Nahoista en vielä osaa sanoa mitään, mutta jos aiot ostaa goreasun, niin kerronpa niistä.
Goret päällä tarkenee oikein mukavasti vaikka lämpötila lähentelee nollaa, varsinkin jos niissä on vuori, mutta... Suosittelen lämpimästi, että ostat semmoiset housut, että niistä sen vuoren saa irti. Kokemuksesta voin sanoa että kunnon helteillä ainakin tämmöinen karvainen uros ei yllättäen tuoksukkaan enää niin hyvälle vaikka niiden goretexpöksyjen alla ei olisikaan mitään. Eli tästä tehdään yhtälö:
Helteet+vuorelliset goretex-housut = Tuskainen olo motoristilla + pahoinvointia motoristin läheisyydessä.
Eipä tässä muuta.
Nimimerkistä päättelen että olet kauniimpaa sukupuolta, joten ehdottomasti nahat niin voit sitten tulla näyttämään niitä mulle....(-hanna21- @ Syys. 11 2003,09:48) kirjoitti
Oikeasti sitten ainakin omasta mielestäni nahat on mukavat kun ei ole liian kylmä...Ja ovat varmasti turvallisemmat kuin goret.
Käy kokeilemassa....nyt kun aikaa
Jake
"Jos viistoistavuotiasta sais."
990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
Mikä olisi paras paikka hankkia tyylikäs (esim. retro) käytetty nahka-asu täältä pääkaupunkiseudulta? Vai pitäisikö kääntyä verkkoa kohti?
nimim. urbaani nahkamimmi
--
" Joka ei ole kuullut banaanikotkan villia kutsuhuutoa, ei voi koskaan ymmartää Kaplan-turbiinin horisontaalisen sijoittamisen etuja kehitysmaiden kouluttamattomien naisten tasa-arvon kannalta!" -RV, va K:joki Oy-
Ilmaisenpa vielä mielipiteeni tähän nahka/gore keskusteluun...
Kovasti ollaan hehkuteltu, että nahka ei kestä vettä ja että olisi kylmä syssymmällä. Itse ajoin heinä-lokakuu välisen ajan pelkillä nahoilla ja kertaakaan en kurkannut ikkunasta ulos, että millainen ilma siellä ulkona nyt sitten olikaan.
Nahka ei tietenkään kestä vettä yhtä hyvin gore/hipora/jne, mutta jos ajelu pitää sisällään maksimissaan päivän mittaisia taipaleita, en näkisi nahan vedenpitävyyttä minään varsinaisena ongelmana. Hyvin kyllästetty nahka haraa vettä vastaan ½-1h rankkasateessa, jonka jälkeen alkaa oikeasti vettymään. Jos alusasuvalintansa on tehnyt oikein pystyy vesisateessa ajelemaan toisen mokoman ilman hypotermian oireita. Sitkeämmänt sissit, kuten allekirjoittanut pystynevät paahtamaan nahka-asussaan niinkin pitkän rupeaman kuin 4-tuntia, joka alkaa olemaan kyllä aika lähellä yhtenäisen sateen maksimia kesäsäässä. Toisekseen on sanottava, että tuollaista 80km/h keskinopeutta viilettäessä nahoilla ei kauan kestä kuivua sateettomalla ilmalla.
Ja sitten tuo väite ettei nahalla muka pärjäisi kylmässä. Villaa ylle sanon minä ja kunnollinen kerrasto. Minä porhalsin nahoissani parin asteen pakkasessa jäädyttäen ainoastaan sormeni koska hanskat olivat ihan suolesta. Ja jos tuntuu siltä, ettei nahoilla meinaa millään pärjätä, niin sitten toppatakkia ja housua nahkojen päälle. Lippojen sattuessa kulahtaa tietenkin päällimmäiset toppareleet, mutta kyllä se nahka kaatumiselta suojaa toppavermeitten allakin. Se on kuitenkin sanottava, että jos nahoilla ei pärjää yli viiden asteen lämpötiloissa niin alusvaatetuksessa on parantamisen varaa. Joten naispuolisetkaan motoristit eivät sitten yritä ängetä itseään yhtä numeroa liian pieniin ajoasuihin, että sinne mahtuu jotain allekin
Mutta on nahassa niitä miinuksiakin. Jos haluaa helppohoitoista niin sitten gorea. Minä uhraan nahkoihini suunnilleen tunnin viikossa. Ja sateen jälkeen rasvataan releet joka tapauksessa. Elikkä kyllä siitä mukavuudesta pitää jotain hintaa maksaakin.
Näin summa summarumina sanottakoon että tekstiiliasusteet ovat huolettomia ja helppohoitoisia. Joskin aina enemmän tai vähemmän kompromissi mukavuuden ja käytännöllisyyden välillä. Nahka taas kestää oikein hoidettuna isältä pojalle ja on mukavuudessaan ylivertainen. Puhumattakaan siitä miltä se näyttää ja tuntuu *Mutta laiskan motoristin asuste se ei ole.
Ugh. Olen puhunut
edit: Sen tosiaan unohdin sanoa, että kertaakaan en ole vielä sadeasua kaivannut. Enkä näin ollen moista myöskään omista.
Jälleen yksi tehottomaan pastakoneeseen hairahtunut
Muuten asiallista tekstiä, takerruin tuohon yhteen ainoaan asiaan, kyllä ne valitettavan usein näyttää "homo-univormuilta"(Sartre @ Helmi. 05 2004,02:07) kirjoitti
Eikä tää ollut mikään provo, vaan se kuuluisa "yleisesti tunnettu tosiasia"![]()