Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 38:sta
    noniin, ratakärpänen puri ja kovaa, ja viime konttauksen jälkeen se mun vanha gorepuku joutaa jo roskikseen.

nahkaa aattelin hankkia, mutta millainen, yksi vaiko kaksosainen, ja mistä kandee menää hakee, minkä merkkistä.
    Onks aiheesta kokemuksia? Puku tulis myös siviiliajoon ku niitä ylimääräisiä euroja ei satu löytymään

p.s. sopivat saappaat pitäis hankkia myös...

pahimmat mokat ovat ne jotka jättää tekemättä...
    www.goexperience.fi
    Kyllä määä kaksosasta suosittelen, ihan vaan tuota "siviiliajoa" varten, aina ei viitsi/pysty pukea koko asua, mutta takki on helppo heittää päälle...
    Rakastan Itseäni
    Itse investoin 2-osaiseen Alpinestars GPU pukuun. Erittäin tyytyväinen olen ollut hankintaan. Tilasin horstlandiasta ja säästin noin 300 egee. Itse pidän 2-osaista sikäli hyvänä että pelkkää takkia voi pitää erikseen. Kaikki tietty makuasioita.
    bon voyage...
    Se 2-osanen on hyvä siinä vaiheessa kans ku pysähdyt jonne yleiseen toilettiin shitelle ja lattia lainehtii muitten tuotoksia. 1-osasessa on aikamoinen virittäminen ettei koko puku nuohoo sitä lattia siinä vaiheessa kun itse istahdat valtaisuimelle ;)
    Sigut on turhia
    Lainaa (Macke @ Elo. 25 2003,19:27) kirjoitti
    Se 2-osanen on hyvä siinä vaiheessa kans ku pysähdyt jonne yleiseen toilettiin shitelle ja lattia lainehtii muitten tuotoksia. 1-osasessa on aikamoinen virittäminen ettei koko puku nuohoo sitä lattia siinä vaiheessa kun itse istahdat valtaisuimelle ;)
    no toi on kieltämättä asia jota ei pidä aliarvioida....
    www.goexperience.fi
    Lähes jokainen 1-os puku on joko rei'itetty taikka joustoresoreilla oleva. Joustoresorit on erittäin hyvä asia, varsinkin lämpimällä mutta kylmällä niistä puhaltaa erittäin kylmästi läpi ja jos ostat sopivan nahkapuvun, sinne alle sopii korkeintaan kerrasto joka ei muuten kovin paljoa lämmitä siinä viimassa! Tämä kannattaa ottaa huomioon ja ostaa mahdollisuuksien mukaan sellainen 2-os. jossa ei ole ainakaan paljon joustoresoreita jos aikoo yhdellä puvulla selvitä koko kauden.

Toisekseen 1-osaisessa on taskuja erittäin niukasti, yleensä 1 kpl povari. 2-osaisissa on yleensä taskuja vähintään 2, joten sopii lompakko ja puhelin mukaan.

Sitten 1-osainen on leikattu täysin ajoasentoon, joten sillä ei tee mieli käyskennellä edes pyynikillä. 2-osainen on taas sellainen half-way malli, sopii ajoon, mutta sillä pystyy myös seisoskella

Joten jos tosiaan aiot yhdellä puvulla selvitä, niin ehdottomasti 2-os. Jos pelkästään ratakeikoille pukua olet hommaamassa niin sitten ehkä 1-os. Tässä tämä "ehkä" siksi, että monen valmistajan 1-os kisapuku on huonompi laadultaan kuin esim. Dainesen halvinkaan 2-os malli. Mutta kirjoitin pitkän rimpsun mietteitä pukujen laadusta tuonne Sweep Racing-pukukeskustelun alle, halutessaan voi lukea sieltä lisää.

Tomi
    Gorepuku, 2-os Dainese ja 1-os Dainese
    kokeilin spidin asua, onks laatutietoa? Myyjä ainakin kehui "maailman parhaaks"...
    www.goexperience.fi
    Dainese 2-osa helppo takki pois
    *Viini, ruoka ja hyvä elämä*
    *ZX 10 R*
    Ei ehkä suoraan tähän aiheeseen, mutta jos 2-osaiseen päädyt pari huomiota takeista. Itsellä sekä Alpinestarsin Stunt että Dainesen Trax ja takeissa on aika uskomattoman paljon eroa. Housumalleja taitaa sitten molemmilta löytyä molempiin takkeihin niin monia, ettei niihin kannata puuttua eikä minulla niistä vertailuaineistoa olekaan.

