Termos, nyt kaikkien puheideni jälkeen olisin kiinnostunut tietämään mitä konsteja ja kombinaatioita olette käyttäneet Acen virityksessä ja mitä olette saaneet ulos/fiilarit miten käytös on muuttunut. Itseäni alkoi kovasti kiinnostamaan kevyt tehon nosto tai edes hiukan lisää herkkyyttä koneeseen. Tietty se äänipolitiikka voisi olla miellyttävämpi kuin nyt (hiljainen pihinä).
älä harkitse kokoputkistoa. menetät exupin joten hyöty liikenteessä jää ainoastaan ääniin. (kivaa tietenkin). Slipari + factory! + bmc/k&n. siinä on ne normaaliviritykset. sanoisin kaikkien huhupuheiden mukaan yamahaan sopivan paremmin factoryn kuin dynon sarjat, tosin perskohtaista kokemusta ei ole.
jos massi kestää ja haluat jostain syystä siihen ryhtyä niin n +10 oikeaa hevosta on tarjolla wisecon 1040cc takomäntäsarjalla (hinta 800€ + poraus + työt = kamala hinta). tämä plus ylemmät niin +140hv takagummilta pitäisi olla plakkarissa. takuuvarmasti myös tuntuu. jos vielä haluat lisää niin kaasarit on vaihdettava, esmes keihin 41.
turbojuttuja eivät kamalasti yamahan 1k koneeseen halua laittaa kytkimen vuoksi. joitain muitakin heikkouksia saattaa ilmetä mutta kytkin pamahtaa jo normaalitehoillakin suht helposti ankarassa käytössä. tietenkin jos vaan ajaa niin kestänee ihan ok mutta ei mitään 402m / donitsin burnailuja.
ylimmät lienee järkevimmät. tukeudu laatumerkkeihin sliparikysymyksessä. acra, yoshimura tai hindle, mutta mielellään ei vance&hines.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland
Omaan Aceeni laitoin Yoshin RS3 sliparin ja muutos oli positiivinen sekä äänien, että keskikierros väännön osalta.
Tämän jälkeen vaihdoin K&N suodattimen, joka toi myös yläpäähän hitusen lisää reserviä. Muita kikkailuja en ole konepuolelle harkinnut. Suurimmat kiksit tuli, kun sain iskarit omille säädöille. Kyllä voi pyörä muuttua pienellä vaivalla. Säätövehkeet mukaan ja ajeleen mutkia, missä on pientä pomppua.
![]()
"älkää polttako pojat itteenne loppuun"
-HerraIsoHerraHerraKouhia-
Omassa on Wileycon vaimennin. Jos ääntä haet väittäisin et yksi parhaista. Painoltaan alkuperäisen painoinen, ainakin lähellä. Tehoa/vääntöä 4-6hp/nm lisää koko alueella. En ainakaan itse huomaa ajossa tehon lisäystä. Suutinsarjaa ei tarvinnu vaihtaa. Ainoastaan seosruuveja kierros rikkaammalle.
-Samppa-
Suzuki PV->Honda NSR->Suzuki GSF600S Bandit->Yamaha FZS600->Yamaha YZF1000R->KTM SMC660->KTM Superduke
tarkoitus on tehdä myös alustalle jotain. No katsellaan mitä lompakko kestää ja mitä talven aikana ehtii...
acra kokoputki, dynojet, k&n, putsarikotelon siivous=dynossa koneteho 160hp/120nm. alavääntö tosin meni mutta 5000 ylöspäin salamoi aika rajusti, ja äänet(imu/pako) on
tosi "siistit". talven aikaan ehkä kannen siivous???
ps. ei ihan halpaa mutta kaikella on hintansa.![]()
pakko kysyä. mitä sä teit sille putsarikotelolle? ja saamaan väliin yleisesti kaikille : jos jollain on ylimääräinen acen airboxi niin privaa mulle. ostan pois kun oma ahdistaa(Guest @ Syys. 15 2003,22:22) kirjoitti
PowerBike Finland
säädä se vain oikein. kyllä acen alusta kestää kaikennäköistä. on se sentään made by Öhlins. jossain täällä oli hyvä iskarinsäätösivusto. omani sääsin acen vihjeiden mukaan ja tuli varsin toimiva. aiemmissa säädöissä ruuvailin kompression aivan liian tiukalle ja tuloksena oli jarrulla pomppiva etupää ja luonnottoman kova tuntuma. jos et löydä jostain linkkiä niin voin kopioida sulle manuaalista ohjeet aceen.(JP_445 @ Syys. 15 2003,14:37) kirjoitti
PowerBike Finland
Mulla on se sivusto suosikeissa... tuntuu takapää vaan olevan pehmonen eli öljyt vaihtoon jos se on purettava ja tarkistaa ettei ole vuotoja. Mulla on vielä tarkoitus parantaa tehopaino suhdetta niin että otetaan kuskista pois niin auttaa sekin siihen juositukseen.(Cterror1 @ Syys. 15 2003,23:26) kirjoitti
Alavääntö meni Exupin poiston takia. R1:ssäkin se vaikuttaa n. 4500rpm asti. Kokoputkella saadaan _hiukan_ enemmän huipputehoa, mutta Yamahassa kannattais pitää tuo Exup paikoillaan. Dynossa kun katsoin, nii ero oli alle 4500rpm parhaimmillaan 16hp sliparilla varustetun hyväksi! Se on paljon niillä kierroksilla.(Guest @ Syys. 15 2003,22:22) kirjoitti
Sliparilla olisit saanut melkein samat lukemat ja huomattavasti paremman alarekisterin...
Tuossa muuten linkki vanhaan topikkiin: http://moottoripyora.org/cgi-bin....lyttäjä
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
en rupee kinastelee putki asioissa alan ammatilaisen(dyno) eniten tehoa saa kokoputkella ei pelkällä sliparilla oli mukana sitten muut asiaan kuuluvat muutokset itse olen tyytyväinen muutoksiin putsarin kannen muutoksilla 3-5 hp vielä lisää(ram-air),jätän mainostamatta firman nimen, mutta penkki on yksi suomen parhaita
---cterror 1--- en ole katsonut koteloa sattuneesta syystä en ollut dynopajalla mukana asia selviää syyshuollossa.
ööööö...mää ku luulin että ace on virittyny tuolla Thaimaas....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ei pelkällä sliparilla saa juuri mitään lisätehoa. Kyse on enemmän ulkonäköjutusta. Minulla on Bladessa Akrapovicin pönttö enkä ole ajossa huomannut mitään muutosta aiempaan verrattuna, vaikka pyörä kävi dynossa. *(Tylyttäjä @ Syys. 16 2003,13:34) kirjoitti
Äänet ovat Akrassa bassovoittoisemmat, siinä kaikki. Toisaalta Bladessa riittää ominaisuuksia vakionakin.
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Eihän pelkällä pöntöllä saakkaan muuta kuin naapurisopua kohennettua. Katsotaan mitä talven aikana ehtii tekemään. Jos sais painoa mopon ja kuskin yhdistelmästä riittävästi niin tehoa ei tarvia lisää (mahdoton yhtälö). Joten pönttö suuttimet neulat ja suodatin, jos sillä koittas. Bladeen kannattaa (jos on ruisku) laittaa PCIIIr lisäksi ja säädättää kohdalleen, pitäis auttaa sen Acran kanssa.
Ruisku on. Olen tässä miettinyt, että pitää kysäistä eri liikkeistä vaihtotarjouksia tuohon v. 2004 Bladeen kun näyttää niin virtaviivaiselta peliltä (Huom! Vain minun silmissäni) *(JP_445 @ Syys. 16 2003,22:56) kirjoitti
*Jos nykyisen pelin pidän, laitatan siihen silloin PCIIIr:n. Kyllä siitä Akrastakin lähtee aika mekkala ja pauke kun ottaa pienen vauhdin sekä suorittaa 2:lta moottorijarrutuksen 1:lle lähiökadulla. Naapurit tykkäävät. *
![]()
Mitään ei ole jaettu yhtä oikeudenmukaisesti kuin tervettä järkeä - kukaan ei tunne tarvitsevansa sitä lisää.
Kyllä sillä nyt vaan saa lisää tehoa, ja varsinkin Yamahassa se on Exupin takia kadulle ylivoimaisesti järkevin ratkaisu. Tottakai aina pitää säädättää (varsinkin kaasaripelit), jos haluaa siitä mahdollisimman hyvän.(Bomber @ Syys. 16 2003,22:52) kirjoitti
Muissa merkeissä kokoputkella ei menetetä niin paljon alarekisteriä kuin Yamahassa kokoputkella. Joissain merkeissä/malleissa ei menetetä yhtään, yleensä jos ei ole exupin tyylistä järjestelmää. Yamaha on aika riippuvainen tuosta Exupista. Suzukin GSX-R 1000:ssa pakoaukonsäädin vaikuttaa vain n. 3000rpm asti, kun Yamaha R1:ssä n. 5000rpm asti.
Itse sain sliparilla, suutinsarjalla ja säädöllä R1:een n. 10hp lisää huipputehoa, joka on hyvin lähellä sitä mitä on saatu parhailla kokoputkilla. Sain sliparilla saman tehon, kuin yleensä samassa penkissä kokoputkilla kyseisen vuosimallin rykkösissä. Keski- ja alakierroksilla vääntö ja herkkyys parani _huomattavasti_. Tämä ei ole mutua, vaan erittäin tarkkaan tutkittu koko homma.
Yamahaan en ainakaan laittaisi muuta kuin sliparin, tulos on paljon parempi. Kuten sanottua, kokoputkella saadaan hiukan lisää huipputehoa, mutta se kostautuu alakierroksilla liian pahasti.. Tuota muutaman hepan eroa huippukierroksilla ei huomaa kukaan, mutta keski- ja alakierroksien herkkyydestä ja väännöstä on todellista hyötyä, ja sen huomaa perseessään ihan selvästi.
Muissa merkeissä kokoputki on järkevämpi ratkaisu kuin Exupilla varustetussa Yamahassa..
Alkaa ihmetyttää nämä "ei pelkällä pöntöllä saada muuta kuin ääntä" -kommentit. Itse on tullut penkissä noita vertailtua monia kertoja, ja kyllä niillä nyt vaan saa lisää, ja koko kierrosalueelle.. Lukekaa vaikka tämä linkki:
http://www.bomber.fi/forum/viewtopic.php?t=2413
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
Makuasioista ei kannata kiistellä sanoi mäyräkoira, kun muniaan nuoli. *(Tylyttäjä @ Syys. 17 2003,09:20) kirjoitti
![]()
Jees jees... Virittynyt olen....(Agostini @ Syys. 16 2003,22:14) kirjoitti
Mutta asiaan, löytyiskö joltain hihasta muistikuva mitä maksaa Ässään Factory! + bmc/k&n ?
![]()
Friends call me a LonelyRider, but freedom is just another word for nothing to lose anymore......
Juu, niistä ei kannata kiistellä... Dynossa mitattaessa vois kyl olla vähän jostain muustakin kyse(Bomber @ Syys. 17 2003,09:28) kirjoitti
![]()
Lainattua:Sliparilla olisit saanut melkein samat lukemat ja huomattavasti paremman alarekisterin...[/quote]
Lainattua:Ei pelkällä sliparilla saa juuri mitään lisätehoa. Kyse on enemmän ulkonäköjutusta. Minulla on Bladessa Akrapovicin pönttö enkä ole ajossa huomannut mitään muutosta aiempaan verrattuna, vaikka pyörä kävi dynossa. *Äänet ovat Akrassa bassovoittoisemmat, siinä kaikki. Toisaalta Bladessa riittää ominaisuuksia vakionakin.
[/quote]
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * Onks *acessa sama kone kuin fzr:ssä?Mulla fzr.ssä devil putki joka täys susi.Jospa Devil putki tehty kuristetulle versiolle.?Tehonmittaaja totesi että Yoshim.putkella testattuaan että alhaalta lähti huomattavasti paremmin.Verratiin sitten tehokäyriä ja 15hv enemmän 4000rmp paikkeilla huipulla vain 3hv.Teho kuopat katos myös!Jospa pyörä olis yosh.putkella vakio tehoinen....?121hv.löyty takarengas tehoa.Paljonko näissä yleensä on vakiona?Kyllä vaimentimissa näköjään on jotain eroja."Viritys onnistunut kun puolet tehoista tallessa"
Lainattua:Ei pelkällä sliparilla saa juuri mitään lisätehoa. Kyse on enemmän ulkonäköjutusta. Minulla on Bladessa Akrapovicin pönttö enkä ole ajossa huomannut mitään muutosta aiempaan verrattuna, vaikka pyörä kävi dynossa. *(fzr1000 @ Syys. 17 2003,11:42) kirjoitti
Äänet ovat Akrassa bassovoittoisemmat, siinä kaikki. Toisaalta Bladessa riittää ominaisuuksia vakionakin.
[/quote]
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * Onks *acessa sama kone kuin fzr:ssä?Mulla fzr.ssä devil putki joka täys susi.Jospa Devil putki tehty kuristetulle versiolle.?Tehonmittaaja totesi että Yoshim.putkella testattuaan että alhaalta lähti huomattavasti paremmin.Verratiin sitten tehokäyriä ja 15hv enemmän 4000rmp paikkeilla huipulla vain 3hv.Teho kuopat katos myös!Jospa pyörä olis yosh.putkella vakio tehoinen....?121hv.löyty takarengas tehoa.Paljonko näissä yleensä on vakiona?Kyllä vaimentimissa näköjään on jotain eroja."Viritys onnistunut kun puolet tehoista tallessa"[/QUOTE]
on sama kone pienin sisäisin muutoksin. acen kiertokanget kevyemmät + öljykanavia lisää, pieniä kansimuutoksia, uudemmissa aceissa myös laatikkomuutoksia. muuten samalta pöydältä peräisin.
n 115-120hv takagummilta ylensä.
oman olen viemässä penkkiin vasta koneremontin jälkeen. katsotaan sitten mitä näyttää. nyt kantaa varmasti venttiilit jostain + suutinputket kuluneet.
tämä näiden laatuputkistojen ero on. niillä saa oikeitakin heppoja aikaiseksi. mulla on sebring racen putki ja toimii huonosti alhaalla... kunnei ole exuppia.
factoryn suutinsarjat maksaa saman kuin dynon. n 100e. olisikohan duell tai joku muu vast joka tuo maahan.
PowerBike Finland
Juu, mä laitoin kesällä pyörääni (siis thunderaceen) Dynojetin stage 2 suutinsatsin, Laser hotcam vaimentimen ja k&n suodattimen. Stage 2 sarjassahan ilmanputsari kotelon ilmanotto muutetaan kotelon alapuolelle eteenpäin, siis ilma tulee suoraan ajoviimasta. Pyörä tuntui käyvän rikkaalla alkuun mut käytin kuitenki penkissä. 132hv takapyörältä, teho ja väätökäydät ihanteelliset, tai siis aivan liian suorat. Ei mitään luonnetta koneessa. Vaihdoin suuttimia viel hieman pienemmäksi. Nykyinen koko 157.5 Vääntö ja teho ala kierroksilla pysyi ennallaan mutta 7000 kierroksen jälkeen alkaa tapahtua. ykkösellä täyskaasulla kiihdyttäessä 7000 kierroksen jälkeen pyörä nousee aivan pystyyn... vakiona ei minun painolla sitä tee.. Pitäis vaan käyttää penkissä jotta sais virallisia teholukemia.
t: Tapani
Tulipas kirjoitettua äskeinen aika kiireellä, joten muutama kirjoitusvirhe tuli juttuun mukaan.. No jospa se ei haittais.
Eipä se haittaa,mistä ostit Stage 2 satsit?Maksoi?Tehonlisäys?Saakohan Fzr:ään niitä?Eipä mun Fzr jaksa keulia kaasulla kuin vähän ja kävin lentokentällä (1500m) koittaa huippuja sain vauhtia 248km/h ja vitos vaihteen sai just maaliviivalla päälle.Talvella vaihdan Wiseco männät,pienemmät suuttimet,vaimentimelle pitää jotain joten kesällä koitetaan uudestaan.Luin netistä Fzr testistä että o-1000m 250km/h ja 0-200Km/h 8,5s.Eli siihen pitäis päästä( jokin pakkomielle tullu siitä testistä)vai eikö yammu jaksa kulkea +100kg kuskin kanssa.(YZF1000R @ Syys. 18 2003,08:55) kirjoitti
Niin elikkäs onko nyt näin et jammuihin joissa on exup niin riitänee ihan vaan slipari ja sit hiukan rikkaammalle kaasaritVai mitäs? Ite kun tuota sliparia suunnittelen ja ei kauheesti tartte tota tehookaan lisää saada...Äänet vaan kohilleen ja silleen ettei kone sliparista kärsi
![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Itse en usko, että pelkkä slipari vetäisi koneen niin laihalle, että se olisi jo haitaksi. Onhan slipareissakin jotain pieniä eroja, mutta tuskin niin merkittäviä. Itselleni suositeltiin penkkiajon jälkeen 2-3 pykälää pienempiä suuttimia kuin silloiset dynojetin suuttimet=vakiokoko. Ilmanputsari on tosin mallia vakio.(Yamaha1 @ Syys. 18 2003,10:56) kirjoitti
Parhaan tuloksen saat kun pistät siihen suutinsarjan, vaikkapa Factoryn. Siinä neulat on hiukan eri muotoiset kuin vakiot, se on nimenomaan ratkaiseva tekijä. Lisäksi laitat bensanpinnat ja seosruuvit ohjeiden mukaan.(Yamaha1 @ Syys. 18 2003,10:56) kirjoitti
Itse laitoin R1:een suutinsarjasta pykälää suuremmat pääsuuttimet kuin vakiot, myös pilot-jetit tulee suutinsarjan mukana..
Saat sen myös toimimaan ilman suutinsarjaa, mutta et niin hyvin. Yleensä neulaa pykälä ylemmäs, tai pieni shimmi alle, jos menee liian rikkaalle jo yhden pykälän nostolla.
Mä kokeilin ensin ilman suutinsarjaa, mutta ei tullu hyvä. Suutinsarja ja BMC kiinni ja pyörä penkkiin (tai vaihtoehtoisesti hierot sitä perstuntumalta, saattaa mennä pitkään), keskialue ja herkkyys parani niin selvästi että tunsin sen persauksessa. Huipputehoakin tuli kivasti lisää.
Neuloilla saa säädettyä tuon herkkyyden keskikierroksilla, eli jos veto tuntuu hiukan "ohuelta" osakaasulla, niin koitas nostaa neuloja pykälä, pitäs tuntua aika selkeesti.
Mulla oli R1, mutta kaverilla on Ace, ja samat hommat toimii tietysti siinäkin.. R1:stä tuli selvästi vakiota voimakkaamman tuntuinen, sliparina oli Yoshi RS-3 Race. Esim 6. vaihde päällä motarivauhdeissa lähti vetämään ihan eri tavalla kuin vakio..
Kiitoksia jo nyt kaikille osallistuneille, näistä ohjeista/kokemuksista tulee olemaan apua talven aikana.
Vielä yksi kymysys. Onko Ace:n kaasareisssa säädettävät neulat?
Jep! Ainakin kaverin -97 Ace:ssa on...(JP_445 @ Syys. 24 2003,13:48) kirjoitti