Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
    Sattuneesta syystä on tullut tätäkin asiaa selvitettyä ja useasta eri suunnalta olen kuullut että V-kone ei kestä esim. "erityisen pitkiä jyrkkiä mäkiä" tai jos joku keulii niin sellaista toimintaa Voisiko joku selkokielellä selvittää mistä tämä johtuu? Rivineloset taas tämän kestävät ja kuulemma erityisen hyvin vanhemmat 600:set cebarit. Ja pyörä mikä ei kestänyt oli TL 1000 R ja syynä taisi olla Norjan jyrkät nousut ja laskut kesällä kun Orgin väen kanssa siellä vierailimme

Täytynee varmaan vaihtaa mopotin heti keväällä ennenkuin Orgin väen kanssa suunnistetaan kohti Gardajärveä. Matkalla taitaa olla myös näitä "jyrkempiä nousuja" esim. alppien yli
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    oon jostain kuullu et v-koneet on suunniteltu matkapyöriksi. niissähän on tunnetusti paljon vääntöä mitä tarvitaan laukkusarjan ja korkeamman pleksin liikkeelle saamiseen tosin ajamista kannattaa välttää jyrkillä nousuilla koska kone voi luulla et nyt se yrittää keulia ja leikkaa kiinni.
    JOusimies (joka kawa9:kin on)

Olet onnettoman optimistinen ja innostunut. Sinulla on uhkarohkea taipumus luottaa onneesi, jota sinulle ei ole suotu lainkaan. Suurin osa Jousimiehistä on alkoholisteja tai päihteiden väärinkäyttäjiä. Kännissä Jousimiehen kuvittelevat olevansa henkisiä opettajia. Kaikki pitävät Jousimiehiä naurettavina. Jousimiesten kasvonpiirteet muistuttavat usein hämmästyttävästi hevosen piirteitä. Yleensä Jousimiehet ovatkin hevosten reinkarnaatioita. Mikäli Jousimies ei sairasta keliakiaa niin hänen lempiruokansa on ämpärillinen kauroja. Jousimiehellä on lähes poikkeuksetta voimakas tarve matkustaa. Jousimiehiä arvostetaan aina, kun ne ovat matkoilla. (lainattu jostain netti horoskoopista)
    Liittynee voiteluun Olipahan 264 Volvossakin vastaavan kaltainen voiteluongelma - kone ei tykännyt ajella matalilla kierroksilla kovin kauaa => nokat jäi voitelemati kun ketju ei nostanut liukastinta riittävästi yläkertaan
    - Pyörä myyty jo pois -
    Oliskohan syynä noihin kestämisiin/kestämättömyyksiin tuo öljypumpun sijainti koneessa. Jos se on koneen etuosassa ja pelillä keulitaan, niin ilmaahan se alkaa horia.
    Liukulaakeroitu kone tuskin siitä pitää, kun laakeri (öljy) katoaa.
    Joissakin koneissa pumppu sijaitsee koneen takaosassa, jolloin kone saa voitelun keuliessakin, eikä voiteluun tule katkosta.
    Tuskin tuolla V-koneella/rivikoneella on merkitystä tuossa voiteluasiassa.
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
    En ole koskaan kuullut mitään tuollaista (mikä nyt ei sinänsä todista mitään), muttei se oikein järkeenkään sovi.
    Samoilla linjoilla olen kuin Jim Goose, kyllä se hytittelyyn sopivuus tai sopimattomuus riippuu ihan moottorin voitelujärjestelmästä.
    Esimerkkinä nyt mieleen muistuu että ainakin vanhoissa kawan rivinelkuissa oli öljypumput koneen etuosassa, ja keuliminen aiheutti öljyvalon syttymisen ja tietenkin myös voitelun loppumisen.
    Toisaalta taas todella moni ihan ammattikikkailija käyttää työkalunaan v-koneista pyörää, eikä ole ongelmista kuulunut. Mm. monstereita ja tuonon olen nähnyt pidemmän linjan kikkailijoilla.
    Ei välttämättä tule mittaristoa seurailtua keuliessa mutta onko tuollaista esiintynyt? Joku koneen tunteva voisi kertoa kuinka siinä on voitelu toteutettu.

Pegaso IE
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 06 2003,20:25) kirjoitti
    Täytynee varmaan vaihtaa mopotin heti keväällä ennenkuin Orgin väen kanssa suunnistetaan kohti Gardajärveä.
    Jos mopotinta ajattelit vaihtaa, ehdotan Bladea. Sitä käytetään stunttipyöränä kuvien ja videopätkien perusteella maailmalla paljon; eikä leikkaa kiinni moottori. * Soveltuu keulimiseen, mutta minä en moista harrasta, vaan otan silloin tällöin (vahingossa, prkl) ylinopeussakkoja *
    Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
    Lainaa (HiTec @ Loka. 06 2003,20:56) kirjoitti
    Liittynee voiteluun Olipahan 264 Volvossakin vastaavan kaltainen voiteluongelma - kone ei tykännyt ajella matalilla kierroksilla kovin kauaa => nokat jäi voitelemati kun ketju ei nostanut liukastinta riittävästi yläkertaan
    Kyllä nää koneet on painevoideltuja yläkertaan asti. Ei ketju toimi elevaattorina.
    Ainakin Suzukin sv:eissä on ollu ongelmia koneiden kestävyydessä pitkissä keulimisissa... Tiedä sit onko sama homma tellussa.
    Stuntriding is NOT a crime

Kawasaki Z750
    Keulinuhan en ole, mutta pitkiä jyrkkiä ylämäkiä kyllä olen ajanut * Ja kyllä huollon poijat ainakin väittivät että rivinelonen kestää tuota keulimista paremmin, mutta enpä taas tajunnut kysyä miksi... eli miksi?

Ja JP-800:nen se taas MegaB:n nickillä kirjoittelee

Pupu
    Ainakin muutamissa SV:n tapauksissa on ollut kyse siitä et kone ei saa voitelua hytin ollessa pystyssä. Kenties tässä on samasta asiasta kyse.
    Stuntriding is NOT a crime

Kawasaki Z750
    Jos koneessa on kuivasumppuvoitelu, niin ei tule ongelmia pitkissäkään etupyöränsäästöissä. Vapaasti öljypohjassa lilluva öljy kun tahtoo velloa sinne minne g-voimat sitä vie.
    Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
    Juu jotain TL:n öljy ongelmista olen kuullut aikaisemminkin...
    Yhdellä hepulla oli samallainen pyörä ja siltä tuli kans öljyt pihalle, en paikkaa muista...jostain sivuposkentiivisteen välistä
    No joka tapauksessa olivat huollossa kertoneet sen öljyn koneessa pysymisen ihan tyyppi viaksi varsinkin alkupään tl:ssä. Viimeisissä malleissa on kuulema öljynpainetta tasattu laittamalla niihin lauhdutin. Muistaakseni kaverin pyörä "reprointiin" myös niin.
    Ihan varma en ole(asiantuntijat korjatkaa) mutta muistelen että ongelmina TL:ssä on ollut liian suuret vaihtelut öljynpaineissa jota on yritetty esim. lauhduttimella.
    Muuten uusi SV:n kone on aika lähelle sama mutta parannettu versio joten samoja ongelmia ei pitäs olla.
    Life is hard, then you die...
    Et ei sitten muuta kun loiskelevyjä hitsaamaan talvi-iltoina. Samallahan sitä voi katsoa että missä se imuputki öljylle on josko täytyneen jättää ovaaliradatkin ajamatta.
    Nuo Demsey:n ajatukset öljynpaineista muistelen kanssa kuulleeni..täytyy tutkia että mistä.
    Palkka juoksee....minä en
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 06 2003,20:25) kirjoitti
    Sattuneesta syystä on tullut tätäkin asiaa selvitettyä ja useasta eri suunnalta olen kuullut että V-kone ei kestä esim. "erityisen pitkiä jyrkkiä mäkiä" tai jos joku keulii niin sellaista toimintaa Voisiko joku selkokielellä selvittää mistä tämä johtuu? Rivineloset taas tämän kestävät ja kuulemma erityisen hyvin vanhemmat 600:set cebarit. Ja pyörä mikä ei kestänyt oli TL 1000 R ja syynä taisi olla Norjan jyrkät nousut ja laskut kesällä kun Orgin väen kanssa siellä vierailimme

Täytynee varmaan vaihtaa mopotin heti keväällä ennenkuin Orgin väen kanssa suunnistetaan kohti Gardajärveä. Matkalla taitaa olla myös näitä "jyrkempiä nousuja" esim. alppien yli
    Juslan mutkapätkälläkin on ihan uskomattomia nousuja ja laskuja muistaakseni. Ethän vaan ole siellä käynyt.
    Kuten BikerBabe jo tossa sanoin niin eikös juuri toi V-kone ole kuin tehty matkamotorismiin, hugeplexit keulaan ja laukut sivuille+taakse. Kromi sopii myös V-koneellisiin pyöriin erittäin hyvin.
    ©
    Juteltuani Suomen MP-palvelun (Pitsku) omistajan kanssa (harrastanut kiihdytystä yms) kertoi mulle että useimmissa mp:issä öljy tilavuus ei riitä pumpulle korkeakiertoisissa (lue mp) jolloin voitelu on niin sanottu "roiske" voitelua, jolloin yläpää jää vähemmälle voitelulle. Keulimisessa/jyrkkä mäki lisää tätä jos pumppu on "väärässä" paikassa (edessä). Öljyllä on tällöin suuri merkitys (hänen mukaan ja tietenkin ostin heti sitä häneltä, meninkö helppoon?) Hän myös mainitsi että öljypumpun teho ei ole niin suuri (öljytilavuuden määrä) että se pystyisi voitelemaan tehokkaasti yläpään. Jos olisi tehokas niin alapää jää voitelutta.
    Suizan SV 650 ainakin kuolee eli leikkaa kiinni jos pitkiä siivuja vetää. Syynä taitaa olla se että etummainen pytty nousee pystyyn ja voitelu loppuu. laakerit kilahtaa. Näin se mutuna meni puolitutun sv kuskin puheista muisteltuna.

Ja tellussa taitaa olla tota öljynkarkailua tyyppivikana joissain malleissa. Voisi pieni intter net surffiminen googlen kautta tuoda lisäinfoa tähän aiheeseen. Mutta mites sulla JP-800 kun se pärrä on pari kertaa lipattu ja (jälleen kerran) huhu kertoo että lipatuissa koneissa saattais täräys olla aihettanut laakereiden tai muiden osien viottumista ja myöhemmin tulee juurikin jotain outoa oireilua? Kovin udolta tuntuu että jyrkät ylä- ja alamäet rikkoisi mopon *

Siitä en sitten mene sanomaan mitään miten v-koneet kestää keulimista. Mitenkähän esim. buellit? Nehän on alusta asti suunniteltu keulimiseen. Samoin enpä ole keulimisherkästä VTR:stä pahemmin keulimis riippuvaisia leikkaamisia kuullut...

Ducatithan (ainakin monsterit) pitkissä keulissa päästää öljyt pihalle, tosin tämä tuntuu olevan vain tosi pitkissä siivuissa. Edit: Tarkennetaan "tosi pitkissä" eli yli kilometrin.

Lainaa (Kalpa @ Loka. 07 2003,10:51) kirjoitti
    Ducatithan (ainakin monsterit) pitkissä keulissa päästää öljyt pihalle, tosin tämä tuntuu olevan vain tosi pitkissä siivuissa. Edit: Tarkennetaan "tosi pitkissä" eli yli kilometrin.
    Itse olen ainakin kuullut, että monstereissa pitkiä keulia vedettäessä valuu öljy kampikammion huohotinputkesta ilmanputsariin ja sieltä pyttyihin. Tätä taas on "korjattu" tukkimalla tuo putki hytityksen ajaksi...

Tämä ei sitten ole omaa faktakokemusta vaan kuulopuheita, joita ei välttämättä edes pitäisi kirjoittaa...
    Pegaso IE
    No Tuusmotorin veikkaus koneeni laukeamiseen on juuri tämä eli ei ole saanut voitelua tarpeeksi alakerrassa ja uskalsivat "syyttää" että olen tuolla muka hytitellyt
    "Auta minua olemaan varovainen toisten varpaille astumisen suhteen, koska voi olla, että ne varpaat ovat yhteydessä perseeseen, jota voin joutua huomenna nuolemaan."
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 07 2003,14:57) kirjoitti
    No Tuusmotorin veikkaus koneeni laukeamiseen on juuri tämä eli ei ole saanut voitelua tarpeeksi alakerrassa ja uskalsivat "syyttää" että olen tuolla muka hytitellyt
    kehtaavatkin syyttää
    ©
    Lainaa (Cobretti @ Loka. 07 2003,14:53) kirjoitti
    Lainaa (Kalpa @ Loka. 07 2003,10:51) kirjoitti
    Itse olen ainakin kuullut, että monstereissa pitkiä keulia vedettäessä valuu öljy kampikammion huohotinputkesta ilmanputsariin ja sieltä pyttyihin. Tätä taas on "korjattu" tukkimalla tuo putki hytityksen ajaksi...

Tämä ei sitten ole omaa faktakokemusta vaan kuulopuheita, joita ei välttämättä edes pitäisi kirjoittaa... *
    Jeps, jostain putkesta ne pihalle tursuu. Mutta itse kanssa aika mutu-pohjalla mennään *
    No Tuusmotorin veikkaus koneeni laukeamiseen on juuri tämä eli ei ole saanut voitelua tarpeeksi alakerrassa ja uskalsivat "syyttää" että olen tuolla muka hytitellyt *
    Mutta eikös sitten ahkeran stoppien tekemisen pitäisi korjata asia. Vähän niin kuin jotain rasvapurkkia ravistelisi puolelta toiselle. Luulisi öljyjen leviävän tasaisesti joka paikkaan. *
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
    Lainaa (anna @ Loka. 07 2003,15:22) kirjoitti
    No Tuusmotorin veikkaus koneeni laukeamiseen on juuri tämä eli ei ole saanut voitelua tarpeeksi alakerrassa ja uskalsivat "syyttää" että olen tuolla muka hytitellyt *
    Mutta eikös sitten ahkeran stoppien tekemisen pitäisi korjata asia. Vähän niin kuin jotain rasvapurkkia ravistelisi puolelta toiselle. Luulisi öljyjen leviävän tasaisesti joka paikkaan. *
    tää on NIIN sitä naisen logiikkaa..
    "Maailmalle sinä olet vain joku, mutta jollekin sinä olet koko maailma. Älä unelmoi elämääsi vaan elä unelmaasi."
    Lainaa (Zia @ Loka. 07 2003,15:51) kirjoitti
    Lainaa (anna @ Loka. 07 2003,15:22) kirjoitti
    tää on NIIN sitä naisen logiikkaa.. *
    Tällä kertaa naisen logiikka on kyl aivan loistava
    Onko muuten kone purettu? Ja jos on löytyky muuta vikaa kuin alakerta? Meinaa katosko öljyt ennen koneen leikkaamista.
    Tuota huohotinputkea ei kannata ruveta tukkimaan. Kampikammio paineet tulevat kyllä jostain ulos, yleensä jostain tiivisteestä.
    Jos tarvii, kannattaa johtaa tuo kampikammion huohotusletku johonkin tilapäiseen hengittävään tölkkiin, josta öljyn voi kaataa takaisin koneeseen. Putsarikoteloon menevä reikä kannattaa tulpata, ettei vedä roskia koneeseen.
    Letkua ei kannata jättää vapaaksikaan, ikävä huomata öljyn lentävän takarenkaalle..
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
    Lainaa kirjoitti
    Mutta eikös sitten ahkeran stoppien tekemisen pitäisi korjata asia. Vähän niin kuin jotain rasvapurkkia ravistelisi puolelta toiselle. Luulisi öljyjen leviävän tasaisesti joka paikkaan.
    No auttoko mielestäs? Hyvä että ei olla menty enemmän alamäkeä kuin ylämäkeä

