Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
    Juu, eli kuinkas moni on ajatellut noihin fzs 600:sen seuraajiin sijoittaa roponsa?Näyttää ainakin tuo nakuversio ihan hyvältä...

Itse ajattelin mahdollisesti ensi vuoden puolella investoida tuohon nakumalliin, ovh on siis 10900e, katetulla 11590e.

Tuossa kuva nakumallista.

Itse saisin noista hinnoista lohkaistua kivan siivun pois suhteilla.

Tostahan siis löytyy 98heppaa @12000rpm, vääntöä siellä 63Nm @10500rpm, eli kai se jotenkin liikkuu.Eniten tuossa nakussa hämää tuo valo, se on jotenkin outo kun valot palavat, yläreuna on täysin pimeä.Putket ovat ihan kivasti sijoitetut jne...

Mitäs te olette mieltä, onko kova kilpailija esim Z750:selle?

Yammussa suurempi hinta, kesympi ulkonäkö, pienempi kone, pienempi teho, pienempi vääntö tosin paino on pienempi kuin kawassa. Eli taitaa löytyä kawalle enemmän ostajia. Parempi vertailukohta olisi Hornet, mutta se onkin jo "vanha" malli.
    TL1000R
    Mites onkos se ihan kakkapuhetta että z750:sesta olisi tarkoituksella tehty noin halpa, eli laitetaan hyvä kone, 750cc ja paljon tehoa, mutta sitten tingitään jarruista ja muista?radiaalijarruja siinä ei ainakaan ole.

Ulkonäkökin on ihan mielipidekysymys, jos z750 änkkä/änkät ois z1000 tapaan niin sit ehkä menis sinne,mutta perinteinen putki verrattuna fz6 penkinalustuplaänkkäreihin ottaa mielestäni pahasti takkiin.Hornet taas ottaa mielestäni takkiin sekä putkessa, etuvalossa, ja muutenkin yleisesti, tosin siitäkin laittamalla saa erittäin tyylikkään.

Mittari on molemmissa hyvin samanlainen, jammu vähän ottanut vinkkiä vissiin kawalta.Eli yksi ympyrä, jossa keskellä nopeus ja jotain muuta tietoa digissä, ja sen ympärillä menee digitaalinen kierroslukumittari.

fz6 eduksi voi sanoa halvemmat vakuutusmaksut, mutta tehossa tulee vähintään saman verran takkiin.Tosin kyllä tuo 98hp mulle varmaan alkuun riittäisi, nykyinen 125 kuutioinen takaa noin 30hp tehot, joten eroa on aika huimasti.Kuripapereihin tuo tosin ainakin menisi.

Millasetkohan tossa fz6:sessa on matkustajan tilat?onko kenelläkään kokemusta esim. z750/hornetin takatiloista?

Jep pikkuzetaan on laitettu vain perusosaa. Siinä on normaali keula USD sijaan, normaali putki/pönttö, teräksinen takahaarukka... * jos vertaillaan isoveljeen siis. Vanteet tosin näyttäis olevan uusinta mallia, samanmoiset ku uudessa 10r:ssä.

En sitten tiedä tekeekö nuo siitä sen huonompaa, koska ovat mielestäni yleisesti tiedossa tai ainakin nähtävillä.

Huonoimpana puolena esim jammuun verrattuna pidän painoa (195kg?).

Jos paljoa kyyditsee, niin kuvien perusteella vois sanoo siinä Yamaha vie voiton kawasta (ulkonäön kustannuksella tosin).
    TL1000R
    Tää on just tätä......varustelukilpailua..... heti ku jossain ei oo radiaalijarruja ym... niiden jarrut onkin yhtäkkiä täysin ####... ..varmasti riittää ihan "normaali"-jarrut varsin monelle... vaikka radiaalit löytyy iteltä ja todella hyvät ovat..mutta varmasti pärjäisin ilmankin....
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Aika tingittyä on toi varustelutaso Jammussakin. Jousituksesta ei löydy muuta säätöä kuin takapään esijännitys (Kawassa myös paluuvaimennus) ja jarrutkin taitavat olla niin peruskamaa kuin mahdollista, kuten zetassakin. Vanhassa Fazerissahan oli nuo ärrän-jarrut. Se ei kuitenkaan mitenkään todista sitä, että ne olisivat huonot. Kuka muka oikeesti tarvii jotain radiaalijarruja?

Performance Biken koeajon mukaan ensi vuoden trendidigimittaristo on vaikealukuinen ja yleisesti pyörässä näkyy tuo 'budjettimeininki' vähän liikaa, "chepo details". Lehtijuttu ei oikein mairittelevaa kuvaa anna uutukaisesta. Moottori on alakierroksilla "disappointing" ja keskikierroksilla "gutless". Menoa löytyy vasta huipulta. Enempi kierroskone kuin vanha Fazer.

Sekä Z750 että FZ6 ovat tietysti PBn kaltaisten lehtien mittapuilla 'budjettipyöriä'. Mutta mittatikkuna lieneekin usein joku viimeistä huutoa oleva R1 tai ZX-10. Kuitenkin loppujen lopuksi lienevät ihan kelpo pyöriä.

Makuasiat on makuasioita mutta yhdyn kyllä lehden näkemykseen siinä, että ulkonäkö on melko epäonnistunut. Vanha Fasu oli reilusti tyylikkäämpi. Epäsymmetrinen runko, moottori, putket, kate, tankki, takahaarukka... oikein mikään ei näytä hyvältä, eikä yläputket pelasta kokonaisuutta, vaikka sinänsä ihan kivat onkin. Ei mun mielestä uusien Z-Kawojen muotoilukaan mitään huippua ole, mutta hinta-vääntö-teho-ulkonäkö valintaperusteina veikkaan että Kawa myy aika ylivoimaisesti Jammuun verrattuna. Kawa ei ainakaan ennakkotietojen perusteella ole osiltaan sen "halpiksempi" kuin Jammukaan.

Kevät keikkuen tulevi, pyörät vertailtaviksi tuo ja livenä nähtäviksi. Saas nähdä mitä markkinat, media ja käyttäjät sanovat...
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Liittyi May 2003
    aina iloinen itä-helsinki
    Näin lauantaina molemmat livenä. Katetusta tulee mieleen TDM, ja nakuun oli tungettu joku touringpleksi joten sekin näytti lähinnä kamalalta.

Takapää nyt näyttää hiukan liikaa TDM:ltä molemmissa mutta toi naku on kyllä muuten aika hieno. Kokeile ennenku ostat.

Vanha fasu on ainakin kiva, ei kai ne oo mennyt huonompaan suuntaan kuitenkaan? Makuasia sano koira kun pallejaan nuoli.

Niin ja vanhassa fasussa on etupään esijännityksen säätö, en huomannu kattoa onko tossa.

Lainaa (Kawa600 @ Marras. 18 2003,00:58) kirjoitti
    Tää on just tätä......varustelukilpailua..... heti ku jossain ei oo radiaalijarruja ym... niiden jarrut onkin yhtäkkiä täysin ####... ..varmasti riittää ihan "normaali"-jarrut varsin monelle... vaikka radiaalit löytyy iteltä ja todella hyvät ovat..mutta varmasti pärjäisin ilmankin.... *
    Kukas noita jarruja täysin huonoiksi kehui?sanoin vaan että radiaalijarruja ei siihen ole laitettu, varmasti täysin säästösyistä.

Juu, kokeilemaan pääsen tuommoista, valitettavasti 25kw tehoisena, kaverille tulee suomen ensimmäinen myyntiin tuleva jonka arwidson käteen saa...
    Taidanpa olla ainoita joka on täällä mieltynyt tuohon katettuun malliin?! itse olen ainakin harkinnut tuota, katettua sen takia että sillä reissuakin tykkäisi taittaa. Ja mielestäni tuo on tyylikkäimpiä varttikatteellisia pyöriä joka sopisi vielä lompakolleni.
    Muiltakin ominaisuuksiltaan(moottori/jarrut) käsittääkseni kuitenkin luokkansa parhaimpia pyöriä. Oma veikkaukseni ainakin on että tätä mallia näemme vielä paljon liikenteessä.
    Life is a bitch... but ain't it funny to fuck it!?!!
    Et ihan, koska itse olen tykästynyt myös katettuun. Tietty nakussa suorempi tanko ja hieman etukenompi ajoasento, mut nehän saa vaihdettua.

