33 hv
50 hv
75 hv
100 hv
125 hv
150 hv
175 hv
200 hv
225 hv
Riittävästi? (En tunnista sanaa)
Suoraan hevosvoimina ei voi sanoa mikä tehomäärä on riittävä, sillä se vaihtelee pyörän valmistusmaan mukaan. Italialaiset lämminveriset kun ovat tunnetusti vahvempia kuin japanilaiset konit. Kaks italialaista vastaa suunnilleen kolmea japanilaista.
80 italialaista riittää. Japanilaisia tarvii n. 120.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
eihän sitä koskaan ole tarpeeksi mutta toisaalta kevari (11kw) on ainut missä ne loppunut kesken. sanotaan nyt vaikka että kolminumeroinen määrä
-- Kyllä sen kestää, kun tietää miten hyvää se mulle tekee
<s>Pappa Tunturi -76 -> Yamaha DT 125LC -84 -> Honda CB 500 -01 -> Honda CB 600F Hornet -06</s> -> Kawasaki Z1000 -09
Nythän siis puhutaan moottoreista joissa italialaiset eivät vielä ole onnistuneet tekemään moottoria joka on tehokas, toimii ja pitää öljyt sisällä. Performance Bikes-lehden lukijakysymys: why don't you have any italian bikes in your long-term sportbike test? Vastaus: sorry, they just can't cope with it.(wekkuli @ Loka. 01 2005,16:10) kirjoitti
Do you have premonitions of déjà vu?
200 hp ois ihan jees..![]()
"Mä oon tullu tänne voittamaan,en tekemään kavereita" J.Ruutu # 37
"Lähtökohtaisesti se johtuu siitä, että Kawasakin omistajiksi valikoituu henkilöitä, jotka syvästi vihaavat kaikkea toimivaa tekniikkaa ja tehdas on ottanut tämän huomioon tuotesuunnittelussaan..."
Kyllähän tehoa pitää olla sen verran, että pyörä lähtee iloisesti suuremmallakin vaihteella.
![]()
Nyt tais kyllä tulla vastaan sellainen mopo, jossa paatuneimmatkin reikäpäät voinee sanoa olevan tehoa riittävästi... <UUSI (TOIMIVA) LINKKI>(fjr cowboy @ Loka. 01 2005,18:42) kirjoitti
[Edit: korjailtu linkkiä toimivaksi...]
GPz900R(A2); ZZ-R 1100 (D1)
"Where are my teeth?! How can I have any pudding, if I can't find my teeth!!?!"
Kyllä sitä nyt ollaan niin makaroonia niin makaroonia...(wekkuli @ Loka. 01 2005,16:10) kirjoitti
![]()
mopoton
Niin,näin se on.Kun on saanut nopean ja tehokkaan pelin alle ,sitä on hetken tosi tyytyväinen.(Vulcan @ Syys. 30 2005,09:04) kirjoitti
Hetken päästä jo epäilee onkohan kaikki kunnossa,kun ei oikein kulje.
![]()
meikä on "jumittunut" 150hv tuntuu olevan riittävästi, kävin muuten tänään ajamassa![]()
siitä lähetään että tehoa pittää olla ripaus enemmän ku kyseisellä pyörällä pystyy käyttämään![]()
Kaikki on suhteellista.
Katettu pyörä kulkee yli 200 km/h alle 50 hevosen voimin.
Kuinka moni on ajanut pitkiä matkoja kaasu pohjassa sen takia, että ei ole tehoa riittävästi?
Ko itte teköö niin saa semmoisen ko siitä tuloo..
Kylhän se 125-150 riittää jos vaan alavääntöä löytyy.
- Suzuki Bandit GSF1200N -
Riippuu ihan käyttötarkotuksesta. Tällä hetkellä on n. 40 heppaa, välillä ois kiva et olis 200 heppaa.![]()
Ehkä otin ehkä en!
Pyörästähän tuo ainakin omalla kohdalla riippuu.
Tohon smotoon 63hv tuntuu ihan sopivalta ja edelliseen kikottimeen 135hv riittävältä. Kilvettömän kun saan kuosiin, niin tuskin siitä yli 100hv renkaalta irtoaa mutta sillä meinaan suomen radoilla pärjätä. Eipä silti, kivaahan se on jos ruutia on niin että tuntuu.
Yamaha YZ250F -08
SM530R 2008 (myynnissä: http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/944213 )
Ennen piti hevosvoimia tärkeinä mutta kun tuli ajeltua kaverin MT-01 ;sellä, niin väääntööö sitä pitää olla mielummin ja paljon.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Vanhuksen miete: Silloin kun nuorena "osasi ajaa", ei ollut tehoa (kuin vajaat 60 hp), Kyllä otti päähän tehon puute. Nyt kun enää ei osaa ajaa, tehoa on liikaa (100 hp). Sekin potuttaa. Vääryyellä on mualima hahmoonsa vieännetty (Vanha viidakon savolaissanonta.)
Nuoruus on humala ilman viiniä. (Goethe)
XX talliin kiitos![]()
blackbirdissä on tehoa ja vääntöä sopivassa suhteessa, tuo 165hv tehoa on ehkä vähän liikaakin minun tarpeisiin
Yamaha FZS 600 -02
"Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
Jos takapallolta mitatusta tehosta puhutaan niin 175hp alkaa olla mukavasti. Toki vähempikin riittää kovaan ajoon - mutta mitä enemmän, sitä enemmän jne.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Niinku se vanha viisaus sanoo hallitsijoista puhuttaessa:
"Power is nothing without control" (taitaa myöski olla Pirellin rengasmainos)
Ei sitä tehoa koskaan voi olla liikaa kunhan sitä oppii hallitsemaan... Itellä mopossa 190hv ja oon ajanu kaverin turbobusaa josta irtos 240 heppaa.... ei sekää ollu liikaa. Kyllä se irtos viivalta vähä saatanan äkäisesti ja keuli ja suti niin halutessa, mutta kyllä se 240 heppaa pysy täysin hanskassa ku sitä vaa hallitsee. Ei mopo missää vaiheessa ollu lähössä käsistä.
Ei jääny paljoo muuta vaihtoehtoo äänestykseen kuin
"Riittävästi? en tunnista"
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
175hv takikselle pitäisi riittää, tietenkin vääntöä n. 140nm
+100m/s club finland / 376,61km/h
En noista hevosista tiiä, mutta kun vain vääntöä löytyisi...![]()
<p><strike>JiiÄm</strike></p>
Laitoin tuohon 150hv kohtaan merkkini. Vääntöä mielellään 120Nm tai enempi, ja mitä alemmilla kierroksilla jo molempia "mukavasti" niin sitä parempi..
(Nykyisessä paperilla 135hv/100Nm, mutta jotenkin tuntuu että enempi ei tekis pahaa, toisaalta hyvin tuolla edelliselläkin mopolla pärjäs vaikkei ollut kuin 86hv/60Nm
)
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Semmonen, ettei yleisillä teillä ajellessa tuu tunnetta, et voi kun nyt olis enemmän tehoa (tai vääntöä oikeastaa). Vertaa piikillä ajamiseen.![]()
Kör som du kan, om du kan inte köra som du vill.
Puhun usein - mutta paskaa.
Pyörän vaihtuessa laskivat heppaset yli 20:llä, nyt lienee 40. Ja ihan yhtä hyvältä tuntuu.Eli ei edelleenkään mitään väliä.
Jos nyt lähetää 175 hp ja vääntöö riittävästi, mut ihanteellinen asiahan ois tehoa enemmän ku painoa pyörällä![]()
105 hv/7000 ja 115 Nm/5500 ja paino 195 ....ja tietenkin HP2-kastikkeella. Aluksi.
Joo ja... vaihdoin justiinsa 100hv mopon 80hv mopoon.... Syyksi riitti mulle yksinkertaisesti se, että nyt V koneella tehon saa irti aikasemmin ja täysin riittävissä määrin. Harvoin jos koskaan tuli normaali liikenteessä otettua kaikkia hevosia käyttöön entisellä kierroskoneella...
No jokaisella on mielipiden ja kaikki olkoon siihen oikeutettuja![]()
Sopivasti täysillä!!
749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850