Lainaa kirjoitti
    Onko muuten kone purettu?
    Konetta on purettu jo aika pitkälle ja kalliilta vaikuttaa. Täytyy yrittää tehdä jotenkin ihme kepposia että sais pyörän vaihdettua ensi kesäksi.
    Oliskohan mahdollista että siinä koneessa on on "liian tehokas" öljypumppu joka siirtää öljöö yläpäähän nopeammin kun se sieltä ehtii valua alas. Silloinhan ei öljyvalokaan ehkä palaisi jos painetta on mutta öljynpinta alakerrassa on kuitenkin niin alhaalla että ei laakereita riitä voitelemaan.
    Tietenkin asiaa auttaa jos öljynpinta ei ole aivan asteikon yläpäässä.
    Lainaa (JP-800 @ Loka. 07 2003,18:52) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    No auttoko mielestäs? Hyvä että ei olla menty enemmän alamäkeä kuin ylämäkeä
    No eihän se sit kuitenkaan, vaikka parhaasi yritit... *

Mutta ikävä juttu * *Toivottavasti saat mopottimen ensi kesäksi ilman hurjaa rahanmenetystä...
    Excellence is the result of caring more than others think is wise,
    risking more than others think is safe,
    dreaming more than others think is practical and
    expecting more than others think is possible.
    Monet temppuilijat on prepanneet öljypohjiansa sitä varten, ettei pumppu hörppäis tyhjää pitkissä ajeluissa yhdellä pyörällä. Buuelli taas on kuivasumppukone niinko muukkin että se vois sen takia sopia paremmin keulimiseen - muutenhan se sopii kun on lyhyt ja näppärä paketti.

Enpä muuton osaa sanoa, kun että ylleesä konneita ei oo suunniteltu esim. ylösalasin käytettäviksi, mutta tuskin on ylämäen takia yksikään TL-masina kiinni kilahtanut...niissä on semmosta piirrettä vaan, joka sitten aiheutti että Suitsukki toi uuden SV1000:n markkinoille.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
    Nonniin eli Suzukin tarkastaja kävi tarkastamassa tuon koneen mahdollisen valmistusvirheen nojalla Tuusmotorissa tuon minun Telluni ja diagnoosi oli seuraava: Öljypumppu haukannut ilmaa, jossain vaiheessa, jonka johdosta kone leikannut kiinni. Alakerrasta vaihtoon kampiakseli, kiertokanget, laakeri, öljypumppu ym.

Kone pölläytti öljyä pihalle kun tuo tapahtui ja Tuusmotorissa olivat öljyä lisänneet tuonne koneeseen ja olivat saaneet menemään vain puolilitraa eli määrä oli kunnossa onnettomuus hetkellä.

Eli tämä kone ei ainakaan kestänyt keulimista. No nyt on keväällä sitten kokonaan uusi alakerta ja muutenkin tarkastettu ja takuussa oleva kone, joten ainakaan ensi kesänä ei tuon koneen puolesta tarvitse murehtia, mutta tämä lopputulos ilmeisestikkin temppuilusta.
  30.  
    Mutta entäs ne Alpit...?Ravitellaanko me porukalla sun mopoa siellä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen