho ratkaise vaan iskutilavuus ja sen mukana tuleva voima, kuten monet ovat huomanneet. Ajatelkaaka mitä esimerkiksi 75 heppaa merkitsee 600-kuutioisessa ja vastaavasti 1100-kuutioisessa. Pikkukonetta pitää kierrättää reilusti mutta isompi kulkee jo todella herkästi kun tehoa on jo paljon alemmilla kierroksilla.
    Ja kun puhutaa tehosta, tarkoitetaan lähinnä huipputehoa. Kaksi iskutilavuudeltaan samankokoista pyörää, toisessa 150 ja toisessa 85 heppaa... Normaaliliikennöinnissä kummassakin käytössä samanverran hevosia. Toisella jää tosin henkselinpaukutteluun vielä 100 jäljelle ja tämähän se ratkaiseekin, vai...
    Tietysti käyttötarkoitus ratkaisee tässäkin. Rata ja Saksan moottoritiet antavat mahdollisuuden käyttää myös tuon henkselinpaukutteluvaran.
    Jep mä olen samaa mieltä. Kun on vaan riitävästi kuutiota ja vääntöö ei niinkään huipputehoja tarvita.
    Itselläni on R1150RT riittävästi tehoo ja vääntöö ajaa kaksi päällä vaikka minkälaisia mäkiä (kokeiltu alpeilla) ylös ilman minkäänlaisia ongelmia. Ainoastaan jos pitää päästä reilusti yli 250 tai+300kmh tarvitaan yli 150 kaakkia. Siihen tselläni ei ole tavetta.
    Ilo ilman mopoo on teeskentelyä.

    http://mpsivut.pp.fi
  23. #53
    Omiin ihan tyytväinen
    Kyllä se siitä
  24. #54
    Nykyiset 110 hv riittää vallan mainiosti. Uutta Firebladea koeajaneena tuli mieleeni, että paljon sitä tehoa pitää sitten olla jos siinäkään ei muutaman tutun mielestä ollut tarpeeksi *
  25. #55
    Pyörään pitäis lisää saada, vaikka en nykyisiäkään kaakkeja taida missään tarvita...

    Autossa niitä pitäisi ehdottomasti olla enemmän, 1.3 kone ei ohituksien suhteen ole mikään unelmapeli...
  26. #56
    Lainaa (Tommy @ Marras. 21 2003,09:00) kirjoitti
    Lainaa (MagnaMan @ Marras. 20 2003,23:08) kirjoitti
    1. Toive 125 hv, vääntöä 200 Nm, V2, musta CUSTOM *

    2. Toive 150-180 hv matkasportti.
    Voiko tuota enää paremmin ilmaista *
    Jep, nuo luvut näyttävät oikein komeilta
    Kawasaki GPX 750R -89
    Kawasaki ZZR 1100 -95
  27. #57
    Eiköhän se riitä että vääntöä on ja ei jää muiden jalkoihin...
  28. #58
    Sitten kun ollaan sadan paremmalla puolella, niin tehoa on riittävästi.

    Omassani jää karvan verran alle, mutta muhkea vääntö korvaa sen ja ainakin toistaiseksi nuo saavat riittää.
  29. #59
    Eihän sitä koskaan ole liikaa, kunhan vääntö on kohdallaan
  30.  
  31. #60
    Lainaa (Mopo @ Joulu. 17 2003,10:00) kirjoitti
    100-150 hv ja Nm, molemmat alle 7000 rpm. Sitten olis hyvä. Taitaa tulla fysiikan lait vastaan alle 3 litraisessa koneessa.
    Miten niin? Omasta pyörästä takarenkaalta penkitettiin vääntöhuipuksi noin 127 Nm 6500 kierroksella ja tuossa kohdalla tehoa on noin 117 Hp.

    Niin vastauksena kysymykseen, riittävästi pitää olla!
Sivu: 2 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen