Onko nokkaketjunkiristäjä "ongelmana" myös vm -99 CBR 1000:ssa vai onko vika päivitetty pois jossakin vaiheessa. Olisiko jotain muuta huomioitavaa, pyörällä ajettu n. 30 tkm.
Kiitokset etukäteen vastaajille![]()
oletkos vaihtamassa taas pyörää...
Täytyy olla vähintään 4 eri pyörää kesän aikana.....
....on kuulemma "päivitetty" monta kertaa tota kiristäjää ja tällähetkellä maksaa 84 euroa jos on Tuusmotoriin uskomista ja töitä pari tuntia jos vaihtaa vain pelkän kiristäjänelikkä on olemassa kaikissa cepareissa toi ongelma.....mutta ei kallis korjata...ja tää on mun mielipide vain
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
Kyllä toi kirrajaan remppa on tyyppivika mitä eivät ole viisaat miehet saaneet pois päivitettyä, itselläni on just -99 cebari ja nyt ajokauden päätyttyä uus kirraaja odottaa tallissa paikalleen laittoa, ei vie kustannuksiltaan perikatoon varsinkin kun tiesin etukäteen et jossain vaiheessa se on edessä.![]()
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
Ilmeisesti hulluus riivaa, mutta elokuusta lähtien olen vastavanlaisia pyöriä etsiskellyt. Vaihtoehdoiksi on jäänyt just tonninen CBR tai 1100:n ZZR. CBR:n kestävyydestä on tullut niin paljon positiivistä tietoa, että kallistunen siihen? Heikkoutena tämä nokkaketjun kiristin ja pyörän paino.(hmort @ Loka. 21 2003,14:06) kirjoitti
no mä en ainakaan painon takia tota hylkäis...itse kun en hirveesti eroa ole huomannut ainakaan negatiivisen suuntaan kun vaihdoin seven fiftyn tonniseen...siis painon suhteen...ja kamaa mahtuu ja kulkee mukana huomattavasti paremmin...nykyään
ja jos kiristäjä menee se vaihdetaaan..ketju kyllä kestää toistasataa tuhatta.....kilometriä
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
Edellinen pyörä oli tonninen cebari, jossa tosiaan joutu nokkaketjunkiristäjää uusimaan. Vaihtaessa makso 100 euroa töineen, ettei mikään ihan kohtuuton investointi. Matkajuhtana erinomainen, tavaraa mahtuu paljon ja matkustajalla on lokoiset oltavat.
Painoa oli tosiaan liikaa nän pienelle kaverille. Tosin tykkäsin roikkua cebarin kyljessä kuin pieni apina mutka teillä. *![]()
Voima on nopeutta, nopeus on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
Jep, ei se paino ole kynnyskysymys ja luulis vakauttakin löytyvan koko lasti päällänsä. Miltäs tuo kulkupuoli on muuten tuntunut eli sujuvatko ohitukset ripeästi myös kuormajuhta-moodissa?(Kiloceppari @ Loka. 21 2003,20:32) kirjoitti
Perjantaina olis tarkoitus mennä katsastamaan löydetyt CBR-ehdokkaat![]()
Ja mitä tuohon ohittamiseen tulee niin jopa näin rauhallinen tupenkääntäjä kuin allekirjoittanut on niin hyvin on ohi ehtinyt(Jamoc2 @ Loka. 21 2003,23:11) kirjoitti
ei ole tien tukoksi kertaakaan jäänyt vaikka pyörän selässä on kaksi ollut ja varustusta omiks ja muitten tarpeiks mukana.
"Toiset uskoo ihmeisiin, toiset vahvaan valuuttaan. Minua ei puhuttele kumpikaan..."
no mullakin on omaapainoa ihan riittävästi elikkä satakiloset ja alle punnitaan neuvollassaelikkä ei paino tossa pyörässä tunnu.....ajelen pääasiassa matkaa ..kolme laukkua ja vaimo mukana...ja ohi pääsee....jos ei muuten niin pari pykälää pienempää..ja menox
![]()
ja vaimokin tykkää...
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa
Kiitokset hyvästä informaatiosta, kai sitä vielä uskaltaa pienen koeajolenkin ajaa, kun ei tuota luntakaan vielä hirveästi ole![]()
no mä ainakin varoitan....se voi koitua kohtaloksi....itse meinaa kanssa kävin vaan kokeilemassa....ja nyt samainen pyörä on tallissa![]()
kaikki ,paitsi moottoripyöräily on turhaa