Dainesen takki tuntuu ainakin itsestä yleisesti vielä vähän laadukkaammalta kuin Alpinestarsin, vaikkei kumpaakaan mikään huono takki olekaan. Itse nahka on Dainesessa ehkä aavistuksen paksumpaa ja jäykempää, vaikka tämä voi tietenkin olla mallikohtaista ja "laadun" tunne voi johtua osin tästä.

Dainesen suojat tuntuisivat olevan astetta jykevämpiä kuin Alpinestarsin, vaikka tuskinpa Alpinesinkaan suojia voi pahasti moittia. Dainesen kyynärsuojat kuitenkin ulottuvat selvästi pidemmälle kyynervarressa ja niissä on kyynärvarrelle ikäänkuin "kouru", jota Alpineseissa ei ole. Vähän sama homma hartiasuojissa. Dainesessa ne ovat vähän isommat ja "kuppimaisemmat" - tuntuvat vain istuvan paremmin paikalleen.

Pienissä yksityiskohdissa olen kuitenkin vähän tyytymätön Daineseen. Hihojen suut ovat selvästi leveämmät kuin Alpinesissa ja varsinkin Alpinesin GP Plus hanskojen kanssa ero on selvä. Alpinesin takin hihat menevät selvästi paremmin em. hanskojen sisään, kun Dainesea en saa millään viritettyä yhtä hyväksi ja satunnaisesti takkin asentoa sai korjata ettei viima tule sisään. Dainesessa ärsyttävä piirre on myös Velcro-kiinitteinen kaulus ja hihansuut. Varsinkaan kaulus ei ainakaan allekirjoittaneelle istu alkuunkaan. Aluksi kun en katsonut niin paljoa kauluksen perään, kaula hiertyi Velcro-kiinnikkeen reunasta pariin otteeseen vereslihalle. Sitten kun sen jätti avoimemmaksi takki ei vaan tuntunut ajossa hyvältä. Alpinesissa ei vastaavia ongelmia ole, vaan hihat ovat selvästi kapeammat - itse en saa lapiota hihansuusta läpi jos en avaa hihojen vetoketjuja kokonaan auki - ja istuvat hanskoihin täydellisesti. Tietenkin tässä voi olle kysymys saman merkin sopivuudesta, mutta varmaan ihan hyvä tietää. Alpinesin kaulus on myös selvästi mukavampi. Siinä ei itseasiassa ole varsinaista kiinnikettä Dainesen tyyliin, vaan kaksi nahkapalaa asettuu limittäin. Ei ehkä suojaa viimalta niin hyvin, mutta Buffihan on keksitty ja kaulus on kyllä miellyttävä käyttää. Samoin Alpinesin vetoketjut ovat "isohampaisempia" kuin Dainesella ja tuntuvat jotenkin paremmilta. Hihojen vetoketjujen veto-osassa on Alpinesilla kunnon nahkapalat, Dainesella ei mitään ja varsinkin hanskojen kanssa Alpines on paljon helpompi käyttää. Myös taskujen osalta takeissa on vähän eroa Alpinesin eduksi. Taskut ovat selvästi suuremmat kuin Dainesessa ja paremmassa asennossa.

Normaalikäyttöä ajatellen takeissa on selvät suuntaukset lämpötilojen osalta. Alpinesissa on hartioissa tuuletusreikiä, Dainesessa ei. Vastaavasti irrotettava toppavuori takkien sisällä ei voisi olla erilaisempi. Kun Alpinesin vuori on liivi, Dainesessa se on takki, eli Alpinesissa ei ole ollenkaan lämpövuorta hihoissa. Toki tämäkin voi olla mallikohtaista, mutta kannattaa varmaan kiinnittää tähänkin huomiota. Normaaliajossa omaksi rajaksi on muodostunut about 10 astetta. Mikäli mennään yli, Alpines, mikäli alle, Dainese. Varsinkin kesän hellesäillä Alpines oli yllättävänkin siedettävä, mutta toisaalta kevään ensiajot 2 asteen lämpötiloissa olisi Alpinesin kanssa ollut vähemmän hauskaa. Dainese toki toimii korkeammissakin lämmöissä, mutta yhtä mukava se ei ole kuin Alpines.

