Vilkaisen peiliin.
Katson sivulle.
Vilkaisen peiliin ja katson sivulle.
Ei siellä kuitenkaan ketään ole...
Jotain muuta, mitä?
Jep,manaajassa olevan pimun 360 asteen taito ois hyvä,nut menee hadintuskin 45. Mutta kyllä tulee peiliin katsottua,ja kylkeä käännettyä.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Peili, pään kääntö, vilkku ja eiku hanaa![]()
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
Samat kujeet riisorin kanssa.![]()
Yamaha XV1600 WildStar
Moto Guzzi 1000 SP III
BMW K100 RS
Moto Guzzi V65 Lario
Yamaha FJ1100
Moto Guzzi V35III
Suzuki GR650
Honda CB400N
Solifer Speed
"Bara döda fiskar följer strömmen"
"Your crash, is my cash"
Lisään kaasua ja katsahdan sivulle ja lyön vilkkua siinä sivussa.
En jaksa ajatella, kirjoitan siksi mitä sattuu, joskus sekin sattuu.
kyllä se kypärä pyörii
=)
autokoulussa joskus opetettiin tuo kaistanvaihto näin:
vilkku
vilkaisu peiliin
varmistus päätä kääntämällä
vaihto
"neljän V:n sääntö"
kumpa kaikki tekisi noin, nii olisi helpompi ajella tuolla liikenteessä....
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
joo tosiaan vilkku ekana päälle ni se kerkee vilahtamaan useammin kuin yhden kerran(Makaroonimopo @ Tammi. 23 2008,14:22) kirjoitti
![]()
suomalaiset on kyl siitä jännää porukkaa, että ne o keksiny "puoli vilkun"... eli vilkku ei kerkee kunnolla syttymään yhtään kertaa, kun se jo sammutetaan pois päältäja tietty tuon "puoliväläytyksen" aikana on jo siirrytty toiselle kaistalla
![]()
Kahvankääntäjä
Olet peruskamaa! Hallitset pyörän ja ajotapasi on tyylikäs ja eleetön. Noudatat liikennesääntöjä ja ajat vain harvoin ylinopeutta. Pyöräsi on todennäköisesti peruspyörä.
Aina katse takavasemmelle ja vilkaisu peiliin ennen kaistan vaihtamista.
Motarilla pitää parikertaa vilkasta peiliin, jos on liikkeellä kotilolla..Mopolla myös vilkuilla peiliin, ja vähä muuallekkin, kunhan kelit lämpiää..
![]()
SUZUKI GSX-1340R L1 black chrome
Jotta jopottimeni peilistä näkisi ohittavien kaistalle, niin pakko on päätä viedä semmoiseen asentoon, että helppo on samalla jo vilkuillakin... ei muuten, mutta noi Volvot.
No VILKUTAN, perkele. En kädellä, vaan sitä varten tehdyllä vempaimella.
Ja sen JÄLKEEN vilkaisen vielä kerran, että väylä on vapaa.
En peilistä, vaan ihan päätä kääntämällä.
Itsestäänselvyys on, että olen koko ajan suurin piirtein tietoinen
liikennetilanteesta ympärilläni, eli ihan suoraankin ajaessa vilkuilen
peileistä ihan rutiinilla, että tiedän onko viereisillä kaistoilla muita
ja jos niin mitä ja missä.
Periaatteessa tuon ajan tasalla pysyttelyn varjolla voisi kuvitella
vain vilkuttamisen jälkeen vaihtavansa kaistaa, mutta se on harvinaisen
halpa henkivakuutus AINA vilkaista vielä ensin.
-- sjm
Seuraan liikennettä kokoajan peilien kautta, tiedän tilanteen kokoajan takanani.
Silti varmistan katsomalla vielä kerran kuollenkulman näyttävään peiliin.
Näin mopolla ja kotilolla.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Autolla ja pyörällä sama...
1. vilkku
2. peili
3. olkapää
Ei pitäisi jäädä kuolleita kulmia. Tietty kotilosta joutuu tarkailemaan tarkemmin palkkien takia.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Peili, vilkku,vilkaus olan yli ja jotenkin tuntuu,että vielä peili, ehkä mutuilen...![]()
"Kaikki söin hernekeitosta paitsi herneet"
vilkuilen peiliä muutamia kertoja reilusti ennen kääntymistä, sitten katson "kuolleen kulman" päätä kääntämällä ja sitten kun käännyn niin vielä vilkasen ennen kääntymistä olan yli, elikkä heti kun tajuan että olen kääntymässä niin katselen jo pidemmän matkaa sitä toista kaistaa![]()
Yamaha xv1100 -89
Vilkaisu, katse sivulle ja vielä pään pyöräytys taaksepäin, sitten katse eteenpäin vielä kerran ja kaistanvaihto.![]()
Ducati Monster 696 -08
ex: Cagiva mito -06
Vilkkua ja päänkääntö ainaki.. peiliin myös usein, mutta ei joka kerta..
köhköh, putput, pampam..
Vanhan hondanpeileistä näkyy kuskin hartiat ja vilkussa on parin sekunnin viive => tulee käänneltyä kypärää ihan kiltisti
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Autokoulussa opetettiin minulle, että tehdään ristin merkki ja vaihdetaan kaistaa tapittaen tiukasti horisonttia.
990 SM-T -11
FZ1-N -07
ZX-9R F2P -04
CBR 600 F4 -00
NSR 125R -94