Joukon jatkoksi on tulossa ko. pyörä tarkoituksella saattaa se museorekisteriin. Onko jollakin sellainen jo omistuksessa, jos tarvitaan jossakin vaiheessa apua yksityiskohdissa?
Suurin puute mopossa on ilmanputsarikotelo. Pyörässä on ns. Powerfiltterit. Kelpaisikohan nuo tarkastuksessa? Onhan ne kuitenkin olleet silloinkin käytössä pyörien rakentelussa.
Muuten pyörästä puuttuu vain etujalkatappien kumit, renkaat on vääränkokoiset ja pyörä on maalattu vituralleen.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
No onko jollakin mitään tietoa tai havaintoja tällaisesta? Kaikki kiinnostaa...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Omistin RD 250 LC vm 84 (nestejäähd.) fillarin joskus 80-luvun puolivälissä. Pyörä toimi pari vuotta niin hyvin, etten joutunut sitä paljon rassailemaan. Jotain rattaidenvaihtoa ja sliparijuttuja tuli tehtyä.
K1200R '06
Taisi olla tuo sinun pyöräsi jo YPVS-versio eli 44-heppainen ja kokonaan eri laite muutenkin, ja tyylikäskin.
Tämä meidän laite on vanhempi malli, vm. 1981, ja valmistettukin ennen heinäkuuta 1981.
Ilmanputsarinkotelo on saatu samoin kuin tarrasarjakin ynnä muuta pienempää heepeliä. Satula on verhoiltu, renkaat tilattu, uusi kilpikin hommattu ja vielä ennen kesää on tarkoitus maalatakin uudelleen. Ensi talvena sitten perusteellinen viimeistely ja kesäksi 2007 museotarkastettu. Näin on suunniteltu
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Ei ollut ypvssää. Olisi mukava nähdä kuva laitteestasi. Vaihdoin omaani micronin tehoputket, mutta se taisi olla vikatikki. Ääni kasvoi ja tehot vähenivät.
![]()
K1200R '06
Olipa sitten reippaasti ylivuotinen tuo moposi... Suomeen tuodut ovat kai kaikki sitä samaa sarjaa eikä niitä taida olla kuin joku 10 tallessa.
Tuo meidän projekti tulee olemaan samanlainen kuin kuvassasi oleva. Vain alkuperäisillä putkilla. Ei sattunu jäämään mieleen oliko tarrat lakan alla vai ei. Ja muistatko rekisterinumeron?
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Rekisterinumeroa sai vähän aikaa kaivella. ZO-9** Valmistenumeronkin löysin: 4L1-5001**. Käyttöönottovuosi 1982. Näin sitä huomaa, että ei kannata luottaa muistiinsa. Kirjoitinhan aiemmin pyöräni olleen 84:nen. No asia tuli korjattua.
Vaihdoin tämän pyörän Suzuki Katanaan joskus 86-87. Laitoin silloin vakioputket mukaan. Muistelen, että tarrat olivat todella pinnassa; varsinkin muoviosien sini-mustien vauhtiviivojen kanssa sai olla tarkkana pyörää pestessä. Tankin tarra tuntui röpelöiseltä, eli aika ohuen lakkakerroksen alla se varmaan oli, jos lakkaa sitten oli ollenkaan.
Tuo moottorin poskessa oleva valkoinen Yamaha -teksti on oma "viritys". Se kului pois parissa pesussa.
Mielestäni Rd 250 LC oli loppujen lopuksi todella onnistunut pyörä. Sillä oli kiva ajaa. Katanasta minulla on paljon huonompia muistoja (ei kyllä kaatumisia, vaan jatkuvaa remonttia).
K1200R '06
Jammusi onkin ihan tuntematon minulle kun on noin kaukana tuo valmistenumero omastamme, 4LI-309896. Kiitoksia tuosta voimme metsästää lisää Jammuja tietoisuuteemme.
Viime syksynä koeajelimme Jammua oston yhteydessä ja on todella kiva laite varsinkin kun alle 6000 kierroksen ei tapahdu paljoakaan ja sen jälkeen taas alkaa käymään todella ahnaasti ja meno maistuu. Ja mitä varsinkin brittilehdistä on lukenut niin klassikkoainesta tämäkin.
Sääli kun täällä Suomessa vain kaikki suuri, kallis ja nopea on upeaa eikä näille pienien kivojen päälle taida monikaan ymmärtää. Se on tietysti merkki vain siitä, että asumme jonkinlaisessa moottoripyöräilyn kehitysmaa.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Numero on siis 4L1-306896...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
En ole muistaakseni nähnyt koskaan toista RD 250 LC -fillaria ajossa.
Toisaalta se, että näitä pikkupyöriä ei juuri arvosteta, saattaa näkyä jälleenmyyntihinnoissa. Mitä hintaluokkaa omasi oli? Missä kunnossa se oli ostettaessa? Saatko laitettua pari kuvaa projektin vaiheista?
Kun kaivoin tietoja omasta vanhasta mopostani, tuli yhtäkkiä sellainen tunne, että voisi joskus hankkia sellaisen uudestaan. Voi olla, että RD 350 LC -mallia saisi helpommin, mutta sehän on aivan eri pyörä.
K1200R '06
Tuon ikäisiä on kunnoltaan ja siten myös hinnaltaan laidasta laitaan. Enmpi kokemusta on saman aikakauden Honda CB 250 RS -pyörästä, joita olen ostanut nyt kolme kappaletta, viimeksi kuukausi sitten hintaan 500e. Jammusta maksettiin 750€, koska kone tuntui olevan oikein tikissään ja pyörä oli kokonaisuudessaan kunnossa oleva, ajettiin 500 km koeajoa.
Entisöintiä ajatellen puutteina olivat jo mainitut mikä-sattuu-maalaus, satula rikki, väärät renkaat, tosin uudet, ja puuttuva ilmanputsarin kotelo. Nyt on on rahaa mennyt noin 1100€ ja oikeastaan puuttuu vain maalaus, teippaus, peilien, kahvojen ja vilkkujen vaihto parempiin sekä yleinen siivoaminen. Runko ilmeisesti maalataan uudestaan niin siihen on kiva sitten kasata pyörä.
Pyörästä ai ole vielä yhtään kuvaa mutta otetaan kun keretään.
Ostimma pyörän lähipiiristä, johon se oli ajautunut hiljan projektiksi, ja sen myynyt kaveri osti tilalle ´84 RD 350 LC YPVS:n, joka oli konevikainen mutta on nyt jo kunnossa kevättä odottamassa.
Tuulilasi -lehden numerossa 8 tai 9/81 on vertailussa RD 250 ja CB 250 RS. Minulla on jutusta kopio ja pyörän toisella omistajalla alkuperäinen lehden numero. Arkistostani löytyi myös sellainen herkku kuin alkuperäinen suomenkielinen esite ko. Jammusta. Pitäisi olla näyte ohessa.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Nyt on saatu uudet renkaat, Dunlopit. Eteen F11 ja taakse K82. Tietty alkuperäiskoossa. Nuo koot ei paljoa maksa...
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
löytyy rd omistajia siis muitakin kun minä
löytyykö kuvia pyöristä?
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99
Tästä r1150r:n ja meikäläisen yhteisomistuksessa olevasta pyörästä ei tullut otettua kuvia, ennenkuin r1150r pääsi siihen käsiksi. Nyt se on palasina ja kone nostettuna pöydälle. Valmistunee museorekisteriin joskus. Osat uusine tarroineen pitäisi lähes olla kasassa.
Tämä varttilitrainen taitaa olla todella harvinainen Suomessa. Olisiko kymmenkunta rekisterissä.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Aika hieno yksilö myynnissä VMPK:n myydään osiossa, en valitettavasti osaa linkittää![]()
rd 250 lc -82(r5street @ Heinä. 21 2008,18:36) kirjoitti
ei vaan löydy pahemmin noita ilmajäähdytteisiä joista haluaisin tietää onko niitä liikenteessä
eli rd 125 v 80-81
tallissa nyt
yamaha rd125 -80
Pitbro 125 -07 4t crossi
hondacbr 1100xx -05
yamaha fz1 -10
ex
cbr600 -99