Tietääkö joku noista yzf750 vikakoodeista, jotka kierroslukumittari ilmoittaa?Mitä tarkoittaa kun mittari käy 9000rpm-->3000rpm-->0rpm?En ainakaan heti löytänyt noita Haynessin korjausoppaasta.
Ainakin mä muistan lukeneeni että jos varvimittari nousee 9000rpm virrat päälle laitettaessa, niin vika olisi EXUPissa, vaijerit liian tiukalla tjs.
Kannattaa katsoa että se säätö on kunnossa.
Lyhyesti: avaa se kollektorissa oleva kotelo, pistä virrat päälle ja katso että säätöpyörässä oleva lovi on kollektorin kyljessä olevan reiän kanssa samassa linjassa.
Jos näin on niin tarkista että molemmissa vaijereissa on pieni välys. Ellei näin ole on vaijeri liian tiukalla. Tällöin katkaistaan servolta virrat ettei servomoottori pala.
Mulla on jossain oikein pitkä selostus tosta ja taitaa se haynesin manuskassakin olla se ohje.
-E
Todellisuus on viinan puutteen luoma illuusio !
http://www.ekinet.com/
Thunderacessa ainakin exupin vika ilmoitus on(Hemppa @ Elo. 22 2003,18:47) kirjoitti
7000rpm.muistaakseni toi 9000rpm viittaa bensan
saantiin tai jos tankin alipaine letku on irti.niin ja vielä yksi,tps anturi.
edelliseen jos exupissa on jotain häsmäkkää niin sen kyllä huomaa.mulla jumitti kiinni asentoon(kivi)ei kulkenut mihinkään
Kertaisiko joku vielä sen exupin asennon; vika todellakin näyttäisi olevan siinä.Ilmeisesti huollossa ovat laittaneet sen säätöpyörän väärinpäin???Se lovi osoitti suoraan taaksepäin, ja kun virrat laittoi päälle niin servo pyörähti n. 2mm.Kun käänsin säätöpyörän, niin virrat päälle laitettaessa servo ajoi toiseen laitaan(exupin akseli myötäpäivään)jolloin lovi osoitti suoraan ylöspäin, mutta ei palautunut kun virrat käänsi pois???Käynnistettäessä ei enää vikakoodia tule, mutta onko se vieläkään oikein?Kumpaan laitaan se exupin akseli pyöräytetään ennenkuin säätöpyörä asennetaan, ja mikä asento säätöpyörälle?Ja miten sen tulee käyttäytyä kun virrat laitetaan päälle; entä käynnissä ollessa?
joo näin ainaskin mulla,eli käännä akseli vasta päivään,säätöpyörä paikoilleen, hahlon pitäis osoittaa n:klo 8-9(Hemppa @ Elo. 23 2003,00:10) kirjoitti
sitten kun antaa happee niin säätöpyörä lähtee kääntyyn myötäpäivään,ite varmistin toimivuuden kääntämällä säätöpyörän käsin loppuun saakka (myötäpäivään)sitten kun laittaa virrat päälle niin sen pitäisi palautua takaisin
näin ainaski thunderacessa
jos vielä haluat varmistaa että kummassa laidassa se on kiinni
tai auki,pyörä käyntiin (ilman vaijereita)kääntele sitä läppää käsin pako äänet kovenee huomattavasti kun läppä on auki
Jep,kiitoksia neuvoista;nyt pelaa.Säätöpyörä oli tosiaan väärinpäin, sen alta puuttui prikka ja jousi sekä vaijerit olivat väärinpäin.Exup oli siis kokoajan auki, ja pyörä meinasi puutua kun pienillä kierroksilla avasi kaasun täysin auki, aika uskomaton vaikutus kun se nyt toimii.Melko pätevä huoltoliike,näiden lisäksi sylki jäähdytysnesteet pihalle kannen vesiputkesta, sekä slipari oli asennettu niin,että se otti takahaarukkaan kiinni.Eikä remontti kestänyt kuin 6 kuukautta...![]()
![]()
![]()
hyvä että tuli kuntoon![]()
missäpäin noin "pätevä" huoltoliike sijaitsee..?(Hemppa @ Elo. 23 2003,17:32) kirjoitti
ihan vain varoitukseksi..![]()
![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Imatralla, MP-pienkonehuolto Jäppinen/Moto-Imatra.En suosittele edes pahimmalle vihamiehelle.Jos autojen huolloissa toimittaisiin samalla tavalla kuin MP-huolloissa, niin luultavasti HannuKarpo jo kiinnostuisi asiasta.Lpr-Imatra akselilla huolto+varaosapalvelu on todella syvältä.
nuista yamahan 20valve + exup koneista on kautta maailman aina ja ikuisesti varoiteltu käyttämästä mitään huoltoa/liikettä joka ei noiden kanssa pelaa. saavat enemmän tuhoa aikaan kuin normaali pulliainen haynesin manuaalin kanssa. omastani laittoi huolto viimekesänä syylärin kierto ja keräyssäiliön letkut väärinpäin.. .tuloksena keittämiset kaupunkiajossa ja järjetön vitutus. harmittaa etsiä vikaa joka ei ole vika vaan huolimattomuutta.
Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
PowerBike Finland