Katso äänestykset tulokset: Mikä on riittävästi? Tehon merkitys. -

Äänestäjät
924. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 33 hv

    18 1,95%
  • 50 hv

    29 3,14%
  • 75 hv

    57 6,17%
  • 100 hv

    152 16,45%
  • 125 hv

    137 14,83%
  • 150 hv

    199 21,54%
  • 175 hv

    72 7,79%
  • 200 hv

    70 7,58%
  • 225 hv

    19 2,06%
  • Riittävästi? (En tunnista sanaa)

    171 18,51%
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 203:sta
  1. #121
    175 heppaa tuntuu ainakin omalla kohdalla riittävältä. En kaipaa enempää.
    ZX-10R
  2. #122
    Suoraan hevosvoimina ei voi sanoa mikä tehomäärä on riittävä, sillä se vaihtelee pyörän valmistusmaan mukaan. Italialaiset lämminveriset kun ovat tunnetusti vahvempia kuin japanilaiset konit. Kaks italialaista vastaa suunnilleen kolmea japanilaista.

    80 italialaista riittää. Japanilaisia tarvii n. 120.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  3. #123
    eihän sitä koskaan ole tarpeeksi mutta toisaalta kevari (11kw) on ainut missä ne loppunut kesken. sanotaan nyt vaikka että kolminumeroinen määrä
    -- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee

    <s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
  4. #124
    Lainaa (wekkuli @ Loka. 01 2005,16:10) kirjoitti
    Suoraan hevosvoimina ei voi sanoa mikä tehomäärä on riittävä, sillä se vaihtelee pyörän valmistusmaan mukaan. Italialaiset lämminveriset kun ovat tunnetusti vahvempia kuin japanilaiset konit. Kaks italialaista vastaa suunnilleen kolmea japanilaista.

    80 italialaista riittää. Japanilaisia tarvii n. 120.
    Nythän siis puhutaan moottoreista joissa italialaiset eivät vielä ole onnistuneet tekemään moottoria joka on tehokas, toimii ja pitää öljyt sisällä. Performance Bikes-lehden lukijakysymys: why don't you have any italian bikes in your long-term sportbike test? Vastaus: sorry, they just can't cope with it.
    Do you have premonitions of déjà vu?
  5. #125
    200 hp ois ihan jees..
    "Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37

    "Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
  6. #126
    Kyllähän tehoa pitää olla sen verran, että pyörä lähtee iloisesti suuremmallakin vaihteella.

    Mieluummin mopolla sateeseen, kuin kotona tossun alla )

    http://www.meikamotoristi.com
  7. #127
    Lainaa (fjr cowboy @ Loka. 01 2005,18:42) kirjoitti
    Kyllähän tehoa pitää olla sen verran, että pyörä lähtee iloisesti suuremmallakin vaihteella.

    Nyt tais kyllä tulla vastaan sellainen mopo, jossa paatuneimmatkin reikäpäät voinee sanoa olevan tehoa riittävästi... <UUSI (TOIMIVA) LINKKI>

    [Edit: korjailtu linkkiä toimivaksi...]



    GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
    "Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
  8. #128
    Lainaa (wekkuli @ Loka. 01 2005,16:10) kirjoitti
    Suoraan hevosvoimina ei voi sanoa mikä tehomäärä on riittävä, sillä se vaihtelee pyörän valmistusmaan mukaan. Italialaiset lämminveriset kun ovat tunnetusti vahvempia kuin japanilaiset konit. Kaks italialaista vastaa suunnilleen kolmea japanilaista.

    80 italialaista riittää. Japanilaisia tarvii n. 120.
    Kyllä sitä nyt ollaan niin makaroonia niin makaroonia...
    mopoton
  9. #129
    Lainaa (Vulcan @ Syys. 30 2005,09:04) kirjoitti
    Taitaa yleinen suuntaus olla "hieman enemmän kuin tässä nykyisessä".

    Kouluajoiltani muistan kuulleeni ns. saavutustasokäyttäytymisestä. Ihminen asettaa aina itselleen nykytasoa korkeamman tavoitteen. Kun sen joskus saavuttaa, onko sitten tyytyväinen? Vielä mitä, siten asetetaan uusi tavoite entistä korkeammalle. *Siitä se oravanpyörä lähtee ...
    Niin,näin se on.Kun on saanut nopean ja tehokkaan pelin alle ,sitä on hetken tosi tyytyväinen. Hetken päästä jo epäilee onkohan kaikki kunnossa,kun ei oikein kulje.
  10. #130
    meikä on "jumittunut" 150hv tuntuu olevan riittävästi, kävin muuten tänään ajamassa
  11. #131
    siitä lähetään että tehoa pittää olla ripaus enemmän ku kyseisellä pyörällä pystyy käyttämään
  12. #132
    Kaikki on suhteellista.

    Katettu pyörä kulkee yli 200 km/h alle 50 hevosen voimin.

    Kuinka moni on ajanut pitkiä matkoja kaasu pohjassa sen takia, että ei ole tehoa riittävästi?



    Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
  13. #133
    Kylhän se 125-150 riittää jos vaan alavääntöä löytyy.
    - Suzuki Bandit GSF1200N -
  14. #134
    Riippuu ihan käyttötarkotuksesta. Tällä hetkellä on n. 40 heppaa, välillä ois kiva et olis 200 heppaa.
    Ehkä otin ehkä en!
  15. #135
    Pyörästähän tuo ainakin omalla kohdalla riippuu.

    Tohon smotoon 63hv tuntuu ihan sopivalta ja edelliseen kikottimeen 135hv riittävältä. Kilvettömän kun saan kuosiin, niin tuskin siitä yli 100hv renkaalta irtoaa mutta sillä meinaan suomen radoilla pärjätä. Eipä silti, kivaahan se on jos ruutia on niin että tuntuu.
    Yamaha YZ250F -08
    SM530R 2008 (myynnissä: http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/944213 )
  16. #136
    Ennen piti hevosvoimia tärkeinä mutta kun tuli ajeltua kaverin MT-01 ;sellä, niin väääntööö sitä pitää olla mielummin ja paljon.
    Suzuki GSX 1400
    Hayabusa Gen 2
    MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
  17. #137
    Väännöllä pyörää ajetaan
    Ei niin nopeeta pyörää mitä ei 762 tavoita
  18. #138
    Vanhuksen miete: Silloin kun nuorena "osasi ajaa", ei ollut tehoa (kuin vajaat 60 hp), Kyllä otti päähän tehon puute. Nyt kun enää ei osaa ajaa, tehoa on liikaa (100 hp). Sekin potuttaa. Vääryyellä on mualima hahmoonsa vieännetty (Vanha viidakon savolaissanonta.)
    Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
  19. #139
    XX talliin kiitos
    Höhöö letkut on kotona, sano entinen palomies!

    Siis mää vai
  20. #140
    blackbirdissä on tehoa ja vääntöä sopivassa suhteessa, tuo 165hv tehoa on ehkä vähän liikaakin minun tarpeisiin




    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  21. #141
    Jos takapallolta mitatusta tehosta puhutaan niin 175hp alkaa olla mukavasti. Toki vähempikin riittää kovaan ajoon - mutta mitä enemmän, sitä enemmän jne.
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  22. #142
    Niinku se vanha viisaus sanoo hallitsijoista puhuttaessa:
    "Power is nothing without control" (taitaa myöski olla Pirellin rengasmainos)

    Ei sitä tehoa koskaan voi olla liikaa kunhan sitä oppii hallitsemaan... Itellä mopossa 190hv ja oon ajanu kaverin turbobusaa josta irtos 240 heppaa.... ei sekää ollu liikaa. Kyllä se irtos viivalta vähä saatanan äkäisesti ja keuli ja suti niin halutessa, mutta kyllä se 240 heppaa pysy täysin hanskassa ku sitä vaa hallitsee. Ei mopo missää vaiheessa ollu lähössä käsistä.

    Ei jääny paljoo muuta vaihtoehtoo äänestykseen kuin
    "Riittävästi? en tunnista"
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  23. #143
    175hv takikselle pitäisi riittää, tietenkin vääntöä n. 140nm
    +100m/s club finland / 376,61km/h
  24. #144
    En noista hevosista tiiä, mutta kun vain vääntöä löytyisi...
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  25. #145
    Laitoin tuohon 150hv kohtaan merkkini. Vääntöä mielellään 120Nm tai enempi, ja mitä alemmilla kierroksilla jo molempia "mukavasti" niin sitä parempi..

    (Nykyisessä paperilla 135hv/100Nm, mutta jotenkin tuntuu että enempi ei tekis pahaa , toisaalta hyvin tuolla edelliselläkin mopolla pärjäs vaikkei ollut kuin 86hv/60Nm )
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  26. #146
    Semmonen, ettei yleisillä teillä ajellessa tuu tunnetta, et voi kun nyt olis enemmän tehoa (tai vääntöä oikeastaa). Vertaa piikillä ajamiseen.
    Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
    Puhun usein - mutta paskaa.
  27. #147
    Pyörän vaihtuessa laskivat heppaset yli 20:llä, nyt lienee 40. Ja ihan yhtä hyvältä tuntuu. Eli ei edelleenkään mitään väliä.
  28. #148
    Slickwille:n avatar
    Liittyi Sep 2006
    Jossakin tuolla Helsingin ulkopuolella
    Jos nyt lähetää 175 hp ja vääntöö riittävästi, mut ihanteellinen asiahan ois tehoa enemmän ku painoa pyörällä
  29. #149
    105 hv/7000 ja 115 Nm/5500 ja paino 195 ....ja tietenkin HP2-kastikkeella. Aluksi.



  30.  
  31. #150
    Joo ja... vaihdoin justiinsa 100hv mopon 80hv mopoon.... Syyksi riitti mulle yksinkertaisesti se, että nyt V koneella tehon saa irti aikasemmin ja täysin riittävissä määrin. Harvoin jos koskaan tuli normaali liikenteessä otettua kaikkia hevosia käyttöön entisellä kierroskoneella...

    No jokaisella on mielipiden ja kaikki olkoon siihen oikeutettuja
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen