Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kannattaako ottaa harkintaan seuraavaksi pyöräksi
    ( vuosimallit 97 ja nuoremmat )? Verrattuna esim. Suzuki 1200 Bandit S -malliin, joka kiinnostaa myös. Kilometrit tulevat pääasiassa maantieajosta, kaupunkipyörittelyä vain reissuilla. Täysi laukkusatsi laitetaan joka tapauksessa ja pelin pitäisi kantaa myös kaksi henkeä tarvittaessa mukisematta.
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
  2. #2
    Taitaa hävitä diversuuni vertailus Suikkasen 1200 Bandiitin kans. Bandiitista tuskin joutuu maksamaan paljookan enämpi, mut ehkä divarit on olleet pelkästään matkakäytössä. Bandiitin kanssa voi olla toisin, kun passaa monenlaiseen muuhunkin, joten pieni tarkkuus lienee ostaessa paikallaan.

    Divarisha on toi kartaani oikeestaan ainoo plussa bandiittiin verraten, bandiitin kone on taas eri planeetalta...ehkä.

    Nii juu, spekulaatioit on ollu, ett koskaha yamaha lopettaa diversioonien tuotannon, ko nää FZs:t on siinä tosi lähellä hintasa pualesta. Uutta diversuunia tuski kukaa ostaa ko viäres o joku FZS1000 melekee samoihi hintoihi, vaik FZS kone näyttääki leiväpaahtimelt...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  3. #3
    Totta ja tarua

    Yamaha olis varmaan mielellään lopettanu Diversionin, mut mitä tehä, ku se myy (ei enää hirveesti) ??

    Se on epäseksikäs pappamopo, mutta kyseleppäs niiltä "papoilta", ne ostaa XJ900 jälkeen XJ Diversionin. Pyörä on kuulemma ikiliikkuja, huoltoystävällinen ja ajoasento paras mahdollinen. Fatseri on ihan eri poppoolle. Onneks kaikki ei kaipaa tappokyykkyä (enkä tarkoita tällä fatseria) tai harrikkaa -mut hyvä on, et joku kaipaa
    ... jotain piti muistaa
  4. #4
    Pystysthää sitä fzs:sää ajetaa, se mikää kyykky ole, aivan sama ajoasento ko divarissaki. Katekki o samallaine.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  5. #5
    5500km: n kokemuksella olen varsin tyytyväinen Diveriin, eihän
    se mikään tykki ole mutta matka-ajossa *varsin menevä peli.
    Kolmella laukulla kakspäälläkin kulutus pysyy 5,5-6 litran pintaan. Vakiokate on varsin suojaava.
    Kaupunkipyörityskin sujuu ihan ketterästi
    Huoltoväli on pidennetty 10000 km. Omien kilsojeni aikana huoltoa olen tehnyt kytkinvaijerin kiristämisen verran.
    Etupää saisi olla Diverissä jäykempi.
    Banditista on kaverin pyörästä koeajokokemusta sen verran, että olen senkin jälkeen tyytyväinen Diverivalintaani. Bandit
    on kyllä huomattavasti sporttisempi pyörä, jopa soveltuu myös
    hyvin matka-ajoon. Luulempa , että seuraava pyöräni vuoden-
    parin päästä on Yamaha FJR 1300.
  6. #6
    Minäki vähän samoilla linjoilla että kandee ehkä kuitenki Fazeriin satsata. Saa niin paljo paremman vehkeen joka ei heti ala myöskään tuntuun liian mopolle!!! Paitsi tietty ne äänet jotka on syvältä
    Eiköhän tuo Divari putoo valikoimasta pois ihan justiin muutenki!!!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  7. #7
    Matka-ajoa ajatellen XJ 900 on monelta osin hyvä valinta. Kardaani, varmatoiminen sopivalla viritysasteella oleva moottori, ja hyvä kuormankantokyky. Kulutus pysyy kohtuullisena ja ajaminen on tukevaa.

    Itse haluan keulalle isomman katteen, joten minulla ei kyseistä pyörää ole.
    Ilman lapsia ei ole huomista.
  8. #8
    Fazu on varmaankin paremminkin verrattavissa Banditiin kuin Diveri. Kuljettajan ja varsinkin matkustajan tiloja ja asentoa ajatellen Diveri on tehty pidemmille matkoille ku Fazu.
    Saapa nähdä tuleeko Diveristä enää mitään uusittua painosta,
    vai korvaako Fjr1300 sen kokonaan, eipä kai Diveriä enää
    nykymallina kauaa tehdä. Viis vuotta sitten eräs kauppias sanoi, että kai tää on jo viimeinen tästä mallista......
  9. #9
    Hih En kyllä heti menis Bandiittia Fasuun vertaileen ... Sehän on sama ku vertais lehmää ja tiikeriä Ehehee... juustiinsa juu
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  10. #10
    Eli tarkoitat että vertailu yli 8000 I/min moottorin kierrosnoppeuksilla ei liene paikallaan.

    Pantiittihan on sellainen vääntäväinen, mutta ei varsinainen kiarroskone.

    Divessuuni on myäs jonkin verran vääntäväinen, mutta ei kiarroskone.

    Fätshjuu on kiarroskone, mutta ei se mikään vääntäväinen ole.

    Mutta näistähän vois vääntää pari kiarrosta juttua muutonkin, että paras kokeilla vaan ite, eikä lukia mitä miältä muut on...
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  11. #11
    Lainaa (xjrrrrräyh @ Syys. 05 2003,10:43) kirjoitti
    Eli tarkoitat että vertailu yli 8000 I/min moottorin kierrosnoppeuksilla ei liene paikallaan.

    Pantiittihan on sellainen vääntäväinen, mutta ei varsinainen kiarroskone.

    Divessuuni on myäs jonkin verran vääntäväinen, mutta ei kiarroskone.

    Fätshjuu on kiarroskone, mutta ei se mikään vääntäväinen ole.

    Mutta näistähän vois vääntää pari kiarrosta juttua muutonkin, että paras kokeilla vaan ite, eikä lukia mitä miältä muut on...
    Niin ... Kyllä tonninen fasukka vääntää jo 106Nm parhaimmillaan ja se on ihan hyvin jo sekin tollaselta neloskoneelta Mut juu... makuasioista voi kinata vaikka hautaan asti
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #12
    Olemme yhtä miältä.

    Eihä sitä tiätty voi yleistää, mut mun miälestä suht melko jonkinverravääntäväisseks konneeks voi kutsua, jos siinä kahren-kolmentonnin kiäppeill on se 100Nm. Se monumentin laajuus se antaa turvallisuuren tuntua, eli mitä laajemmalla alueella sitä vääntelyä o. Se, että oikeill välityksil saaraa takanakkiin palijo thrusttia, nin seki vaikuttaa asjaan kovasti. Nummerot o sivuseikka, tunnelmat pääasja.
    Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
  13.  
  14. #13
    Juu!!! Asiaahan täällä puhutaan
    It´s better to die on your feet than live on your knees...