Taitaa myyjätkin olla viisaampia Milanon messujen jälkeen.(sulatto @ Syys. 09 2003,18:28) kirjoitti
I'm just being me.
On muuten ihan prkleen makee. Pienillä muutoksilla saatu paljon hienomman näköiseksi kuin vanha rykkönen.
Lienee muuten ensimmäinen pyörä, missä on enemmän tehoa kuin kuivapainoa. Yamahalta, tottakai![]()
![]()
![]()
Siinä ja siinä irtooko penkissä 172pollea.. (jotai spekulaatioohan tuostakin jo oli..)(jmac @ Syys. 10 2003,11:04) kirjoitti
RamAir on muuten ihan siisti juttu, mutta jos ne teoreettiset tehot tulee jossain +200km/h niin asiasta voi olla montaa mieltä..
Noo..onhan se nätti..
KTM 690SM
Pitäisi päättää minkä värisen ottaa. Sininen ja punainen näyttävät todella sopivan R1:seen.
Tilaus on ollut sisällä jo monta päivää.
Joku oli päässyt kokeilemaan esituotantopyörää, siinä oli tehty jotain pieniä muutoksia, koneesta oli saatu yli 190 heppaa. Mutta nämähän on huhuja, joihin kannattaa suhtautua varauksella.
Menee vuosi, pari niin Suzukilla on varmaan saman tehoinen, jos ei tehokkaampi kuin R1. Samanlainen tilanne oli 97 syksyllä, kun ensimmäinen R1 esiteltiin.
Niin ja jos puhutaan ajoviimasta tai patopainieesta, siis siitä joka paineistaa sen ilmakotelon/imukanavat niin sen vaikutus on todella pieni, suuruusluokkaa 1-4 %. (4 % lisää tehoa jos mopotin kulkee 300 km/h)(Calypso @ Syys. 10 2003,11:31) kirjoitti
suuruusluokan voi laskea kaavasta
DP=0.5*roo*V^2
roo=ilman tiheys (oletus että ilma on kokoonpuristumatonta)=1.225 kg/m^3
V=mopottimen nopeus
esim nopeus 200 km/h= n 55 m/s
DP=0.5*1.225*(55)^2=1852 Pascal
ilman paine on about 100 Kpa= 100 000 Pa
Eli tehon lisäys patopaineesta on 1,85 %, jos nopus abotu 200 km/h, koska tehon lisäys on suoraan verrannollinen paineen lisäykseen.
Mitä sitten taas tulee paineistetun ilmakotelon ja imuilmaputkien ns akustiseen oskillaatioon(ominaistaajuuteen) ja sen aiheuttamiin painevärähtelyihinja niiden teho-vaikutujkseen, niin sen merkitys pitäisi tutkia laskelmin/penkissä yms.
...Er..Houston we have a problem here...
Honda CBR 954RR -02
Suzuki S1 -91, SuperMoPo
KTM 525 exc -03, SuperMoTo
Suzuki RM50 -80, kisacrossi
Pappa Tunturi -71,
Tunturi Sport ( käsivaihteinen, aihio kisamopoon)-??
Kieltämättä ihan makee flyygeli.Vois, vaikka harkita itelle, jos noista tehtäis aikuisten kokoja![]()
![]()
'Like a soul without a mind
In a body without a heart
I'm missing every part'
On se paljon hienompi ku noi nähdut protot. Onistuneelta näyttää. Verratkaapa huvikseen kolmea uutta tonnista superpyörää keskenään, profiilit on aika samanlaisia keulan osalta. Kaikissa on etukate tosi alhaalla ja matala. Lieneekö ohjeistajana ollu tuulitunneli vai teollisuusvakoilu, en tiiä.
Kymppiärrää odotellessa...
Pannuttaminen syntyy yrittämisen halusta.
No mitä, eiköhän tohon ny just ja just mahdu *(Frost @ Syys. 10 2003,16:44) kirjoitti
*
.
Ekkai sääkin meinaa vaihtaa Kawaa jo kunnon pyörään, rupee pian nauttiin liikaa ajamisesta *![]()
![]()
"That which does not kill you makes you stronger."
-Friedrich Wilhelm Nietzsche
Itsellekin pisti silmään, että näissä uusissa on kyllä paljon samoja vaikutteita.. Ei silti, hianoja kovin ovat kaikki..(Make80 @ Syys. 10 2003,21:23) kirjoitti
KTM 690SM
wau...
ei lisättävää![]()
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Aika kaukanahan tämä tilanne on tuosta ajasta, sillä nyt on kawasakilla, hondalla ja yamahalla samanaikaisesti litraset biket. Suzuki vaan ollu kokoajan edellä kehittelyssä 2000->(Pasi K @ Syys. 10 2003,12:05) kirjoitti
Mitä noista japsikippanoista, MV Agustaltaha tulis litrakyykky, jos ny kyykystä olis pula... Se o kyl kumma et Italias osataa muatoil mut japsit ei osaa eres kopioira. Tiätty se ois voinu akustanki etukate olla vähemmä rukatinmalline.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Vähän ohi aiheesta mutta...(xjrrrrräyh @ Syys. 13 2003,17:13) kirjoitti
Löytyy japseilta ainakin yksi kopio
![]()
Aussien Honda VTR250 vs Ducati Monster
Aika paha!![]()
<span style='color:cornflowerblue'>"Staedert, I have a doubt."</span>
Jaa miten ton nyt ottais...... mutta japsit ainakin tekee toimivia (lue huoltoväli) laitteita eikä vuoda öljyy(xjrrrrräyh @ Syys. 13 2003,17:13) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Fun is not a straight line
...voah. Tuo on jo vähän liian paksua. Mutta minkäs sitä tekee, jos tyylitaju ei riitä. Ovatpahan ainakin kopsanneet asiallisen vekottimen.(seeker @ Syys. 13 2003,17:33) kirjoitti
Ohessa vielä yksi linkki uuden Rykkösen luo, ellei tää ny jo ollu muualla
On se vaan nätti peli....paree ettei mee koeajaan ettei me heti vanha vaihtoon
http://www.yamaha-motor-europe.com/p...?pageID=100037
Yamaha Diversion600 -00, Kawa ZR-7S -02, Honda CBR1100XX -00, Busa -03, Fireblade 1000RR -04, Honda CBR1100XX -99, Busa -07, Busa -12, Busa -05.
”Hovikuvaaja”. Kuvia Motorg ry.:n ratapäiviltä : https://www.flickr.com/photos/holtsu/albums
Kyllähän ne mopot taitaa olla enemmän tai vähemmän copy+paste kaikilla valmistajilla. Niin paljoa samanlaisia pyöriä muuten olis....
Toisaalta jos joku on keksinyt hyvän konseptin niin mitäs sitä muuttamaan.
Tärkeintähän kuitenkin on *![]()
On se vaan hieno!!![]()
YZF-R1 -05
Kyllä kelpais tommosella pöristellä.Ehdottomasti upein uutuus.![]()
On kyllä tyylikäs peli!
Vaikka ei edeltäjässäkään mitään vikaa, ainakaan noin ulkonäöllisesti, ole.
Melkein huolisin, vielä kun olis eri merkkiä![]()
GSX-R 750 (oli)
Tuli tossa yks lehti eilen postissa, R1:n hinnaks sano 12990 Euroo...Saksassa.
On se hyvä et siälä o paremmat liksat, ko prätkätki maksaa noin paljo.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Niin, ei vuoda.. Ainakaan jamaha.. sehän syö öljyä(Sebu @ Syys. 13 2003,20:57) kirjoitti
![]()
![]()
Ai miten niin pienillä muutoksilla?(jmac @ Syys. 10 2003,11:04) kirjoitti
eihän siinä oo mitään vanhaa.
Nii ja jenkkihinta on 10599$, me joudutaan maksaa
vissii pikkusen enemmän!
tos pöydällä on purkki mis lukee HAISTA P###A >ota siitä!
Muistaakseni -03 vuosimallin R1 maksoi jenkeissä 10 299 $, eli hinta on noussut 300 $. Luulen, että täällä hinta nousee vähintään 1000 euroa.
Tuo R1 himottaa kyllä vietävästi. Pakoputken vetäisin kyllä normaalisti sivulta enkä penkin alta. En ymmärrä tuota penkin alta trendiä yhtään (minun mielipide ja pysyn siinä)
Aerodynamiikka ja kallistusvarat ja tietysti trendi. Siinäpä syyt putkien vetämiseen satulan alle.
Mahtaakohan jarrut olla paremmat kuin vanhassa?
Ainakaan 2001-mallin jarrut ei vakuuta....![]()
TAHTOO TAHTOO TAHTOO NYT SAA HUUTAAAAAAA!!!![]()
![]()
![]()
"Mä lupaan tässä ja nyt maksaa bensat jokaiseen Ladaan, jolla suomalaiset kommunistimaanpetturit tsörää punanen pipo päässä ikuisesti helvettiiin täältä.. ..ei auta muuta kuin balalaikka perseeseen ja rajalle" Tony Halmeen suusta.
Meikän turpokwaak