Kävin tsekkaamassa mopot ja en aina vielä ole pettynyt hankintaani (olen siis tilannut). En vain ihan varmaksi tiedä onko naku vai kate mun ajomieltymyksiin parempi?
    CBR600, ZX-6R, GSX-R 600, YZF1000, Z1000, SS900, Duke 690 R
    Ei nyt ainakaan äkkiseltään tule mieleen toista pyörää, jossa olisi nakumallissa kenompi asento...
    ....eikä vieläkään...
    TL1000R
    ...ja ton katteelisen ajoasento taas mun mielestä pystympi kun vanhassa, tankki nyt muotoiltu paremmin ainakin mun mitoille, vanhassa en pystynyt mä ainakaan tukemaan polvia luontevasti tankin sivuja vasten, mikä ei nyt kyl juurikaan normaalissa ajossa pahemmin vaikuttanu enkä sillon syksynlehtisillä teillä oikeen uskaltanu kunnolla mutkaan laskeakaan. Vanha kyl kuiteski ehkä mun mielestä paremman näkönen ja kaikin puolin haluttavampi kone mut näähän on... makuasioita
    V60
    Ton mittaristo on kyllä iso vitsi, näyttää niin lelulta, niin lelulta

Samaa vikaa on kyllä monessa muussakin, esim SV 650 jne
    Juu, mittaristo näyttää vahvasti kawasta matkitulta...
    NAkuversio on sikamakee !
    Piaggio Vespa LX125 -05
    Suzuki SV650S -03
    Suzuki SV650S -02
    Yamaha XJ600 Diversion -94
    Edelleen uudessa Bike-lehdessä (se englanninkielinen) oli vertailtu vanhaa ja uutta fasua... ja vanhaa pidetään yleisesti ottaen parempana. Arveltiin jopa että Hornet käy ensi vuonna paremmin kaupaksi, kun yksi tiukka kilpailija heikentyi. Ja spekuloitiin että myöskään Z750:lle ei ole uudesta fasusta mitään vastusta. Myös Englannissa Kawa on noista kahdesta halvempi.

Tais tulla Jammulta floppi.
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
    Juu...Pitää toivoa etteivät floppaa uuden FZS1000.sen kanssa ihan samalla lailla!!! Makuasioista voi kiistellä vaikka maailman tappiin mutta mielestäni katettu uus FZS on aivan liian enduromainen * Tuo naku näyttää ihan hyvälle...

Tosin...tämä mielipide vaan kuvista...livenä voi olla eri juttu. Huomasin ton asian sillon ku omaa Fazukkaa kattelin kuvista...Varsinki suoraan sivulta karsee näky * heh

It´s better to die on your feet than live on your knees...
    Joo kuvien perusteella ei pidä ihan täysin tuomita. Mun mielestä ihan joka ikinen pyörä näyttää livenä paremmalta kuin kuvissa!
    No nyt on sitten pakko puolustella kun olen ko Kawan tilannut...

Ok. molemmat on huokeamman hinta luokan pyöriä jolloin ei mielestäni ole syytä odottaa että siinä on viimeistely ja osat samaa luokkaa kun kaksi kertaa kalliimmissa pyörissä.
    Jälleenmyyjä liikkeissä jos kyselette niin sanotaan että on jopa mahdollista että Z750:n myydään loppuun ja sittenhän myy myös muut pyörät * Mutta itsellä päätös johtui agressiivisesta ulkonäöstä ja hinnasta kun alunperin piti ostaa Z1000 tai joku muu isompi naku mutta tässä on sellainen hinta ettei se ainakaan pääse tuosta enään uutena laskemaan.

Ja harvassa pyörässä saa 1hv:n alle sadan euron...
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
    Uusista Fasuista toi nakuversio on nätimpi.

Mutta olen jo investoinut klassikkoon eli mustaan FZS 600:een (vm-01), joten uutta investointia en ole tekemässä. Eikä kyllä tee mielikään!

Tosin tämä uusi tonninen fasu saa kyllä meikäläisenkin vilkuilemaan aidan yli...

Namu Kilofasu

Samoin tämä Trumpan Speed Triple SE

Musta Spesiaali

Ja mitähän yhteistä näillä pyörillä on? Kaikki ovat tummia ja ennenkaikkea motti on MUSTA! Tosi Kawan mottikin on musta, mutta muuten värit eivät oikein soinnu minun silmääni.

Tämä oli vain ulkonäköön liittyvää kommentointia, hinta-laatu suhdetta en ala spekuloimaan, kun kerran minun tallissani majailee kelpo pyörä!

marza (mattamusta rules!)
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
    Jees...tonnisesta Fazukasta saa fighterin aikas nätisti kasattua mikäli haluaa...Ja jälki on komeaa

Kas tässä:
    http://www.extremegraphicfsmd.com/Html/En/fazer_eng.htm

Väritys aika räikee mut niin kai pitää ollakkin
    Siinä muuten oli aika asiallisen näköinen vempele....
    Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
    Jää vain nähtäväksi että milloin ne Yammulla päivittävät tonnisen version.... Siinä nimittäin voisi olla potenttiaalia vaikka mihin *
    Jeps...kun vaan eivät vetäisi ihan samoilla linjoilla ku toi kuusatku...tai ei nakussa kauheesti vikaa mutta se katettu
    Lainaa (Yamaha1 @ Joulu. 11 2003,11:59) kirjoitti
    Jeps...kun vaan eivät vetäisi ihan samoilla linjoilla ku toi kuusatku...tai ei nakussa kauheesti vikaa mutta se katettu *
    Mutta hei...! Miten olisi jos tehtäisiin kompromissi ja vaaditaan siitä vaikka naku, puoli katettu ja koko katettu! Ei olis edes paljon pyydetty.

Kuunteliskohan nuo meitä... *

Täytyy varmaan kuitenkin ensin ajella kawalla kunhan sen saan käsiin.. *
    Juu, kyllähän kawakin hyvä vaihtoehto on kun niitä saa suoralla kaupalla 9400euroon sisältäen penkityksen sisäänajon jälkeen...
    Olen tässä elätellyt toivetta josko japsit uusisivat Thundercatin lähitulevaisuudessa. Moottoriksi R6sen kone ja muovit uusiksi; toimisi todella hyvin "jokapaikanhöylänä", reissussa yksin ja kaksin, radalla jne. Aivan kuten nykyinenkin Catti, mutta vaan uudemmalla muotilla. Fasusta ainoastaan 1000en kiinnostaa. Pilasivat vanhan 600en Fasun.
    Tikru 2010
    Ihmettelen ku kaikki lehet haukkuu sitä fz6:sta kierros koneeksi mutta sitähän se on jos se kone on sama kun r6

ja pitäis vielä paremmin vääntää alakierroksilla kun r6

onko r6 sitten ihan surkea peli jos fz6:ssa on alakierroksilla vääntävämpikone ja se ei kelpaa...
    Paha sanoa.Lehdet arvostelee r6:sta enemmin kumminkin ratapyöränä, joten siinä sillä alaväännöllä ei niin paljoa painoarvoa ole.

Oma fz6 ostos taitaa kaatua korkeisiin jälleenmyyjähintoihin, eli hinta nousee lähes samaksi kuin halvin z750/hornet kaupasta.
  30.  
    Ostin tossa Performance Biken ja siinä vertailivat FZS 600.sia vuosilta 2002 ja 2004. Vanha Fazukka voitti tämän uuden katetun tulokkaan. Näin ainakin noitten testikuskien mielestä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen