Kertoilin tuosta pyöräni laihalla käymisestä, pensapumpusta, *releestä ym. Erästä juttua ei kukaan tuntunu ehdottavan - kaasareiden synkronointia/tasapainottamista. Etumainen tulppahan on vaaleampi kuin takatulppa. Etupytty myös käy epätasaisesti tyhjäkäynnillä. Testailin vielä ennen talvisäilöön panemista. Kokeilin käyttää kumpaakin pyttyä yksinään ja otin toisen tulpanjohdon irti vuorotellen. Takapytty kävi normaalisti tyhjäkäynnillä. Etupytty jaksoi hädin tuskin pysyä käynnissä ja sammui itsestään. Eikö tämä viittaa siihen että kaasarit ei oo tasapainossa ja etupytty käy pienemmillä kierroksilla kuin takapytty. Tähän synkronointiinhan on jokin mittalaite. Ei varmaan säätäminen onnistu ite ellei oo asiaan perehtynyt? Pitänee käytää pyörää jossain testerissä kuitenkin. Onkohan isokin homma vai vartin huki vaan? *![]()
Täällä on aikaisemminkin kysytty samaa asiaa.Tässä linkki sinne , tovottavasti on apuaAinakin itsellä alko pyörä käymään tasaisemmin , kun rakentelin sen synkka-laitteen ja säädin kaasarit itse.
http://moottoripyora.org/cgi-bin....;t=3080
Yksi kaikkien,kaikki yhden puolesta!
Ainoa mahdollisuus on että tyhjäkäyntialueen (ja siltikään....?)synkka on ihan totaalisen päin hiittä, mutta kuinka se voisi mennä pois synkasta niin pahasti?
Ostin itse synkkamittarit Louisilta, mutta Stormista saat lähes samaan hintaa hyvän laitteen. Hinta Saksassa oli n. 50e ja Stormilla himpun verran enemmän.
Mulla menee hommaan osien purkuineen & säätöineen n.1-2 tuntia, riippuen kuinka p.nssmispäällä olen säätämisen kanssa
Tuo on ehdottomasti sellainen homma että se kannattaa opetella tekemään itse, koska se on aika yksinkertainen homma tehdä ja olennainen osa Intikan "hyvinvointia"
Tuosta ei kannata ulkopuolisille maksaa.
Saan kaverilta lainaa ko. mittaria. Pitääkö konetta pitää käynnissä pitkäänkin kun mittailee? Meinaan pitääkö pyörä rahdata talvivarastosta ulkosalle mittausta varten. Toivottavasti homma on vaan säädöistä kiinni, ettei mitään oo kuiteskaan rikki. Ite mittaukseen saanen kaverilta tarkemmat ohjeet. Putsarit pitänee irrottaa, ei kai isompaa purkua kuitenkaan?
Koneen pitää olla niin lämmin, että se käy normaalisti.
Clymerissä on ohjeet homman suorittamiseen, mutta putsareita EI MISSÄÄN NIMESSÄ IRROITETA!
Tässä lyhykäisyydessään:
1) mopo kunnolla lämpimäksi
2) tankin etureuna ylös, junnaa vaikka muovikanisteri tms. väliin. Katso että tankissa on niin paljon bensaa että se käy tankki kenallaan
3) letkut kiinni alipainepaikkoihin: takapyttyä varten ruuvi, etupyttyä varten töötin takaa letku irti ja t-kappaleella oma mittari siihen väliin
4) säädä tyhjäkäynti oikeaksi
5) säädä tyhjäkäynnillä syknronointi välivaijerista TAI etukaasarin stoppariruuvista kohdalleen
6) jos tyhjäkäynti muuttui paljon, säädä se uudelle JA säädä synkka taas kohdalleen, sillä tyhjäkäyntiruuvin kiertäminen vie 1000 rpm synkan pois paikaltaan - noidankehä siis!
7) säädä 2000 rpm synkka etukaasarin vaijerista
... siinä se!
Tsekkaa että vaijerit ovat ok, ettei kanita mistään ja vielä kerran varmuuden vuoksi synkan mittaus molemmilta alueilta ja sitten rojut kiinni ja menoks.