Ruokahalu kasvaa syödessä, joten harkinnassa on mm. Magnan koneen virittäminen tai vaihtaminen valmiiksi puhdikkaampaan (100+ pollea?).
Kone on siis V4:n (87 hp) ja käsittääkseni samaa konetta on käytetty muissakin Hondan mopottimissa hiukan eri lailla viritettynä.
Joten onks tietoo
- virityksen hintoja arviolta
- meneeko "heittämällä" jokin tehokkaampi kone paikoilleen
- onko pelkän koneen tuonti esim. Saksasta kannattavaa
- onko koneen viritys Saksassa edullisempaa kuin täällä
Soitappa tänne ja kysy:
P & J Power Oy Hollola Kivimyllärintie 20 B (ma-pe 8.30-17.30)
(03) 756 5075
Matkapuh. 040 755 4422
fax (03) 756 5076
Työn osuus ei kuitenkaan ole niin iso että kannattaisi lähteä Saksaan saakka virityspuuhiin - uskoisin...
Kiitoksia vinkistä Jussi(Jussi @ Loka. 07 2003,13:54) kirjoitti
![]()
Saksan tuontia harkitsen siinä mielessä, että ostaisin sieltä toisen valmiiksi viritetyn koneen. Mut aika näyttää...
Kannattaa kokeilla aluksi perinteinen "avoin putki - lisää ilmaa kaasareihin - suutinsatsi" menetelmä, sillä saattaa tulla huimasti lisää potkua varsinkin kustomityyppisissä koneissa. Esimerkkinä oma 64->93 hv tehonlisäys.
Ainakin Intikoissa kaikki tuon jälkeen kehitettävät hepat (sytkätboxit, poraukset jne... ) syö euroja niin maan pärkkeleesti ja tuo aina vaan vähemmän tehoja lisää.
Soita vaan tuonne Hollolan pojille ja jos sun kulkupeli on heille tuttu, pystyvät jo puhelimessa sanomaan referenssinä aiemmin viritettyjen koneiden tehoja. Erittäin palvelualtista porukkaa.
Soittelin Hollolaan ja ensikäden ohje oli "avoimet putket-ilmanputsari jotain... -suutinsatsi"(Jussi @ Loka. 07 2003,16:14) kirjoitti
Hinta-arvio max 500 euroa, joten haalaan magnan sinne.
Enemmänkin tehoa saisi järjestettyä, mutta sillä rahalla saan jo kakkosmopottimen eikä tarvitse tuhota customkoneen luonnetta kokonaan![]()
No eikös noita vanhempia VF1100 Magnoja ole vieläkin kaupansillontällön. Tehoa ainakin piisaa, tosin niitä yläpäänvaivojakin niissä oli..
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Onhan toki, mutta ovat jo sitä ikäluokkaa ettei kiinnosta. Mopottimeni on kulkuneuvo enkä harrasta remontointia, ainakaan kulkuneuvojen...(JIMJAK @ Loka. 13 2003,15:26) kirjoitti
Topikki on jo vanhan puoleinen, mutta olisin utelias kuulemaan kuinka MagnaMan onnistuit tehonlisäyksissä? Itselläni on vanha VF1100 C, mutta ystävältäni löytyy tuollainen VF750C -99.
Olet muuten oikeassa siitä remontin harrastamisesta näissä 83-86 Magnoissa, sitä riittää. Heh, olin näköjään ainoa kun äänesti siellä "Äänestys"-osiolla johonkin kyselyyn että rakentelu on moottoripyöräilyssä hauskinta... sitä on tullut tehtyä vaikkei päältäpäin mitään huomaakaan.
T:Kari
Juu olen tyytyväinen(GaryP @ Kesä. 18 2004,07:25) kirjoitti
Magna kävi Jussin suosittelemalla J&p Power Oy:llä Hondan isossa 24 tkm:n huollossa ja samalla tehtiin kevytviritys.
Magnan ostaessani vaihdatin heti Laserin Custom-putket, mutta sen kummemmin en mopotinta säädättänyt. Kesä meni ongelmitta sellaisenaankin. Nyt tehdyn venttiilien säädön yhteydessä mitään ongelmia tai kulumisia ei havaittu venoissa tai nokka-akseleissa, jotka on kuulemma tämän konetyypin heikkoja paikkoja.
Nyt asennettiin K&N:n ilmansuodatin ja Dynojetin suutinsatsit. Penkityksessä saatiin mielestäni kivat 92 hp takarenkaalta, joka moottoritehoksi muutettuna on 106 hp. Alkunperin Magnan moottoriteho on 87 hp. Vääntö on näköjään muodossa 1.39 kN, joka ei kerro minulle mitään...
Käyrät ovat kuulemma hyvät kaikilta osiltaan, joten kevytviritys lienee hyvin onnistunut.
Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)