Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Östersundomin ajolenkki päättyi osaltani ikävästi. Kotia päin lähdettyä ihmettelin outoa voimattomuutta koneessa, jonka jälkeen rupesin hiljentämään ja takapää rupesi lyömään lukkoon. Pysäytin tien viereen ja tarkemman tutkiskelun jälkeen huomasin suurimman osan öljyjen muuttaneen muualle koneestani. Tyhjäkäynti on aivan ok, mutta kun antaa kierroksia tulee kova ja outo sivuääni. Kuullostaisi siltä kuin joku olisi porannut putken juureen uuden hengitysreijän. Putket ovat kuitenkin hyvin kiinni. Tästä lähdin siirtämään pyörää sitten Tuusmotorin pihaan ja heti huomasin että koneesta oli suurin osa hevosista lähtenyt muihin talleihin ja muutama kapinen luuska jäänyt pitämään konetta vauhdissa. Öljyt tulevat pihalle jostain koneen etuosasta alhaalta.

    Mikäköhän hemmetti mahtaa olla syynä? Loppuiko kausi tähän?
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  2. #2
    Kiinihän se leikkaa kun ilman öljyjä ajelee No onneksi en ole ekspertti ja todennäköisesti (toivottavasti) olen väärässä... Tuli vain mieleen kun takapää lukkoon lyö ettei oikein taida pyöriä kone niin kuin pitäisi...
    - Fly on, little wing... -
  3. #3
    Kuulostaa pahalta, jos öljyt ovat muuttaneet koneesta pois. Toivottavasti ei olisi sattunut laakerivauriota, joka "aiheuttanee" myös tehokadon.

    En paljon tiedä tuosta tekniikkapuolesta, mutta olisko jokin lauhduttimen tjsp. mennyt tukkoon?

    Tai tehottomuutta aiheuttaa myös ilmanputsarin mennessä tukkoon....



    *** mopoton ***
  4. #4
    Kyl kautes tais loppua siihen paikkaan..*otan osaa*
    öljynpuutostila konees on meleko paha.. ny vaa voit toivoo et selviit esmes 500e:llä 2500e sijasta...

    Oma villi veikkaus vosi olla niinkin hurja et ois etummaisen pytyn kiertokanki tullu katselemaan syksyn ilmoja.. toivottavasti olen väärässä
  5. #5
    öööö...uskalias veikkaus...ö-suotimen tiviste korkannu,josta seuraa öljykato ja kiinnileikkaus...
  6. #6
    Tämähän alkaa kuullostaa siltä että hevosten ja öljyjen lisäksi pois muuttaa tukko, siis iso tukko euroja muihin koteihin...
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  7. #7
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 05 2003,20:14) kirjoitti
    Vaikka kylmä on ja märkää niin marraskuun puolella vielä ajetaan!!! Tauko saa max. olla 4 kk. Ei sen enempää!
    Lainaus siis tuolta sigusta... Taitaa ressan ajotauko kyllä kestää hieman pidempään jos on musta rauta tullut kurkistamaan kuka siellä oikein kiusailee
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  8. #8
    No, toivottavasti selviääpi minimivaurioilla.Turhapa sitä on käydä sen enempää spekuloimaan. Kyllä se siitä kuntoon tulee.
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  9. #9
    Kovin montaa kierrosta ei kone voitelutta pyöri saamatta pipiä.
    Toivottavasti selviät "vaan" laakerivaurioilla

    Noin ihan mielenkiinnosta, olikos koneella paljon kilometrejä takana ?
    Tulin, näin, koitin
  10. #10
    Lainaa kirjoitti
    Noin ihan mielenkiinnosta, olikos koneella paljon kilometrejä takana ?
    26 tkm ja jokaisessa määräaikaishuollossa käytetty.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  11. #11
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 05 2003,22:43) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Noin ihan mielenkiinnosta, olikos koneella paljon kilometrejä takana ?
    26 tkm ja jokaisessa määräaikaishuollossa käytetty.
    No vot...eihän se tosin aina ole niistä kilometreistä kiinni
    Aikanaan öljyvuodon syy selvinnee, ja jos pientäkin saumaa niin kannattaapi kääntyä siinä mielessä huollon tehneen firman tai sitten maahantuojan puoleen (viasta riippuen).

    Teen itse noita leipätöitä autojen, moottoripyörien, -kelkkojen ja erikoisajoneuvojen kanssa ja onhan noita kiinnileikkaamisia tullut eteen jopa pienemmillä kilometreillä. Voihan kyseessä aina olla tehtaalta lähtenyt maanantaikappale
    Tulin, näin, koitin
  12. #12
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 05 2003,19:41) kirjoitti
    Tästä lähdin siirtämään pyörää sitten Tuusmotorin pihaan ja heti huomasin että koneesta oli suurin osa hevosista lähtenyt muihin talleihin ja muutama kapinen luuska jäänyt pitämään konetta vauhdissa. Öljyt tulevat pihalle jostain koneen etuosasta alhaalta.

    Mikäköhän hemmetti mahtaa olla syynä? Loppuiko kausi tähän?
    No, varmasti loppui tämä ajokausi tähän. Ethän vain vienyt pyörää Tuusmotorille ajamalla? Pahaa nimittäin pelkään, että vauriot ovat melko pahat eli rahanmenoa on tiedossa
    Kawasaki GT750 P1 -82
    Kawasaki GPZ750 Turbo E2 -86
  13. #13
    Thellervo, prkules!

    Mulle tuli nyt mieleen ne sun seokset; eli jos Thellu nyt on käynyt todellakin liian laihalla koko kesän, niin venttiilit ovat saattaneet palaa ja lopulta upota kanteen/hajoilla kikkareiksi sinne etummaiseen pyttyyn. Kikkareet puolestansa tekevät ikävää jälkeä pytyssä liikkuvan männän kera, ja rikkovat paikkoja niinkin että jostain saattaa päästä rasvat ulos...

    Tämmöttinen skenaario vois selittää sen toimivan tyhjäkäynnin, mutta myös tehonmenetyksen ja kovemmilla varveilla kilkatuksen...

    Työntikö se siis kaikki öljyt ulos? Eikö ne mennyt takarenkaalle? Öljynpainevalo lienee syttyi jossain vaiheessa?

    Voe vehje... Keljuttaa siun puolesta... *



    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
  14. #14
    Lainaa kirjoitti
    Mulle tuli nyt mieleen ne sun seokset; eli jos Thellu nyt on käynyt todellakin liian laihalla koko kesän, niin venttiilit ovat saattaneet palaa ja lopulta upota kanteen/hajoilla kikkareiksi sinne etummaiseen pyttyyn. Kikkareet puolestansa tekevät ikävää jälkeä pytyssä liikkuvan männän kera, ja rikkovat paikkoja niinkin että jostain saattaa päästä rasvat ulos...

    Tämmöttinen skenaario vois selittää sen toimivan tyhjäkäynnin, mutta myös tehonmenetyksen ja kovemmilla varveilla kilkatuksen...

    Työntikö se siis kaikki öljyt ulos? Eikö ne mennyt takarenkaalle? Öljynpainevalo lienee syttyi jossain vaiheessa?
    Pyörä on säädetty MR Powerilla ja uskoisin Reinikaisen tuntevan tuon Tellun säädöt ja eikös nuo seokset tarkisteta ainakin tuossa 24 tkm huolllossa, jossa säädetään myös venttiilit?

    Öljynpaine valo ei syttynyt missään vaiheessa, jota olisin odottanut. Tämä öljyjen pihalle työntö saattoi aiheuttaa takarenkaan lipsumisen ja lukkiintumisen.

    Lainaa kirjoitti
    Ethän vain vienyt pyörää Tuusmotorille ajamalla?
    Kyllä sen vein. Ajelin kyllä todella hissukseen ja kilometrejä ei onneksi paljoa tästä naapurista tullut.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  15. #15
    En epäile Markon tietämystä säätämisen suhteen, mutta se sun käyrien punahehku nyt vaan kuule taitaa olla merkki laihalla käymisestä. Jos sun teräskäyrä on punahehkussa, niin ne sun venttiilis täytyis olla melko kovaa materiaalia, että ne kestää loputtomasti sellasia lämpötiloja särkymättä...

    En usko että seoksia tarkistetaan missään huolto-ohjelman mukaisessa huollossa, nimittäin moposi on katsos tehtaalta lähtiessä vakioputkella oikeissa säädöissä. Muutosten ja niihin liittyvien säätöjen tekeminen on omalla vastuullasi.

    Öljypohjassa lienee vielä ollut siis jonkun verran mehua, joten ehkä se ei ole aiheuttanut mitään varsinaista kiinnileikkaamista.

    Minkäs vuotinen Tellervo olikaan? Takuu lienee jo olutta ja menyttä, mutta jos kyseessä on total damage niin maahantuojan kanssa kannattaa yrittää neuvotella jotain...

    BTW, sanoivatko 24 tonnin huollossa paljonko venoja oli pitänyt säätää?
    SM:n äärikokemuksessa tapahtuu depersonalisaatio eli tietoisen minuuden tunteen hetkellinen katoaminen ja pelkkään aistimiseen uppoutuminen. Hallitsevalle osapuolelle nautintoa tuottaa egotrippi, jossa hän voi kokea itsensä hetkellisesti vahvaksi, voimakkaaksi, jopa kaikkivoipaiseksi.
  16. #16
    Lainaa kirjoitti
    Minkäs vuotinen Tellervo olikaan? Takuu lienee jo olutta ja menyttä, mutta jos kyseessä on total damage niin maahantuojan kanssa kannattaa yrittää neuvotella jotain...

    BTW, sanoivatko 24 tonnin huollossa paljonko venoja oli pitänyt säätää?
    Tellervo on -99. Takuu on kuluttajasuojan mukaan koko tuotteen elinajan voimassa kun kyseessä on tuotteen valmistusvirhe Venttiileihin ei ollut kuulemma järin tarvinnut koskea ollenkaan.



    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  17. #17
    Otan osaa. Positiivista tuossa on että ehti sattumaan nyt syksyllä, eikä keväällä kauden alussa.
  18. #18
    Täällä on nyt sen verran rankkaa spekulaatiota, että olet jo varmaan varautunut pahimpaan... Vikaahan kuitenkin on vähän paha selvitellä näin etähommina.

    Huoltoon vaan, niin homma selviää - ja kerrothan infoa täälläkin, aika harvinaista noinkin uuden koneen korkkaaminen.
    On tärkeää erottaa terve innostus ja addiktio. Terve innostus tuo jotain elämääsi, mutta addiktio vie jotain pois.
    -prof. Mark Griffiths
  19. #19
    Oon kuullu juttuja Telluista, että niissä on jotain tyyppivikoja ollu, kiertokanket tykkää kattella läpi silinteriseinien, tai jotain. Joissain, muistaakseni saksalaisissa lehdissä on ollu juttua.

    Mutta yleensä asiansa tunteva korjaamo korjaa lastentaurit ja tekee uutta paremman, mutta siinäpä juoni onkin, missä se asiantunteva paja on?...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  20. #20
    Ai se sitten olikin noin vakava juttu.
    Ethän vaan oo keulinu tai tehny stoppeja...



    ©
  21. #21
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 06 2003,07:45) kirjoitti
    Tellervo on -99. Takuu on kuluttajasuojan mukaan koko tuotteen elinajan voimassa kun kyseessä on tuotteen valmistusvirhe * Venttiileihin ei ollut kuulemma järin tarvinnut koskea ollenkaan.
    Mitenkä lienee takuun kanssa kun putket vaihdetaan? Tuskin korvaavat mitään, oli sitten putkien vaihdolla vaikutusta tai ei. Tähän kuitenkin vetoanevat
    - Fly on, little wing... -
  22. #22
    En nyt ainakaan huomannut threadia lukiessani että esillä olisi ollut, mistä öljyt puskivat ulos? Luulisin ettei paikallistaminen järin vaikeaa olisi?
    Pegaso IE
  23. #23
    Onko tellun kone "aivastellu" tai antanu muita oireita? Kylmillä keleillä seokset menee helposti liian laihalle (kylmä ilma sitoo enemmän happea) mutta viileä ilma taas jäähdyttää mottia paremmin. Kuulostaa aika erikoiselta vialta koska jos pyörä tosiaan on ollut 2 tkm sitten huollossa laihalla oleva käynti olisi pitänyt huomata. Ettei vaan olis menny huollossa väärät öljyt koneeseen tai jotain vastaavaa kämmiä.

    Onneksi ei tullu henkilövahinkoja, tommonen renkaan stoppailu ei varmasti tunnu kovemmassa vauhdissa kovin mukavalta.
    Arlen who?
  24. #24
    Onko sillä vedetty pitkiä keuloja?
    1290SAR, 950SE, 701LR Aurora, R75/5 Toaster
  25. #25
    Maallikon arvaus vauriosta:

    Mäntä/männänrengas vaurioitunut, aiheuttanut vaurion sylinterin seinämään. Reipas ohipuhallus > tehonlasku ja kiinnileikkaamisen oireet.

    Kampikammiossa suuri ylipaine > öljyt ulos sieltä, mistä ne helpoiten pääsee huohotuksen lisäännyttyä ?

    Toivottavasti olen väärässä, eikä kyse ole näin vakavasta vauriosta.
  26. #26
    Mitä sä valitat *
    Voiko perheellinen mies saada tuon parempaa tekosyytä vaihtaa mopotin uuteen? *
  27. #27
    Yrittivät Tuusmotorin poijjaat kovasti tuota tutkia ja analysoida, mutta paha se on mennä sanomaan mitä kaikkea on mennyt eli ei muuta kuin lupa avata kone ja pistää atomeiksi, jotta vika löytyisi. Samallahan tulee tarkastettua kaikki laakerit ym. joten ensi kesänä ehommassa kunnossa.

    Öljyvuotoa ei pystytty paikallistamaan ainakaan vielä. Olivat putsanneet pohjan ja yrittivät etsiä "reikää" mistä öljyä tulisi, mutta kun ei löydy niin ei löydy.

    Se oli siis kauniiden talviunien toivotukset tänään mopedille ja näillä näkymin mopotin menee vaihtoon ensi keväänä.
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
  28. #28
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 06 2003,20:21) kirjoitti
    Se oli siis kauniiden talviunien toivotukset tänään mopedille ja näillä näkymin mopotin menee vaihtoon ensi keväänä.
    No jos yhtään lohduttaa niin oli se kunniakkaampi tapa aloittaa talviseisonta kuin allekirjoittaneella

    ..Komea voltti näin ajokauden päätteeksi ...kuski ja mopo ehjäämölle
    Tulin, näin, koitin
  29. #29
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 06 2003,20:21) kirjoitti
    Se oli siis kauniiden talviunien toivotukset tänään mopedille ja näillä näkymin mopotin menee vaihtoon ensi keväänä.
    No hyvin se on happee saanutkin kesän aikana, joten antaa Tellervon levätä.

    Nyt on sitten hyvä vaihtaa kilogixuun.
    Rakastan Itseäni
  30.  
  31. #30
    Lainaa (MagnaMan @ Loka. 06 2003,19:12) kirjoitti
    Mitä sä valitat *
    Voiko perheellinen mies saada tuon parempaa tekosyytä vaihtaa mopotin uuteen? *
    Ei siihen tekosyitä tarvita.... Kyllä se onnistuu ihan muutenkin

    Ja kyllä ketuttaa... jäi viimestet ajelut ajelematta
    Pupu
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen