Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
    Mopoa tossa talviteloille laittelin viikonloppuna ja rupesi askarruttamaan yksi seikka. Yleensä olen ensimmäiseksi puunauksen ja pesujen jälkeen vaihtanut öljyt. Uusilla öljyillä olen antanut koneen käydä paikallaan hana suljettuna kaasarit tyhjäksi. Mitenkäs nyt on meneeköhän sitä oljyä joka paikkaan kun ei käytä konetta vaihde päällä. Moottorin ja vaihteiston sielunelämää sen enempää tuntematta olen vaan kuvitellut että uutta öljyä tunkee joka paikkaan kunhan vaan kone hieman käy.
    Noh, eiköhän siellä tarvittavat osat öljyidy...ainakin jos käytät vaihteen päällä ja luistatat kytkintä...luulis ainakin kone kiertävän kaikilta osiltaan silloin.
    - "No! It's not a Harley" -
    Oisko paha rasti vielä tuon käytön jälkeen kaataa öljyä vielä koneeseen lisää vaikka täyttöproppuun asti, silloin olis vaihde akselit ja koneesta riippuen kampurakin öljykylvyssä.
    Loraukset tulpanreijistä ja kone lepoon talveksi.
    Eihän ton säilytysöljyn tarvi olla muuta kun jotain autoöljyä, täyttää varmaan kriteerit kevääseen asti, kunnes laskee ne pois.
    Tää nyt oli vaan mun mielipide, tuli vaan mieleen..
    Nykyiset Kawat tallissa:
    KLX 250 B1 - 81
    Z 1000 ST E1 -79
    Z 1000 ST E2 -80
    Mean Streak 1600 -07
    Z 1000 Special Edition -14
    GTR 1400 -08
    Spectre 1100 D1 -82
    KX 250 XC KL Enduro -21
    KLE 500 -91
    Lainaa (Jim Goose @ Syys. 26 2003,17:10) kirjoitti
    Oisko paha rasti vielä tuon käytön jälkeen kaataa öljyä vielä koneeseen lisää vaikka täyttöproppuun asti, silloin olis vaihde akselit ja koneesta riippuen kampurakin öljykylvyssä.
    Loraukset tulpanreijistä ja kone lepoon talveksi.
    Eihän ton säilytysöljyn tarvi olla muuta kun jotain autoöljyä, täyttää varmaan kriteerit kevääseen asti, kunnes laskee ne pois.
    Tää nyt oli vaan mun mielipide, tuli vaan mieleen..
    Mielipiteitä on monia tässäkin asiassa, varmaan jokaisella omansa josta pidetään kiinni.
    Mun on semmonen että syksyllä vaihdan öljyt ajan lyhkäsen lenkin ja pistän lepäämään. öljyt on siis samat joilla ajan sit keväällä. Tuosta ihan täyteen täyttämisestä ei ainakaan mun mielestä ole mitään käytännön hyötyä. Eipä tarvii keväällä valutella pois ja voi talvellakin höräyttää käyntiin joskus jos hirveet poltteet Ite siis säilytän lämpimässä että siellä tuskin pääsee korroosio sisuskaluihin hiipimään. Jos joku pakkasessa seisottaa pyöräänsä niin sit en tiedä oisko tuosta jotain hyötyä. henk.koht. en kyllä pyörääni kylmään jättäis
    ZX-12R--SOLD--
    R1
    paras kun käyttää kerran kuussa niin pysyy kone kunnossa...
    kyl se kone ja kaikki muut siel on öljyssä on eikä ruostu vaikka ei ois öljyjä ollenkaan, sen verran rasvanen se on sisäpuolelta
    eihän se talvi oo kun muutama kuukausi, eri asia on jos on pyörä pakkasessa, sillon tarvii olla nesteet koneessa...muuten halkee paikat...
    Tankki täynnä bensaa ja kerran kuussa käymään sanokaa mitä sanotte... akku kantsii latailla ennen kevättä....
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
    Lainaa (lanat @ Syys. 26 2003,21:34) kirjoitti
    paras kun käyttää kerran kuussa niin pysyy kone kunnossa...
    kyl se kone ja kaikki muut siel on öljyssä on eikä ruostu vaikka ei ois öljyjä ollenkaan, sen verran rasvanen se on sisäpuolelta *
    eihän se talvi oo kun muutama kuukausi, eri asia on jos on pyörä pakkasessa, sillon tarvii olla nesteet koneessa...muuten halkee paikat...
    Tankki täynnä bensaa ja kerran kuussa käymään sanokaa mitä sanotte... akku kantsii latailla ennen kevättä....
    Ite ajattelin myös että pistän pyörän talliin ilman öljynvaihtoa sun muuta ja sitten kävisin silloin tällöin päräyttämässä käyntiin ja vaikka vähän sutimassa pihassa.
    Mutta kyllä mun mielestä ne öljyt kannattaa vaihtaa syksyllä, ellei niillä oo ajettu 500KM vähemmän.

Koska enemmän ajettuna öljyn sekaan tulee kaikenlaisia "kuona" aineita jotka voivat esim. laakeripinnoilla aiheuttaa syöpymää ja myös vettä voi olla kondensoitunu öljyn sekaan.
    Että öljyt syksyllä vaihtoon ja sillon tällön konetta käynnistelee niin kyllä pitäis pysyä hyvänä kevääseen asti.

Mutta tää ny oli vaan mun mielipide *
    "That which does not kill you makes you stronger."

-Friedrich Wilhelm Nietzsche
  8.  
    Ja mä en ymmärrä kun jotkut laskee käyttämättömät öljyt pihalle keväällä..... mix ihmeessä Kyllä mun koneessa on pysyny öljyt seuraavaan öljynvaihtoon asti mikä on n. 6000 km
    Fun is not a straight line