Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Kun ei oo muita YZF 750 tullut tyypitettyä niin ois mukava kuulla miten vahva tän fillarin keskirekisteri tulis olla?? Oma vetää hyvin 5000 rpm asti, sekä hyvin 8000 rpm eteenpäin. 5000-8000 tuntuu kuitenkin tahmealta, eli ei kierrä oikeen puhtaasti/röpöttää. Kuvaillakseni vielä hiukan sotkuisemmin : kiihdytys 6 vaihteella 80-140 kmh sujuu ripeämmin jos kaasun avaa pikkuhiljaa kuin jos kaasun kääntää täysin auki. Vaikuttaa rikkaalta keskirekisterissä, mutta neulojen lasku ei avittanut asiaa. (neulojen nosto paransi ongelmaa hieman...). Soppaa palaa "normaali" ajossa 7-8l/100 km eli mielestäni liikaa....
    Faktat muuten fillarista: vakio kaasarit, vakio neulat, kaikki pääsuuttimet 125, pilot, main airit vakiot, vakio putki, vakio ilmanputsari.

    Kaikki ehdotukset vastaanotetaan kiitollisuudella...
  2. #2
    Jåå mulla alkaa veto tosta 4500 missä on selkee piikki (EXUP alkaa vaikuttamaan - äänikin muuttu selvästi)
    Ja sitten siellä 7500-8000 tulee seuraava tehoalue, tosin ei niin selkeästi.

    Keväällä oli toinen exupia käyttävistä vaijereista irronnut (talven huollossa) ja röpötti tosi pahasti tossa 7000 nurkilla eikä oikein vetänyt. Laitoin vaijerit kiinni + säädin exupin ja meno palautui normaaliksi.

    Oli se exup kuukauden pois käytöstä, mutta sitten kyllä oli pakko vetää aina sinne 8000rpm ennenko alkoi tapahtua niinko yhtään mitään.. äänet tosin oli muhkeammat kun exup venttiili oli auki kokoajan.

    Toivottavasti tästä jotain apua olisi..

    -E
    Todellisuus on viinan puutteen luoma illuusio !
    http://www.ekinet.com/
  3. #3
    Lainaa (Guest @ Elo. 27 2003,12:08) kirjoitti
    Kun ei oo muita YZF 750 tullut tyypitettyä niin ois mukava kuulla miten vahva tän fillarin keskirekisteri tulis olla?? Oma vetää hyvin 5000 rpm asti, sekä hyvin 8000 rpm eteenpäin. 5000-8000 tuntuu kuitenkin tahmealta, eli ei kierrä oikeen puhtaasti/röpöttää. Kuvaillakseni vielä hiukan sotkuisemmin : kiihdytys 6 vaihteella 80-140 kmh sujuu ripeämmin jos kaasun avaa pikkuhiljaa kuin jos kaasun kääntää täysin auki. Vaikuttaa rikkaalta keskirekisterissä, mutta neulojen lasku ei avittanut asiaa. (neulojen nosto paransi ongelmaa hieman...). Soppaa palaa "normaali" ajossa 7-8l/100 km eli mielestäni liikaa....
    Faktat muuten fillarista: vakio kaasarit, vakio neulat, kaikki pääsuuttimet 125, pilot, main airit vakiot, vakio putki, vakio ilmanputsari.

    Kaikki ehdotukset vastaanotetaan kiitollisuudella...
    hyvin erikoista että alle 5krpmän toimii muttei kunnolla sen jälkeen... uuu.. tuata...

    tietääkseni pitäisi suutinten olla 1 ja 4 sylintereissä 125 ja 2,3 sylintereissä 121. siinä voisi olla joku erhe, koska kuten sanoit niin rikas keskialue vaikuttaisi usein noin. exuppi sulla ainakin toimii alakierroksilla kun vääntää alle 5k. mitenkäs sen exupin aukeaminen.. katseleppa jos se venttiili olisi putkessa vähän jumissa. joku joskus antoi vihjeitä sen huoltoon mutten muista kun omassa on full-pipe ilman venttiiliä. keskirekisterin pitäisi olla tuossa kohtuullisen tehokas, eikä nyt ainakaan röpeltävä. tietenkin jos sun kaasareissa on float levelit kovin pienellä ja tuota vikaa on korjattu isommilla pääsuuttimilla niin floatin nosto voisi auttaa myös vähän... jos siltä loppuukin bensa...

    ainiin... koska menee mutkuksi ja kokeiluun niin penkittämällä saisit aikalailla tietoa asiasta.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  4. #4
    Lainaa (Cterror1 @ Elo. 27 2003,15:06) kirjoitti
    tietääkseni pitäisi suutinten olla 1 ja 4 sylintereissä 125 ja 2,3 sylintereissä 121.
    2 ja 3 kaasareissa on 122,5 kokoiset suuttimet. Mullakin on ollut kulutuksen kanssa ongelmia. Litralla pieneni, kun vaihdoin suutinputket. Ostin myös suutinsarjan, jolloin sain uudet neulat. Perjantaina kävi penkissä ja sen mukaan vielä säädin neulaa alemmaksi. Nyt olen juuri lähdössä tankkaamaan, sittenpähän nähdään, paljonko vie. Arvioisin tässä vaiheessa 5,5 , ehkäpä...

    Muuten suutinsarja oli ihan turha ostos, en suosittele ainakaan vakioilmanputsarilla. S**tanan kallis vielä!
    Mittauksen mukaan alkup. suuttimet on sopivimman kokoiset. K&n:n kanssa voi toki ehkä olla eri... Osta mielummin pelkät uudet neulat jos täytyy.
  5. #5
    Fundeerasin tota pääsuutinhommaa kans... keskimmäiset pytyt (122,5) ja ulommaiset (125). Mulla kaikki 125. Toi ero vaan on niin häilyvän pieni etten oikeen jaksa uskoa et se pystys sekottaan keskirekisteriä...
    Fillari tosiaan kuluttaa mielestäni hieman liikaa, ja "tuntuu selkeästi rikkaalta" joten ei viittis floateja oikeen nostaakaan...? Floatien ei mun logiikan mukaan pitäs edes vaikuttaa enää noin korkealla (6-7000 rpm) Vaiko...??

    Exup toimii / tai ainakin pyörähtää ilman näkyvää pykimistä... Rupeaa aukeemaan @ 3000 rpm.

    Hyllyllä makoilee vanha naarmuinen race slip-on, vois varmaan kokeilla jos kone vaan on tukkonen kun ei saa henkeä...

    Kiitokset kaikista ehdotuksista, ilmoittelen jos homma etenee!
  6. #6
    Laser ProfRace slipari auttoi asiaan. Muita säätöjä en vielä ole tehnyt, mutta keskikierroksilla (ulos)hengitys parani huomattavasti. Kulutus on n. 7 litraa ja kone edelleen rikkaalla, mutta jos vaikka talven aikana pientä säätöä...
    Voihan sen kromata jos ei se kulje.
  7. #7
    Vähän optimistinen taisin olla, kulutus oli tasan 6 litraa. No, suht keskitasoo taitaa olla... Selkeästi aikaisempaa parempi kuitenkin. Voikohan Dynojetin neuloilla olla vaikutusta kulutukseen alkuperäisiin verrattuna?
  8. #8
    ainakin dyno neulojen profiili on erilainen joten kaipa se vaikuttaa. mulla on 120 kaikki suuttimet 1000 koneessa ja floatit liian korkealla. kuulin että ne vaikuttavat sekä ala että aivan yläkierroksilla joten ei pitäisi olla keskirekisteriin mainittavaa vaikutusta.
    nooh.. talvella on aikaa säätää... nyt ei jaksa
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  9. #9
    Täytyy varmaan talven aikana askarrella seosmittari, niin pystyy säätelemään ja kokeilemaan ihan omin päin...
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Ytsför @ Elo. 28 2003,17:56) kirjoitti
    Täytyy varmaan talven aikana askarrella seosmittari, niin pystyy säätelemään ja kokeilemaan ihan omin päin...
    sain kaverin lahjottua/uhkailtua vääntämään ledimittarin kun olen itse kolvaamisessa uuber-käsi. kevääksi sitten, uusilla männillä, ainakin toivottavasti.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland