Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Niin sis matkani suuntaa saksaan ensi kuusa ja olin ajatellut käydä lousilla hiukka katselemassa tavaroita, mukaani ajattelin ottaa yhden kypärän saksan tuliaisiksi ja nyt eniten silmää viehättää nuo airohin kypärät.
    Joten onko kellään kokemusta ko. kypäristä?
    Tai muuten vaan lousin tavarasta, esim nahkapuvut?
  2. #2
    Ihan on outo merkki (Airoh). Saattaa olla ihan hyväkin, mutta ei ole ennen vastaan tullut.
    * Arctic Ranger *
  3. #3
    Eikös jotkut enska ja krossi kuskit käytä Airohin kypäriä? * Joten tuskin ne nyt ihan surkeita on...



    Pain is just weakness leaving the body
  4. #4
    Airohin kuupista ei ole kokemusta, se tuntuma on että hyviä ovat hintaisekseen, mutta jos jollakulla on enemmän kokemusta kertokoon..

    Louisin varusteet ovat kokemukseni perusteella harvinaisen hyviä.. tuohon hinta/laatusuhteeseen ei taida pystyä suomessa kukaan. Tietysti jotain eroa täytyy olla jos verrataan 150,- nahkapukua yli tuhannen euron selkäkyttyrälliseen kisamalliin...
    Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
  5. #5
    Minulla on edelleen (ei käytössä) Airohin joku malli jossa on avattava etuosa. Ihan suht. mukava ja hiljainen oli mutta liikutettavan etuosan "saranointi" alkoi väljästyyn aika pian joten laadusta en sen kummemmin tiedä.. Edullisia nuo tietenkin ovat, joten se plussaa... Kestävyydestä onnettomuudessa en viitsi kommentoida..
    - "No! It's not a Harley" -
  6. #6
    Mammalle hommattiin airohin potta eikä tuo ole hirviästi valitellut. Ajattelin itsekin käydä ens kesäks hommaamassa kun vanhalla (n.9v) rupeaa olemaan jo ikää eikä siihen saa edes uusia visiirejä.

    Ja mitä onnettomuuskestävyyteen tulee... ei paina valinnassa niin paljon. Tarkoitus on pysyä pystyssä.
  7. #7
    Kaverilla on Airohin avattava potta... ihan hyvä peruskypärä... Hinta/laatusuhde on hyvä, kypärä on hieman äänekäs mutta muuten on jo kolmatta vuotta toiminut hyvin..
    <br />
  8. #8
    Airohin katukypärät on suunnattu (näkyy suunnittelussa ja muotoilussa) skootteristeille ja streetfighterkuljettajille. Ne on edullisesti toteutettu, sisustan materiaalit ovat edullisia, eli lian hylkiminen ja mukavuus ei ole kauhean korkeaa tasoa. Aerodynamiikka on suunniteltu jossain muualla kuin tuulitunnelissa ja ne onkin suunnattu hienosta muotoilusta pitäville kuljettajille jotka eivät mielestään tarvitse parempaa. Mekanismit ovat erittäin yksinkertaisia ja avattavissa malleissa luukku saattaa jäädä jopa näkökenttään avattaessa huolimattomasti.

    Hinta on edellä mainituista syistä matala ja myös suomesta niitä saa.

    Kuoren sisällä olevan solumuovin rakenne määrittelee kypärän turvallisuuden. Lisäksi toinen merkittävä turvallisuuteen vaikuttava tekijä on solki. Melkein poikkeuksetta kaikki E-hyväksytyt kypärät ovat hinnasta riippumatta hyvin lähelle yhtä turvallisia.

    LOUISIIN on pakko hiukan kommentoida. Nahkapuvut saattavat olla jonkun mielestä korkeaa tasoa, mutta suojat ovat käytännössä olemattomat ja halpojen pukujen rakenne ei todellakaan vastaa perusvaatimuksiakaan moottoripyöräilyssä. Toisaalta mikä vain puku on parempi kuin t-paita eli tästä voitte päätellä... Suomessa voidaan paikallisissa pajoissa aivan yhtä hyvin myydä samoja pakistanilaisia surkimuksia, mutta onneksi niitä täällä ei ole. Saksassa 80 miljoonaan ihmiseen mahtuu edullisella mopolla ajavia joilla ei todellakaan olisi varaa ostaa edes hiukan kunnollisempaa.

    Jos joku tästä louisin pukukommentista herneen nenäänsä saa, todettakoon että yksityishenkilöllä on suomessa oikeus vapaaseen mielipiteeseen ja kritiikki on aina paikallaan.

    - Puku kuin puku suojaa paremmin kuin t-paita -

    ps. mitä jos ensi kesänä otettais iso mietintä ennen kuin lähdetään kaahaamaan kilogixulla t-paidassa moottoritiellä släpärit jalassa
  9. #9
    vuosi sitten ostettu airohon klappipotta ja vanuccin tekstiilitakki, molemmat louisilta, ekana kriteerinä hinta, ja toisena sopivuus. tai melkein päinvastoin. omaan päähäni sopi cabergea paremmin. hintaa oli reilu satanen molemmilla. takki näytti kivalta, ja siinä oli taskut suojille. päihitti t-paidan.

    käyttö on ollut vajaa parituhatta km ajoa vuokrapyörillä, ja olen tyytyväinen. oletan, että voisivat olla paremmatkin, mutta myös huonommat. kypärä istuu edelleen sopivan tiiviisti, avaus ja lukko toimivat. pyörinä on ollut deauvillea, diversionia ja shadowia. metelissä en ole havainnut eroa eri pyörillä, autobahnia ajaessa tulpat korvissa joka tapauksessa hyvät. saksassa talvitauko ei ihan vielä alkanut, poutapäivä riittää..., seuraavana hankinnassa jalkineet, housut ja mopo. revere tai dive 900 tms.
  10. #10
    Airoh`n kypärä päässä ajettu muutamia tuhansia kilometrejä. Menee, kun ei ole muutakaan. Hyvät tulpat korviin tai aja hitaammin. Turhan äänekäs. Vaihdan kunhan lumet vähenee...
    Raaka voima voittaa monesti peukalon imemisen...
  11. #11
    PR2000 tuntuu ihan mukavalta päässä eikä varmasti ole niitä äänekkäimpiä kypäriä. Jonkin verran viheltää, kun kääntää kovemmassa vauhdissa päätä sivuttain, muuten ei sivuääniä. Mielestäni erittäin hyvä hinta/laatusuhde.
  12. #12
    Lainaa (Jyri @ Marras. 15 2003,22:51) kirjoitti
    LOUISIIN on pakko hiukan kommentoida. Nahkapuvut saattavat olla jonkun mielestä korkeaa tasoa, mutta suojat ovat käytännössä olemattomat ja halpojen pukujen rakenne ei todellakaan vastaa perusvaatimuksiakaan moottoripyöräilyssä. Toisaalta mikä vain puku on parempi kuin t-paita eli tästä voitte päätellä... Suomessa voidaan paikallisissa pajoissa aivan yhtä hyvin myydä samoja pakistanilaisia surkimuksia, mutta onneksi niitä täällä ei ole. Saksassa 80 miljoonaan ihmiseen mahtuu edullisella mopolla ajavia joilla ei todellakaan olisi varaa ostaa edes hiukan kunnollisempaa.
    Hmm... puhutko nyt kaikista Louisin nahkapuvuista? Ja miltä pohjalta? Kokemusta? En nyt sano etteikö esim Probikerissa tai Cafe Racerissa homma voiskin olla noin, mutta mites ne Vanuccin puvut? Tai Gericken FLM:t? Oli vaan mielessä että jos jonkun sellaisen ostaisi ens kaudeksi... mutta jos ne on aivan paskoja niin pitää sitten harkita uudelleen.
    Kaikkea on kokeiltava ainakin kerran...
  13. #13
    Lainaa (Matrix @ Marras. 18 2003,12:49) kirjoitti
    Lainaa (Jyri @ Marras. 15 2003,22:51) kirjoitti
    LOUISIIN on pakko hiukan kommentoida. Nahkapuvut saattavat olla jonkun mielestä korkeaa tasoa, mutta suojat ovat käytännössä olemattomat ja halpojen pukujen rakenne ei todellakaan vastaa perusvaatimuksiakaan moottoripyöräilyssä. Toisaalta mikä vain puku on parempi kuin t-paita eli tästä voitte päätellä... Suomessa voidaan paikallisissa pajoissa aivan yhtä hyvin myydä samoja pakistanilaisia surkimuksia, mutta onneksi niitä täällä ei ole. Saksassa 80 miljoonaan ihmiseen mahtuu edullisella mopolla ajavia joilla ei todellakaan olisi varaa ostaa edes hiukan kunnollisempaa.
    Hmm... puhutko nyt kaikista Louisin nahkapuvuista? Ja miltä pohjalta? Kokemusta? En nyt sano etteikö esim Probikerissa tai Cafe Racerissa homma voiskin olla noin, mutta mites ne Vanuccin puvut? Tai Gericken FLM:t? Oli vaan mielessä että jos jonkun sellaisen ostaisi ens kaudeksi... mutta jos ne on aivan paskoja niin pitää sitten harkita uudelleen. *
    Joo eli kokemusta on kyllä niistä tuotteista ja myös paremman laatuisista. Jos pystyt itse kriittisesti vertailemaan materiaaleja, saumojen ulkonäköä ja suojien tyyppiä, huomaat pian miksi laatumerkit mm. Dainese yms ovat huomattavasti paremmin tehtyjä ja siksi ne maksavat paljon enemmän.

    Toinen tärkeä tekijä on istuvuus ja mukavuus, kokeile vaikka Dainesen T-age kaksiosaista ja heti perään Gericken pukua. Huomaat ensinnäkin Dainesen tms istuvan jokapaikasta hyvin ja tiukasti kun Gerickeen jää ihmeellisiä löysiä ryppykohtia.

    Ihan miten vaan, varmasti edullinen puku on parempi kuin ei pukua ollenkaan. Turvallisuusnäkökohtaa ajatellen en ainakaan itse säästäisi esim suojissa. Gericken suojat ovat pehmeitä ja eivät pysy paikallaan. Toinen juttu on puvun kasassa pysyminen kolarissa.

    Jos ostaa edukkaan puvun tinkii mielestäni suhteessa paljon enemmän mukavuudesta, suojaavuudesta ja miksei siististä ulkonäöstäkin kuin ostamalla laadukkaan puvun. Jos niissä on muutama satanen hintaeroa, onko se paljon siitä, että voi olla varmempi puvun toimivuudesta.

    Nih...
  14. #14
    Ainakin näyttäs tuolla olevan kyseistä merkkiä.
    http://www.moposport.fi/sivut/mpairohsivu.html
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  15. #15
    Omaan Airoh:iini ole ainakin ollu enemmän kuin tyytyväinen.
    Hinta/laatu suhde on ainakin kohallaan ja ulkonäkökin on ihan jees.

    http://koti.mbnet.fi/~petemb/kuvat/J...at/Airoh-1.jpg
    http://koti.mbnet.fi/~petemb/kuvat/J...at/Airoh-2.jpg
  16.  
  17. #16
    Enpä voi moittia Louisin laatua...Itse ostin viimeksi Cafe-racer nahkahousut ja tyytyväinen olen ollut.En olisi ikinä uskonut ,että nahkahousu voi istua niin mukavasti jalkaan.Nahka on paksua ja pehmeää..joustot ovat oikeissa kohdissa, samoin pehmusteet..ommeltyö on hyvää..
    Ehkäpä tässä on kyse samasta ilmiöstä kuin vertaillessa parasta Audia, Chrysleria ja Jaquaaria...asiantuntia osaa erottaa sen istuvuuden tiehen ja ohjattavuuden ym.. tärkeät seikat...meikäläisen mielestä jokainen auto on niin pirun hyvä...kun ei paremmasta tiedä...
    Eli me hölmöt ollan niin vähään tyytyväisiä,varsinkin jos halvalla saadaan....