Mitä muihin merkkeihin tulee, niistä ei ole kokemusta. Kuitenkin tuo mitä Tomi ylhäällä kirjoitteli Dainesen laadusta pitää varmasti paikkansa. Kaupoissa kun satunnaisesti sormeillut vähemmän tunnettujen valmistajien tuotteita, kamojen tuntu on ollut aika järkyttävä. En nyt muista minkä valmistajan takki oli kyseessä, mutta MP-messuilla suoraan Alpinesin takkien luota tultuani "merkitön" takki tuntui lähinnä keinonahalta. Ompeleet yms. näyttivät epämääräisiltä ja sen sellaista. Kannattaa siis katsella kamoja aika kriittisesti ja Tomin sanomalla tavalla, on aivan varma että Dainesen, Alpinestarsin tai vastaavan laatumerkin 2-osaiset ovat suojaavampia kuin muka-muka merkkinen 1-osainen "wannabe ratapuku".

Takeista vielä sen verran, että Dainesen kanssa olen kertaalleen lipannut ja hyvin tuntui toimivan. Mikäli vähän pidempi stoori aiheesta kiinnostaa, sellainen löytyy TÄSTÄ.

Mutta yhteenvetona noista edellisistä. Käytän mielummin Alpinestarsin takkia. Tuntuu siltä, että normaalikäytön vaatimukset ja mukavuus on paremmin huomioitu siinä, kuin Dainesen rotsissa. Toisaalta, jos maallikon arvio pitäisi antaa, veikkaisin Dainesen olevan suojaavampi. Mihin sitten päädytkin, älä kuitenkaan aliarvioi noita normaalikäytön kannalta olennaisia seikkoja. Ainakin itse kehottaisin olemaan tarkka hihan sopivuudesta hanskoihisi ja pysymään erossa Velcro-kauluksesta.

joo, kiitos kaikille neuvoista! hätäisenä miehenä menin ja hankin sen puvun ny jo...
    eli kotiin tuli alpinestarsin V4 2-os puku, ja sen verran naftin ostin et pullansyönti loppuu sit tähän, mikäli meinaan pystyä sitä käyttää
    puku tuntuu aika ku valetulta, mut ainakin ekan ratakokemuksen jälkeen tuntuu sen verran jäykältä et roikkuminen meni ihan työstä.....
    www.goexperience.fi
    Lainaa (pat @ Elo. 27 2003,01:09) kirjoitti
    joo, kiitos kaikille neuvoista! hätäisenä miehenä menin ja hankin sen puvun ny jo...
    eli kotiin tuli alpinestarsin V4 2-os puku, ja sen verran naftin ostin et pullansyönti loppuu sit tähän, mikäli meinaan pystyä sitä käyttää
    puku tuntuu aika ku valetulta, mut ainakin ekan ratakokemuksen jälkeen tuntuu sen verran jäykältä et roikkuminen meni ihan työstä.....
    oot varmaan ihan hyvän asun hankkinut ja sen pitääkin olla nafti ostaessa. muakin valistettiin nahkahousuja ostaessani, että ne pitää olla niin pienet ettei mene kiinni, ovat sitten muutaman kerran käytön jälkeen sopivat...ja niinhän siinä kävi, että ostin just sopivat ja nyt ovat liian isot * et messuilta sitten taas uudet ostamaan...niin, ja bajahill'in sivuston mukaan sun on sitten turha kuvitella olevasi mitenkään ratauskottava uudella puvullasi...menee jonkun aikaa ennenkuin uskottavuus tulee lököttävien takamusten ja polvipussien muodossa, mutta jostainhan sitä on aina aloitettava ellei sitten hanki jonkun ratakunkun vanhaa pukua * ja hiomapaperilla saa uutuuttaan kiiltävät laahauspalat näyttämään edes jotenkin käytetyiltä *
    CARPE DIEM! Kalliot pysyy, meri jää, ihminen vain häviää. (Pablo Neruda)
    Lainaa (Korppi @ Elo. 26 2003,23:25) kirjoitti
    Ei ehkä suoraan tähän aiheeseen, mutta jos 2-osaiseen päädyt pari huomiota takeista. Itsellä sekä Alpinestarsin Stunt että Dainesen Trax ja takeissa on aika uskomattoman paljon eroa. Housumalleja taitaa sitten molemmilta löytyä molempiin takkeihin niin monia, ettei niihin kannata puuttua eikä minulla niistä vertailuaineistoa olekaan.
    Sen verran täytyy tähän vielä kommentoida, että et puhu nyt 2-os puvuista vaan takki-housu-yhdistelmästä. Turvallisuuskannalta noilla kahdella tuotteella on eroa kuin yöllä ja päivällä. Toki noista yhdistelmistä saattaa saada varsin pätevänkin puvun, mutta yleensä niitten housut ja takki on leikattu kahvilla istumiseen, ei ajamiseen.

Mutta erittäin hyviä vinkkejä jos on yhdistelmää ostamassa (eikä 2-os/1-os pukua).

Tomi

Olisihan viel sellanen vaihtoehto, että teetät itelles sopivan puvun.
    Mun kroppaani, ei ainakaan liikkeesstä suoraan löydy.
    Sillon saat siitä sun oloses puvun.
    Onnea varmasti hyvän puvun valinnasta! Jos sen verran saan udella, että mistäköhän puvun ostit? Vähän itseäkin himottais noi alpinestarsin nahkat!
    Lainaa (Dent @ Elo. 27 2003,09:04) kirjoitti
    Onnea varmasti hyvän puvun valinnasta! Jos sen verran saan udella, että mistäköhän puvun ostit? Vähän itseäkin himottais noi alpinestarsin nahkat!
    all rightilla (hki) on ko tuote alennettuun hintaan tällä hetkellä, 750 € ku norm hinta oli lähemmäs tonnin
    (ja orgin jäsenenä pystyy tinkaa väh lisää )
    www.goexperience.fi
    Lainaa (tomi @ Elo. 27 2003,08:01) kirjoitti
    Lainaa (Korppi @ Elo. 26 2003,23:25) kirjoitti
    Sen verran täytyy tähän vielä kommentoida, että et puhu nyt 2-os puvuista vaan takki-housu-yhdistelmästä. Turvallisuuskannalta noilla kahdella tuotteella on eroa kuin yöllä ja päivällä. * Toki noista yhdistelmistä saattaa saada varsin pätevänkin puvun, mutta yleensä niitten housut ja takki on leikattu kahvilla istumiseen, ei ajamiseen.
    Tuota noin. Nyt kyllä pakko esittää tarkentava kysymys. Itseäkin kun nuo ratahommat kiinnostavat, mutta uteliaisuus pukuja kohtaan heräsi ja vähän kysymyksiä nousi pintaan. Voi olla, että jotain olennaista on mennyt allekirjoittaneelta ohi - ja sellainenhan tunnetusti häiritsee - joten lisävalistus olisi tervetullutta, jos joku sellaista voisi antaa.

Ensinnäkin, myönnetään, kirjoitin ehkä vähän tulkinnanvaraisesti mutta kuitenkin. Puhumalla takkeihin sopivista housumalleista, tarkoitin sellaisia takki/housu-yhdistelmiä, joissa takin ja housut saa yhdistettyä toisiinsa vetoketjulla. Näitähän löytyy niin Alpinestarsilta kuin Daineseltakin. Turvallisuuskannalta lienee varmaa, että pelkkä takki ja ajohousut eivät ole niin turvallisia kuin toisiinsa vetoketjulla yhdistetyt takki ja housu. Selvää lienee, että erillinen takki voi lähteä rullautumaan päältä, toisiinsa yhdistetyt takki ja housut eivät ainakaan niin helpolla ja molempiin verrattuna 1-osainen nahkapuku on turvallisuudeltaan varmasti parempi.

Mutta jos verrataan toisiinsa erillisestä takista ja housuista koottua ja toisiinsa vetoketjulla liitettyä kokonaisuutta ja toisaalta 2-osaista kokopukua, onko niillä tosiasiassa mitään eroa?

Alpinestarsin sivuilta katsottuna 1-osaisista puvuista ilmoitetaan niiden olevan leikattuja 90-asteisesti, kun taas 2-osaiset puvut ilmoitetaan leikatun 75-asteisesti. Nyt siis puhun varsinaisista puvuista, ei toisiinsa esimerkiksi vetoketjulla yhdistetystä takista ja housuista. Tältä osin leikkauksen asteet oletettavasti tarkoittavat reiden ja vartalon kulmaa suhteessa toisiinsa niin, että 90 astetta on kyykyssä, 75 astetta kyyryssä. Tämä ainakin vaikuttaisi johdonmukaiselta, mutta en tiedä. Kyse on siis vain olettamuksesta. Lisävalaistus tästä olisi ehkä paikallaan.

Mikäli 2-osaisista puvuista siirrytään sitten takkeihin, joihin voidaan vetoketjulla yhdistää housut, Alpinestarsilta näyttäisi löytyvän itseasiassa vain kaksi housumallia (?), eli Track ja Bat. Bat näyttää olevan aika suoraan leikattu housu - sen voinee unohtaa - Track taas ilmeisesti nimensä mukainen viritelmä polvipaloineen. Kun tuotteiden tietoja katsoo, (useimmista) takeista ja Track-housuista ilmoitetaan niidenkin olevan leikattuja 75 asteisesti.

Nyt sitten varsinainen kysymys. Ajoasennon ja turvallisuuden kannalta, onko oikeastaan mitään eroa hankinko 2-osaisen puvun, vai liitänkö vain vaikkapa edellä mainitut Track-housut samoilla asteilla leikattuun takkiin? Eli onko 75-asteisesti leikatun 2-osaisen puvun ajoasento jotenkin erilainen kuin 75-asteisesti leikatun takki/housut-yhdistelmän? Ja toisaalta, onko 2-osaisten pukujen liitos jotenkin vahvempi (ehkä muukin liittämistapa kuin pelkkä vetoketju?) kuin toisiinsa vetoketjulla yhdistetyllä erillistakilla ja housulla?

Asiasta vähän ymmällään...

Heldin 2-osaisen nahka-asun ostin ja olen ollut siihen enemmän kuin tyytyväinen. Goretex homehtuu kaappiin tällä hetkellä ja samalla on loppunut se ...rkeleen purjeen lepatus moottoritienopeuksilla. Itse pidä 2-osaista pukua monikäyttöisempänä. Ja vielä vinkki vitonen, jos puku on ostettaessa ahtaan (jopa epämukavan) tuntuinen, on koko oikea muutaman käyttökerran jälkeen.
    Solid as Rock

at least...

Hard as Stone
    Lainaa (pat @ Elo. 27 2003,14:32) kirjoitti
    Lainaa (Dent @ Elo. 27 2003,09:04) kirjoitti
    all rightilla (hki) on ko tuote alennettuun hintaan tällä hetkellä, 750 € ku norm hinta oli lähemmäs tonnin
    (ja orgin jäsenenä pystyy tinkaa väh lisää )
    AllRight sucks paremmat puvut ja ½ halvemmalla Louis.de esim Brobiker, on laatukamaa, suojat, heijastimet, kunnon nahkaa, eikä oo hinnoteltu pilviin, ei sillä et ei rahaa ois vaan sen takii et on vaan älyttömän tyhmää maksaa 1 puvusta 2 :en hinta
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
    Lainaa (lanat @ Syys. 09 2003,08:45) kirjoitti
    AllRight sucks * paremmat puvut ja ½ halvemmalla Louis.de esim Brobiker, on laatukamaa, suojat, heijastimet, kunnon nahkaa, eikä oo hinnoteltu pilviin, ei sillä et ei rahaa ois vaan sen takii et on vaan älyttömän tyhmää maksaa 1 puvusta 2 :en hinta
    Louisilta saa suht halvalla suht hyviä ajopukuja, ongelmana on se että niitä ei oikein voi sovittaa etukäteen...

Pakko laittaa pieni mainos tähän...
    Eli Motovelhojen kautta voi tilata Louisin kamaa (olemme virallisia jälleenmyyjiä joten takuu hommat tulee meidän kautta), ota yhteyttä jos kiinnostaa...
    <br />
    Lainaa (zimmy @ Syys. 11 2003,10:05) kirjoitti
    Onko kokemuksia Halvarssonin puvuista? Nyt syksyllä näyttäis hinnat olevan kohillaan
    Mulla on hyviä kokemuksia Halvarssonista. Tuli hypättyä asfalttiin n. 80 km:n nopeudesta pari viikkoa sitten. Mulla oli BC Goldstar rotsi ja vastaavat housut. molemmat kestivät ja suojasivat erittäin hyvin. Toisen hian vetoketju petti ja siitä syystä sain aikamoiset asfaltti-ihottumat oikeaan kyynärvarteen. Lisäksi vasen pikkusormi murtui ja vasen polvi vieläkin tällistä turvoksissa. Ainoa reikä tuli housuihin lonkan kohdalle, muuten puvussa vain pintahankautumia. Tilalle tulee varmasti myöskin Halvarssonit. Joissain malleissa on nykyään sateen ja viiman pitävä kalvokin.

Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Lainaa (zimmy @ Syys. 11 2003,10:05) kirjoitti
    Onko kokemuksia Halvarssonin puvuista? Nyt syksyllä näyttäis hinnat olevan kohillaan
    Ostin tänä kesänä Halvarsonin irtotakin ja -housut ja olen ollut molempiin todella tyytyväinen. Takin saa vetoketjulla kiinni housuihin. Nahka tuntuu kestävältä ja kaikissa on kolminkertaiset saumaompeleet. Merkkinä Harvarsonia pidetään kuulemma erittäin turvallisena ja kestävänä tuotteena.
    Tikru 2010
    Onks kellä tietoa Akiton 2-osaisesta nahkapuvusta. Olen ostamassa sellaista käytettynä.
    Yleisiä mielipiteitä kiitos etukäteen!
    Miksi olla hankala, kun pienellä vaivalla voi olla täysin mahdoton.
    Lainaa (raider @ Syys. 11 2003,10:44) kirjoitti
    Tuli hypättyä asfalttiin n. 80 km:n nopeudesta pari viikkoa sitten. Mulla oli BC Goldstar rotsi ja vastaavat housut. molemmat kestivät ja suojasivat erittäin hyvin. Toisen hian vetoketju petti ja siitä syystä sain aikamoiset asfaltti-ihottumat oikeaan kyynärvarteen.
    Ei tuo vetoketjun pettäminen mielestäni anna oikein hyvää kuvaa Halvarssonista. Itse kaadoin fillarin keväällä 60 km/h nopeudessa ja Dainesen Tribal- ajotakki suojasi täysin oikean käden järeän kyynärsuojansa ansiosta. * Jos vetskari olisi pettänyt, olisi tullut pahaa jälkeä, sillä kaaduin käden (joka liukui asfaltilla) päälle. Mutta niinhän se on, että "jokainen tulee uskollaan autuaaksi".
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Lainaa (Bomber @ Syys. 11 2003,14:12) kirjoitti
    Lainaa (raider @ Syys. 11 2003,10:44) kirjoitti
    Tuli hypättyä asfalttiin n. 80 km:n nopeudesta pari viikkoa sitten. Mulla oli BC Goldstar rotsi ja vastaavat housut. molemmat kestivät ja suojasivat erittäin hyvin. Toisen hian vetoketju petti ja siitä syystä sain aikamoiset asfaltti-ihottumat oikeaan kyynärvarteen.
    Ei tuo vetoketjun pettäminen mielestäni anna oikein hyvää kuvaa Halvarssonista. Itse kaadoin fillarin keväällä 60 km/h nopeudessa ja Dainesen Tribal- ajotakki suojasi täysin oikean käden järeän kyynärsuojansa ansiosta. * Jos vetskari olisi pettänyt, olisi tullut pahaa jälkeä, sillä kaaduin käden (joka liukui asfaltilla) päälle. Mutta niinhän se on, että "jokainen tulee uskollaan autuaaksi".
    No, jos mä silminnäkijöiden mukaan kävin n.2:n metrin korkeudessa ja pyörin n.30 metriä ja vain yksi vetskari hajos, ja muuten suojas hel####n hyvin, niin mä oon tosi tyytyväinen mun entisiin Halvarssoneihin. Ties vaikka ostaisin taas semmoset tai vaikka Daineset. Nahkat kumminkin.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
    Lainaa (zimmy @ Syys. 11 2003,18:37) kirjoitti
    Tuli sitten ostettu Halvarssonin 2 osainen MIZAR puku, aika näyttää millainen on Vantaan BW:ssä loput Halvarssonin puvut -40% ja Daineset -25%
    Onneksi olkoon erittäin hyvästä valinnasta. Paljonko "kärsit" ostoksesta?
    Tikru 2010
    Lainaa (zimmy @ Syys. 12 2003,21:38) kirjoitti
    Lainaa (ukkeli @ Syys. 12 2003,17:18) kirjoitti
    Onneksi olkoon erittäin hyvästä valinnasta. Paljonko "kärsit" ostoksesta?
    ovh.850 - 40%= 510 jonka myyjä kyselemättä pyöristi tasarahaan eli 500 jäi "kärsittävää" ainakin omasta mielestä (kuinkas muuten) hinta/laatu suhteen pitäs olla kohillaan
    Tosi edullinen hinta, jos mp-varusteista nyt yleensä niin voidaan sanoa. Itse maksoin erillisistä takki/housu-paketista 600 ekua, tosin se oli kesäkuuta ja hinnat hieman eri luokkaa.
    Tikru 2010
    Lainaa (pat @ Elo. 25 2003,20:35) kirjoitti
    kokeilin spidin asua, onks laatutietoa? Myyjä ainakin kehui "maailman parhaaks"...
    Mulla on Spidi Hook kaksiosainen rei'itetty jousto-osilla. Se on aika viileä puku, mutta erittäin laadukkaan oloinen. Suojia riittää joka kulmassa, polvista ne voi irrottaa, kuten tietysti palatkin. Kaksiosainen on katukäyttöön ehdottomasti parempi. Suomessa Hook ovh. n. 1000e, Germaaniasta ylivuotisena helvetin paljon halvempi....Itse ainakin olen tyytyväinen Spidin laatuun.

Jake
    Itselläni on Dainesen pöksyt ja Ducatin takki, (made by Dainese?) jossa ei kiinnitysvetskaa ole kuten housuissa. Täytynee ommella myös takkiin vetska, niin pitää paremmin tuulen veks saumasta pidemmillä matkoilla.

Tänään kyllä tarkeni erinomaisesti ja suosittelen nahkaa kaikille. Verrattuna Goreasuuni, joka on myös sellaiseksi ihan kunnollinen, on nahka miellyttävämpi ja kokopitkän ProGripin selkäpanssarin kera tukee hyvin eikä läpätä tuulessa.

Olipa kyseessä merkki kuin merkki, niin nyt on oikea aika ostaa puku. Hinnoista saa runsaasti syysalennusta. Shopinkin kautta saa vaatehinnoista pois, mutta esim. Allright myy suoraan poistot about samaan hintaan itse, jotta sieltä vaan.

Tokimoton kuteista saadaan paremoi ale joten jos sinne pääsee sovittamaan, niin ei kun valitsemaan sopivaa ja sitten ilmoitus mulle ja katsotaan hinta kohdalleen.

Ja Louisin kamat kannattaa tilata Motovelhoilta, niin on takuuasiat kondiksessa.

t. Spagu

Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
    Onko kenelläkään kommentteja Dainesen Luce puvusta... On ruvennut himottamaan 2-osainen nahkapuku ja tällähetkellä tuntuu siltä, että Dainese tai Alpinestars menee ostoon. Noh, mene ja tiedä. Pitkä talvi edessä joten aikaa on tutkia.. Mutta mielellään kuulisin jonkun kommentteja tuosta Luce:sta
    Komiaa tuloo oltua kun tietää miston kotoosin!
  30.  
    Muistaakseni Lucesta oli useitakin arvioita MCN:n sivuilla, jossa sitä kehuttiin yli kaiken paitsi suojaavuudeltaan, myös hinta/laatu-suhteeltaan. Kyseessähän on Dainesen peruspuku??? Koitappa siis hakea MCN:stä, jos et täältä saa vastausta.

Oli miten oli, kun hankit pukua, kannattaa varmaan huomioida ne seikat, joista tämän threadin ensimmäisessä viestissäni kirjoitin.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen