nimittäin kärpiöllä. kolmesti olen tarkistanut venttiilienvälykset ja kerran neljä säätöpalaa vaihtanut.
kerran vetoakselin irrottua ahveniston radalla, vetoakselinkoppa piti vaihtaa, syy irtoamiseen oli lotharin pois jättämä prikka vetorattaasta. nyt pysynyt monta kesää kun prikka ollut paikallaan.
kuinkas moni on ajanut yhtä pitkään samalla myllyllä ilman hankaluuksia?
öljyt olen vaihtanut noin keskimäärin 4000-6000km:n välein, sekä suodattimen samoin.
nesteet myös. parin vuoden välein.
etupäänstefoja on mennyt joka jumalaton kevät, molemmat.
ketjuja ja rattaita runsaasta rasvauksesta johtuen parit vain omilla yli sadantuhannen ajoilla.
renkaita lukematon määrä.
pultteja ja muttereita, sekä ruuveja tiputellut jonkunverran.
mutta, että oon kuullut kuinka heikkoja kawan koneet ovat ja varsinkin nämä uudet 16 venttiiliset,, hehiö..
sitä kummastelen,että kuinka lujia ne vanhat ovatkaan ja varsinkin muut merkit?
onko esimerkkejä, koska avasitte myllyn ekaa kertaa ja mitä piti tehdä?
kyselykausi.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Aika pitkälle lienee samaa konetta kuin GPZ 1000 räksässä, jolla se yks hemmo oli vedättänyt pitkälti yli 200tkm..
Eikös alkupään zetoreissa ollu jotain ongelmia öljynkierron kanssa, ja melkein jokaikisessä kawassahan on kansi/venttiiliongelmia, kuulemma. PAH!
KTM 690SM
niin sillä gpz1000rx:llä anderssonin tommy on ajanut kaiketi
yli 240.000km, mutta muistelenkohan oikein, jotta oli käyttänyt
mottia auki, ainakin kytkinremppaa oli ollut tai jotain välillä.
mutta siis ei mitään remppaa näillä minun kärpiözetorin kilsoilla,
sitä pidän ihan normaalina kawasakille, koska huonommasta en tiedä.
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Kyllä näillä ajaa hyvällä pidolla puolimilliä heleposti, mutta ajaa kyllä muillakin, se myönnettäköön...
P.S. Oletko kawabata rollon poikia?
ooo
emmää ainakaa homo oo, jos tuo rolloni sitä tarkottaa, hihiö.
kestää ne kawiot, joo. maailman tappiin.
tappia ootellessa, hyväilkäämme. hehiö.
En tiedä kawabatasta, mutta mun faijaa kyllä kutsuttiin ilmailupiireissä rolloksi.(gpz 500 s @ Loka. 17 2003,20:21) kirjoitti
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Oppia ikä kaikki.(gpz 500 s @ Loka. 17 2003,20:32) kirjoitti
Kela racing club, factorydriver
Hayabusa K8
alias buslake
Niin, katokku jokapäivä oppii jotain uutta! Miten oisit tullu toimeen ilman tätä tietoa?![]()
ooo
No höh! Onkohan Kawa saanut maineensa meikäläisen pyörän mallisista. Onko se nyt sitten niin kauheaa, jos joutuu vaihtamaan venttiilit 15 vuoden välein(vai olisko jo kolmannet menossa...).(kawabata @ Loka. 17 2003,18:26) kirjoitti
. No, pitää varmaan vaihtaa kymppiin joku setorin 2001 mallin mylly, niin ei tarvi kokoajan ruuvailla...
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
ai rollo on roi, siis roi on tuo rovaniemen mulle tutumpi ilmaisu.
roista pois jee...
räksän kans eroa on ainakin yläkerrassa, siis moottorin yläpuolisissa osissa, eli venttiilikoneistossa, räksässä väännetään ruuveilla venttiilit säätöihin ja zx10:ssä ja zzr:ssä säätöpaloja vaihtamalla.
öljynkierto voi olla ongelma pitkissä keulimisissa, muuta ropleemaa siinä ei tietääkseni ole. silloinhan pumppu, joka on koneen etuosassa, voi jäädä ilman öljyä ja haukkaa tyhyjää.
tiiän joskus zx10:iin vaihdetun zzr1100:n koneen, motoristi selitti sen sovittamisen vaatineen joitakin pienehköjä muutoksia ilmanputsariin, kiinnikkeisiin mm.
Ai että kaikki puheet kawojen kansiongelmista ovat puppua
Voisitteko te vihreät miehet hiukan puhua rehellisyyden nimissä myös ikävistäkin sattumista? Minulle vihreät miehet itsekin ovat suositelleet välttää alkuvuosien zzr:ää
Vai onko ainoastaan tarkoitus, että uskotelette toisillenne kawamaailman poikkeuksellisesta ihanuudesta ja loppujen lopuksi uskotte siihen itsekin?![]()
Haa!! Täällä si panetellaan taas kerran kawamiehiä. Mä oon(MagnaMan @ Loka. 25 2003,08:49) kirjoitti
yammun ja hondan kautta päätyny tällä kertaa kawaan ja
tässä pyörässä löytyy sitä mitä pitääkin löytyä. Ajonautintoa
ei haittaa vaikka se, että tankkikorkki rämisee
kierroksilla ja kaasuvaijereiden ohjaimet kahvassa on hiukan
löysällä tehtaan liukuhihnalta... Eikä se että vesivenat pitää
hiukan ääntä tavallista enemmän..voi olla uudenkarheuttakin..
BTW. Kawabata, mistä sä vedät noita juttuja *![]()
En varmaan ole kawan ex-pertti neljän kuukauden omistuksen
jälkeen mutta tässä sitä JOTAIN löytyy.. Ehkä nuo
"ominaisuudet" ois sitä jotain... tai sitten sen huoltoystävällisyys..
Diilerithän ovat niin tottuneet sanomaan, että se on
sen pyörän ominaisuus..ei tarvitse miettiä jos kuuluu
ylimääräsiä sorvauspuruja kiertelevän koneessa, että
pitäisköhän tälle tehäkkin jotain...
On se hyvä ettei nää koneet oo LIIAN tylsiä *...
Nii, ja varmasti kuitenkin kestää..
- "No! It's not a Harley" -
jaa mistä vedän, hat,,, kypärän sisältä, kait sitä vuosikymmenissä jotakin tarttuu mukaan, tietoa ja kokemusta, ellei unhetu jo sitten ennen sen tiedon tarvitsemista.
nopeusmittarin pyörittäjä eturenkaalla on arka paikka zzr:ssä ja zx10:ssä, se menee melekein jokaisen renkaanvaihdon yhteydessä rikki, siis pyöritin, sillä eihän siellä kukaan ole pyörittelemässä vaijeria, vaan peltilaikka.
mitään radikaalia huonoa en löydä alkupään zzr1100 kawiosta, noh, jos pitää hakea, niin bensahana saisi olla esillä ja suljettavissa, sekä varatankillinen, kuten jo d-mallissa onkin tehtynä.
sekä tietysti pyörä voisi olla himpun ketterämpi ja kevyempi, mutta ne ovat sitten muita prätkiä ne ja eri tarkoituksiin.
Onx tääkin yleinen mielipide niinkuin suzukien huono kestävyys? Oikeesti jätkälllä ei ole kuin yks mielipide: Kaikki millä itse en aja on huonoa...(MagnaMan @ Loka. 25 2003,08:49) kirjoitti
![]()
Don´t brake until you see god then brake like hell
Ja uskallan olla rehellisen kriittinen myös niille peleille millä itse ajan. Ja kun et muuten usko niin kerron sulle, että mulla on kotilona ooppeli(naked ace @ Loka. 27 2003,17:36) kirjoitti
![]()
Mitäs siihen sanotTais mennä hemmo hiljaiseksi...
Ja tosikko minä en ole![]()
![]()
No noista kansiongelmista, monellakohan on oikeesti ollu ongelmia pienillä kilometrimäärillä kannessa/venoissa? Mikä on pienet kilsat 50tkm, 100tkm, 200tkm vai puol milliä?
Paljos tarvii pianolla ajaa että venat vaihtuu? Paljos Hondalla että vaihdetaan jänniteensäädin?
Vai onko tämäkin joku vanha legenda, joka kiertää isältä pojalle, ja sen kavereille vaikkeivat ees oo nähny koko pyörää? Kaikkien kavereilla ja tutuillahan on näin käyny, aina, tai jotain..
KTM 690SM
No aion mäkin ostaa Hondan seuraavaksi pyöräksi... Yhtenä valintaan vaikuttavana tekijänä Hondan luiotettava maine, koska joudun ostamaan käytetyn pyörän.(MagnaMan @ Loka. 27 2003,17:57) kirjoitti
Mä en vaan tykkää yleistämisestä. *![]()
Don´t brake until you see god then brake like hell
Kiinnostais todella tietää, muistakin kuin kansi/venavioista.(Calypso @ Loka. 27 2003,18:18) kirjoitti
Olen jonkin verran seurannut sattuneesta syystä zzr1100:n myynti-ilmoituksia ja olen törmännyt usein mainitaan, että koneremppoja on tehty pitkästi alle 100 tkm:n.
Kannattaa varmaan myös selvittää mitä koneremppoja on tehty ja miksi. Jotkut kun pitää nokkaketjun vaihtoakin koneremppana, ja toisaalta taas jostain käsittämättömästä syystä sitkeästi elävät huhut kertovat että moottoripyörän kone pitää avata täysin viimeistään 50 tuhannen paikkeilla ja 100 tonnia ajettu kone on jo täysin finaalissa. Itse väitän että tuo on silkkaa puppua suurimmaksi osaksi mutta mitenkäs muutenkaan noita h***etin kalliita varaosia saataisiin kaupaksi menemään kuin uskottelemalla koneiden saloihin perehtymättömämmälle motoristikansan osalle että näin se o...
Ja ajotavathan vaikuttaa myös melko lailla koneiden kestoon. Kun miettiipi sitä että tullessaan sössö eli zetori eli ZZR oli sen ajan tehokkaimpia katupyöriä (taisipa olla tehokkain jossain välissä ellen vallan väärin muistele) niin totta mooses siellä on mopoja jotka on saanut kenkää enemmän kuin mikään laki sallii. Että kyllä sekin varmaan jotain vaikuttaa...
Ja mitä Ooppelista? No liikenteessä olevat yli 10 vuotta vanhat Ooppelit ovat usein jo ruostuneet jostain puhki. Ei vaivauduta tekemään pienimpiäkään paikkamaalauksia siinä vaiheessa kun se vielä on mahdollista. Ja mitä turhaa massata alustaa, hitsataan sitten kun on sen aika.(MagnaMan @ Loka. 27 2003,17:57) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily on edullinen ja antoisa harrastus.
Niin en noista isoista kawoista sen kummempia tiedä vaan kun aikoinani piikillä huristelin niin tämä legendaarinen "arska" kesti remontitta pitkälti kolmattakymmenettätuhatta. Paljoltikin enemmän mitä siitä kerrottiin. Tiedä sitten oliko pojilla tehtaalla ollut hyvä päivä kun sen yksilön tekivät.
Joo. Mut se olikin zweitakt. Tosin johtuen silloisesta asuinpaikastani, aina ei ollut saatavilla johtavan merkin(?) täys-synteettisiä (?) 2-t öljyjä joten tilalla käytettiin vanhaa (lue: käytettyä) moottoriöljyä.
Leikkashan se sitten lopulta kiinni jonka jälkeen laitettiin Minsk-merkkisen mopotin mäntä sinne ja elämä jatkui.
Viime tiedon mukaan liikkuu vieläkin kaukomailla mihin sen jätin.
Ehkä se oli se viritysaste.
Enpä tiedä liittyikö mitenkään aiheeseen, kunhan tarinoin.![]()
tuossa yhdyn duracelliin, mieluusti, hehiö, siis, että jotkut sanovat konerempaksi venttiiliensäätöä tai nokkaketjunvaihtoa tai pelkkää kansiremppaa,,,
joita bai tu wei, osta tie, ei ole edelleenkään em. kärpiööni, zzr1100 c-mallin prätkääni tehty kertaakaan, paitsi venoja on tarkisteltu ja kertaalleen neljä (4) säätöpalaa vaihdettu, siis nokkaketju ja kiristäjä ovat alkuperäiset, männät ja venat orkkikset, kansi alkuperäinen, venakoppaa enempää ei konetta ole avattu ikinä, ja kerran on vetoakselin koppa vaihdettu, koska rikkoutui kun gyntherin jäljiltä vetoratas irtosi ajossa ahveniston moottoriradalla ja ketjut irtosivat...
ajo on ollut keskivertoa kovempaa, mutkateitä ja saksan ym. maiden motareita,, kierroksista se tykkää ja rundua olen antanut..
öljyt on vaihdettuna joka n. 5000km välein, samoin suodatin..
ja 140.000km on kulkenut..
Kawabata hoitaa mopottimensa ilmeisen tunnollisesti ja huolella. Senhän näkee kawasta jo päältä päin(kawabata @ Loka. 27 2003,19:37) kirjoitti
Mutta asiaa sen verran, että huolto ja käyttö määrittelevät käyttöiän mopottimillakin. Ilmeisesti kawa on hiukan tarkemmin huollettava mopotti kuin esim. honta. Näin minulle on kerrottu. Kuin myös se, että kawakin kestää kunhan sen huoltaa säännöllisesti. Honta ei liene niin tarkka vaan antaa hieman anteeksi.
Vai olenko taas väärässä![]()
Kyllä se vaan on niin että jo pelkästään oman turvallisuuden kannalta mopottimen säännöllinen ja huolellinen hoitaminen on tärkeää. Itse en esim. lähde koskaan ajelemaan ennenkuin mopo on normaalissa käyntilämpötilassa ja pintapuolisesti tarkastettu (renkaat, kaasarit, ketjut, jarrut, mahdolliset nestevuodot etc...). Tarkastus ei vie paljoa aikaa ja kannattaa aina. Kerran kyseisessä tarkastuksessani löytyi mm. yhden kaasarin tulviminen(MagnaMan @ Loka. 27 2003,19:48) kirjoitti
. Monesti on niin että remppaa joutuu tekemään koska määrätyt huollot ja tarkistukset on laiminlyöty.
![]()
Mitkä ovat muuten tuon ensimmäisen ZZR1100 eli siis C mallin tehot? Minulla on vähän ristiriitaista infoa. Siis haluan tietoa.
KTM 690SM
tehot ovat riittävät, siinä on ristiriidatonta tietoa, ja tähtiriidatonta, puolikuuriidatonta,,, hehiö..
ilimottavat kampiakselitehoiksi 147hv 10.500rpm.
takanakeilta on mittailtu 126-134hv
kevyellä virittämisellä saanee, kuten jotkut ovat saaneetkin takanakille 140, jopa yli 150hv..
hieman rankemmalla viilauksella on saatu yli 170hv takapyörälle perinteisillä konsteilla, silloin on kaasarit vaihdettu suoravetoisiin, männätkin takorautaisiin, iskutilavuuteenkin on kajottu, kantta ja kanavia työstetty...
turbolla ja ilokaasuilla on saatu 494hv takapyörältä.
Se vaan on pistänyt ihmettemään kun muuten niin luotettava http://www.thekwaksownersclub.co.uk
kertoo että 125hp ja jotkut muut muuta. Olisinhan se ihmeellistä että tuo 125kaakkia irtoo jo vanhasta räksästä ja ZX10:s irtoo jo jonnin verran enemmän, miksi siis laiskistaa vielä uudempaa mallia..
..Mutta hyvä tietää..
KTM 690SM