Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Kertokaapa joutuuko irrottamaan toisen nokan vai mahtuuko se kiristin nokkien välistä ilman nokan irroitusta. Ja pyörähän oli honda cbr1000f vm-92
  2. #2
    itse ainakin olen vaihtanut sillain että imu nokka irti ja kiristin vaihtoon on se kiristin senverran iso möhkäle ettei taida ilman nokan irroitusta lähtee.
    1100 ajelen ja 1000 muistelen
  3. #3
    Juukeli... ota imunokkakeppi pois niin onnistuu. *Myös kettingin vaihto ei ole mahdoton. Ittellä ei piisannu enää pelkkä kiristimen vaihto. Piti ääntä senkin jälkeen. Nykäsin uuden vitjan paikoilleen ja sitten rauhottu.
  4. #4
    Ootteko muuten laittaneet merkile paljonko elinikää tuolla kiristemellä on. Ite vaihdatin viime kesänä kiristimen ja tänä kesänä ketjun. Fiksua ois tietysti tehdä yhdellä kertaa koko homma. Molemmat rempat oli onnistuneita äänen suhteen, vaan nyt syksyn kylmillä alkoi taas rallatus. Ääni ei tule heti käynnistämisen jälkeen, vaan hetken tyhjäkäynnin jälkeen. Ei oo paha, muttei tarviis kuulua mitään.
    Rysky 1100
  5. #5
    Lainaa kirjoitti
    Ootteko muuten laittaneet merkile paljonko elinikää tuolla kiristemellä on. Ite vaihdatin viime kesänä kiristimen ja tänä kesänä ketjun. Fiksua ois tietysti tehdä yhdellä kertaa koko homma. Molemmat rempat oli onnistuneita äänen suhteen, vaan nyt syksyn kylmillä alkoi taas rallatus. Ääni ei tule heti käynnistämisen jälkeen, vaan hetken tyhjäkäynnin jälkeen. Ei oo paha, muttei tarviis kuulua mitään.
    Niinnoh... kun ostin mopon, sihen oli juuri vaihdettu kiristin. Se kesti 5tkm ja alkoi räkättää enenevässä määrin. Huom. ketjua ei oltu vaihdettu vielä. Vaihdoin kiristimen ja ketjun. Siihen loppui räkätys. Ajoin vempeleellä vielä 10 tkm. eikä mitään ongelmia. Kun ketju venyy riittävästi, kiristin ei ilmeisesti pysty pitämään sitä kurissa riittävän hyvin. Toden näköisesti se aiheutti sen edellisen kiristimen väljistymisen 5 tkm:llä. Ainakin omien kokemusteni perusteella olen sitä mieltä että jos on tiedossa että ketjua ei ole vaihdettu aikoihin, se kannattaa vaihtaa samaan syssyyn sen kiristäjän kanssa koska joutuu kuitenkin purkamaan melkein yhtä paljon. Vanha kettinkini oli venynyt 8mm.
  6. #6
    no ton nokkaketjun kanssa kannattaa olla tarkkana nyrkki sääntöhän on että joka toisen kiristimen yhteydessä pitäis vaihtaa ja max venymä mikä sillä sais olla on muistaakseni 5mm.
    sitten viellä kannattaa katsoa kiristimen vaihdon yhteydessä ketjun ohjain kuinkapaljon se on kulunut

    kiristimen elinikää voi pidentää myös kun keväisin tai syksyisin ventiilien tarkistuksessa puhaltaa tai imee kiristäjästä (siittä iskarin tapaisesta)öljyt pois ja laittaa uudet *
    1100 ajelen ja 1000 muistelen
  7. #7
    Viimme talvena vaihdatin ketjun ja kiristäjän ja 12tkm tuli kesällä ajettua, eikä rallattele lainkaan. Tänään kävin vaihtamassa öljyt talven varalle, niin siinä konetta lämmittäessä kuuntelin. Sinne se jäi taas yksin pimeään talliin
  8.  
  9. #8
    Kertokaapas viisaammat, että oletteko vaihtaneet koko kiristimen vai ainoastaan laahaimen? Jos olette vaihtaneet koko kiristimen, niin mikä siinä kuluu? Meneekö se vaimenninsylinteri jotenkin väljäksi, että se alkaa pomppimaan?

    Minun pyörällä on ajettu pikkasen alle 70 tkm, eikä siihen ole vielä kiristintä vaihdettu. Eikä se vieläkään ääntä pitänyt, mutta kun kaikki on sanoneet ettei se kestä, niin ajattelin sen kuitenkin vaihtaa. Nyt minulla on kiristin pöydällä ja haluaisinkin tietää, että mitä osia siihen on vaihdettava. Ketjun venymää en tiedä, mutta nokkien ajoitusmerkit ovat hieman myöhäisellä, eli jonkin verran se on venynyt. Tarvinneeko tuota sitten vaihtaa?

    Sitten jos jollakin olisi vielä korjaamokirja, mistä näkisi laakerikansien ja kiristimen ruuvien kiristysmomentit, niin niillekkin olisi käyttöä.