Katso äänestykset tulokset: Mikä on riittävästi? Tehon merkitys. -

Äänestäjät
924. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • 33 hv

    18 1,95%
  • 50 hv

    29 3,14%
  • 75 hv

    57 6,17%
  • 100 hv

    152 16,45%
  • 125 hv

    137 14,83%
  • 150 hv

    199 21,54%
  • 175 hv

    72 7,79%
  • 200 hv

    70 7,58%
  • 225 hv

    19 2,06%
  • Riittävästi? (En tunnista sanaa)

    171 18,51%
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 203:sta
  1. #91
    Saispa mopoon saman väännön kuin kotilossa: n. 100hp ja 275Nm 2100 - 4500rpm *



  2. #92
    Minulle riittää nasu matkamopo 70 kW teholla. Kertaakaan ei ole moottoritehon tähden täytynyt hävetä.

  3. #93
    Lainaa (JP_445 @ Marras. 23 2003,11:21) kirjoitti
    En tunne sanaa riittävästi tehojen ja väänön kohdalla. Sitten, kun alkaa jatkuvasti tulemaan "kakkaa housuun" tilanteita noiden kahden puokeen niin sitten kai riittää..
    samalla linjalla olen minäkin



    Suzuku Hayabusa Gsx 1300 R T -08
    Suzuki Hayabusa Gsx 1300 R -06
    Suzuki Hayabusa GSX 1300 R -05
    Suzuki SV 1000 S -04
    Yamaha Yzf-R1 -06
    Honda CBR 1100 XX
    Honda CBR 1100 XX
    Yamaha Yzf-R1
    Suzuki GSX 750 R
    Suzuki GSX 750 F
    Yamaha FZR 1000
  4. #94
    Paljonko on paljon? Riippuu koneen luonteesta, fiiliksestä, tiestä, miljoona muuttujaa. Vaikka olisi uusin ZRX-1600 hajubusa niin eihän sitä koskaan ole tarpeeksi...
    "Never play cowboy in a room full of Indians."
  5. #95
    Nykyisellään reilu 154 takaselta, joka on varmasti riittävästi.
    Enemmän kaipaa vielä suurempaa vääntöä!
    kyllä esim. 125hv riittää varmasti matkapeliinkiin 2 päällä ja laukkujen kera, mutta vääntöä noissa mopoissa aina saisi olla enemmän
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
  6. #96
    Lainaa (Vauhtihiiri @ Elo. 17 2004,12:55) kirjoitti
    Saispa mopoon samat, kuin *kotilossa: n. 100hp
    Mun kotilon arvo ei pärjää edes supersporteille; 170 hv
  7. #97
    100hv riittää erinomaisesti Suomen katuliikenteessä. Ymmärrän tietty, että radalla tehoa pitää olla yli 180hv, joten ulkoilutan Buimuria ainoastaan kadulla
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
  8. #98
    Sanotaa että 100-130hv ihan ok, mutta myös vääntöä pitää löytyä yli 110 newtonia alle 4000 r/min.

    Mitä enemmän vääntöä alakierroksilla, sen mukavampi ajella normaali liikenteessä.
    Jospa onkin niin, että elän vain kerran... *

    Honikka CB 1300SA -05.
  9. #99
    Tehoa saman verran kuin painoa, nii on aika bueno.
    990 SM-T -11
    FZ1-N -07
    ZX-9R F2P -04
    CBR 600 F4 -00
    NSR 125R -94
  10. #100
    päivittelen tehotietoja, vaikken tarkkaan tiedä, kukapa tietäisi, tehtaiden ilmoituksiin on luottaminen, penkitkin erilaisia, mittaajat erilaisia, ilmat erilaisia, asetukset erilaisia ja säädöt voivat muuttua. edellisessä oli noin zzr1,1 tiedot hienoisella hönkäilyn parantelulla avitettuna, lisätään siihen vaikka tuo sirkiön, zx12r, 178 hv 10,500 rpm, 134 Nm 7500 rpm ja nou cat versiossa, sekä höngän parantamisella ynnä peeeceellä arviolta 190 +- 5 hv ja vääntöihin 135 Nm +-15 Nm.

    siinä on tosin vielä niin paljon mutkaan ajaessa, että paskat housuissa jatkuvasti. suoralla sitten masokistista naurua.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  11. #101
    Ducatini on kuulemma alitehoinen, toisin sanoen ei liiku, mutta tästä huolimatta käyttöautossamme on 20 hepoa vähemmän tehoa...

    Silläkin autolla on todistetusti tultu liian kovaa mutkaan



    Desmo Jugend
  12. #102
    Nyt omassa n. 116hv ja 119Nm takarenkaalla ja ihan hyvältä tuntuu. Helpohkosti tuosta sais vähän lisääkin, mutta antaa nyt olla. 200Nm tasaisella käyrällä on kyllä kivaa!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  13. #103
    Kyllä sen huomaa, onko 70hv vai 150hv. Paljon vaivattomampaa on ajaminen/ohittelu tehokkaammalla pelillä. Eikä tarvi vaihdella vaihteita kokoajan. Ja kun esim. 100km/h käännät kaasukahvaa, niin kuski ei kiihdy enää samaan tahtiin kuin pyörä. Loikkaus n. 75hv:sta yli 150 hevoseen tuntuu nyt ainakin riittävältä. Eihän niitä kaikkia hirnujia edes osaa käyttää...
  14. #104
    Kun mikään ei riitä...
    Miksi pultata alumiininen lintulauta autoon joka ei koskaan saavuta sellaista nopeutta, että laudalla auringonkukansiemeniä mutustelevan oravan häntä edes hulmuaisi.
    eimihikaa.com
  15. #105
    kyllä 200 kaakkia sais olla
    Tukka putkella pitkin baanaa,
    kyllä vauhti korjaa virheet.
  16. #106
    Lainaa (Mr. Big @ Tammi. 03 2005,19:22) kirjoitti
    Kyllä sen huomaa, onko 70hv vai 150hv. Paljon vaivattomampaa on ajaminen/ohittelu tehokkaammalla pelillä. Eikä tarvi vaihdella vaihteita kokoajan. Ja kun esim. 100km/h käännät kaasukahvaa, niin kuski ei kiihdy enää samaan tahtiin kuin pyörä. Loikkaus n. 75hv:sta yli 150 hevoseen tuntuu nyt ainakin riittävältä. Eihän niitä kaikkia hirnujia edes osaa käyttää...
    aivan, ite vaihdoin oliko se ny n.72hv/235kg -n.145/235kg (tosin rekisteriotteessa lukkee 290kg,taitaa olla liikaa),kyllä ohituksissa huomaa eron,ei tarvinna pykällellä ja huudattaa konetta.Ens kesänä kokeilen tutun R6 katotaan sitten pitääkö sitä pykälellä kun ohitellaan 100kg:n ajopainon kanssa,tuskin...
  17. #107
    156 heppaa.. ainaki mulle enemän kuin tarpeeksi.. tai,,, ei se lisä teho mitään haittais, mutta kyllä toi riittää
    Ei hyvältä näytä..mutta..mikäpä se siinä..kun se on semmosta tämmösenä aikana.
  18. #108
    Nälkä kasvaa syäressä... Kai niissä turbovehkeissä rupee olemaan tarpeeksi.
    00:58:12 [Terrorizer] pienimunaiset pojat hankkii tusinamuoviluoteja ;)

    - Naapurinlikka, pikkusportti, farkut, ei sakkoja -
  19. #109
    Entisellä mopolla tuntui välillä, että olis tarvinnu enempi hevosia, mutta vaihdoin kuitenkin pienempitehoiseen ja nyt on tarpeeksi tehoa!? Eipä tunnu kovin loogiselta, mut siltä se vaan tuntuu. Kyllä jokaisessa pyörässä on tehopainosuhde sellainen, että autoon verrattaessa tehoa on vähintäänkin riittävästi.
  20. #110
    alle 100 mul on jotain päälle 80 ja se on ihan sopiva
    ERRARE HUMANUM EST
  21. #111
    100 heppaa nykyisessä tuntuu kyllä liian vähältä
    Kawasaki Ninja ZX-10R
  22. #112
    Omassa pyörässä tällä hetkellä n. 140 ja se riittää ainakin tällä hetkellä. Itse en usko kenenkään tarvitsen katuliikenteessä yli 200 hevosta, vaikka pyöriä on useita
    RSV Mille
  23. #113
    50 heppaa menee, 60 heppaa riittää, mut koskaan ei oo liikaa.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  24. #114
    Ei mitään väliä luvuilla kunhan hyvältä tuntuu. 33-heppaista tyypitin kuukausi sitten ja sekin tuntui aivan hiton upealta ajaa.
  25. #115
    Tunnesyistä en tunnusta tietäväni, mikä on riittävästi tehoa. Todennäköisesti sitä on tarpeeksi sitten, kun valonnopeus ylittyy.

    Järki kyllä sanoisi tuon nykyisen 75:n heposen olevan ihan tarpeeksi, kun kaikki tuntuvat nytkin jäävän jalkoihin. Mutta kuka helvetti käskee lähtemään motarille pakittelemaan viattomien motoristien naamalle, hä?
    <p>Purpattava spagetinkeitin</p>
  26. #116
    katsokaa allekirjotus ja laskekaa mopon tehot,rehellisesti sanottuna siinä on ihan liikaa tehoa (olen sujut itseni kans) mutta eihän näille rata moguleille mikään riitä (tarkotan orgin valtaosaa gixutin,r1 etc ratahirmulle.. ) ok,nyt mä olen HATE-listalla NRO: 1, shoot,shoot,shoot all the clowns... niin taisi jo Bruce dickinson aikoinann lauleskella

    Yamaha FZS 600 -02
    "Ajokausi" 12kk/vuosi ;)
  27. #117
    Mun mielestä riittävästi on just sen verran ettei kaikkea uskalla käyttää... eli aika pyöräkohtaista
    somewhere out there
  28. #118
    Suurimmalla vaihteella 80-120kmh 3-4 sekunnin väliin lienee riittävästi, vaikka eihän se huipputehoista mitään kerrokaan.
  29. #119
    Kyyllä toi 75hv taitaa olla ihan riittävästi, kun nykyään on vähän vähemmän ja silläkin ennättää oikein kivasti.
    Matkalla mitättömyydestä keskinkertaisuuteen.
  30.  
  31. #120
    Taitaa yleinen suuntaus olla "hieman enemmän kuin tässä nykyisessä".

    Kouluajoiltani muistan kuulleeni ns. saavutustasokäyttäytymisestä. Ihminen asettaa aina itselleen nykytasoa korkeamman tavoitteen. Kun sen joskus saavuttaa, onko sitten tyytyväinen? Vielä mitä, siten asetetaan uusi tavoite entistä korkeammalle. Siitä se oravanpyörä lähtee ...
    Miten ihmiset voivat olla niin tyhmiä ...
Sivu: 4 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456 ... ViimeinenViimeinen