Lainasin tämän, joten älkää minnuu syytelkö.
(vaikka samma mieltä olenkin..)
Mites teillä?
"Viisi mahtavinta Japsipyörää ovat tässä järjestyksessä:
Kawasaki 900Z1
Sitten ei tule mitään
Sittenkään ei tule vielä mitään
Eikä sittenkään vielä mitään
Honda CB750"
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
tarviiko tuohon jotaki lisätä, noh.. jos sitten..
1. z1
2. laverda 1000jota(kin)
3. katana gsx1100s
4. z1300 möhkö
5. zzr1100
ai miksi viimeinen on liian uusi, noh, siksi..
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Ja minä kun aina oo pitäny Laverdaa italialaisena...vai onko nyt joku maantieteellinen juttu jääny multa ihan tyystin tajuamatta(kawabata @ Marras. 19 2003,17:05) kirjoitti
![]()
No kyllähän se Laverda kovasti italialainen on.. tsot tsot sentään! Jokuhan voisi ottaa tuon loukkauksena![]()
..jos ajattelee luotettavuutta ja tekniikkaa yleensä, niin japsit pikemminkin voi ottaa tuon loukkauksena..![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Koska vain japseista kyse, ei Laverdoja 750 (SF, jne) ja 1000 (oli sitte jota tai 3c tai mikä vaan), jotka tietty olisivat ylimpinä, voi ottaa listaan, olisi listaus seuraava:
XS2 650
XS1100
XS850
RD350
GSX1100E
Oho tulipa monta jammua...armosta laitoin yhen suikkasen, muuten vois joku erheellisesti väittää pualueelliseks...![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
taisin lukea otsakkeen kiireessä huonosti, onhan se laverda italialainen, eikä kuuluisi tuohon luetteloon.
noh, lisään sen jotan tilalle yamaha xs1.1
se musta pikkukatteellinen mad max-pyörännäköinen kardaanijammu.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Tässä oli pojat hieno lista, tuon suitzan vaihtaisin vain tuohon kaksitahti vesipuhveliin, GT750 *(xjrrrrräyh @ Marras. 20 2003,10:30) kirjoitti
Pena XS2 ja XJ650
Honda CB 750
Yamaha XS 650
Kawasaki Mach 3
Kawasaki Z1
Suzuki GT 750 WC
ja jaappanin ulkopuolelta kyllä Benelli Sei 750 ansaitsee maininnan.![]()
* Arctic Ranger *
Kyllä Mach III ja GT750 vesipyssy olivat mielessä, niinkuin Suzukin T20:kin, jota ihailin koulupoikana. Kotikadun varrella asuvalla vanhemmalla pojalla oli punainen Hondan se levystä prässätyllä rungolla varustettu 305 tai 250:nen, upeaääninen twini, jonka tyyppi tais olla Dream...
Laverda tais hiukan kopioida moottorin mallia, mutta ei se haittaa.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Kawasaki Z1 900 -73 on tietenkin ykkösenä, sit ois saman tehtaan keppivetoiset Z 1000 ST ja Z 1300, Spectre 1100 ja vanha kunnon ukko-Jammu XS 1100 S. Karu on jotenki kaunista..
Z1 Kawan ja Z 1000 pyöreät muodot ehdottomasti parhaan näköiset kaikista pyöristä.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Kovasti Goosen lista on Z1-voittoinen - kuinkas muutenkaan! Itse liittäisin listaan vielä Kawasaki Z650SR -79:n ja keppivetoisen GT750:n (ei siis se vesipyssy-Suzuki).(Jim Goose @ Marras. 21 2003,11:15) kirjoitti
Kawasaki GT750 P1 -82
Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
Honda CB750 kuuluu ehdottomasti listalle ja, jos on aivan pakko laittaa paremmuusjärjestykseen, ykköspaikalle. *Vuonna 1969 esitelty CB750 oli ensimmäinen todellinen ns. superpyörä, jolta paikan vei 1973 Kawan Z1. Silloin 1970-luvun alussa kuulin ja olen myöhemmin lukenut lehdistä, että Kawan Mach IV:lle (H2) annettiin lempinimi "Leskentekijä" kun sillä tappoi itsensä moni kaveri. Olihan niitä myös lehdissä juttuja 1960-70-luvun taitteessa, että 16-vuotias veti metsään kohtalokkain seurauksin CB750:llä. Itse en ole noilla vehkeillä ajanut, joten en osaa sanoa niiden ajo-ominaisuuksista mitään, mutta mikäli olen muiden puheista oikein ymmärtänyt, pelien ajo-ominaisuudet eivät olisi vastanneet alkuunkaan niiden suorituskykyä (varsinkin jarrujen osalta). Eli superpyörä on sittenkin aika suhteellinen nimitys? *
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Tästä Tuutin asemasta on jo ollut juttua, mutta ei kannata unohtaa Kawan Mach III:sta, jonka kohdalla sana ensimmäinen superpyörä saa paremman oikeutuksensa. Honda toi markkinoille tuotteen jota seurasivat sitten kaikki, tuutti oli edullinen ja suht toimiva.
Kawioilla oli kiihtyvyydet rajumpia, silloin kun Mach III tuli, oli sensaatiota että 0-100 km/h sai menemään neljään sekuntiin. Ei sillä leskentekijälläkään kai 0-100 km/h paremmin mennyt, mutta varttimaili kai vähän.
Tuutilla olen ajanut, muistan että se herätti alkuun jonkinmoista kauhun tunnetta, kun en saanut menemään sinne minne meinasin, kai siinä oli jotakin pehmeyttä, laitteessa tai kuskissa kun olin ajaa pöpelikköön. Rauhallisesti ajellen se oli tosi mukava.
Minun silmissäni tuutti oli jo matkapyörä, mutta kaksitahtikawat olivat kuolemaahalveksivan motoristianarkistin kulkupelejä, joita tavallinen kuolevainen just ja just uskalsi kaukaa katsella, ja ajaminen melko lailla oli verrattavissa itsemurhaan. Tästä sai Kawasaki maineen joka tuntuu vielä tänä päivänäkin (toiset pitää sitä mainetta tietty kyseenalaisena, mutta jenkit on keksiny niile hyvän termin: Weenies...)![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Kawasaki Z1 listasin ykköseksi ihan sen koneen takia. Mylly, joka oli Kawasaki omaa suunnittelua, oli 10 vuotta aikaansa edellä kun se esiteltiin. Pyörän muut ominaisuudet eivät poikennet paljonkaan tuon ajan muista pyöristä. Runko ja jarrut alimittaiset koneeseen nähden. Koneessa sen sijaan oli runsaasti viritysvaraa luotettavuudesta tinkimättä.
Jos tuota konetta verrataan tekniikaltaan mihin tahansa nykypyörän moottoreihin, näkee mistä nuo koneet polveutuvat.(2 nokka-akselia kannessa, nokkien vaikuttaessa suoraan kuppien ja säätöpalojen välityksellä venttiileihin, kampiakselin yksi limppu koneistettu rattaaksi, josta ensiöveto suoraan kytkimenkehälle, öljyt koneen sisällä alaosassa)
Kawan ekat ajettavat rungot tulivat -79 Z 1000 ST mallin myötä, samoin ekat jarrut, jotka eivät häipyneet sateella.
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Pitääkö sen välttämättä olla japsi?Ehdottaisin muuten Monarkkia....
![]()
Pitäis vastata jotain itsestään selvää, et kawa kawa kawa.....mut vastaampa tälleen, eli jotain pyöriä joiden perään tuli kuolattua, muttei koskaan hommattua ku epäili että paskaks menee heti ekan mutkan jälkeen.....
Kawa W 650 SS
Suzuki GT 750 ( oliko se J...), no se eka...
Yamaha TX 750 (onko kaikki ruuvit päässä tallella
)
Kawa H2 750
Honda CB 450 "Black Bomber"
Silleen...
"THE OVERTAKER GETS THE UNDERTAKER"
Kyllä muut ovat ehdottomasti väärässä, oikea top5 on:
-Kawasaki S2 350
-Suzuki GT550
-Yamaha XS2 650
-Suzuki GSXR 1100
-Kawasaki Z1000
Kuinkas ollakkaan, tuommoisia on ollut
Ja se listan huipulle lisään vielä yhden mopon, kunhan saan sen noudettua... siitä lisää myöhemmin. (näin tiedoksi annettakoon uteliaille), otetaan sen kunniaksi parit![]()
Honda CB 750
Honda CB 450
Suzuki T20
Kawasaki Mach III
"Jytä" Yamaha 650
900 kava, 750 tuutti, 650 jytäjammu, 1100 suzuki(katana), 1300 möhkö![]()
![]()
vfr 750..yamaha yzf 1000r..aprilia 1000 rsv mille..honda 1000rr..
Tässäpä toivomuslista Joulupukille:
- Honda CB 1100 R; "maailman paras moottoripyörä"
- Kawa KH 750; perverssiä 2-t-masinismia
- Honda CB 450 K1; keskikokoista hienomekaniikkaa
- Suzuki GSX1100S Katana; ihan muotoilun takia...
- Kawa Z900; ensimmäinen _oikea_ superi (sorry CB 750 -fanit...)
Jos Pukki toisi tuommoisen '81-'83 Ärrä-Hondan, voi nuo loput unohtaa! *
Edit: Ja jotta saataisiin Yamahakin mukaan, niin lisätään varanumeroksi XT500; ei mekaniikan, vaan kokonaan uuden mp- ja motoristiryhmän luomisen ansiosta.
noh, *ite ihailen suuresti ulkonäköä seuraavista: xs1100 yamaha (midnight special), kawat z900-1100, ltd,spectre, suzuki gs1100g, miksei myös hondakin z750custom.. kaikki nuo on hyvännäköisiä ja sehän se taiteilijalle on tärkeintä!![]()
Tää nyt menee aikalailla offtopiciin, mut mahtaako näitä dreamejä olla enää montaakaan tallessa? Isällä oli moinen kolmenollavitonen nuorena ja kaadettuaan sen se ei koskaan tullut ajokuntoon. Pyörä majailee osina vieläkin vanhempien tallissa ja kone olis about kunnossa, mitä nyt nokkaketjunkiristimeen pitäis tehdä uus pyörä yms. pikkujuttuja. Rungossa ja muussa koneen ympärillä olevassa olis kyllä jonkun verran enemmän hommaa.(xjrrrrräyh @ Marras. 21 2003,08:41) kirjoitti
Tää pyörä vois tulla vielä joskus liikenteeseen jos vain aikaa ja rahaa riittäis muilta rojekteilta ja touhuilta. Olisikin mielenkiintoista tietää paljonko näitä vanhoja peltirunkoisia vielä löytyy.
TL1000R
1. Honda CB750
2. Honda CB450
3. Kawa 1300 (möhkö)
4. Yamaha 650 (Jytä Jammu)
5. Suzuki Katana
Honda rules
Joo totta, kyl se Honda CB750 oli eka superpyörä!!(Bomber @ Marras. 23 2003,15:33) kirjoitti
![]()
Honda rules
Iäisyyskysymyshän tuo "ensimmäisen superin" etsintä on, mutta muistetaan, että Honda CB 750 löi brittivastustajat (mm. Norton Commando, Triumph Trident etc.) nimenomaan laadullaan eikä niinkään ylivoimaisella tehollaan. Kulkihan esim. Trident 58 hevosellaan 125 mph rajapyykin yli eli kuului kahdensadan kerhoon.
1. Suzuki T 500
2. Suzuki GT 500
3. Suzuki GT 380
4. Suzuki GT 550
5. Suzuki GT 750
Ja unohtumattomia ovat myös ne bensajäähdytteiset 2-t Kawat.
No niin, no
aina kun yritän viiden listaa niin lopuksi niitä on kumminkin yli kymmenen... ei tuu mitään...
oisko tuo niin että japsipyörät on niiiiiin mahtavia että niitä menee viiden parhaan listallekin toistakymmentä...
1. Honda CBX 1000
2. Kawasaki H2 750
3. Kawasaki H1 500
4. Honda CB 750
5. Yamaha XS 1100
Kawa H2 750
Kawa H1 500
Suiza GT 550
Jammu TX 750
Kawa 350
ym,ym,ym..
Oishan noita, vaikee laittaa järjestykseen.
Jostain syystä noi 3-pyttyiset 2-tahti häksättimet on lähellä sydäntä....![]()
Elämäntapamotoristi