Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
    Viime kesänä törmäsin ongelmaan että piti ajaa pitkää matkaa vasten nousevan auringon valoa ja tietysti se tummennettu visiiri ei ollut mukana (onneksi oli edes aurinkolasit). Kesken matkan piti rakentaa ruutupaperista ja ilmastointiteipistä (onneksi oli mukana) väliaikainen aurinkolippa. Ajo oli kuitenkin sen verran tuskaista ja hirvikolarikin riittävän lähellä että kyselisin, löytyykö valmiita pikakiinnitteisiä aurinkolippoja tällaisiin tapauksiin? Kypärä olis HJC:n avattava malli.
    Bemarin system ? ainakin taitaa olla lippa malli ja airohillakin. Vaan en valmiiseen pottaan tiedä sitten.
    Onko tummennetusta visiiristä oikeasti apua suoraan vastavaloon ajettaessa? Kun ei oikein ole noista reiskoistakaan

Enskapotta oli hyvä.
    No läpinäkyvä värillinen teippi, about 2-3 cm visiirin yläreunasta toimii ihan ok.

Itse käytin viimeksi ilmastointiteippiä. Muuten hyvä mutta radalla näkökenttä pienenee oleellisesti, kun maataan tankin päällä ja teippi peittää näkökenttää.
    ...Er..Houston we have a problem here...

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
    Lainaa (Zam64 @ Marras. 17 2003,20:34) kirjoitti
    No läpinäkyvä värillinen teippi, about 2-3 cm visiirin yläreunasta toimii ihan ok. *

Itse käytin viimeksi ilmastointiteippiä. Muuten hyvä mutta radalla näkökenttä pienenee oleellisesti, kun maataan tankin päällä ja teippi peittää näkökenttää.
    Tuo teippiratkaisu tuntuu aika lupaavalta. Itse olen miettinyt visiirin yläreunaan klipseillä kiinnitettävää lippaa. Valmiita lippoja varmaan löytyy, täytyy tuo kiinnitysratkaisu vaan suunnitella huolella. Lipan täytyy pysyä paikallaan silloinkin kun ajetaan vikkelästi...
    Miten mahtais toimia jos laittais suht tummaa auton ikkunoiden tummennus kalvoa sen 3 cm visiirin ylälaitaan. Merkkais vaan rajan ja lätkäsis sen mukaan isomman läystäkkeen kiinni ja leikkais ylimääräiset pois visiirin ulkopuolelta. *
    Ilosest´ ellää pittää, vaikk´ päivää vähemmä
    Niin no kovin monella muulla ei taida olla Schuberthin näpsäkkää aurinkovisiiriä Mutta periaatteessa vastaavahan tuo on kuin "kiinteä" teippauskin - alareuna jää kirkkaaksi => näkyy mittaristotkin kunnolla Ainoa että Schuberthin aurinkovisiirin alareuna aiheuttaa pieniä (?) taittoharhoja => tarkkana saa olla mm. jonoajossa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Ai ei vai? Mulla on kaksi kautta ollut käytössä Schuberthin Concept ja olen vannonut sen aurinkolipan nimeen! On kätevin keksintö sitten vedettävän vessan.

* Eli siis häikäisysuoja, joka on tummennettua muovia, toimii pienellä vivulla joka sijaitsee kypärän vasemmassa kyljessä. Lippa on laskettavissa portaattomasti eikä sen asento ole mitenkään riippuvainen visiirin asennosta. Siis jos avaa visiiriä raolleen ei lippa liiku mukana. Jos häikäisysuojan laskee ala-asentoon, sen läpi voi myös kattella kuin hyvien aurikolasien, tosin se on aika tumma.
    * Suosittelen lämpimästi.

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
    www.sunax.de
    Saiskohan tollasia jostakin ?
    tai miksei vaikka Shoppiin myyntiin
    itse ostaisin yhden kappaleen
    Lainaa (Visa @ Marras. 25 2003,18:05) kirjoitti
    www.sunax.de
    Saiskohan tollasia jostakin ?
    tai miksei vaikka Shoppiin myyntiin
    itse ostaisin yhden kappaleen
    Pistin kyselyn menemään, josko olisivat kiinnostuneita myymään tuotteitansa myös Suomen maalle ja shoppiin.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Yksi ääni lisää Schuberthin Conceptin puolesta! Aurinkolippa todella toimii. Samalla kannaotto muualla käytyihin keskusteluihin visiirin huurtumisesta: Schuberthilla pistät tuonkin probleeman historiaan. Hinta-laatusuhde kyseisessä ruukussa on ihan ehdoton. Kippileukaisena on kaiken lisäksi paras valinta silmälaseja käyttävälle kuskille.
    Nerouteni ohella yksi lukuisista hyveistäni on vaatimattomuus.

Yamaha FJR1300A
    Suzuki GSX750F
    Suzuki GS500E
    Pappa-Tunturi
    Kymco Cobra Cross
    Honda CB125
    No siksipä tuolla aikaisemmassa viestissäni tuo -hymiö olikin. Vit...ako? Nooh ... Ehkä pientä kuittia kuitenkin

Itselläni on Concept ollut jokapäiväisessä käytössä, ympäri vuoden n. 2v ajan ja pois en kyllä vaihda! Jossain yksittäisessä ominaisuudessa (esim. melu) varmasti löytyy parempiakin, mutta tuossa on kokonaisuutena ehdottomasti markkinoiden suositeltavin paketti jota kannattaa ainakin kokeilla Mekaaninen muoto ei välttämättä sovi joka päälle ja ensitunnelmakin voi olla kuin kalamalja päässä, mutta siltikin suosittelen lämpimästi minäkin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Arai Tour-X
    Energy of the gods, adrenalin surge
    Wont stop til I hit the ground, I'm on my way for sure
    Up here in the air, this will never hurt
    I'm on my way to impact, taste the high speed dirt.
    Musta sähköteippi nitto, 0.90e.
    Toimii...
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
    Lainaa (JIMJAK @ Joulu. 01 2003,15:07) kirjoitti
    Musta sähköteippi nitto, 0.90e.
    Toimii...
    Asiaa ja race-uskottavuutta vässyköille ilmastointiteipillä.

...Er..Houston we have a problem here...

Honda CBR 954RR -02
    Suzuki S1 -91, SuperMoPo
    KTM 525 exc -03, SuperMoTo
    Suzuki RM50 -80, kisacrossi
    Pappa Tunturi -71,
    Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
    Lainaa (JPNIEMI @ Marras. 19 2003,12:24) kirjoitti
    Miten mahtais toimia jos laittais suht tummaa auton ikkunoiden tummennus kalvoa sen 3 cm visiirin ylälaitaan. Merkkais vaan rajan ja lätkäsis sen mukaan isomman läystäkkeen kiinni ja leikkais ylimääräiset pois visiirin ulkopuolelta. *
    Tollasta oon minäkin ajatellu, onkohan kukaan kokeillu?
  16.  
    Lainaa (jarkko @ Joulu. 01 2003,16:14) kirjoitti
    Lainaa (JPNIEMI @ Marras. 19 2003,12:24) kirjoitti
    Tollasta oon minäkin ajatellu, onkohan kukaan kokeillu?
    Oon kokeillu. Ihan hyvin toimii, eikä tarvi sen takia ostaa maybe the rumin kypärä ever Schuberttia.
    Suomessa sokeat tekevät pärekoreja, Italiassa moottoripyöriä.

"Ei sun kannata
    ei kai kannata
    pitää päällä vilkkua
    jos oot jo ojassa"