Joe...näinpä
Mulla vähän sama vika, jos olis varaa niin joku krossi härpäkkä olis varmaan vauhdin ja reivittelyn nälkää tyydyttämässä. Nuorempana tuli ajettua motokrossia useita vuosia ja siitä varmaan jäänykkin tää lievä vauhdin nälkä. Totta tuo et kaikkee pitää kokeilla, milläs muulla se oma tyyli löytyy ku kokkeilemalla kaikkee vuoronperään....
Sitä saa mitä tilaa.....
Nyt loppui sitten starttaus vaikeudet widowsta. Akku taisi olla alkuperäinen, ainakin se on hondan vakio- tai alkuperäis osa ja mikäli lukema oli päivämäärä niin vuodelta 2000.
Piti äitien päivänä käynnistää kahteen otteeseen apuvirralla joten maanantaina haettiin uutta virtaa. Laturi kyllä nosti jännitettä kun pyörä oli käynnissä, joten siellä ei vikaa ollut.
Tuohan nyt ei varsinainen vika ole, kaipa tuon ikäinen akku jo joutaakin loppua. Nyt startti pyörittää huomattavasti rivakammin.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
Tarraan heti kiinni tuohon starttaamisvaikeuksiin. Mulla ollu samaa ongelmaa, joka on ollut havaittavissa uuden akunkin jälkeen. Maallikkona väittäisin olevan yhteyttä seisontatuen kanssa? Eli mikään muu ei auta, kun *seisonta tuen "potkiminen" tai eestaas ränkkääminen eli onko yhteyttä, jos vaihde on päällä ja seisontatuki maassa, niin ei starttaa. Ja maallikkona en osaa ilmaista ehkä itseäni tarpeeksi selvästi...
-notkeuteni on henkistä lajia-
On yhteyttä. Seisontajalassa on kytkin joka sammuttaa koneen aina kun jalka on alhaalla ja pistetään vaihde päälle.(Sohvi-neiti @ Touko. 14 2011,17:44) kirjoitti
Veikkaan että kytkimessä on vikaa jos tukea pitää potkia, ravistella ja liikutella ennen kuin saa starttaamaan.
Aikaisemmassa pyörässä tuli juuri sama kiusallinen ongelma. Kyseisen johdon kuori kului puhki ja pyörä sammahti motarille. Oli todella epäuskoinen fiilis kun rullasin tien sivuun ja kokeilin käyntiin. Pyörä kävi mutta sammui aina kun yritin vaihdetta päälle.
Arvasin kyllä aika pian missä suunnassa vika on. Nyrhin johdon poikki miniatyyrikynsisaksilla, mutta eihän se tilannetta korjannut kun johto oli kuoriutunut paljon syvemmältä pyörän uumenista. Ei auttanut kuin työnnellä kotiin käyvä pyörä. Kytkentäkaaviosta sitten kotona löytyi oikea piuha jonka pystyi irrottamaan sivuposken alta sytkäboksin vierestä.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)